معرفی ابزار‌های یافتن کلمات کلیدی

ناب دیزاین وبلاگ 22 جولای 2021
معرفی ابزار‌های یافتن کلمات کلیدی

اگر تا به حال وب سایتی راه اندازی کرده باشید، محتوایی منتشر کرده باشید یا به صورت آنلاین محصولی فروخته باشید، می‌دانید که سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو، یک روند کلیدی برای دیده شده وب سایت یا محتوای ایجاد شده در نتایج جستجوی موتور‌های جستجو است. بنابراین ابزار‌هایی برای یافتن کلمات کلیدی ایجاد شده‌اند که می‌توانند پیدا کردن کلمات کلیدی را آسان‌تر کرده و شما را به هدفتان برسانند. پس بسیار مهم است که سراغ بهترین ابزار‌های جستجوی کلمه کلیدی برویم. برای کمک به شما، ‌بیش از ۵۰ ابزار یافتن کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت چند مورد از بهترین ابزارها را در این مقاله معرفی کردیم.

بهترین ابزار‌های یافتن کلمات کلیدی در سال ۲۰۲۱

  • Moz Keyword Explorer
  • Semrush
  • Wincher
  • RankIQ
  • GetKeywords
  • QuestionDB
  • Jaaxy
  • Keyword Surfer

چه چیزی باعث ایجاد بهترین ابزار‌های یافتن کلمات کلیدی می‌شود؟

ویژگی‌هایی که باعث ایجاد یک ابزار جستجوی عالی می‌شود، بسیار ساده هستند تا در نهایت شما کلمه‌ کلیدی را سرچ کرده و این ابزار اطلاعاتی درباره‌ی آن در اختیار شما قرار دهد. هنگام بررسی بهترین ابزار‌ها برای یافتن کلمات کلیدی، فاکتور‌های زیر را مد نظر قرار داداه‌ایم.

مقدار اطلاعات

یک ابزار جستجوی کلمه کلیدی عالی، تمامی داده‌های لازم برای به دست آوردن رتبه‌بندی خوب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

منابع اطلاعات

شما باید مطمئن شوید اطلاعات ارائه شده‌ی مربوط به کلمه کلیدی توسط هر ابزاری، عاری از اطلاعات نادرست است. بنابراین توجه به اینکه منابع اطلاعات ابزار‌های یافتن کلمات کلیدی کجاست، نکته‌ی بسیار مهمی است.

راهنمای بهینه‌ سازی کلمات کلیدی

برای استفاده از ابزار‌های یافتن کلمات کلیدی، نیازی نیست که فردی بسیار باتجربه در زمینه‌ی سئو باشید چرا که بهترین ابزار‌ها، راهکار‌های ساده‌ای را برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی پیشنهاد می‌کنند تا صاحب هر کسب و کاری به راحتی بتواند کلمات کلیدی مناسب جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه‌ی سایت خود را پیدا کند.

مقرون به صرفه بودن

در بررسی بهترین ابزار‌های یافتن کلمات کلیدی، ویژگی مقرون به صرفه بودن نیز در نظر گرفته شده است و فقط ابزار‌هایی را معرفی کرده‌ایم که هزینه‌ی ماهانه‌ی زیر ۱۲۰ دلار دارند یا دارای نسخه‌ی رایگان نیز هستند.

ابزار‌های رایگان گوگل در ارتباط با یافتن کلمه کلیدی

قبل از آن که به سراغ معرفی تعدادی از ابزار‌های یافتن کلمات کلیدی برویم، درباره‌ی تعدادی از ابزار‌های گوگل که شامل ویژگی جستجوی کلمه کلیدی هستند،‌ صحبت می‌کنیم. این ابزار‌ها در دو دسته‌ زیر قرار می‌گیرند:

  • ابزار‌های PPC-focused مانند Google Keyword Planner که بر اساس شاخص‌هایی مانند هزینه برای هر کلیک و تجزیه و تحلیل تبلیغات رقابتی، بر تبلیغات متمرکز هستند.
  • ابزار‌های ردیابی کلمات کلیدی مانند Google Analytics و Google Search Console. این‌ها ابزارهایی هستند که به آنالیز وب سایت شما بر اساس کلمات کلیدی که قبلا در آن استفاده شده، می‌پردازند.

بهترین ابزار یافتن کلمات کلیدی در زمینه‌ی تحلیل کلمات کلیدی رقابتی

Semrush گران‌ترین ابزار بررسی شده در این مقاله است، اما اگر به دنبال ابزار پیشرفته‌ای هستید Semrush تعداد زیادی کلمه کلیدی ارائه می‌کند و بررسی جزئیات مانند ویژگی‌های SERP را آسان می‌کند. Semrush همچنین طیف وسیعی از ابزار‌های جستجوی کلمات کلیدی مانند جستجوی کلمه کلیدی مبتنی بر محتوا و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابتی را ارائه می‌دهد.

آنچه که Semrush را متمایز می‌کند، همین ابزار تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی رقابتی است. با این ویژگی شما می‌توانید وارد سایت رقبا شده تا Semrush کلمات کلیدی که رقبا مورد استفاده قرار داده‌اند را بررسی کرده و پیدا کردن فرصت‌های جدید را برای شما آسان‌کند.

هزینه‌‌ی ماهیانه‌ی Semrush برای ارائه‌ی نتایج جستجوی روزانه‌ی ۳۰۰۰ تایی و به‌روز‌رسانی ۲۵۰ شاخص کلمه کلیدی در ماه، ۱۱۹.۹۵ دلار است.

بهترین ابزار یافتن کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی سئوی وب سایت

اگر به دنبال بهینه‌سازی کل وب سایت، شناسایی کلمات کلیدی مناسب و بررسی پیشرفت رتبه‌ی سایت خود هستید، Wincher یک گزینه‌ی بسیار عالی است. برای شروع کافی است دامنه‌ی وب سایت خود را وارد کنید و بعد بر روی Keyword Reasearch در سمت چپ منو کلیک کنید تا تمامی پیشنهاد‌های کلمه کلیدی Wincher را مشاهده کنید. می‌توانید بر اساس شاخص‌هایی مانند ترافیک و یا CPC (cost per click) به بهینه‌سازی این کلمات کلیدی بپردازید.

برای جستجوی کلمات کلیدی خاص، به تب Related keywords  رفته و بر روی آیکون سه نقطه در سمت راست Relevant keyword کلیک کرده و Add keywords را انتخاب کنید تا بتوانید از طریق SERP‌ها به پیشرفت سایت خود کمک کنید. هزینه‌ی ماهیانه‌ی این ابزار برای به‌روز‌رسانی‌های روزانه‌ی رتبه‌بندی و برای حداکثر ۱۰ سایت، ۲۹ یورو است.

بهترین ابزار یافتن کلمات کلیدی برای محتوای مبتنی بر سئو

RankIQ برای تولید‌کنندگان محتوایی که تخصص زیادی در سئو ندارند، ایجاد شده است. این ابزار از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و ارائه‌ی راهکار‌های ساده برای ایجاد محتوایی استفاده می‌کند که منجر به بهتر شدن رتبه‌ی سایت می‌شود. برای شروع، با کلمه کلیدی که در ذهن دارید باید یک report در RankIQ ایجاد کنید. اکنون پیشنهاد‌هایی برای تعداد کلمات، موضوعاتی که باید پوشش داده شود و نحوه‌ی نوشتن عنوان را می‌توانید مشاهد کنید. هزینه‌ی ماهیانه‌ی این ابزار ۲۹ دلار است.

بهترین ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مبتنی بر سوال

در QuestionDB همانطور که از اسمش پیداست، کلمه کلیدی یا موضوعی را در آن تایپ می‌کنید و این ابزار لیستی از سوالاتی که افراد به طور معمول به صورت آنلاین در رابطه با آن می‌پرسند را به شما نشان می‌دهد. آنچه که این ابزار را از ابزار‌های مشابه متمایز می‌کند، منابع آن است. بدین معنا که QuestionDB، کلمات کلیدی مبتنی بر سوال را از سر تا سر وب از جمله سایت‌های Quora، Reddit و Stack Exchange نشان می‌دهد. به طور مثال اگر عنوان keyword research را در این ابزار جستجو کنید، QuestionDB از سراسر وب سوالات متداولی را که مردم در رابطه با این موضوع پرسیده‌اند را پیدا می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید افراد کجا، چرا و چطور در مورد موضوعی که جستجو کرده‌اید، صحبت می‌کنند.

نسخه‌ی رایگان این ابزار اجازه‌ی جستجو تا ۵۰ مورد را می‌دهد اما در صورتی که بخواهید امکان جستجو با تعداد بالاتر داشته باشید، باید ماهیانه ۱۰ دلار پرداخت کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به معرفی تعدادی از ابزارهای مفید برای یافتن کلمات کلیدی در سال ۲۰۲۱ بپردازیم. با اینکه این ابزار‌ها رایگان نیستند اما با توجه به اثری که در محتوا و رتبه‌ی وب سایت شما می‌گذارند، ارزش پرداخت هزینه‌ را دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم پس از بررسی‌های بیش‌تر، بر اساس نیاز و بودجه‌ی خود، از استفاده از این ابزار‌ها غافل نشوید.