اثر مرکب بازاریابی به کمک محتوا (جلسه اول)

ناب دیزاین آموزش 30 مارس 2022
اثر مرکب بازاریابی به کمک محتوا (جلسه اول)

همانطور که قول داده بودم، این درس قرار است زمینه را برای کل مفاهیم سئو فراهم کند. دوره به شما کمک می کند تا دلایل تاکتیک ها و زوایای خاصی آن را بهتر درک کنید. قبل از هر چیز دیگری دستور کار این درس در این ویدیو کامل آماده شده است. هدف اصلی اگر برای کسب و کار وبلاگ نویسی می کنید، نه به عنوان یک سرگرمی پس من می خواهم سه اصل را تجزیه کنم. کانال های جذب مشتری و توضیح اینکه چگونه وبلاگ نویسی آنها را گسترش می دهد، و در نهایت من می خواهم یکی را به طور کامل توضیح بدم:

  • یک عمل ساده، اما بسیار مهم که مردم را از رشد سریع وبلاگ دور نگه می دارد.

 

بخش 1: هدف اصلی وبلاگ نویسی برای تجارت.

سایت AHREFs در حدود دو سال موفق به رشد شد  که وبلاگ از نزدیک به 15000 بازدید در ماه به 150000 بازدید در ماه رسید. به نظر شما با توجه به این نتیجه خوب است یا بد که نزدیک به دو سال طول کشید تا به آن برسند؟

خوب، اگر از من بپرسید، من واقعاً در مورد اعداد ترافیک خام تا حد زیادی اهمیت نمی دهم. ترافیک یک معیار بیهوده است. ما هرگز هدفی برای افزایش ترافیک به وبلاگ خود نخواهیم داشت. هدف اصلی ما همیشه کسب مشتریان جدید و رشد کسب و کار ما باید باشد. محبوب شدن مطالبتون و آوردن صدها هزار بازدید کننده از یک وبلاگ  چه فایده ای دارد اگر هیچ یک از آنها از شما خرید نکنند؟ ممکن است برای اعتماد به نفس شما خوب باشد، اما برای حساب بانکیتون اینطور نخواهد بود.

بنابراین به جای تلاش برای ایجاد وبلاگ با هزاران بازدید کننده بیشتر تا جایی که می‌توانستیم، تلاش‌هایمان را متمرکز کردیم تا در آوردن بازدیدکنندگان بسیار هدفمند، که تبدیل به مشتری می شد و پول می آورد روی بیاوریم. من می دانم که تیم های بازاریابی محتوا دوست دارند انواع KPI های بی معنی را برای خود تنظیم می کنند:

  • تعداد مقالات منتشر شده در هفته؛
  • تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ در ماه؛
  • تعداد مشترکین ایمیل در ماه.

خوب، اگر از من بپرسید، همه اینها KPIهای بدی هستند. البته آنها منطقی هستند اما اولویت اول را به خود اختصاص نمی‌دهند.

تعداد سفارشات یا فروش در ماه

این KPI اصلی است که باید به آن اهمیت دهید و در وهله اول شما باید با وبلاگ خود به عنوان یک مشتری رفتار کنید که کانال کسب مشتری به حساب بیاد نه کانال جذب ترافیک. البته مگر اینکه از ترافیک خام درآمد کسب کنید، مثلاً فروش تبلیغات بنری. در این صورت ترافیک بیشتری بدیهی است پول بیشتر برای شما میاره. اما این دوره به شما یاد نمی دهد که چگونه یک امپراتوری رسانه ای و کسب درآمد با تبلیغات  ایجاد کنید. من تجربه ای در این مورد ندارم پس صلاحیت ایجاد یک دوره در مورد آن را ندارم. این دوره در مورد ایجاد وبلاگی است که مشتریان را به سمت کسب و کار شما سوق خواهد داد. در این سری از آموزش های شرکت طراحی سایت ناب دیزاین سعی خواهیم کرد تا به طور ساده آموزش های سئو را در اختیارتان قرار دهیم.

البته من خوشحال می‌شم که همه ما را به اشتراک بگذارن و تاکتیک ها و استراتژی های مارو به هم دیگه یاد بدن تا همه بتونن به صورت رایگان از آن استفاده کنند. قسمت های بعدی آموزش هارو از دست ندید.