خرید رپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی

تضمین بهترین قیمت بازار

در دنیای امروز، روابط عمومی و به‌طور خاص، روابط عمومی دیجیتال اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. یکی از زیر مجموعه‌های مهم در مبحث روابط عمومی، رپورتاژ آگهی است. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که تنها انتشار رپورتاژ آگهی در روابط عمومی تاثیر نداشته و عوامل دیگری نیز در این خصوص وجود دارند که در نتیجه کلی کار از جمله معرفی خدمات و یا محصول در رسانه‌ها، بی‌اثر نیستند.

خرید رپورتاژ آگهی (Reportage) به عنوان یکی از ارزانترین، جذابترین و پرمزایاترین شیوه های تبلیغات اینترنتی شناخته میشود. اما عجله نکنید… چراکه به جرئت میتوان گفت که اکثر افراد، اطلاعات کافی و صحیح از شرایط خرید و نوشتن رپورتاژ آگهی ندارند!!. بایستی بدانید که در صورت هرگونه اشتباه در تعیین استراتژی و خرید ریپورتاژ آگهی، نه تنها پولتان را دور میریزید. بلکه احتمالاَ به‌لحاظ برندسازی و بهبود سئوسایت نیز پسرفت خواهید داشت!. بنابراین اطلاع از تمامی زیر و بم های مربوط به خرید رپرتاژ اگهی، شدیداَ مهم و کاربردی می باشد.

خرید رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی درحقیقت نوعی تبلیغات متنی است که میتوانید با استفاده از آن به تشریح موضوعات مختلفی نظیر:

  • فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و معرفی شرکتها
  • بیوگرافی فردی (اشخاص)
  • معرفی سایت و فروش خدمات یا کالاها

و… بپردازید. بنابراین شما ابتدا به یک استراتژی صحیح و سپس به یک محتوای جذاب برای درج رپورتاژ اگهی تبلیغاتی خود نیاز خواهید داشت. محتوایی جذاب که بتواند با قدرت و هوشمندی تمام، هرآنچه که میخواهید را در ذهن مخاطبانتان حک کند. اما چطور و چگونه؟!. بــــــــاز هم میگوییم که عجله نکنید؛ ما در این مقاله تخصصی قصد داریم که به تمامی ریزنکته‌های مورنظرتان بپردازیم.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ آگهی نوعی از تبلیغات اینترنتی است که در قالب یک متن 500 تا چندهزار کلمه‌ای، در رسانه موردنظر منتشر میشود. محتوای رپورتاژ (Reportage) غالباَ مربوط به معرفی یک محصول یا خدمات یک شرکت است. بنابراین بسته به قوانین رسانه، میتوان از چند لینک و عکس یا ویدئو در خلال متن استفاده نمود. به بیان فنی، رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات کم ریسک است که برخلاف بک لینک گیری‌های انبوه و دیوانه وار، نظر منفی خزنده‌های الگوریتم های گوگل را به خود جلب نمی‌کند. لینکهای موجود در ریپورتاژ، میتوانند به مانند نردبانی بلند و قدرتمند عمل کند تا شما را به رتبه های بالاتر گوگل برساند.

حالا وقت آن است که شرایط تبلیغات رپورتاژ را بررسی کنید. تبلیغاتی که هم میتواند موجب پیشرفتتان شود و هم بطور کافی میتوانید به معرفی محصولاتتان بپردازید. هم قابلیت عکس گذاری دارد، هم لینک می‌گیرد و هم احتمالاَ میتوانید از ویدئو استفاده کنید. همچنین دائمی خواهد بود و حتی قابلیت نمایش همیشگی در رتبه های مختلف گوگل را دارد. جذاب تر از این سراغ دارید؟!

رپورتاژ آگهی یا یک تبلیغ خطی؟

«جو ویتال» در یافته های پژوهشی خود بیان می کند که:

برای کاربران، خواندن یک رپورتاژ آگهی باکیفیت تا 500 برابر جذابتر از پیگیری آگهی هایی با روح کاملاَ تبلیغاتی است.

درواقع در خط مستقیم تبلیغاتی، انگار تبلیغ کننده با یک چکش بالای سر مخاطب نشسته است و با بلندگو دائماَ فریاد میکند:

  • محصول من از همه زیباتر و بهتر است!
  • فقط من از خرید کنید و من بهترین گزینه برای خرید هستم!
  • روی دست خدمات من نیست و قطعاَ جواب مثبت میگیرید!

حالا تصور کنید که حس مخاطبان نسبت به تبلیغاتتان چیست؟. اگر فکر میکنید که احتمالاَ موفقیت های زیادی نصیبتان میشود، سخــــــــــــــــــــــت در اشتبـــــــــــــــــــــــــاهید!. چراکه مخاطب قطعاَ به شما به چشم یک ویزیتور سمج و تازه کار نگاه میکند و به حرفهایتان اعتماد نخواهد کرد.

رپورتاژ آگهی حرفه‌ای

اما قطعاَ در فرآیند نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه‌ای، داستان کاملاَ متفاوت است. برای رپرتاژ، شما نیاز به یک سناریوی طبیعی دارید تا ابتدا دست روی یک نیاز مهم جامعه بگذارید. سپس مشکلات موجود را بیان کنید و راهکارهایی جذاب و کاربردی برایش ارائه دهید. حالا میتوانید به گونه‌ای هوشمندانه، محصولتان را در قالب یک راهکار حقیقی معرفی کنید. حتی میتوانید صفحات دیگری را نیز در رپورتاژ آگهی خود معرفی کنید تا مشکل کاربران، بهتر حل شود. با این کار، انگار دستتان را در تمامی مراحل مشکلات در دست مخاطبان خود گذاشته‌اید و اعتمادشان را به مانند یک مشاور دلسوز، به خود جلب کرده‌اید. حالا وقت تقدیم صفحه‌ی خرید به کاربر است و اینگونه شما دقیقاَ به وسط سیبل موفقیت زده‌اید…

آیا رپورتاژ آگهی دائمی است؟

آژانس های تبلیغاتی همواره با رسانه ها بر سر دائمی بودن ریپورتاژ ها به توافق می‌رسند. از همین رو 99% رسانه ها، رپورتاژ آگهی دائمی ارائه می دهند. در حال حاضر تنها رسانه هایی نظیر بیتوته، سرپوش و دانلود فارسی، آگهی های تبلیغاتی غیردائمی و بصورت یک ساله ارائه میکنند. بدین صورت که پس از یکسال، تصمیم گیری نهایی بر عهده‌ی شماست. یعنی میتوانید رپورتاژ خود را تا یک سال دیگر (و با هزینه یک سوم قیمت روز) تمدید کنید؛ و یا با حذف آن موافقت نمایید.

قیمت رپورتاژ آگهی

قیمت رپورتاژ

قیمت رپورتاژ آگهی میتواند بسته به کیفیت و قیمتگذاری رسانه‌ای (وبسایتی) که میخواهید در آن مطلبتان را منتشر کنید، متفاوت باشد. دامنه این قیمتگذاری بسیار گسترده است. یعنی تقریباَ از 70 هزار تومان تا دومیلیون تومان، گزینه‌های متفاوتی برای رپرتاژ، پیش رویتان خواهد بود. البته گسترده‌ بودن بازه قیمتی رپورتاژ آگهی مسئله‌ی چندان عجیبی نیست و این تفاوت قیمتی را در بک لینک های اعتباری وبسایت های مختلف نیز میتوان اشاره نمود.

مبنای قیمت گذاری رپورتاژ آگهی

بسیاری از وبسایتها به صورت دلخواه بر روی تبلیغات اینترنتی خود قیمتگذاری میکنند. عمدتاَ این قیمتهای دلخواه سر به فلک میگذارد و به هیچ عنوان مورد پسند کاربران نمی باشد. اما اگر با چنین رسانه‌هایی روبرو شدید و اصرار بر درج رپورتاژ داشتید، چه تصمیمی خواهید گرفت؟!. پیشنهاد ما این است که در گام اول ابتدا عینک بدبینی را از صورتتان بردارید. آرامش خود را حفظ کنید و حالا بر اساس معیارهایی نظیر:

  • دامین آتوریتی (اعتبار دامنه)
  • قدرت ایندکس
  • رتبه الکسا و میزان مخاطب
  • عمومیت موضوع رسانه. (مثلاَ رسانه های خبری، بازدهی مطلوبی برای خرید رپورتاژ دارند)
  • قدرت سئو و نمایش رپورتاژ آگهی در نتایج گوگل
  • رتبه در کلمات کلیدی مدنظر
  • انتشار در صفحه اصلی یا صفحات داخلی
  • درج در دامین اصلی
  • تعداد لینک های فالو و نوفالو
  • حداکثر کلمات مجاز
  • تعداد عکس مجاز در رپورتاژ و…

شرایط رسانه را بسنجید. اگر در اکثر این فاکتورها با وضعیت مطلوبی مواجه شدید، خرید رپورتاژ آگهی میتواند اقدام مثبت و رو به پیشرفتی برایتان باشد. درغیر این صورت، دور رسانه یا وبسایت موردنظر را خط بکشید و مستقیماَ به سراغ سماور خانه‌تان بروید!. بلــــــــــه؛ بهتر است به جای رپورتاژ زدن در یک وبسایت نامطلوب، یک چای بنوشید؛ پول خود را دور نریزید و اعصابتان را هم خُرد نکنید.

مزایای خرید رپورتاژ آگهی

کمپین‌های مربوط به روابط عمومی و رپورتاژ آگهی در مدل‌ها و اشکال مختلف و متنوع انجام می‌گیرند و تاثیر زیادی دارند، و فراگیر بودن این روش که سبب انتشار متن را در طیف وسیعی از رسانه‌های آنلاین و آفلاین می‌شود، از اصلی‌ترین مزیت‌های خرید رپورتاژ آگهی است. البته که این روش از مزیت‌های دیگری نیز برخوردار است که عبارتند از:

برند سازی

رپورتاژ آگهی فراگیر است و جامعیت دارد، بنابراین امکان انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف، رسانه‌های مکتوب، سایت‌های پرمخاطب و پربازدید و دیگر کانال‌هایی که توزیع محتوای بسیاری دارند، وجود دارد که به این روش می‌توانید مخاطبان بسیاری را از مخاطبان خود قرار دهید. بنابراین با خرید رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر خواهد شد.

مناسب برای همه

از دیگر مزیت‌های تهیه رپورتاژ آگهی این است که این روش برای همه انواع کسب و کارها، چه بزرگ و چه کوچک و با اهداف مختلف تاثیرگذار است و جذب مخاطب می‌کند. بنابراین شما با خرید و انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند، می‌توانید مقصود خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید.

افزایش اعتبار برند

افزایش مخاطبان؛ کمک به بیشتر دیده‌شدن و برند سازی، برخی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید و تهیه رپورتاژ آگهی است که در قبل‌تر نیز به آن‌ها اشاره شد. و در همین راستا، تداوم در انتشار آگهی شما، می‌تواند اعتبار سازی و افزایش اعتبار برند شما را به دنبال داشته باشد.

هزینه مناسب

خرید رپورتاژ آگهی نسبت به سایر شیوه‌ها از هزینه‌های مناسب و معقول‌تری برخوردار هستند و شما با یک رپورتاژ قوی به همراه پرداخت هزینه‌ای مناسب، می‌توانید علاوه بر انتقال پیام خود به مخاطبان هدف، اوضاع سئوی سایت خود را نیز ارتقا داده و بهبود بخشید. که این مورد نیز، از دیگر مزایای این روش است.

بهترین رسانه برای خرید رپورتاژ آگهی

بهترین رسانه برای خرید رپورتاژ آگهی

درج ریپورتاژ آگهی مسئله ایست که باید با آگاهی کامل و با چشمانی کاملاَ تیزبین انجام شود. درغیر اینصورت، هم هزینه هایتان به بار نمی‌نشیند و هم دستتان حسابی در پوست گردو می ماند!!. مسلماَ در انتخاب بهترین سایت برای درج رپورتاژ آگهی خود، بایستی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اعتبار دامنه‌ی قدرتمند:

به دامین آتوریتی رسانه (DA=اعتبار دامنه) شدیداَ توجه داشته باشید. هرچقدر دامین آتوریتی بالاتر باشد، مسلماَ کیفیت تأثیرگذاری رسانه نیز بالاتر خواهد بود.

  • مواظب تقلب برخی رسانه‌ها باشید:

البته کاملاَ باید حواستان به رشد ناگهانی اعتبار دامنه (DA) وبسایتها باشد. برخی با لینکسازیهای گسترده و پشت سرهم، اعتبار دامنه وبسایتشان را بالا میبرند!!. بنابراین به سراغ وبسایتهایی با اعتبار دامنه بالا و البته رشد طبیعی سئوسایت بروید.

  • اعتبار صفحه‌ی وبسایت رپورتاژ آگهی:

یادتان باشد که اعتبار دامنه بالا (DA)، بدون داشتن اعتبار صفحه‌ی بالا (PA) معنایی ندارد. پس درصورت مشاهده‌ی چنین حالاتی، احتمالاَ یک جای کار می لنگد!

  • رتبه الکسا:

به رتبه الکسای ایران وبسایت ها توجه داشته باشید. به‌هر میزان که رتبه الکسای وبسایتی کمتر باشد، نشان از میزان ورودی بالای این رسانه ها دارد. به‌بیانی ساده تر، هرچقدر رتبه الکسا کمتر باشد، تعداد مخاطبان سایت بیشتر است و این یعنی رپورتاژ آگهی شما احتمالاَ بیشتر دیده خواهد شد.

  • رپرتاژ آگهی کجا منتشر میشود؟:

درج ریپورتاژ در صفحه اصلی نیز شدیداَ کمک کننده خواهد بود. گرچه اکثر وبسایتهای بزرگ کشور، گزینه درج در صفحه اصلی خود را غیر فعال کرده اند!. بااینحال حضور ریپورتاژ آگهی در صفحه اصلی میتواند به افزایش دیده شدن‌تان، شدیداَ کمک کند.

  • قدرت سئو کلمات کلیدی:

بررسی کنید سایت مورد نظرتان روی کلمه کلیدی (انکرتکست) شما چه رتبه ای دارد.

کیفیت رسانه برای آگهی تبلیغاتی اینترنتی

کیفیت رسانه برای آگهی تبلیغاتی اینترنتی

رسانه ها غالباَ دارای بخشی به نام «آخرین مطالب» یا «آخرین اخبار» می باشند. یک ترفند و راهکار ساده برای بررسی کیفیت مطالب و کیفیت سئو رسانه وجود دارد. کافیست وارد بخش آخرین اخبار شده و «عنوان کامل چند محتوای اخیر سایت» را در گوگل جستجو کنید. اگر این مطلب در زمره‌ی نتایج بالای گوگل بود، وبسایت مورد نظر گزینه‌ی خوبی برای خرید رپورتاژ آگهی باشد.

البته تمامی این موارد، بسته به ایندکس شدن مطالب دارد. همچنین برای بررسی کیفیت مطالب یک رسانه، عنوان ها را بدون اسم رسانه سرچ کنید. مثلاَ اگر محتوایی با عنوان «خرید گوشی موبایل سامسونگ» در رسانه ایمنا دارید، باید دقیقا در گوگل سرچ کنید:

«خرید گوشی موبایل سامسونگ» ؛ و نه خرید گوشی موبایل سامسونگ + ایمنا!. درصورت جستجوی عنوان+ برند رسانه (مثلاَ ایمنا)، نمیتوانید به خوبی کیفیت سئو محتوا و کیفیت رپورتاژ آگهی را ارزیابی کنید.

حالا وقت آن است که ترفند حرفه‌ای تری را به کار بگیرید. «انکرتکست کانونی» یا همان «کلمه کلیدی اصلی» عنوان رپورتاژ (و نه عنوان کامل) را در گوگل سرچ کنید. اگر همچنان رسانه موردنظرتان در نتایج بالای گوگل بود، به شما تبریک میگوییم:

شما با یک رسانه درجه یک برای درج آگهی تبلیغاتی روبرو هستید…

رسانه های باکیفیت برای درج ریپورتاژ

رسانه ها و وبسایت های متعددی در ایران دارای کیفیت سئوی بالا و مخاطبان گسترده‌ای هستند. عمده‌ی این رسانه ها سالهای زیادیست که در عرصه‌ی خبررسانی اینترنتی فعالیت داشته و رشد دامنه‌شان کاملاَ طبیعی (مطابق اصول سئو و گوگل) بوده است. ایسنا، ایرنا، مهرنیوز، خبرآنلاین، رکنا، دلگرم، مشرق نیوز، شفقنا، ایلنا، ایمنا و بسیاری دیگر از سایتهای خبری – تحلیلی در این زمره قرار دارند.

خرید رسانه رپورتاژ آگهی براساس کلمه کلیدی

کلمه-کلیدی-رسانه

پیشتر نیز عنوان کردیم که قبل از خرید رپورتاژ آگهی، ابتدا بررسی کنید وبسایت مورد نظر روی کلمه کلیدی مدنظرتان چه رتبه ای دارد. گاهاَ برخی از سئوکاران فقط به دنبال سایتی هستند که روی کلمه کلیدی (انکرتکست) موردنظرشان، رتبه عالی داشته باشد. امـــــــــــــــــــــــا این یک اشتباه دیوانه وار است!. زیرا شما بایستی نگاه تیزبینانه تری داشته باشید. حتماَ میپرسید چطور؟!

درپاسخ میتوان گفت که بکارگیری چندین استراتژی، میتواند ثمربخش باشد:

  1. اگر به سراغ خرید رسانه ای بروید که رتبه سئوی خوبی روی کلمه کلیدی مدنظرتان دارد، یک ریسک 50-50 است. بدینگونه که هم ممکن است جواب مناسبی روی بالا آمدن ریپورتاژ خود بگیرید. و هم ممکن است که تنها ریپورتاژ های قبلی آن وبسایت با موضوع مشابه، توسط گوگل بالا بیاید. اگر گرفتار حالت دوم شدید، اوضاع وحشتناکیست که سخت است بخواهید تغییرش دهید!. حتی با لینکسازی های بیرونی و پیاپی…
  2. همچنین میتوانید سراغ وبسایتهای باکیفیتی بروید که قبلاَ روی کلمه کلیدی سئوسایت شما، رتبه چندان بالایی نداشته‌اند. آنگاه است که میتوانید سند بالا ماندن رپورتاژ آگهی با موضوع موردنظرتان را در آن سایت، به نام خود بزنید.
  3. وبسایت های کوچک باکیفیت و در حال رشد نیز انتخابی جذاب برای درج و خرید ریپوتاژ می باشد. این سایت ها بمانند موم هایی هستند که میتوانید روی انکرتکست سئو موردنظرتان، آنها را حالت دهید.

روش های مختلف تبلیغات اینترنتی سئو

روش های مختلف تبلیغات اینترنتی سئو

همواره این سوال ذهن مخاطبان را به خود مشغول میکند که: «چند نوع تبلیغات مناسب برای سئوسایت و معرفی وبسایت و فروش اینترنتی» وجود دارد؟!. درپاسخ میتوان به موارد مختلفی از جمله:

  1. خرید رپورتاژ آگهی
  2. بک لینک اعتباری
  3. استفاده از سایت های PBN
  4. خرید پکیج سایت های EDU
  5. رپرتاژ برند منشن
  6. بک لینک سازی های وبلاگی
  7. تبلیغات کلیکی
  8. تبلیغات بنری
  9. تبلیغ در اپ های موبایلی
  10. گوگل ادورز (گوگل ادز)

و… اشاره کنیم. هریک از این روش های دارای مزایای خاص خود می باشند. اما به جرئت میتوان گفت که هیچیک از این شیوه ها، به پای کیفیت ریپورتاژ نمی رسند!!. البته در ادامه به بررسی برخی از این روشها خواهیم پرداخت.

بک لینک اعتباری چیست؟

بک-لینک

بک لینک اعتباری یا تبلیغات متنی، نوعی از تبلیغات اینترنتی است که در آن یک لینک برای صفحه ای خاص از وبسایت‌تان (در باکس های مربوط به لینک های اعتباری رسانه مدنظر)، قرار میگیرد. این کلمه کلیدی عمدتاَ یک ترکیب 1 الی 4 کلمه ای خواهد بود؛ مثلاَ: «خرید رپورتاژ آگهی». معمولاَ در دوره 1، 3، 6 یا 12 ماهه‌ی قرار گیری بک لینک اعتباری، چندین هزار لینک به وبسایتتان تزریق می شود. همواره پس از اتمام دوره و عدم تمدید، سایت ها با افت نسبی سئو مواجه میشوند. اما دلیل این امر چیست؟!

دلیل این امر در بسیاری از موارد «عدم استراتژی صحیح سئو» و البته «تنبلی افراد» می باشد!!. بلــــــــــــــــــــه… بسیاری از وبمسترها تصور میکنند که با خرید بک لینک اعتباری، میتوانند ره هزار ساله را یک شبه طی کنند!. بنابراین بیکار می نشینند و فقط چشم انتظار ورود لینک های متعدد به سایتشان هستند. این تفکر در سئو، مسلماَ «یک فاجعه‌ی تمام عیار» می باشد. چرا که در هنگام خرید بک لینک اعتباری، باید بتوانید با:

  • انتشار مداوم محتواهای جذاب و یونیک
  • ایجاد صفحات جدید و گسترده سازی لینکسازی های درونی
  • عیب یابی های سئو آف پیج و آن پیج
  • خرید رپورتاژ از رسانه ها و دامین های متفاوت
  • بهینه سازی محتوا های قدیمی سایت
  • استفاده از انواع تبلیغات برای برندسازی و ورود مخاطب ارگانیک به سایت

و…، حواس خزنده‌های گوگل را از روی ورود چندهزار بک لینک اعتباری از یک سایت و قطع احتمالی آنها پرت کنید. بنابراین اکیداَ توصیه میکنیم: بدون استراتژی مشخص سئو، به سراغ بک لینک های گسترده و سایتهای pbn نروید.

مقایسه رپورتاژ آگهی و بک لینک اعتباری

مقایسه میان ریپورتاژ و تبلیغات متنی (بک لینک اعتباری) از چند جهت قابل بررسی می باشد:

  1. معرفی محصول: بلحاظ معرفی محصول، قطعاُ رپورتاژ آگهی به مانند معجزه ای تمام عیار عمل میکند. چرا که در تبلیغات ریپورتاژ، هم میتوانید تصویر محصول یا محصولات را قرار دهید. و هم بین 900 تا چندهزار کلمه را در رابطه با آن محصول (در آگهی) بنویسید. درحالیکه «بک لینک اعتباری»، فقط یک تبلیغ چند کلمه‌ای می باشد.
  2. حجم بک لینک ها: با خرید بک لینک اعتباری، احتمالاَ چندین هزار لینک به وبسایتتان ورود پیدا میکند. این یک نکته‌ی عالی برای قویتر شدن سئو وبسایت‌تان خواهد بود. اما همین مسئله نیز همانند یک چاقوی دو لبه، میتواند خطرناک باشد!!. زیرا ممکن است پالس‌های منفی و غیرطبیعی به خزنده های گوگل ارسال شود!
  3. تعداد انکرتکست: در بک لینک اعتباری شما میتوانید تنها یک انکرتکست حدوداَ 3 ال 4 واژه ای را انتخاب کرده و آن را به یک صفحه از سایت خود (صفحه فرود) لینک کنید. ولی در متن رپورتاژ، میتوانید بین 2 الی 4 کلیدواژه (کلمه کلیدی) را به وبسایت خود لینک کنید. البته تعداد لینک به قوانین رسانه پذیرنده‌ی آگهی تبلیغات اینترنتی بستگی دارد.
  4. هدینگ: شما در آگهی های تبلیغاتی میتوانید از چندین هدینگ (تایتل سئو یا همان تگH) سود ببرید. این در حالیست که در بک لینک اعتباری که درواقع یک انکرتکست خالیست، خبری از هدینگ نخواهد بود!
  5. دیده شدن توسط مخاطبان: یک رپورتاژ آگهی معمولاَ طی چندساعت و با درج خبرهای جدید، پایین می‌رود. بک لینک اعتباری اما بسته به مدت زمان خرید، در باکس خود باقی میماند و اصطلاحاَ همیشه جلوی چشم مخاطبان خواهد بود. مدت زمان خرید بک لینک اعتباری میتواند 1، 3، 6 و یا 12 ماهه باشد.

رپورتاژ آگهی سایت های EDU

edu سایت های

پسوند edu درواقع مربوط به سایت های دانشگاهی میشود که مخفف واژه لاتین «education» است. رابط ها با هک یا دسترسی کاربری به چنین سایتهایی، امکان درج رپورتاژ آگهی در سایت های دانشگاهی را فراهم میکنند. با توجه عواملی نظیر:

  • قدمت دامنه این سایتها
  • اهمیت ویژه گوگل به دانش و سایت های دانشگاهی
  • مقالات یونیک و خاص تحقیقی
  • و لینکسازی های پیاپی،

اعتبار دامنه وبسایت های edu بسیار بالاست. اما بیاد داشته باشید که هرلحظه ممکن است که رپورتاژ های قرارگرفته بر روی سایتهای edu پاک شوند. چراکه اساس درج مطلب در این سایتها، موضوعات تحقیقی می باشد؛ و مطالب و لینکهای تبلیغی از روی سایت حذف میشود. درحقیقت ادمینهای سایت های دانشگاهی، معمولاَ لینکهای خروجی را چک کرده و چنانچه لینکی را با حالت تبلیغاتی و غیرمرتبط تشخیص دهند، به حدف آن اقدام میکنند.

غالباَ رابط‌ها تضمین میدهند که در صورت یکبار پاک شدن لینک، یک ریپورتاژ جایگزین دیگر برایتان درج کنند. بنابراین لینک گرفتن از سایتهای edu بسیار مفید و برای بهبود سئو سایت، حائز اهمیت است. ولی همواره باید پیه این مسئله را به تن‌تان بمالید که آگهی قرار گرفته بر روی وبسایت دانشگاهی، حذف شود!

رپورتاژ آگهی برند منشن

رپورتاژ آگهی برند منشن گونه ای دیگر از تبلیغات اینترنتی می باشد. اینگونه تبلیغات بدون هرگونه لینکسازی می باشد و تنها متنی بدون لینک در رسانه موردنظر منتشر خواهد شد. درواقع ریپورتاژ برند منشن را نمیتوان چندان برای سئو مناسب دانست و تنها بلحاظ برندسازی و حک برند و محصول در ذهن مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد. در رابطه با رپورتاژ برند منشن به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. قیمت رپورتاژ آگهی برند منشن بایستی بسیار کمتر از حالت معمول (متن لینکسازی شده) باشد. وگرنه هیچگونه توجیه مالی نخواهد داشت!
  2. برخی از رسانه های معتبر کشور، قیمت رپورتاژ با لینک فالو و برندمنشن را یکسان اعلام میکنند. یعنی هیچگونه تفاوت قیمتی برای اینگونه آگهی تبلیغات اینترنتی قائل نیستند. درچنین شرایطی، دور برندمنشن را خط کشیده و حتماَ متن تبلیغاتی‌تان را با لینک فالو یا نوفالو منتشرکنید.
  3. برخی از رسانه‌های پذیرنده‌ی رپورتاژ برند منشن، اجازه‌ی درج url (آدرس دامنه) را نیز در متن نمیدهند. بنابراین پیش از نوشتن و درج رپرتاژ آگهی، از قوانین رسانه مورد نظر اطلاعات کافی کسب نمایید.
  4. موضوع متن ریپورتاژ برند منشن میتواند: بیوگرافی شخص، معرفی شرکت و پروژه و یا معرفی محصول باشد. بنابراین هدف اصلی آن است تا برند و شخصیت خود یا موضوع آگهی شونده را به مخاطبان بشناسانید. آن‌هم به بهترین، خلاقانه ترین و کوبنده ترین حالت ممکن!

دنیای عظیم مخاطبان با خرید رپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی با کیفیت

بدون شک با خرید و درج رپورتاژ آگهی در سایتهای معتبر، میتوانید به دنیای هیجان انگیز و جذاب مخاطبان میلیونی رسانه ها پا بگذارید. البته شاید نتوانید به‌درستی تفاوت یک وبلاگ سوت و کور را با درج رپورتاژ در یک رسانه پرمخاطب درک کنید. پس بهتر است با ذکر مثالی جالب به سراغ این تفاوت برویم. چشم‌هایتان را برای چند دقیقه ببندید… می‌خواهیم دو تصویر ذهنی مجزا را برایتان ترسیم کنیم…

1) تصویر ذهنی اول به مثابه درج ریپورتاژ در یک وبلاگ بی‌مخاطب است:

تصور کنید شما با یک گروه محدود از همسالان خود در کوچه فوتبال بازی می‌کنید. برخی از بازیکنان از رفقایتان هستند و برخی دیگر از کوچه‌های اطراف به شما سر زده‌اند. اما یک نکته مشترک در همه‌ی افراد وجود دارد. بازی گل کوچیک شما فاقد انگیزه‌ی کافی، فاقد تماشاگر، فاقد هیجان، فاقد هرگونه پوشش تبلیغاتی و البته بدون هیچ آینده و موفقیت خاصی انجام میشود!!.

بنابراین تکرار این بازی در همین شرایط، همه‌ی افراد را به بی‌انگیزگی میکشاند. و البته هیچ موفقیتی در کار نخواهد بود!.

2) تصویر ذهنی دوم اما شبیه به درج رپورتاژ آگهی در رسانه‌های معتبر و با مخاطبان میلیونی است:

تصور کنید با پوششی زیبا و کامل، در میانه‌ی میدان ورزشگاه بزرگ آزادی در حال بازی هستید. با حداکثر میزان توجه، حداکثر پوشش تبلیغاتی، حداکثر هیجان و تشویق صدهزار نفر بر روی سکوها. میلیون‌ها مخاطب نیز پای گیرنده‌های تلویزیونی در حال آشنایی با شما هستند. درنتیجه اگر از عملکردتان راضی باشند، اسمتان در ذهنشان میماند و یکصدا نامتان را فریاد خواهند زد…

شاید دیگر نیاز به هیچگونه توضیح اضافه‌ای نباشد. بی‌شک هر ذهن ماجراجو و طالب موفقیت، تصویر ذهنی دوم را انتخاب می‌کند. حالا وضعیت سایتتان را با کاربران محدود و رهگذر، با یک رسانه معتبر و کاربران میلیونی‌اش مقایسه کنید…

تفاوت رپورتاژآگهی edu و رسانه های داخلی

طبق مثال قبل گفتیم که خرید و درج رپورتاژ در وبسایت های معتبر، در واقع همان ورزشگاه بزرگ و جذاب آزادیست که مخاطبان زیادی را در خود جای داده است. پس آنجاست که دیده خواهید شد؛ طرفداران میلیونی پیدا خواهید کرد و آخرین اوضاع و احوال وبسایت شما و محصولاتتان توسط مخاطبان دنبال می‌شود.

بهتر از همه، در صورتی که بتوانید با یک رپورتاژ آگهی قدرتمند و با محتوایی ارزشمند، رقبایتان را دریبل بزنید، قطعاَ مخاطبان عادی خود را به هواداران پروپا قرص خود تبدیل خواهید کرد. در ادامه چنان تشویق می‌شوید که به شما یک قدرت، انگیزه و شهامت وصف ناشدنی برای ادامه‌ی قدرتمندتر مسیر، تزریق خواهد شد.

اما این مسئله برای رپورتاژ آگهی سایت های edu صدق نمی کند!!. بلـــــــــــــــــــــــــــــــــــه…

گرچه شاید تزریق اعتبار دامنه وبسایتهای edu بلحاظ پیشرف سئو، بسیار عالی و جذاب باشد. ولی بلحاظ برند منشن و پیدا کردن مخاطبان جامعه‌ی کاربران ایرانی، انتظار موفقیت خاصی را نداشته باشید.

تأثیر محتوا در موفقیت رپورتاژ آگهی

موفقیت در رپورتاژ آگهی

قطعاَ به اندازه‌ی کافی شنیده اید که محتوای خوب به مانند «پادشاهی برای سئو» می‌باشد. اما آیا واقعاَ اینگونه است؟! شک نداشته باشید که پاسخ مثبـــــــــــــــــــــــــــــــت است. محتوای خوب و عناوین جذاب آن، دقیقا میتواند عملکردی شبیه به یک بمب قدرتمند را داشته باشد. اما عملکرد این بمب میتواند دو سویه باشد؛ یعنی:

  1. چنانچه محتوای کاربردی، جذاب و با عناوین گیرایی داشته باشید، این بمب میتواند نظر تمام کاربران را به خود جلب کند. شدت این انفجار مثبت هرچقدر بیشتر باشد، مسلماَ میتواند کاربران را برای مشاهده‌ی برند و محصولاتتان میخکوب کند.
  2. اما در سوی مقابل، یک محتوای بد و غیرواقعی میتواند تمامی کاربران را از وبسایتتان فراری دهد. به‌عبارت دیگر، اصطلاحاَ بمب افتضاح محتوا و رپورتاژتان، بر سر وبسایت خودتان آوار می شود!!.

بیاد داشته باشید که محتوای بد و کپی شده، هم میتواند ارزش برندتان را کم کند. هم خزنده های گوگل، شما را به عنوان سارق ادبی خواهند شناخت و هم میتواند کاربران را سریعاَ از وبسایت‌تان خارج کند. یعنی به معنای واقعی، فاجعه ای تمام عیار برای سئوسایت شما در راه خواهد بود…!

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ (محتوای رپورتاژ)

محتوای رپورتاژ آگهی

برای نوشتن یک رپورتاژ جذاب بایستی به نکات و ریزه کاری‌های گسترده ای تسلط داشته باشید. برخی از مهمترین نکات در نوشتن آگهی تبلیغاتی عبارتست از:

  1. شروع متن رپورتاژ آگهی بایستی جذاب، کوبنده و بدون جمله‌های گمراه کننده باشد. در ابتدا نیاز است که توضیح مختصری در رابطه با محصول یا خدمات خود ارائه کنید.
  2. در عناوین محتوا از کلیدواژه های اصلی (کانونی) و فرعی استفاده کنید.
  3. از بکاربردن جملات سخت، سنگین و طولانی پرهیز نمایید. دائماَ با خودتان تکرار کنید که شما قرار است برای طیف های مختلفی از کاربران، محتوا بنویسید؛ نه فقط برای خواندن خودتان!
  4. دست از رفتار سمج گونه و به مانند ویزیتورهای تازه کار بردارید. قرار نیست با تعریف های مصنوعی، محصولاتتان را به کاربران قالب کنید. این کار میتواند برای برندتان، به مانند یک «آفت سمی» باشد!
  5. سعی کنید در رپورتاژ آگهی، راه حل های کاربردی و اطلاعات مفید به کاربرتان ارائه دهید. ارائه‌ی راهکارهای حقیقی و کاربردی، هم اعتماد مخاطبان را به شما جلب میکند و هم کاربران را به محتواهای وبسایتتان وفادار میسازد.
  6. سعی کنید محتوای رپورتاژ را با خوبی و خوشی به پایان برسانید. کافیست برای درک این مسئله، به رفتار جهانی انسانها دقت کنید. همیشه فیلم های جذاب و با پایان خوش، دارای طرفداران میلیونی خواهند بود.
  7. محتوای تکراری و کپی شده را دور بیندازید!. چه به لحاظ سئو سایت و چه بلحاظ برندسازی، این کار شدیداَ مخرب است.
  8. مخاطب را در برزخ قرار ندهید. ممکن است مخاطب قصد سفارش خدمات یا محصولتان را داشته باشد. پس در انتهای محتوای ریپوررتاژ، راه های ارتباطی خرید و شماره تماس برای پاسخگویی بگذارید.

نکات سئو در نوشتن رپورتاژ آگهی

نکات-سئو-رپورتاژ

متن یک رپورتاژ به هر میزان هم که جذاب و ویژه باشد، اگر اصول سئو در آن رعایت نشده باشد، هیچگونه بازخورد مثبتی نخواهد داشت!. درنتیجه در نتایج گوگل بالا نمی‌آیید و حجم زیادی از مخاطبان و کلیک‌های ورودی را از دست میدهید. بنابراین رعایت اصول سئو در کنار نوشتن یک متن جذاب و کاربردی، شدیداَ واجب است. مهمترین پارامترهای سئو در نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی (رپرتاژ) عبارتست از:

  • عنوان جذاب رپورتاژ: عنوان جذاب یک آگهی تبلیغاتی میتواند به مانند یک بمب و انفجار پرسر و صدا باشد. یک عنوان جذاب و گیرا، قطعا میتواند مخاطبان را به خواندن یک آگهی تبلیغاتی تشویق و ترغیب کند. مثلاَ فکر کنید میخواهید برای تبلیغات موتور سیکلت، یک عنوان انتخاب کنید. شاید انتخاب عنوان «خرید موتور سیکلت» چندان جذاب نباشد. اما انتخاب عنوان: «اژدها سواری با خرید موتور سیکلت مدلX»، حســـــابی نظر مخابانتان را به خود جلب می‌کند.
  • تگ H یا هدینگ: برای عنوان ها، تگ های H تنظیم کنید. قاعدتاَ عنوان اصلی با تگ H1 و اولین عنوان زیرین محتوا با تگ H2 تنظیم میشود. هدینگ گذاری عنوان ها، یکی از مهمترین پارامترهای سئو رپورتاژ می باشد و به الگوریتم های گوگل کمک میکند تا در زمان سرچ مخاطبان، عنوان های مرتبط با سرچ ریپورتاژتان را به مخاطبان نمایش دهد.
  • تراکم کلید واژه: استفاده از انکرتکست انتخابی در درون رپورتاژ، نه باید زیاد باشد و نه کم. برای چک کردن تعداد مناسب کلمات کلیدی و پراکندگی مناسب آن در محتوا، میتوانید از افزودنه YOAST SEO در وردپرس استفاده کنید.
  • لید مقدمه: لید به پاراگراف اول بخش مقدمه‌ی رپورتاژ آگهی گفته می شود. حتماَ سعی کنید لید جذاب و همراه با یک الی دو بار استفاده از کلمه کلیدی بنویسید.

تکنیک 70 – 30 در نوشتن ریپورتاژ آگهی

تکنیک های نوشتن ریپورتاژ آگهی

تکنیک 70-30 در یک رپورتاژ بسته به استراتژی کلی رپورتاژ نگاری دارد. یعنی ممکن است شما قواعد کلی رپورتاژ نویسی را کنار بگذارید و بسته به نیازتان، قصد داشته باشید که محتوایی کاملاَ تبلیغاتی (معرفی کامل یک محصول، یک شخص یا یک شرکت) تولید کنید. در این صورت استفاده از تکنیک 70 – 30 اصلاَ به کارتان نمیاد و بهتر است ذهنتان را بطور کامل از اصول این تکنیک، ریست کنید!

اما بطور کلی روش رپورتاژنویسی 70-30، اشاره به این موضوع دارد که:

هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی، 70 درصد از متن را به مقدمه، معرفی و ارائه کاربردها و اطلاعات ارزشمند اختصاص دهید. درنتیجه تنها 30 درصد از تمرکز تولید محتوا را به جنبه های تبلیغاتی محصول یا خدمات، معطوف کنید. گرچه که این تکنیک تنها یک روش پیش پا افتاده است. چراکه گاها حتی اختصاص 30 درصد از متن رپورتاژآگهی نیز به نوشتار تبلیغاتی، اضافه و اشتباه است!

نکات مهم در انتشار رپورتاژ آگهی

به منظور درج و خرید رپرتاژ آگهی، حتماَ و حتماَ بایستی به نکات ویژه ای توجه نمایید. نکاتی که:

  • چه در بعد سئوسایت،
  • چه در بعد روانی
  • و چه در بعد استراتژی های فروش،

میتواند شما را به جادوگری توانا تبدیل کند. و با خلق فرمولهایی جذاب، موفقیت را در تبلیغات اینترنتی و البته درآمدزایی های گسترده، برای خود به ارمغان بیاورید.

امکان قراردادن ویدئو در رپورتاژ آگهی

ویدئو در رپورتاژ آگهی

آیا میتوان در رپورتاژ آگهی ویئو قرار داد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این مورد، بسته به شرایط رسانه است. برخی از رسانه ها به هیچ عنوان با قرار دادن ویدئو در ریپورتاژ موافقت نمی کنند. برخی دیگر به صورت رایگان با این امر موافق هستنید. و باقی رسانه ها نیز با دریافت مبالغ بیشتر، امکان قراردهی ویدئو در رپورتاژآگهی را میسر میکنند.

ذکر این نکته جالب توجه است که قیمت بالا و فضایی برخی از رسانه ها برای قرار دادن ویدئو در آگهی های تبلیغات اینترنتی، همواره صدای بسیاری از مشتریان را در می‌آورد!!

زمان انتشار رپورتاژ آگهی

چه زمانی ریپورتاژ آگهی خود را منتشر کنیم؟!. این سوالیست که غالباَ به مهمترین دغدغه‌ی خریداران این نوع تبلیغات اینترنتی سئو تبدیل شده است. درواقع میزان و زمان انتشار رپورتاژ آگهی به «استراتژ سئو»، «قدرت دامنه» و «شرایط کلی وبسایت» مربوط است. توجه داشته باشید که:

  1. عجله نکنید: هیچگاه در شروع کار سایت داری خود به سراغ خرید ریپورتاژ نروید. به یاد داشته باشید که یک سایت خالی و تازه کار به مانند یک نوزادی است که میخواهید به او غذای سنگین بدهید!!. پس باید منتظر بوجود آمدن اسپم اسکور و حتی شاید پنالتی های گوگل باشید!
  2. استراتژی عاقلانه: زمان انتشار رپورتاژ، بستگی به چگونگی قدرت و استراتژی سئوسایت‌تان دارد. بسیاری از وبسایت های قدرتمند حتی ممکن است در طول روز به انتشار چندین آگهی نیز بپردازند و دچار مشکل نشوند.
  3. بازه مشخص: بطورکلی پیشنهاد میشود در شروع کار، زمان انتشار هر ریپورتاژ را بین 5 تا 7 روز یکبار تنظیم کنید.
  4. زرنگ باشید: توصیه میشود انتشار محتوا و یا رپورتاژ را بصورت کاملاَ منظم انجام ندهید. مثلاَ زمان انتشار رپورتاژ اول تا دوم را بین 7 روز، دوم تا سوم را بین 5 روز و سوم تا چهارم را بین 4 روز تنظیم نمایید.
  5. سربه‌سر گوگل نگذارید: انتشار مداوم ریپورتاژ برای وبسایت های نوپا و تازه کار، شدیداَ مخرب و مخالف اصول سئو می‌باشد. بخاطر داشته باشید که نباید پالس های منفی و غیرطبیعی برای الگوریتم های گوگل ارسال کنید!

روزهای پربازدید رپورتاژ آگهی

روزهای پربازدید رپورتاژ آگهی

نتایج بنگاه های آماری – تحلیلی کشور نشان میدهد که در روزهای شنبه و یکشنبه، بازدید از انواع رپورتاژ آگهی بیشتر از روزهای دیگر است. روز دوشنبه نیز در اولویت دوم بازدیدهای ویژه قرار دارد. البته به شلوغی رسانه های پرطرفدار نیز توجه داشته باشید. گاهاَ به دلیل شلوغی بیش از حد برخی از رسانه ها، ممکن است ریپورتاژهایتان در ساعات پایانی روز یا شب منتشر شود. رسانه های پرطرفدار نیز گاهاَ دارای ساعات محدودی برای درج آگهی های تبلیغاتی هستند. بعنوان مثال رپورتاژ آگهی رسانه زومیت، تنها «سه نوبت انتشار در شبانه روز» دارد. به‌همین دلیل از چند روز قبل‌تر، بایستی ساعت و روز مدنظرتان برای انتشار آگهی در رسانه زومیت را با آژانس تبلیغاتی ناب دیزاین هماهنگ کنید.

همچنین پیشنهاد میکنیم که در روزهای تعطیل رسمی، دور انتشار آگهی تبلیغاتی را خط بکشید. چرا که احتمالاَ همه در پی تفریح هستند و کاربران زیادی منتظرتان نخواهند بود. یک نکته‌ی خاص را نیز آویزه‌ی گوشتان کنید. اگر دارای کالاهای جذاب، شیک و کاربردی هستید، حتماَ در روزهای منتهی به ایام خاص، خودی نشان بدهید. روزهای منتهی به:

  • روز مادر
  • روز زن و دختر
  • ولنتاین
  • عید نوروز
  • روز پدر و…،

ایامی هستند که باید میخ تبلیغات جذابتان را محکم بکوبید و با کالاهای جذاب وبسایت‌تان، چنان در ذهن کاربرانتان حک شوید که به خریدهای پرتعداد و کسب درآمدهای ویژه نزدیک شوید.

صفحه فرود جذابی برای ریپورتاژ بسازید!

لندینگ-پیج

صفحه فرود (لندینگ پیج) اصطلاحاَ به صفحه ای از سایتتان گفته میشود که میخواهید یک انکر تکست را به آن لینک کنید. درحقیقت مخاطب با کلیک بر روی لینک مدنظر در رپورتاژ آگهی، وارد صفحه فرود (لندینگ پیج) می‌شود. بنابراین باید صفحه لندینگ جذاب و قابل فهمی داشته باشید تا در همان لحظه‌ی اول ورود کاربر، برندتان را در ذهن وی حک کند. همچنین خرید یا کسب اطلاعات کاربردی در لندینگ پیج نیز بایستی راحت باشد.

البته فروش محصول و کسب درآمد اینترنتی لحظه‌ای، فقط یک سوی ماجراست. بلکه مخاطبی که با صفحه فرود جذابی از وبسایتتان روبرو شود، قطعاَ مشتاق می شود از صفحات دیگر وبسایتتان نیز بازدید کند. و این یعنی که نرخ CTR کلیک وبسایت شما افزایش می یابد. مدت زمان حضور کاربر در وبسایت نیز بسیار مهم است. محتوای جذاب و وجود خدمات، محصولات و صفحات متعدد جالب توجه و کاربردی، میتواند مدت زمان حضور کاربران در سایت را افزایش دهد.

درنتیجه پایه های سئو سایت تقویت خواهد شود. درواقع افزایش نرخ کلیک و افزایش مدت زمان حضور کاربر، به بهبود سئوسایت‌تان کمک ویژه ای میکند. با ادامه‌ی همین روند مثبت، خزنده های گوگل هم دیر یا زود شما را به عنوان وبسایتی جذاب، سرگرم کننده و کاربردی شناسایی میکنند. حالا وقت آن است که در نتایج گوگل یکه تازی کنید؛ تبریـــــــــــــــــــــــک…

بگذارید رک و راست به شما بگویم:

تا وقتی که صفحات فرود جذابی برای سایتتان نساختید، اصلاَ به سراغ رپورتاژ آگهی نروید!!. چون فقط پولتان را هدر می دهید…

نرخ CTR کلیک چیست؟

نرخ ctr کلیک (Click Trough Rate) به نسبت تعداد کلیک های کاربران بر روی لینک در قیاس با تعداد کل نمایش آن لینک اطلاق میشود. به‌واقع هرچقدر نرخ کلیک یک رپورتاژ بیشتر باشد، هم بلحاظ سئو برای سایت شما اتفاقی سودمند است. و هم میتواند به نمایش بیشتر رپورتاژ آگهی در نتایج گوگل کمک کند. چه چیزی بهتر از این؟!

البته بیاد داشته باشید که نباید تنها به نرخ کلیک دلخوش کنید. بلکه کیفیت حضور کاربران در سایتتان نیز بسیار بسیار مهم است. زیرا اگر مخاطبان پس از ورود به وبسایت‌تان و برخورد با صفحه‌های بد و بدون جذابیت، سریعاَ از سایت خارج شوند، امتیاز منفی برایتان ثبت میشود. این مسئله میتواند موجب شود که الگوریتم های گوگل، سایت شما را کاربردی و سرگرم کننده تشخیص ندهند!!

قطعاَ شما نیز با وبسایتهایی مواجه شده‌اید که دائماَ صفحات و کادرهای کلیکی پیشنهادی را برایتان باز میکنند. سایتهایی که شدیداَ کلافه کننده هستند و به زبان عامیانه، اعصاب مخاطب را به هم می‌ریزند!!. جالب است بدانید که اخیراَ الگوریتم های گوگل اینگونه مزاحمتها را تشخیص داده و نرخ ctr کلیک را برای چنین سایتهایی به حساب نمی‌آورند. نتیجه مشخص است: پیشنهاد میکنیم اصلاَ به سراغ چنین شیطنت هایی نروید!!

وبسایت دیجی کالا را میتون نمونه ای حرفه ای برای افزایش هوشمندانه نرخ کلیک سایت بشمار آورد. طراحی سایت دیجی کالا به گونه ایست که دائماَ صفحات مناسب و مرتبطی را پیشنهاد میدهد. کاربران با ورود به دیجی کالا، با دنیایی از خدمات، محصولات، صفحات مرتبط، باشگاه مشتریان و محتوا های جذاب روبرو میشوند و حسابی در صفحات مختلف این وبسایت می چرخند.

پشتیبانی محتوا برای لندینگ پیج

محتوای-لندینگ-پیج

مشخص است که یکی از اهداف خرید رپورتاژ آگهی و درج آن در سایتهای پربازدید، کلیک کاربران بر روی کلمه کلیدی لینک شده و ورودشان به صفحه فرود (لندینگ پیج) وبسایتتان است. صفحه لندینگ پیج وبسایت همواره باید دارای:

  • ظاهر جذاب و گرافیک مناسب
  • عدم سردرگمی و شلوغ‌سازی بیخود
  • محتوای کاربردی و جذاب
  • و فراهم آوردن شرایط راحت برای خرید محصول

باشد؛ اما همچنان به یک کار هوشمندانه‌ی دیگر نیاز خواهید داشت. درواقع پیشنهاد میکنیم که صفحات مرتبط مناسبی را هم برای مخاطبان ایجاد کنید. اگر همچنان کاملاَ متوجه نشده‌اید، اصلا جای نگرانی نیست؛ یک مثال مناسب برایتان در جیبمان گذاشته‌ایم. بعنوان مثال اگر لندینگ پیج لینکهای رپورتاژ شما، صفحه‌ای با موضوع «سئو سایت» است، میتواند چندین صفحه پیشنهادی دیگر نیز با موضوعات مشابه و کاملاَ کاربردی ایجاد نمایید. با این کار:

  1. هم نیازهای ذهنی مخاطب را به‌خوبی برطرف کرده و کاربر را به طرفدار واقعی وبسایتتان تبدیل می‌کنید.
  2. و هم مدت‌زمان حضور کاربر در سایت را افزایش داده و از او کلیک‌های ارزشمند بیشتری می‌گیرید.

شک نکنید که اگر محتواهایتان واقعاَ کاربردی بوده و گره از مشکل کاربر باز کند، آن وقت برگه طلایی بازی به دست شما افتاده است. پس به‌احتمال زیاد یکی از پاداش‌های این اتفاق مثبت، می‌تواند جلب اعتماد مخاطب برای خرید نهایی باشد.

یادتان نرود… مهمترین نکته‌ای که میتواند شما را از دالان دلهره‌آور جلب اعتماد مخاطب به سلامت عبور دهد، نگارش مناسب صفحه فعلی و انجام تبلیغات مناسب اینترنتی (نظیر خرید ریپورتاژ) خواهد بود. ایجاد محتوای پشتیبان البته بسیار ارزشمند است؛ اما در اولویت بعدی قرار دارد. محتوای پشتیبانی که میتواند همانند یک کوه، پشتیبان صفحه اصلی وبسایت باشد و موجب بهبود سئو سایت شود. این نصیحت را همواره آویزه‌ی گوشتان کنید:

چنانچه روزی از محتواهای ارزشمند پشتیبانتان غافل شدید، از ریزش مخاطبانتان اصلاَ تعجب نکنید!!!

لینکسازی بر روی رپورتاژ آگهی

لینکسازی

قبول دارید که در لحظات سرنوشت ساز، همیشه یک آدم نباید باشد که دستمان را بگیرد…

چرا که نه؟ گاهی اقدامات ارزشمند پیشینتان می‌تواند در لحظه‌های سخت، شدیداَ به کارتان بیاید. این موضوع در نگارش یک رپورتاژ آگهی قدرتمند نیز صدق می‌کند. چرا که علاوه بر یک تولید محتوای مناسب برای متن رپورتاژ آگهی، شما نیاز به لینکسازی های مناسب هم دارید (لینکسازی بر روی مقاله منتشر شده). البته توصیه میشود با استفاده از انکرتکست های اصلی مقاله، به انجام لینکسازی های پیرامونی اقدام کنید.

توصیه میکنیم که نباید حجم بسیار زیادی از لینک ها را بر روی یک رپورتاژ آگهی بریزید. آنهم در یک بازه زمانی کوتاه!!. این کار میتواند دو جنبه‌ی منفی داشته باشد:

  1. خزنده ها و الگوریتم های گوگل را بیخود و بی‌جهت بر روی آگهی تبلیغاتی خود حساس میکنید. چه‌بسا که حتی با پنالتی مواجه شوید و گوگل تصمیم بگیرد مقاله‌تان را از نتایج خود حذف کند!
  2. اینکار میتواند گاهاَ موجب خشم رسانه ها شود. وقتی یک رسانه، حجم ورودی زیادی از لینکسازی ها را بر روی یک رپورتاژ مشاهده کند، اصطلاحاَ پی می برد که «یک کاسه ای زیر نیم کاسه» است. بنابراین ممکن است هشدار دهد و یا در اقدامی ناخوشایند، تصمیم به حذف ریپورتاژ شما بگیرد. البته حذف مقاله به‌هیچ عنوان قابل دفاع نخواهد بود؛ چراکه رسانه در ازای درج آن، هزینه دریافت نموده است.

در رپورتاژ آگهی چند لینک ایجاد کنیم؟

تعداد لینک ها در یک ریپورتاژ، کاملاَ به استراتژی سئوسایت شما بستگی دارد. اگر روی کلمات کلیدی و محصولات متعددی کار می کنید، بهتر است از حداکثر مجاز لینک رپرتاژ (در رسانه مورد نظر) استفاده کنید. اما اگر کلمات کلیدی‌تان محدود است و به سراغ رپورتاژهای ارزان قیمتی رفته اید، لینک کمتری در رپرتاژ آگهی ایجاد نمایید. پیشنهاد میشود درچنین حالتی، یک یا نهایتاَ دو لینک به صفحات وبسایتتان ایجاد کنید.

حالا وقت آن است که با یک نکته مهم و تجربی در لینکسازی های تبلیغات اینترنتی آشنا شوید. فرض کنید که دو رپورتاژ با شرایط یکسان و در یک رسانه منتشر کنیم. یک رپورتاژ دارای سه لینک با کلمات «خرید»، «فروش» و «اجاره» باشد و رپورتاژ دیگر را تنها بر روی انکرتکست «خرید» لینکسازی کنیم. جالب اینجاست که کلمه «خرید» در رپورتاژ دوم به لحاظ سئو قویتر است. زیرا تمامی اعتبار دامنه‌ی رسانه مورد نظر را بر روی همین کلمه متمرکز کرده ایم. این در حالیست که اعتبار دامنه در رپورتاژ اول، بین سه کلمه مختلف تقسیم شده است!

البته در حالت فرضی که همه چیز… تأکید میکنیم همـــــــــــــــــــه چیز یکسان باشد.

در کجای رپورتاژ آگهی لینکسازی کنیم؟

لینک سازی

بسیاری از رسانه ها اجازه لینکسازی در مقدمه و یا روی عنوان های رپورتاژ را نمی دهند. بنابراین همواره این سوال مطرح میشود که: در کجای رپورتاژ آگهی لینکسازی کنیم؟!. در پاسخ باید گفت که هیچ جای مشخصی برای لینکسازی وجود ندارد. یعنی در هر کجای متن آگهی تبلیغات اینترنتی، میتوانید عمل لینکسازی را با خیال راحت انجام دهید. امـــــــــــــا صبر کنید… ما برایتان سوپرایزهایی داریم تا با برخی از ریزه کاری‌های لینکسازی رپورتاژ اگهی آشنا شوید:

  1. لید و مقدمه:

چنانچه قوانین رسانه های پذیرنده ریپورتاژ آزاد بود، لینکسازی در لید و بر روی عناوین میتواند حسابی در چشم مخاطبان بیاید. برخی از افراد معتقدند که لینکسازی بر روی عنوانهای هدینگ دار، میتواند بلحاظ سئو تأثیر قدرتمندی داشته باشد. اما بایستی بدانید که این ادعاها، هیچگاه در هیچ منبعی به تأیید نرسیده است!

  1. باور منفی:

هیچگاه در بخش معایب و اشکالات یک محصول یا خدمات، لینکسازی انجام ندهید!!. به قدرت منفی ذهن و بدبینی مخاطبان توجه داشته باشید.

  1. دیدگاه مثبت:

بنابراین بهتر است لینکسازی کلمه کلیدی ریپورتاژ، زیر اولین عنوان (اولین عنوان بعداز مقدمه) انجام شود. بخش مزایای محصول نیز میتواند جای مناسبی برای لینکسازی باشد. بیاد داشته باشید که باید با هوشمندی تمام و مثل یک شطرنج‌باز ماهر، ذهن مخاطبانتان را کنترل کنید.

  1. حوصله سربر نباشید:

بسیاری از مخاطبان حوصله‌ی مطالعه متون و پاراگراف‌های طولانی را ندارند. ایندست از مخاطبان تنها نگاهی به سرتیترها انداخته و به دنبال بخش کاربردی مدنظرشان میگردند. شما باید به این نکات، به چشم یک سرنخ برای کارآگاهی باهوش نگاه کنید. پس هوشتان را بکار بگیرید و سعی کنید لینکها را در اولین خط زیر سرتیترهای رپوتاژ آگهی قرار دهید. مطمئناَ با این‌کار، احمال دیده‌شدن لینک ها و کلیک بر روی آن از سوی کاربران افزایش خواهد یافت.

آیا یک کلمه کلیدی را در رپورتاژ چندین بار لینکسازی کنیم؟

تکرار کلمه کلیدی

هیچ پاسخ و منبع مشخصی برای این سوال وجود ندارد. افزونه های کمک کننده برای سئو سایت و سئو گوگل، همواره توصیه میکنند که این کار انجام نشود. بخصوص برای محتواهای درون وبسایت. اما سئوکاران متعددی معتقدند که با این روش، توانسته اند رتبه مناسبی در نتایج گوگل بدست بیاورند.

البته حتی اگر اصرار دارید که که یک کلمه کلیدی را چندین بار هم در یک ریپورتاژ لینکسازی کنید، باز هم راه های خلاقانه تری وجود دارد. مثلاَ اگر کلمه کلیدی مدنظرتان «دوچرخه» باشد، میتوانید واژه‌هایی نظیر:

  • «قیمت دوچرخه»، «ارزان ترین دوچرخه» و یا «دوچرخه ارزان»
  • «خرید دوچرخه»
  • «فروش دوچرخه»
  • «خرید اینترنتی دوچرخه»

و… را ایجاد کرده و لینکسازی کنید. گفتیم که انکرتکست اصلی باید با تعداد مناسبی در محتوا پخش شده و سئو رپورتاژ را بهبود ببخشد. اما فارغ از کلمه کلیدی اصلی، پیشنهاد می شود دیگر کلماتی را هم که میخواهید در رپورتاژ لینکسازی کنید، حداقل چندین بار در طول محتوا به کار ببرید. درغیر اینصورت، خزنده‌های تحلیلگر محتوا و متون (خزنده گوگل)، ممکن است امتیازات منفی برای مقاله‌تان در نظر بگیرند!

لینک خارجی به رپورتاژ آگهی و محتوای سایت

لینک-خارجی

دادن لینک خارجی به محتوای وبسایت و ریپورتاژ، میتواند اثرات مثبتی داشته باشد. اما نه همیشه…!

توصیه میشود که گاهاَ در برخی از محتواها و رپورتاژها، لینکسازی خارجی در متن انجام دهید. لینکسازی خارجی، البته بایستی بصورت هوشمندانه انجام شود. بعنوان مثال اگر صفحه‌ای با عنوان «خرید یخچال» دارید، واژه‌ی «یخچال» کلمه کلیدی اصلیتان است. پس مثلاَ نباید انکرتکست «یخچال» را به ویکی پدیا لینک کنید و بهتر است مثلاَ کلمه استاندارد را برای لینکسازی خارجی درنظر بگیرید. اگر خود کلمه اصلی را بخواهید به ویکی پدیا لینک بدید، عملاَ این حس به مخاطب القا میشود که مطلبتان جامع و کامل نیست!!. و مخاطب باید برای فهم کامل موضوع، حتماَ به مطالعه سایتهای خارجی لینک شده (مثلاَ ویکیپدیا) بپردازد.

نکته‌ی مهم دیگر این است که حتماَ انکرتکست را به وبسایت هایی با دامین آتوریتی قدرتمند و اسپم اسکور پایین لینک کنید. چه در متن رپورتاژ آگهی و چه در محتوای وبسایت. عملاَ با این کار، میتوانید به سئو سایت کمک کرده و خون جدیدی را به رگهای رپورتاژ آگهی خود تزریق کنید. پیشنهاد میشود پیش از لینکسازی خارجی در رپورتاژ، شرایط رسانه را به دقت بررسی کنید. بسیاری از رسانه های معتبر کشور، فقط اجازه‌ی لینکسازی کلمات کلیدی به یک آدرس دامنه را می دهند!

چقدر باید رپورتاژ بزنیم؟

همواره سوال های متعددی برای کاربران وجود دارد:

اینکه چقدر باید رپورتاژ بخریم؟

و یا اینکه خرید و درج رپورتاژ آگهی را تا چه زمانی ادامه دهیم؟

به این سوالات هیچکس نمیتواند پاسخ مشخصی بدهد. درواقع بهترین پیشنهاد برایتان این خواهد بود که تبلیغات اینترنتی را هیچگاه قطع نکنید. زیرا در میان صدهاهزار برندی که هرروز در فکر ارائه خدمات و تبلیغات جذاب هستند، فراموش خواهید شد!!. مثلاَ اگر قرار است بودجه ای را به خرید 10 رپورتاژ آگهی (برای بازه چندماهه) اختصاص بدهید، سعی کنید این 10 رپورتاژ را در دو الی سه ماه منتشر کنید. نه اینکه تمام این رپورتاژها را در یک روز منتشر کرده؛ و سپس بیکار بنشینید و به تلاش رقبایتان نگاه کنید!!

بنابراین سعی کنید همیشه باشید و تلاش مستمرتان را به رخ الگوریتم ها و خزنده های گوگل بکشانید. علاوه بر اینها، به کاربران نیز نشان دهید که برای فتح قله‌های موفقیت، همواره هستید و برنامه دارید.

در رپورتاژ آگهی، گوگل را گیج نکنید!

سئو رپورتاژ

بازهم تأکید داریم که رعایت اصول سئو، هدینگ هوشمندانه‌ی عنوان‌ها و تراکم کلمات کلیدی بسیار مهم است. درحقیقت این شمایید که با متن و اقدامات هوشمندانه‌ی خود، به الگوریتم‌های گوگل جهت میدهید. دراین رابطه به نکات پراهمیت زیر توجه داشته باشید:

  1. لینک رپرتاژ: لینکسازی رپورتاژ آگهی باید بر روی کلمه کلیدی اصلی انجام شود. فکر کنید چقدر خنده دار است که تراکم کلمه کلیدی اصلی در ریپورتاژ بر روی انکرتکست «چای» باشد و بخواهید نهایتاَ کلمه «قوری» را لینک کنید!
  2. سئو عناوین: تصور کنید که خزنده های گوگل به‌مانند کارآگاه پلیس باشند و شما میخواهید سرنخی به این کارآگاهان باهوش بدهید. پس بهتر است هدینگ‌ها و تراکم کلمه کلیدی، بر مبنای موضوع اصلی صفحه باشد. حدود 75% عنوانهای هدینگ شده در آن صفحه، باید مطابق انکرتکست موضوع اصلی باشد.
  3. قانون سه چهارم: مثلاَ اگر عنوان اصلی صفحه موردنظر، «خرید رپورتاژ آگهی» باشد، در 75% هدینگ‌ها نیز بایستی از کلمه «رپورتاژ آگهی» استفاده کنید. تا به الگوریتمهای گوگل بفهمانید که موضوع اصلی این صفحه سایت چیست و گوگل را گیج نکنید!
  4. تگ کنونیکال: یک راهکار عالی و هوشمندانه برای صفحات سایت است. اگر چند صفحه با یک کلمه کلیدی دارید، نیاز است با استفاده از تگ کنونیکال، در گوش گوگل بگویید که میخواهید کدامیک از صفحات، صفحه اصلیتان باشد.
  5. مثلاَ دارای سه صفحه‌ی مجزا با عنوانهای «خرید رپورتاژ»، «مشاوره رایگان قیمت رپورتاژ» و «تأثیر سئو بر موفقیت ریپورتاژ» هستید و میخواهید در صورت سرچ این کلمه، حتماَ صفحه اصلی خرید به کاربران نمایش داده شود. کافیست لینک صفحه موردنظرتان را در تگ کنونیکال (به عنوان اولویت اول) قرار دهید.

البته پیش از استفاده از تگ کنونیکال، باید از کیفیت محتوا و سئو صفحه سایت مطمئن شوید. وگرنه انگار میخواهید آب را در هاون بکوبید؛ همانقـــــــــــــــــــــــدر بـــــــــــــــــی فایده!

خرید رپورتاژ آگهی از ساب دامین رسانه

برخی از کارشناسان معتقدند که اکیداَ نباید رپورتاژ را در ساب دامین منتشر نمود. چرا‌که هیچگونه فایده ای برای سئو سایت نخواهد داشت. امــــــــــــــــــــــا میتوان گفت که این تز و دیدگاه نمیتواند چندان صحیح باشد. درواقع بسته به کیفیت رسانه است که میتوان بر اساس درج آگهی تبلیغات اینترنتی در ساب دامین آن قضاوت نمود. مثلاَ رسانه های باکیفیتی همچون شفقنا و تابناک نیز عمدتاَ رپورتاژها را در ساب دامین خود منتشر میکنند و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

بطورکلی انتشار ریپورتاژ آگهی در ساب دامین پیشنهاد نمی شود. مگر آنکه رسانه از رتبه، کیفیت و دامین آتوریتی بالایی برخوردار باشد.

خرید رپورتاژ آگهی از آژانس تبلیغاتی معتبر

رپورتاژ آگهی ناب دیزاین

حتماَ، حتمـــــــــــاَ و حتمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــاَ برای خرید رپورتاژآگهی به سراغ آژانس های تبلیغات اینترنتی معتبر بروید. اما چرا بر این نکته اصرار داریم؟! بایستی بدانید که:

  1. ممکن است پس از خرید و درج رپورتاژ آگهی در رسانه‌های مختلف، با انواع مشکلات مواجه شوید. محتوای حذف شده، هزینه‌ی بر باد رفته، عدم ایندکس، ضرر در سئو و ارور 404 و…!!. حالا به تمامی این شرایط بد، عدم پاسخگویی و حمایت آن مجموعه تبلیغاتی نامعتبر و بی‌تعهد را هم اضافه کنید!
  2. آژآنس های تبلیغاتی مطمئن و معتبر، میتوانند صادقانه، حرفه‌ای و با آغوش باز، مشاوره‌های حرفه‌ای ارائه نمایند.
  3. همواره به دلیل هماهنگی عالی با رسانه ها، دارای قیمت مقرون بصرفه‌تری هستند.
  4. گارانتی قیمتی دارند. یعنی پس از خرید رپورتاژ، تا مدت مشخصی عدم تغییرات قیمتی را تضمین میکنند. بخاطر داشته باشید که خرید رپورتاژ آگهی، یک اقدام برای خرید کالای فیزیکی نیست. بنابراین نمیتوان برای همیشه به ثابت ماندن قیمت آن دلخوش کرد. زیرا رسانه ها نیز پکیج های تبلیغاتی (با قیمت مشخص) را فقط برای استفاده در بازه‌ زمانی مشخصی در اختیار آژانسها قرار میدهند.
  5. پکیج های تخفیفی، جشنواره ای و ترکیبی فوق العاده‌ای را میتوانید در آژانسهای معتبر پیدا کنید. مثل پیدا کردن یک تکه گنج واقعی در وسط شهری شلوغ…

رپورتاژ آگهی ارزان با ناب دیزاین

برای موفقیت و کسب درآمدهای اینترنتی، بایستی رعایت اصول سئو را شدیداَ جدی بگیرید. درواقع تمامی سرمایه داران همواره معتقدند که بهترین شیوه‌ی درآمدزایی اینترنتی، این است که حتی در موقع خواب نیز، داستان فروشهای گسترده و کسب درآمدتان ادامه داشته باشد. نکته جذاب اینجاست که این مدل فروش جذاب و درآمدزایی ویژه با:

  • طراحی سایت جذاب
  • رعایت اصول سئو و تولید محتوای خلاقانه
  • لینکسازی های هوشمندانه و
  • تبلیغات اینترنتی مناسب،

قابلیت تحقق دارد. شرکت ناب دیزاین مجموعه‌ای کاملاَ تخصصی در امور سئو، طراحی سایت، تشکیل کمپین تبلیغاتی و خرید ریپورتاژ می باشد. مجموعه ناب دیزاین متشکل از جمعی از مهندسین طراح سایت و نیروهای باتجربه و خبره در بحث تشکیل کمپین های تبلیغاتی سئو است.

حضور موفق در پروژه ها و شرکت های بزرگ کشور، خود گواه بر میزان توانایی‌های  کارشناسان ما می‌باشد. لذا پیشنهاد میکنیم پیش از خرید هرگونه رپورتاژ آگهی و بستن کمپین های تبلیغات اینترنتی با کارشناسان خبره‌ی شرکت ناب دیزاین تماس حاصل نمایید. وقت را از دست ندهید؛ ما تا آخرین گام همراهتان خواهیم بود:

02188721092 – 02188722027