سرویس های کوتاه کننده لینک

ناب دیزاین وبلاگ 09 مه 2021
سرویس های کوتاه کننده لینک

کوتاه کردن URL یک تکنیک در شبکه جهانی وب است که در آن ممکن است یک لینک بسیار کوتاهتر شود و همچنان به صفحه مورد نظر هدایت شود. کوتاه کردن URL برای ایجاد نام های مستعار کوتاهتر برای لینک های طولانی استفاده می شود. ما این نام های مستعار کوتاه شده را “پیوندهای کوتاه” می نامیم. کاربران وقتی بر روی این پیوندهای کوتاه کلیک کنند به لینک اصلی هدایت می شوند . این ابزارها اغلب توسط بازاریابان مورد استفاده قرار می گیرد. لینک های کوتاه به ویژه در سایت های رسانه های اجتماعی که محدودیت هایی اعمال می شود یا پیام های تلفن همراه که در آن فضای صفحه محدود است رایج است.

با استفاده از کوتاه کننده های لینک ، هر آدرس وب طولانی و نامطلوبی را می توان تنها با کلیک یک دکمه به چند کاراکتر کاهش داد.

هر کسی که دارای یک مرورگر اینترنتی باشد می تواند از کوتاه کننده های پیوند استفاده کند: مدیران رسانه های اجتماعی ، صاحبان فیس بوک ، صاحبان مشاغل کوچک و ….. .

در اینجا همه مواردی که باید درباره نحوه استفاده از کوتاه کننده های لینک بدانید و اینکه چرا آنها باید یک قسمت اساسی از بسته ابزار رسانه های اجتماعی شما باشند آورده شده است :

چرا از کوتاه کننده لینک استفاده می شود؟

اگر قصد دارید پیوندی را به اشتراک بگذارید ، دلایل خوبی برای استفاده از کوتاه کننده لینک وجود دارد.

1 .پیوندهای طولانی ، بی قاعده و مشکوک به نظر می رسند

اگر به صفحه خاصی در عمق وب سایت خود پیوند می دهید یا از پارامترهای UTM برای ردیابی بازدیدکنندگان خود استفاده می کنید ، ممکن است خود را با یک لینک طولانی درگیر کنید. یک URL  بزرگ در هر مکانی که استفاده می کنید تقریباً نامرتب به نظر می رسد .اما بدتر از این ، URL های طولانی نیز بسیار مشکوک به نظر می رسند. با وجود بسیاری از حروف و پشت خط و عدد و علامت سوال ، هر زمان که روی آن پیوند کلیک کنیم ، هر اتفاقی ممکن است بیافتد. هر چیزی!

کوتاه کننده لینک

2. با یک URL که تا حد ممکن کوتاه شده است ، همه چیز را مرتب ، خوب و دوستانه نگه دارید.

کوتاه کننده آدرس اینترنتی سفارشی به شما امکان می دهد پیوندهای خود را مارک بزنید اگر آگاهی از برند بخشی از استراتژی شما در شبکه های اجتماعی است ، کوتاه کننده آدرس اینترنتی سفارشی یکی دیگر از ابزارهای کمک به گسترش خبر است.

کوتاه کننده های لینک که به شما امکان می دهند پیوند کوتاه خود را سفارشی کنید فرصتی برای نام بردن نام تجاری خود را ارائه می دهند. به عنوان مثال کوتاه کننده پیوند Hootsuite به شما امکان می دهد فقط با چند کلیک یک لینک کوتاه خوب ایجاد کنید.

به خصوص اگر از سرویس میزبانی وب رایگان استفاده می کنید یا ISP کمتر برای شما جذاب است ، کوتاه کننده آدرس اینترنتی سفارشی راهی است که می توانید نام تجاری خود را در هر زمان که لینک آن را به اشتراک می گذارید در مرکز توجه قرار دهید.

3. کوتاه کننده های پیوند به شما امکان می دهند عملکرد را ردیابی کنید

بیشتر سایت های کوتاه کننده پیوند ، معیارهای ردیابی را ارائه می دهند. این اطلاعات مربوط به این است که چه کسی ، از کجا و چه زمانی پیوند شما را کلیک کرده است – اطلاعاتی که به شما کمک می کند ROI کمپین را محاسبه کنید.

برای ردیابی آسان ترافیک منبع ، انواع متن کوتاه را با استفاده از پارامترهای مختلف UTM ایجاد کنید. این را با سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل – مانند Google Analytics – ترکیب کنید و خود را برای موفقیت در بازاریابی آماده می کنید.

4. پیوندهای کوتاهتر به یاد ماندنی تر هستند

پیوند های کوتاه راحت تر به خاطر می مانند. اگر افراد واقعاً فقط با چند کلید زدن بتوانند در مرورگر خود تایپ کنند ، به احتمال زیاد ترافیک بیشتری کسب خواهید کرد.

5. استفاده در شبکه‌های اجتماعی

همانطور که می دانید استفاده از شبکه‌های اجتماعی روز به‌ روز بیشتر می‌شود و نیاز است تا لینک ‌هایی را قرار دهیم و کاربران را مستقیم به سایت خود هدایت کنیم . برخی از شبکه‌های اجتماعی، محدودیت‌هایی را از لحاظ تعداد کاراکتر، برای ارسال پست اعمال کرده‌اند که با انجام این‌کار، می‌توان هم پست را زیباتر کرد و هم کاراکترهای بیشتری را قرار داد.

6 . جایگزینی مناسب برای  URLهای فارسی

یکی از بهترین مزیت‌های کوتاه کردن لینک ها این است که زمانی که شما لینک ‌های فارسی را کپی کنید و بخواهید در جایی قرار دهید، خیلی طولانی می‌شود و زیبایی پست نیز از بین می‌رود. در اینجا می‌توانید به‌راحتی آن را کوتاه کنید و قرار دهید.

چه چیزی باعث ایجاد یک پیوند کوتاه عالی می شود؟

در ابتدایی ترین حالت ، یک کوتاه کننده لینک پیوند طولانی و نامطلوبی را می گیرد و آن را به پیوند کوتاه تر تبدیل می کند که اشتراک گذاری آن آسان تر است. این امکان را برای شما فراهم می کند که یک پیوند به یاد ماندنی و قابل نمونه برداری روی کارت ویزیت ، تبلیغ چاپی ، مصاحبه پادکست یا هر موقعیت دیگری که کسی نمی تواند روی پیوند کلیک کند ، فراهم کنید.

کوتاه کننده های لینک همچنین می توانند برای کوتاه کردن پیوندهای طولانی تر متناسب با محدودیت کاراکتر در رسانه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی مفید باشند . به عنوان مثال ، Twitter با سرویس کوتاه کردن t.co خود به طور خودکار هرگونه پیوند مشترک را کوتاه می کند ، در حالی که iMessage پیوندهای پشت کارت پیش نمایش را پنهان می کند.

مورد دیگری که کوتاه کننده های لینک به خوبی ارائه می دهند نوعی تجزیه و تحلیل و ردیابی کلیک است. اگر آدرس وب سایت شخص دیگری را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید ، لزوما نمی دانید چه کسی از طریق آن کلیک می کند. اگر از کوتاه کننده لینک استفاده می کنید ، می توانید داده هایی مانند تعداد کلیک های پیوند ، محل ورود آنها و دستگاه هایی را که مردم از آن استفاده می کنند ، جمع آوری کنید. به طور کلی ، هرچه این تجزیه و تحلیل دقیق و قدرتمندتر باشد ، هزینه خدمات نیز بالاتر است. سرویس های رایگان معمولاً دارای ردیابی کلیکی ابتدایی هستند ، در حالی که خدمات بازاریابی برتر حداکثر اطلاعات را جمع آوری می کنند – و حتی به شما امکان می دهند URL های مختلفی را برای افراد در مکان های مختلف یا استفاده از دستگاه های مختلف ارائه دهید.

کوتاه کننده لینک

بهترین کوتاه کننده های لینک

Bitly

Bitly  یک سرویس کوتاه کننده و کامل URL با درجه تجاری است. اگر فقط لازم است فقط لینک را کوتاه کنید ، می توانید بدون ایجاد حساب کاربری از آن استفاده کنید. فقط آدرس لینک طولانی خود را در کادر صفحه اصلی جایگذاری کنید ، روی «کوتاه کردن» کلیک کنید .

اما بیتلی واقعاً به خاطر پیشنهادات تجاری خود برجسته است. بخشی از جذابیت های آن این است که Bitly بسیار ساده است و استفاده از آن آسان است.

با استفاده از حساب محدود Bitly ، می توانید 50 لینک کوتاه شده در ماه را سفارشی کنید و نرخ کلیک و اطلاعات مربوط به ارجاع دهنده های برتر خود را برای 1000 پیوند در ماه ردیابی کنید. این یک طرح رایگان و سخاوتمندانه است و به خوبی می تواند برای برخی از مشاغل کوچک مناسب باشد.

Bitly  بهترین کوتاه کننده آدرس لینک برای مشاغل بزرگی است که به دنبال مارک گذاری و پیگیری لینک ها هستند و برای مشاغل کوچک که می خواهند لینک کوتاه تولید کنند و آمار خود را بالا ببرند ، یک گزینه عالی است.

bitly

Rebrandly

Rebrandly یک کوتاه کننده URL عالی مانند تمام برنامه های دیگر در لیست ما است ، و جذابیت آن بی نظیر است،  معتقد است که مارک ها ، خواه یک محصول یا یک شخص باشند ، از شخصی سازی پیوندها به محتوایی که از سراسر وب به آنها ارجاع می دهند ، ارزش کسب می کنند. طرح رایگان آنها پنج دامنه سفارشی را ارائه می دهد.

Rebrandly  شامل ابزارهایی برای ردیابی محبوبیت هر پیوند ، داده هایی درباره اینکه چه کسی روی آنها کلیک می کند و همچنین تولید خودکار کد QR نیز می باشد. در این برنامه رایگان ، شما به 500 پیوند با مارک کامل و 5000 کلیک در ماه دسترسی دارید . اگر تازه کار را شروع می کنید این مقدار برای شما کافی است.

rebranly

TinyURL

کوتاه کننده آدرس اینترنتی رایگان TinyURL از سال 2002 فعالیت دارد. یک ابزار مفید برای مواقعی است که عجله دارید و نیاز به ایجاد یک لینک کوتاه دارید که هرگز منقضی نمی شود. فقط کافی است لینک طولانی خود را در کادر قرار دهید ، در صورت تمایل ، نیمه دوم لینک را سفارشی کنید و روی Make TinyURL کلیک کنید! سپس می توانید از آن پیوند به طور نامحدود استفاده کنید بدون اینکه از کار با آن متوقف شوید.

اگرچه برای استفاده از TinyURL نیازی به حساب کاربری ندارید ، اما اگر در آن ثبت نام کنید می توانید سابقه تمام پیوندهای کوتاه شده خود را مشاهده کنید. اگر ویژگی هایی مانند ردیابی و تجزیه و تحلیل ، دامنه های مارک دار و امکان ویرایش مکان TinyURL را می خواهید ، می توانید در یک برنامه پولی اشتراک داشته باشید .

tinyurl

BL.INK

BL.INK  یک سرویس کوتاه کننده لینک با ویژگی های کامل است که می تواند برای نه تنها تبدیل URL های طولانی به آدرس های کوتاه بلکه برای ردیابی ترافیک حاصل از پیوندهای شما استفاده شود. پیوندهای پرطرفدار و آمار کلی را نشان می دهد . برچسب ها را می توانید به پیوندهای کوتاه شده خود اضافه کنید ، به شما امکان می دهند ترافیک پیوند خود را به روش های جدید و سفارشی مشاهده کنید و برای ردیابی و هماهنگی کمپین ها مناسب هستند.

BL.INK چهار طبقه از برنامه های پولی را ارائه می دهد تا براساس تعداد پیوندهایی که برای تولید و پیگیری لازم دارید ، گزینه های مختلفی را به مشاغل کوچک ، تیم ها و شرکت ها ارائه دهد. دارندگان حساب رایگان می توانند 1000 پیوند فعال ایجاد کنند ، تا 1000 کلیک در هر پیوند را ردیابی کنند و یک دامنه سفارشی برای ایجاد پیوندهای مارک دار ایجاد کنند. اگر جزو مشاغلی هستید که نیاز به کوتاه کننده آدرس اینترنتی با سرویس کامل دارید و به نظر می رسد برنامه درجه بندی بیتلی بیش از حد مجاز باشد ، BL.INK یکی از بهترین گزینه ها است.

Shorby

Shorby  کوتاه کننده لینک معمولی نیست. به جای اینکه به سادگی یک URL طولانی را کوتاه کنید ، Shorby  با توجه به قانون “یک لینک در بیوگرافی شما” اینستاگرام طراحی شده است.

بیشتر سازندگان اینستاگرام پیوندهای زیستی خود را به طور مرتب با URL های کوتاه که به محتوای جدید ، قسمت های پادکست ، بارگذاری YouTube و غیره اشاره دارد ، به روز می کنند. Shorby با تهیه یک “نمایه” URL کوتاه قابل تنظیم که می تواند به روز باشد ، کار را بسیار آسان تر می کند و بیش از یک مورد را نشان می دهد. بنابراین ، به جای تغییر URL کوتاه در بیوگرافی اینستاگرام خود ، می توانید آخرین مطالب خود را به Shorby اضافه کنید و پیوند را همانطور که هست بگذارید.

این سرویس چند ترفند دیگر در آستین دارد. می توانید جعبه های کلیک برای تماس را برای سیستم عامل های ارتباطی معروف مانند WhatsApp ، Facebook Messenger ، Skype یا یک شماره تلفن عادی قدیمی ایجاد کنید. همچنین می توانید پیوندهایی را به محتوای وب در Blocks اضافه کنید یا محتوای پویا را از YouTube ، Etsy و موارد دیگر به سمت خود بکشید. حتی می توانید تجزیه و تحلیل ها را برای پیوند Shorby خود دنبال کنید ، دقیقاً مانند سایر خدمات کوتاه کردن لینک.

شربی رایگان نیست و مبلغ پرداختی شما به میزان محتوایی که می خواهید نمایش دهید بستگی دارد.

shorby

خلاصه

بهترین سرویس کوتاه کردن URL برای شما بستگی به نیاز و خواسته ی شما دارد برنامه های ساده ، سریع و رایگان کوتاه کننده لینک وجود دارد. بازاریابی و تجزیه و تحلیل متمرکز با معیارهای دقیق. و حتی گزینه هایی که در آن می توانید اطلاعات تماس خود را از طریق پیوندی که به اشتراک می گذارید اضافه کنید.