طراحی وب سایت واکنشگرا

ناب دیزاین وبلاگ 20 فوریه 2021
طراحی وب سایت واکنشگرا

از سال 2015 ، تعداد کاربران تلفن های هوشمند در سطح جهانی از مرز 2 میلیارد نفر در سال 2016 عبور کرده است. در حقیقت، اکنون بیش از 79 درصد از کل جستجوهای آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.

این افزایش در دستگاه های تلفن همراه مورد استفاده برای دسترسی به وب به الگوریتم موبایل گدون گوگل و Accelerated Mobile Pages  (AMP) نسبت داده می شود. در 21 آوریل 2015 ، گوگل الگوریتم جدیدی برای موتور جستجو منتشر کرد که مناسب بودن وب سایت برای موبایل به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی بود.

متناوباً ، وب سایت هایی که سازگار با تلفن همراه نبودند، در رتبه بندی موتور جستجو دچار کاهش رتبه شدند. بعداً AMP (صفحات موبایلی پرشتاب) با هدف ارائه بهترین تجربه موبایل به کاربران اینترنت، در هفتم اکتبر 2015 توسط گوگل اعلام شد. این دو دلایل اصلی هستند که امروزه طراحی وب واکنشگرا به یک روند محبوب توسعه وب تبدیل شده است.

طراحی وب سایت واکنشگرا

یک وب سایت واکنشگرا وب سایتی است که دارای یک طرح روان و انعطاف پذیر است که آن را قادر می سازد تا متناسب با اندازه های مختلف صفحه تنظیم شود. بنابراین ، طراحی وب واکنشگرا به سادگی به معنای طراحی وب سایت است که بسته به دستگاه مورد استفاده مانند مانیتور رومیزی ، لپ تاپ ، تلفن هوشمند یا تبلت قابلیت پاسخگویی و تغییر اندازه دارد. هدف اصلی این توسعه وب این است که محتوای وب سایت بسته به دستگاه یا اندازه صفحه نمایش مورد استفاده برای مشاهده ، متفاوت ارائه شود تا کاربران وب سایت برای مشاهده محتوا نیازی به تغییر اندازه دستی نداشته باشند.

وقتی همه این موارد را با هم جمع می کنید ، کاملاً واضح است که داشتن یک طراحی وب پاسخگو فواید زیادی برای شما به همراه دارد. از تأثیر مثبت بر سئو و نرخ تبدیل شما تا بهبود تجربه کاربری، روش های زیادی وجود دارد که می تواند در رتبه بندی و رشد وب سایت شما نقش داشته باشد.

مزایای طراحی سایت واکنشگرا

سئوی بهتر

یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک طراحی وب واکنشگرا ، بهبود رتبه بندی موتور جستجو است. گوگل کلیه پاسخگویی وب سایتها را به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده رتبه آنها در نتایج موتور جستجو در نظر می گیرد. این فقط به این معنی است که وقتی وب سایت شما واکنشگرا نباشد، به طور خودکار در پایین نتایج موتور جستجو قرار می گیرد.

تجربه کاربری بهبود یافته

یک طراحی وب سایت پاسخگو باعث می شود بازدید کنندگان شما بدون توجه به اینکه از کدام دستگاه استفاده کرده اند ، تجربه مثبتی داشته باشند. وقتی بازدید کنندگان سایت شما متوجه می شوند که وب سایت شما مقیاس بندی می کند و به تغییرات مقیاس ها به طور موثرتری پاسخ می دهد و می توانند به همه منوها و دکمه ها دسترسی پیدا کنند ، احتمالاً زمان بیشتری را در سایت شما سپری می کنند. با این حال، اگر مسیر یابی برای آنها دشوار باشد و مجبور شوند دائماً محتوا را فشرده و بزرگنمایی کنند ، مطمئنا مدت بیشتری نمی مانند.

افزایش میزان ترافیک

آمار ترافیک نشان می دهد که نزدیک به 79 درصد از کل ترافیک وب جهانی از طریق دستگاه های تلفن همراه حاصل می شود. در واقع، بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت جهانی را تشکیل می دهد که نشان می دهد که داشتن وب سایتی که به درستی در همه دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شود، اهمیت بیشتری پیدا می کند. با اجرای یک طراحی واکنشگرا، به طور خودکار متوجه افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت و همچنین مدت زمانی که آنها در وب سایت شما می گذرانند، می شوید.

بارگذاری سریعتر وب سایت

طبق آمار، بازدیدکنندگان وب سایت هایی را که بیش از سه ثانیه طول می کشد تا بارگذاری شوند را ترک می کنند. خوشبختانه ، وب سایت هایی که دارای طراحی واکنشگرا هستند، بدون در نظر گرفتن دستگاهی که برای دسترسی به آن استفاده می شود ، بسیار سریعتر بارگیری می شوند، از آنجا که با تصاویر واکنشگرا ساخته شده اند، بارگیری سریعتر صفحات وب را تسهیل می کند که به نوبه خود تأثیر مثبت مستقیم بر مدت زمان بازدید وب سایت شما دارد.

نرخ تبدیل بالاتر

تحقیقات نشان می دهد که میانگین نرخ تبدیل گوشی های هوشمند حدود 64 درصد بیشتر از نرخ تبدیل دسکتاپ است. از این طریق می توان فهمید که چرا ایجاد یک وب سایت واکنشگرا با یک تجربه کاربری خوب باعث نرخ تبدیل بالاتر می شود. از آنجا که بازدیدکنندگان شما زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری می کنند ، اعتماد ایجاد می کنند که منجر به نرخ تبدیل بهتر می شود.

تجزیه و تحلیل وب سایت آسان تر و ساده تر

برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد نحوه بهبود وب سایت خود ، باید بدانید که چگونه کاربران با وب سایت شما تعامل دارند. وقتی دو نسخه مختلف از وب سایت خود دارید ، به این معنی است که توسعه دهندگان شما برای دانستن تجزیه و تحلیل وب سایت مانند محل بازدید شما و نحوه تعامل بازدیدکنندگان با محتوای شما ، به چندین فیلتر تبدیل ، مسیر و هدایت مجدد نیاز دارند. برعکس ، با داشتن یک سایت واکنشگرا، نیازی نیست که داده های چندین گزارش را داشته باشید تا از عملکرد وب سایت و محتوای خود مطلع شوید .

توسعه سریعتر وب سایت

در ابتدا ، این یک روش معمول برای صاحبان وب سایت بود که هر زمان اندازه صفحه کوچکتر تشخیص داده می شد ، یک نسخه تلفن همراه جداگانه از وب سایت خود تهیه می کردند. با این حال ، ساخت یک وب سایت واکنشگرا حتی کمتر از ساخت یک وب سایت استاندارد دسک تاپ زمان می برد. علاوه بر این ، ساخت دو وب سایت جداگانه در مقایسه با طراحی فقط یک وب سایت واکنشگرا، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

نگهداری آسان تر

داشتن یک وب سایت جداگانه دسکتاپ و موبایل نیاز به آزمایش و پشتیبانی اضافی دارد. وقتی دو نسخه مختلف از وب سایت خود دارید ، تیم توسعه شما قطعاً باید زمان و منابع را برای مدیریت موثر آنها تقسیم کند. با این حال، با توسعه یک وب سایت واکنشگرا، تیم توسعه شما زمان کمتری را برای تعمیر و نگهداری صرف می کند و زمان بیشتری را برای تمرکز بر سایر کارهای مهم مانند بازاریابی و توسعه محصول یا محتوا خواهد داشت.

نرخ برگشت یا پرش پایین

نرخ پرش (bounce rate) یک وب سایت به درصد بازدید کنندگانی اشاره دارد که پس از بازدید تنها یک صفحه از وب سایت، سایت را ترک می کنند. از آنجا که یک وب سایت واکنشگرا تجربه کاربری بسیار بهبود یافته ای را ارائه می دهد ، بازدید کنندگان وب سایت شما مشکلی برای ماندن در سایت شما برای مدت طولانی ندارند. با ماندگاری بیشتر ، قطعاً وسوسه می شوند که سایر مناطق مختلف وب سایت شما را نیز کلیک و کاوش کنند.

بدون محتوای تکراری

وقتی دو نسخه از وب سایت خود داشته باشید ، اساساً دائماً محتوای تکراری ایجاد می کنید. این امر می تواند باعث شود که هر دو نسخه وب سایت شما دارای رتبه پایین تری در موتور جستجو باشد زیرا موتورهای جستجو نمی دانند که کدام یک از مطالب مرتبط هستند. برای اینکه هر دو نسخه وب سایت شما در نتایج موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشد ، شما باید دو استراتژی مختلف برای جستجوگر ها داشته باشید که به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارند. در مقابل ، با ایجاد یک وب سایت واکنشگرا از این همه سردرد و هزینه اضافی جلوگیری خواهید کرد.

اشتراک گذاری بیشتر در رسانه های اجتماعی

یک طراحی سایت واکنشگرا می تواند منجر به افزایش تعداد اشتراک شبکه های اجتماعی شما شود. هنگامی که وب سایت شما واکنشگرا است و دارای چند دکمه اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی واکنشگرا است ، اشتراک گذاری لینک های تعبیه شده حتی در اندازه صفحه نمایش کوچکتر را برای بازدید کنندگان سایت شما بسیار آسان می کند. اشتراک بیشتر شبکه های اجتماعی به معنای قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان جدید است که به نوبه خود منجر به افزایش بازدید وب سایت و نرخ تبدیل بیشتر می شود. علاوه بر این ، موتور های جستجو متوجه افزایش تقاضای جستجو و درگیر شدن وب سایت شما می شوند و رتبه بندی موتور جستجو را بهبود می بخشند.