تاثیر فونت در طراحی وب سایت

ناب دیزاین وبلاگ 02 مه 2021
تاثیر فونت در طراحی وب سایت

در دنیای دیجیتال ، همه چیز برای یک هدف  مشخص طراحی شده است. هر جنبه از طراحی دیجیتال پس از ایده پردازی کامل پیاده سازی می شود. وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود ، ما معمولاً اهمیت تایپوگرافی را تضعیف می کنیم. قلم ها تأثیر زیادی روی ضمیر ناخودآگاه ما دارند. این اثرات ، ظریف اما به اندازه کافی قدرتمند هستند که می توانند بر رفتار ما تأثیر بگذارند.

حال سوال این است: چگونه می توان بهترین فونت های وب سایت را برای طراحی وب خود انتخاب کرد؟

رابرت برینگورست ، تایپوگراف مشهور کانادایی ، در کتاب “عناصر تایپوگرافی” می گوید:

تایپوگرافی ، کار دستیابی به زبان انسان با فرم بصری بادوام است.

در طراحی وب سایت ، یک فونت سه هدف وجود دارد:

از نظر زیبایی شناسی ، جذاب

قلم ها همیشه از طراحی کلی تعریف می کنند. بدون جذاب بودن قلم ها ، طرح درخشان نیست و ناقص به نظر می رسد. تایپوگرافی ابزاری است برای تحت تأثیر قرار دادن کاربر . یک کاربر برای خواندن پیشنهادات شما به یک وب سایت می آید و اگر انتخاب قلم شما به گونه ای باشد که کاربر را تحت تاثیر قرار دهد ، شما به عنوان یک طراح کار خود را به خوبی انجام داده اید.

خوانایی

عملکرد اصلی فونت این است که باید واضح باشد. انتخاب فونت های دیجیتال پسندیده بسیار مهم است. افراد حرفه ای توصیه می کنند از فونت های sans-serif استفاده کنند زیرا فونت های دیجیتال پسند محسوب می شوند. همچنین ، همیشه رنگی را در تضاد با پس زمینه انتخاب کنید که خوب و مشخص به نظر برسد و خودش را نشان دهد .

لحن بیان

قلم ها به وب سایت شما یک شخصیت می بخشند. با انتخاب قلم ، شما در مورد لحنی که می خواهید پیام بازاریابی خود را منتقل کنید تصمیم می گیرید.

میا سینلی ، استادیار هنر استودیو و طراحی دیجیتال در دانشگاه کنتاکی ، ضمن توصیف معنای واقعی تایپوگرافی ، می گوید: همه حروف چاپی برای گفتن چیز خاصی طراحی شده اند و بنابراین وقتی چیزی در حروفچینی تایپ می شود ، من این را نوعی عطف بصری می نامم.

تاثیر فونت در طراحی وب سایت

چرا انتخاب فونت مناسب بسیار حیاتی است؟

قلم ها به هماهنگی طراحی می افزایند و در عین حال برای ارائه پیام واضح به بیننده بسیار مهم هستند.

قلم ها سلسله مراتب ایجاد می کنند

هر اطلاعاتی که روی صفحه نمایش داده می شوند از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند. به عنوان یک بازاریاب ، شما می خواهید که مردم در نگاه اول متوجه برخی اطلاعات شوند که توجه آنها را به خود جلب می کند.

قلم ها می توانند در تعیین توالی ای که می خواهید مخاطبان شما پیام نمایش داده شده شما را بخوانند ، کمک کنند. با استفاده از تکنیک های مختلف مانند افزایش یا کاهش اندازه ، استفاده از رنگ های مختلف برای ایجاد متن ، و بازی با ضخامت قلم ها ، یک طراح می تواند به راحتی سلسله مراتبی را در صفحه وب ایجاد کند.

به قالب بندی متن کمک می کنند

متن نمایش داده شده در صفحه قسمت های دیگری دارد:

  • تیترها
  • پاراگراف ها
  • پیشنهادات جدید
  • دکمه ها
  • CTA ها

همه این عناصر باید به درستی قالب بندی شوند تا نگاهی متعادل به کل ساختار طراحی داشته باشند. قرار دادن متن ناهموار می تواند زیبایی کل صفحه را از بین ببرد و کاربر را گیج کند.

طراحان برای حل همه این مسائل از فونت استفاده می کنند. تمام متنی که جذاب هستند با برجسته شدن بیشتر به چشم می آیند و این مطلب بسیار مهم است زیرا مردم کل مطلب را نمی خوانند.

دیوید اوگیلوی ، یکی از بهترین نویسندگان متن قرن بیستم ، گفت: به طور متوسط ، پنج برابر تعداد افراد عنوان را می خوانند تا نسخه اصلی را بخوانند. وقتی عنوان خود را نوشتید ، هشتاد سنت از دلار خود خرج کرده اید.

شما باید بر ویژگی های برجسته متن تمرکز کرده و جذابیت آن را بیشتر کنید. اگر شما بتوانید آنها را با تیتر خود یکی کنید ، ممکن است کاربران بیشتر جذب شوند .

نکاتی برای جذاب کردن متن

تنوع طراحی خود را افزایش دهید

متن مولفه اصلی طرح طراحی وب سایت است. یک صفحه وب حاوی صدها کلمه است ، به این معنی که شما هزاران نویسه برای قرار دادن روی بوم دارید.

یک طراح باید نور کافی داشته باشد زیرا استفاده از قلم های زیباشناختی کار ساده ای نیست. برخی از ترفندهایی که طراحان برای استفاده از ترکیبات جذاب با استفاده از متن ایجاد می کنند:

تاثیر فونت در طراحی وب سایت

اندازه: نه تنها سلسله مراتب ایجاد می کند ، بلکه برای افزایش جذابیت در طراحی نیز ضروری است. اندازه باعث می شود که یک طرح نمایان تر ، غالب تر و به یادماندنی تر باشد. بازی با اندازه متن شما باعث جذابیت و فریبندگی بینندگان می شود.

فاصله گرفتن : یکی دیگر از تکنیک های جذابیت بخشیدن به تایپوگرافی است که یک حس تعادل را به کل ساختار طراحی می دهد. با این حال ، مراقب باشید ، زیرا می تواند چیدمان وب شما را نامتقارن نشان دهد. فاصله بین قسمت های مختلف متن باید با دقت تنظیم شود.

تراکم: مانند اندازه ، قلمهای پررنگ از متن ظاهر می شوند و باعث می شوند متن بیشتر دیده شود. متن پررنگ همچنین پیام نمایش داده شده را اعمال می کند. این حس اعتماد و قدرت را به پیام بازاریابی می افزاید.

محل قرارگیری: نحوه نمایش متن بر روی صفحه نمایش نیز جذابیت طرح را افزایش می دهد. با این حال ، فقط اگر یک متخصص هستید آن را امتحان کنید. در غیر این صورت ، ممکن است در انجام آن زیاده روی کنید.

رنگ ها: رنگ ها روح هر طرحی هستند. همانطور که می گویند ، یک گلدان با گلهای مختلف جذاب تر به نظر می رسد. به همین ترتیب ، شما باید در مورد یک پالت رنگ برای وب سایت خود تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید.

سازگاری بین صفحات را فراهم کنید

بهترین فونت های وب به طراحی وب شما شخصیت می بخشند و هماهنگی بین صفحات مختلف را ایجاد می کنند. تم قلم باید در کل وب سایت سازگار باشد ، در غیر این صورت از نظر زیبایی ظاهری جذاب نخواهد بود.

برای عناصر مختلف متن خود باید اندازه قلم ثابت تعیین کنید. به عنوان مثال ، اگر 24px برای متن عنوان خود تنظیم کرده اید ، استفاده از آن را در سراسر وب سایت خود ادامه دهید. این به کاربران کمک می کند نوع محتوایی را که می خوانند تشخیص دهند.

هسته

روند تنظیم فاصله بین دو کاراکتر خاص به عنوان kerning نامیده می شود. با دقت تنظیم شده است و ممکن است بسته به شخصیت متفاوت باشد. برای افزودن شخصیت به متن ، طراحان می توانند تنظیمات پیش فرض را تغییر دهند تا متناسب با ماهیت تجارت طراحی را انجام دهند.

ردیابی

ردیابی ، همچنین به عنوان فاصله کاراکتر شناخته می شود ، فاصله کلی بین شخصیت ها است. بیشتر نرم افزارهای طراحی ، مانند فتوشاپ ، این گزینه را دارند و به طور گسترده ای توسط طراحان گرافیک برای سبک سازی متن خود استفاده می شود. عمدتا از این اثر برای افزودن حس فضا و حجم استفاده می شود.

این روش فقط در فرم های کوتاه کپی قابل استفاده است. استفاده از آن روی نسخه های طولانی بدنه ، طرح را غیرقابل خواندن می کند.

منتهی شدن

فضای بین خطوط را پیشرو می نامند. این اصطلاح در روزهایی ایجاد شد که شکاف بین خطوط با استفاده از نوارهای سربی به صورت دستی تنظیم می شد. مانند ردیابی ، قابلیت هدایت را می توان در نرم افزار طراحی تنظیم کرد.

تنظیم مقدار صحیح برای هدایت بسیار مهم است. در غیر این صورت ، ممکن است در نهایت خطوط متقاطع متن را ایجاد کنید ، و این امر باعث می شود که همه چیز غیرقابل خواندن باشد. فضای زیاد بین خطوط نیز می تواند خوانندگان را گیج کند ، زیرا مانع کل قالب بندی می شود.

سلسله مراتب

همانطور که قبلاً بحث شد ، سلسله مراتب تمرکز بینندگان را تعیین می کند. این روش به طور گسترده ای برای افزایش تأکید بر قسمتهای مهم متن استفاده می شود. به عبارت دیگر ، مانند نقشه ای است که در چشم بینندگان حرکت می کند.

تنظیم سلسله مراتب آسان است. شما باید متن انتخاب شده را از بقیه متمایز کنید.

مقیاس گذاری

مقیاس گذاری قدیمی ترین ترفند کتاب طراحی است که هنوز هم در دنیای مدرن دیجیتال استفاده می شود. طراحان وقتی می خواهند یک عنصر طراحی را غالب یا کوچک جلوه دهند ، از مقیاس گذاری استفاده می کنند. برای افزایش وضوح متن استفاده می شود. بسیاری از طراحان دوست دارند اندازه قلم را بالا ببرند تا جذابیت طراحی را بالا ببرند.

ترکیب بندی

ترکیب متن عاملی تعیین کننده ای است که باعث درخشش طراحی وب شما می شود. انتخاب فونت های جذاب همیشه یک طرح جذاب را تضمین نمی کند. هماهنگی کل ترکیب همان ترکیب است. بنابراین ، MVP واقعی در تایپوگرافی ترکیب فونت کلی است.

ترکیبی که به عنوان مظهر زیبایی شناسی در نظر گرفته می شود ، ترکیبی است که هماهنگ ، مرتب و تنظیم شده باشد.

دستکاری متن

در دنیای طراحی مدرن ، طراحان گرافیک به سمت مینیمالیسم روی آورده اند. همانطور که شکل هنری در حال پیشرفت است ، هنرمندان دیجیتال هر از گاهی به نوآوری می رسند. دستکاری متن یکی از این روشهای جالب و منحصر به فرد است که در آن طراحان با دستکاری متن ، آرم ، پیام تصویری و سایر محتوای دیجیتال را ایجاد می کنند تا متناسب با عملکرد آن چیز یا ایده مورد نظر باشد.

تاثیر فونت در طراحی وب سایت

بیایید دسته های مختلف فونت ها را بررسی کنیم

صنعت طراحی دیجیتال تکامل یافته است. زمانی بود که ما فونت محدود داشتیم ، اما اکنون هزاران فونت برای انتخاب داریم.

طراحان از آزادی خلاقیت در انتخاب بهترین قلم های وب سایت از مجموعه گسترده ای از حروف چاپی لذت می برند. با این حال ، همه این قلم ها به سه گروه اصلی قلم تعلق دارند:

سریف

سریف فونت های سنتی است که به یک صفحه وب ظاهری کلاسیک می دهد. بسیاری از وب سایت های خبری از این فونت استفاده می کنند زیرا دارای لحن رسمی است. همچنین نگار نویسان متخصص پیشنهاد می کنند که این فونت باعث می شود وب سایت شما معتبر و قابل اعتماد به نظر برسد. برخی از احساسات مرتبط با این قلم ها عبارتند از:

  • توجه
  • قدرت
  • اعتبار
  • رسمیت

سان سریف

San serif پسر عموی مدرن فونت های serif است. آنها به دلیل ظاهر مدرن ، براق و تیز در صنعت فناوری محبوب هستند. برخی از احساسات مرتبط با این قلم ها عبارتند از:

  • اعتماد
  • پیچیدگی
  • هوش فنی
  • نوین

اسکریپت

معروف است که فونت های اسکریپت ظرافت طرح را بالا می برند زیرا از دست خط انسان تقلید می کنند. وقتی می خواهید پیام خود را شخصی کنید این فونت ها توصیه می شوند. این فونت ها در صنایع مرتبط با سبک زندگی محبوب هستند. ویژگی فونت های اسکریپت:

  • ظرافت
  • خوشبختی
  • خلاقیت
  • شخصی

به طور خلاصه

فونت ها به طراحی وب سایت مدرن دامن می زنند. آنها را جدی بگیرید. فونت های جذاب یک وب سایت حرفه ای را از یک وب سایت آماتور جدا می کنند. بنابراین ، همیشه بهترین قلم های وب سایت را برای برجسته کردن دارایی دیجیتال خود انتخاب کنید.یک توسعه دهنده وب سایت باید درک کند که قلم ها به یک وب سایت ویژگی ، قوام و وضوح می بخشند. قلمهایی که فاقد لحن هستند هرگز نمی توانند پیام شما را در میان مخاطبان هدف شما برقرار کنند.

همیشه به یاد داشته باشید فونت های مناسب قادر به ترجمه احساسات انسانی به متن و بدون از دست دادن لمس احساسی هستند. هنر دانستن اینکه کدام فونت ها برای وب سایت مناسب ترند ، مانند صحبت کردن با یک زبان با گویش های مختلف است.

در این دوره مدرن ، مصرف کنندگان متحول شده اند و نمی توانند به راحتی تحت تأثیر قرار گیرند. اگر می خواهید توده مردم را به خود جلب کنید ، میلیون ها گزینه در دسترس است که باید تلاش کنید و هر کاری که لازم است انجام دهید تا از بقیه متمایز شوید. شما باید مشتری را از طریق زیبایی شناسی دیجیتال فریب دهید. و تنها راه برای لمس روح مشتری ، تسلط بر هنر انتخاب قلم است.