تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وب سایت

ناب دیزاین وبلاگ 17 ژانویه 2021
تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وب سایت

بحث هایی در مورد تأثیر سیگنال های اجتماعی در رتبه بندی جستجو در یک وب سایت وجود دارد. بحث اصلی این است که شبکه های اجتماعی مستقیماً بر سئوی وب سایت شما تأثیر نمی گذارند، اما به صورت غیر مستقیم تاثیرات مثبتی بر رتبه وب سایت شما خواهند داشت.

در این مقاله، برخی از حقایق مهم در مورد شبکه های اجتماعی و تأثیر آن بر سئو سایت خود را خواهید آموخت.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

ترافیک را هدایت می کند

ترافیک همیشه به عنوان یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در نظر گرفته شده است. شبکه های اجتماعی با ارائه دید بیشتر به محتوای شما، بر بازدید سایت شما تأثیر می گذارند. وقتی افراد زیادی محتوای شما را در شبکه های خود به اشتراک می گذارند، آن ها می خواهند ترافیک بیشتری به وب سایت شما بفرستند و بنابراین رتبه بندی شما را افزایش می دهند.

یک مطالعه موردی وابسته بهینه سازی موتور جستجو نشان داد که رتبه بندی آن ها برای عبارت ” تصاویر گوگل ”  فقط در مدت یک روز از موقعیت 74 به موقعیت 8 رسیده است. این افزایش سریع رتبه بندی دقیقاً پس از آن رخ داد که شرکت 20،000 بازدید کننده منحصر به فرد از Reddit دریافت کرد.

پروفایل ها در نتایج موتور های جستجو رتبه بندی می شوند

نمایه های شبکه های اجتماعی شما فقط به شبکه های اجتماعی محدود نمی شوند. آن ها همچنین در نتایج موتور جستجو رتبه بندی می شوند. آن ها به طور برجسته در نتایج جستجوی مارک ، اغلب در صفحه اول ، قابل مشاهده هستند.

بنابراین نام تجاری شما می تواند با ایجاد پروفایل های شبکه های اجتماعی و بهینه سازی ، قابلیت بازدید وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو را افزایش داده و بازدید بیشتری را کسب کنید.

به عنوان مثال ، صفحه فیس بوک مرکز خودرو تگزاس در جستجوی کلمات کلیدی مارک دار دقیقاً زیر بسته های محلی قرار دارد.

بنابراین اگر کسی بخواهد درباره این شرکت اطلاعات بیشتری کسب کند ، ممکن است روی این پیوند کلیک کند. بازدید از صفحه فیس بوک این شرکت به آن ها کمک می کند تا از شخصیت برند آگاهی پیدا کرده و به آن ها کمک کنند تا برخی از مطالب ارزشمند را کشف کنند.

دسترسی به محتوای شما را بهبود می بخشد

شبکه های اجتماعی یک کانال عالی برای اطمینان از دسترسی هرچه بیشتر افراد به محتوای شما هستند. در موتور های جستجو ، افراد فقط وقتی محتوای شما را جستجو می کنند که کلمه کلیدی مرتبط را جستجو کرده باشند. اما در شبکه های اجتماعی ، محتوای خود را در مقابل افرادی خواهید دید که حتی متوجه نشده اند که به محتوای شما نیاز دارند.

دسترسی به محتوای بهتر به معنای ترافیک با کیفیت بالا است که باز هم بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد.Matthew Woodward با انجام آزمایشی سعی در رتبه بندی کلمه کلیدی ” ناسالم ترین غذاها” داشت. در حالی که او واقعاً یک استراتژی بک لینک داشت ، اما آن چه واقعاً برای او تفاوت ایجاد کرد، اشتراک در شبکه های اجتماعی بود.

هنگامی که شخصی آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت ، بارها و بارها به اشتراک گذاشته شد تا اینکه George Takei خود پست را به اشتراک گذاشت. اشتراک گذاری او 16000+ لایک و 8،800+ اشتراک به دست آورد. اندکی بعد ، پست یک قطعه ویژه برای عبارت جستجوی هدف دریافت کرد. این نشان می دهد شبکه های اجتماعی تا چه اندازه می تواند تأثیرگذار باشد ، به ویژه هنگامی که یک شخصیت شبکه اجتماعی تأثیرگذار درگیر آن باشد.

حتی اگر شما نتوانید از یک اینفلوئنسر (کاربران مشهور در شبکه های اجتماعی) استفاده کنید تا محتوای شما را به صورت ارگانیک به اشتراک بگذارد ، باز هم می توانید به دنبال افراد تاثیر گذاری باشید که ممکن است بخواهند آن را به اشتراک بگذارند. می توانید از سیستم عامل هایی مانند Influence.co استفاده کنید تا تاثیرات مثبت را دریافت کنید. این پلتفرم همچنین به شما کمک می کند مشارکت های تجاری قبلی آن ها را ببینید تا ببینید آیا با نام تجاری شما همسو هستند یا خیر.

سیستم عامل های شبکه های اجتماعی، موتور های جستجو هستند

مردم فقط از موتور های جستجو برای یافتن وسایل استفاده نمی کنند. با قابلیت جستجوی قوی ، سیستم عامل های شبکه های اجتماعی خود، به عنوان موتور های جستجوی ارزشمند عمل می کنند. ممکن است افرادی باشند که از طریق جستجوی شبکه های اجتماعی نمایه ، صفحه یا محتوای شما را کشف کنند.

برخی از نتایج جستجو دارای زیرنویس های بهینه شده با عبارت هستند. به همین دلیل بهینه سازی صفحات و محتوای شبکه های اجتماعی شما با کلمات کلیدی مرتبط بسیار مهم است تا قابلیت مشاهده شما افزایش یابد. شما می توانید از ابزارهایی مانند SpyFu برای جستجوی کلمات کلیدی که رقبای شما با آن ها رتبه بندی می شوند و برای آن ها کلیک کسب می کنند استفاده کنید. این کار به شما ایده می دهد که از کدام کلمات کلیدی استفاده کنید تا محتوای شما در نتایج جستجوی شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شود و کلیک های بیشتری برای سایت شما کسب کند. شما می توانید بیوگرافی و نوشته های خود در شبکه های اجتماعی خود را با این کلمات کلیدی بهینه سازی کنید.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

سئو محلی

شبکه های اجتماعی همچنین از چند طریق بر سئوی محلی تأثیر می گذارند. همانطور که می دانید ، NAP (نام ، آدرس و شماره تلفن شغل های شما) نقش مهمی در رتبه بندی جستجوی محلی دارد . اگر اطلاعات NAP را در تمام لیست ها و وب سایت خود حفظ کنید ، گوگل  کسب و کار شما را معتبر تر می داند. و این می تواند رتبه شما را در نتایج جستجوی محلی افزایش دهد. که استفاده از همان اطلاعات NAP را در میان پروفایل های شبکه های اجتماعی ، لیست های محلی و وب سایت شما را بسیار مهم می کند.

علاوه بر این ، برخی از سیستم عامل های شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند داستان ها و پست های خود را برچسب گذاری جغرافیایی کنید. این یک روش عالی برای به دست آوردن بازدید بیشتر در بین مخاطبان محلی است که به شما کمک می کند دامنه فعالیت های خود را گسترش دهید.

به عنوان مثال ، در اینستاگرام ، کاربران می توانند محتوایی را جستجو کنند که در یک مکان خاص دارای برچسب جغرافیایی باشد. شما باید بتوانید بازدید کنندگان محلی بیشتری را از این طریق جذب کنید. یک نظرسنجی نشان داد که 86 درصد از کاربران نظرات مربوط به مشاغل محلی را مطالعه می کنند. همان طور که از نکات قبلی آموخته اید ، پروفایل های شبکه های اجتماعی شما در نتایج موتور جستجو نشان داده می شوند و تکه هایی از بررسی را نمایش می دهند. این امر می تواند کاربران محلی کنجکاو را به بازدید از صفحه شبکه های اجتماعی شما ترغیب کند.

سئوی یوتیوب

ویدیو های YouTube دارای رتبه بندی برجسته در نتایج موتور جستجو هستند. در حقیقت ، ویدیو های محبوب و مرتبط  یوتیوب اولین چیزی هستند که برای جستجوی خاص نمایش داده می شوند. علاوه بر این ، پس از نتایج جستجوی برتر همچنان چرخ فلک های ویدیویی دریافت خواهید کرد که باعث می شود کانال YouTube و فیلم های شما برای جستجوگر ها بسیار مهم باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که توضیحات و عنوان فیلم ها را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید. این کار به شما کمک می کند تا نه تنها در سیستم عامل بلکه در نتایج جستجوی منظم بیشتر دیده شوید.

نتیجه

همانطور که از این نکات مشاهده می کنید ، شبکه های اجتماعی نقش اساسی در استراتژی کلی بهینه سازی موتور جستجو شما دارند حتی اگر مستقیماً بر رتبه شما تأثیر نگذارد. این کار عمدتا با نمایش بیشتر برند و محتوای شما ، که به نوبه خود باعث بازدید بیشتر می شود ، کار می کند. علاوه بر این ، نمایه های شبکه های اجتماعی و فیلم های YouTube نیز در میان نتایج جستجوی منظم قرار دارند. بنابراین بهینه سازی آن ها برای موتور های جستجو قطعاً باعث افزایش استراتژی کلی بهینه سازی موتور جستجو شما می شود.