استراتژی تولید محتوا برای وب سایت

ناب دیزاین وبلاگ 08 ژانویه 2021
استراتژی تولید محتوا برای وب سایت

یک استراتژی محتوا ، برنامه های شما را در زمینه علت، مکان و زمان تولید محتوا راهنمایی می کند. محتوا دلیل بازدید افراد از وب سایت شما است و هرگونه طراحی مجدد باید با رویکرد اولیه محتوا انجام شود. حتی محتوای پایدار نیز با گذشت زمان قدیمی می شود، بنابراین اگر مدتی است که به محتوای وب سایت خود دست نزده اید، احتمالاً به دلیل تازه سازی است. ما برخی از مراحل اصلی را برای توسعه یک استراتژی قوی و مشتری محور برای محتوای وب سایت شما شرح داده ایم.

شناسایی پیشنهاد معتبر منحصر به فرد

وب سایت شما باید به چرایی و چگونگی شرکت شما پاسخ دهد، و توضیح دهد که چگونه خدمات و فرآیند شما به مشتریان شما ارزش می دهد. پیشنهاد معتبر شما باید به این موارد بپردازد، و باید از سایر شرکت های صنعتی منحصر به فرد باشد تا بتوانید خود را از رقبای خود متمایز کنید. از این مساله به عنوان پایه ای برای محتوایی که برای وب سایت خود ایجاد می کنید استفاده کنید. ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما باید در وب سایت شما برجسته باشد و در سراسر محتوای شما آمیخته شده باشد. اطمینان از هدفمند بودن و مرتبط بودن محتوای خود با افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید برای موفقیت سایت شما حیاتی است.

بازرسی محتوای وب سایت

قبل از ایجاد محتوای جدید، مشخص کنید که از قبل چه محتوایی دارید و در کجا کمبودهایی را می بینید که باید جبران شوند. چه محتوایی باید دوباره نوشته شود؟ چه محتوا هایی عملکرد خوبی دارند و ممکن است به کار زیادی احتیاج نداشته باشند؟ تمام محتوایی را که در حال حاضر دارید ثبت کنید و سپس مشخص کنید چه چیزهایی می توانند بمانند، چه چیزهایی باید تازه شوند و چه چیزهایی باید بروند. با این کار تصویر روشنی از میزان محتوای جدیدی که باید ایجاد کنید و از کجا شروع کنید به شما ارائه می شود.

 

هدف قرار دادن هر یک از شخصیت ها

هنگام ایجاد محتوای وب سایت ، شرکت ها اغلب به جای آنچه مخاطبانشان می خواهند بخوانند، به آنچه می خواهند بگویند فکر می کنند. بسیار مهم است که با در نظر گرفتن مخاطبان مختلف خود برای وب سایت خود محتوا ایجاد کنید و به مهمترین چیزهایی که برای آنها مهم است فکر کنید، زیرا محتوای شما در اصل برای آنهاست. شخصیت های خریدار به شما کمک می کند نوع افرادی را که سعی در رسیدن به آنها دارید بصری کنید و رفتار خریدار را بهتر درک کنید. با تعیین شخصیت های اصلی خریدار ، می توانید محتوای شخصی سازی شده ای را هدف قرار داده و متناسب با علایق ، نیازها و اهداف آنها ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که شما بیش از یک مخاطب دارید و وب سایت شما باید دارای محتوایی باشد که مورد توجه هر یک از مخاطبان قرار گیرد. علاوه بر چشم انداز ، شما باید محتوای وب سایت را ایجاد کنید که به مشتری ، کارمندان احتمالی ، شرکای تجاری ، رسانه ها و غیره اختصاص داده شود.

 

محتوای نقشه را به چرخه زندگی مشتری برسانید

محتوای شما همچنین باید بازدیدکنندگان و چشم اندازها را از مسیر فروش پایین بیاورد. وب سایت شما باید دارای محتوای متنوعی باشد که بسته به موقعیت مشتری در آینده، از آگاهی تا خرید تا وکالت، به سوالات یا نگرانی های مختلف پاسخ دهد.

 

محتوای اساسی را وارد کنید

با یک استراتژی محکم ، هر یک از مطالب موجود در وب سایت شما دارای هدف خاص و مخاطبان هدف خواهد بود. مردم از اینترنت برای انجام تحقیقات و کشف اطلاعات در موضوعات مختلف استفاده می کنند. حتماً از محتوای وب سایت خود به عنوان فرصتی برای آموزش چشم انداز در مورد روندها و سوالات متداول در صنعت و افرادی که از کانال فروش، شرکت ، فرآیند و خدمات شما پایین تر هستند، استفاده کنید.

 

نسخه وب معتبری بنویسید

وقت بگذارید و نسخه ای ایجاد کنید که مخاطبان شما را آگاه، آموزش و راهنمایی کند. طول نسخه شما به هدف صفحه و پیام کلی شما بستگی دارد، اما حداقل 300 کلمه یک قانون خوب برای اهداف جستجوگر هاست. با این حال تمرکز اصلی شما باید کیفیت باشد ، نه کمیت. اطلاعات جالب و مرتبط را که برای مخاطبان شما ارزش دارند به اشتراک بگذارید. آمار، تحقیقات و نقل قول ها روش های موثری برای افزودن محتوی به نسخه شما هستند و مهم است که برای یافتن تصاویر و گرافیک های با کیفیت بالا وقت بگذارید. حتماً تصحیح کامل کنید ، زیرا هیچ چیز نمی تواند نسخه جذاب را از بین ببرد و اولین برداشت بدی را مانند غلط املایی یا علائم نگارشی ایجاد کند. و با قرار دادن آن در لیست یا استفاده از زیر عنوان ها ، خوانایی آن را آسان کنید.

 

از زبان مناسب استفاده کنید

همانطور که شروع به نوشتن مطالب خود می کنید ، مهم است که به همان زبان مخاطبان صحبت کنید. از به کار بردن اصطلاحات اصلی داخلی خودداری کنید و در عوض از اصطلاحاتی استفاده کنید که مخاطب شما درک خواهد کرد. اگر مخاطبان شما فنی ترند، پس می توانید از زبان فنی در مطالب خود استفاده کنید. اما در غیر این صورت ، شما باید به زبان ساده تری پایبند باشید که در مخاطبان شما طنین انداز شود و تخصص و آشنایی شما با صنعت آنها را نشان دهد. جدا از مقالات وبلاگ یا سایر مطالب مربوط به رهبری فکری، محتوای وب سایت شما باید بیشتر مکالمه ای باشد تا رسمی. طوری بنویسید که گویا با یک مشتری در حال مکالمه یک به یک هستید. به یاد داشته باشید که محتوای شما مربوط به شما نیست ، بلکه در مورد مشتریان فعلی و احتمالی شما و کاری که می توانید برای کمک به آنها انجام دهید است.

برنامه زمانبندی محتوا را تدوین کنید

هنگامی که نوع محتوای مورد نیاز خود را پیدا کردید ، مهم است که آن را سازماندهی کرده و یک برنامه استراتژیک تهیه کنید تا مطمئن شوید همه چیز به نتیجه می رسد. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ابتدا روی یک شخصیت خاص ، صنعت خاص یا مرحله خاصی از چرخه حیات مشتری تمرکز کنید. پس از تعیین نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید ابتدا ، شروع به ترسیم یک برنامه زمانی کنید. این شامل موضوعاتی است که شما پوشش خواهید داد مانند تعداد دفعات انتشار و تاریخ انتشار آن. ممکن است برنامه ریزی برای یک ربع سال مفید باشد.

 

افراد مناسب را تعیین کنید

بخشی از برنامه زمانبندی محتوا شامل ایجاد فرآیندی برای نوشتن محتوا است. شما باید افرادی را در شرکت خود تعیین کنید که مسئولیت کمک به محتوا را بر عهده داشته باشند. به موضوعاتی که قصد دارید آنها را پوشش دهید ، نگاه کنید و افراد شرکت خود را که از پیشگامان فکری در آن مناطق هستند شناسایی کنید. با پشتیبانی از رهبری اجرایی، می توانید کارشناسان فنی را در زمینه نوشتن محتوا یاری کنید. اگر در شرکت خود ظرفیت ندارید، پس یک آژانس یا تبلیغ کننده مستقل استخدام کنید که قابل اعتماد و کوشا باشد. با مشخص کردن اینکه چه کسی مسئول محتوای شرکت شما است، مسئولیت پذیری وجود خواهد داشت و این از توافق شما با انتشارات اطمینان می یابد.

 

عملکرد را اندازه گیری و پیگیری کنید

کلید داشتن یک استراتژی محتوای وب قوی، مرتبط نگه داشتن آن با مخاطبان است. این به معنای ارزیابی و پیگیری مداوم عملکرد کلیه محتوای شما است. ببینید کدام قسمت ها به اشتراک گذاشته می شوند ، کدام صفحات بیشترین بازدید را دارند در مقابل کدام ها کشش زیادی ندارند و چه قدر بازدیدکنندگان در هر صفحه وقت صرف می کنند. این به شما کمک می کند مشخص کنید در کجا با مخاطبان خود طنین انداز می شوید و محتوای ارزشمندی را تحویل می گیرید و در چه مواردی باید کارهای مختلفی انجام دهید. وب سایت خود را با استراتژی مشخص برای ایجاد محتوای جدید به سمت جلو ، تازه و مرتبط نگه دارید.

 

استراتژی محتوای وب سایت ضروری است

داشتن یک استراتژی جامع محتوای وب سایت در چشم انداز دیجیتال امروزی که رتبه بندی موتور های جستجو و کشف توسط چشم انداز، توسط محتوای با کیفیت انجام می شود ، امری حیاتی است. محتوای شما نه تنها به افراد کمک می کند وب سایت شما را پیدا کنند، بلکه کیفیت و مرتبط بودن مطالب شما باعث می شود تا بازدیدکنندگان در سایت شما جا بیفتند. با دنبال کردن این مراحل ، شما در مسیر ایجاد محتوای وب سایت موفق هستید که باعث افزایش بازدید و ایجاد پیشروی برای کسب و کار شما می شود.