نحوه استفاده از ابزارهای سئو برای بررسی قدرت سایت ها

ناب دیزاین وبلاگ 15 مه 2021
نحوه استفاده از ابزارهای سئو برای بررسی قدرت سایت ها

من به عنوان یک سئو کار خودآموز ، سالها تلاش کردم تا بفهمم چگونه می توان به سایت خود و سایتهای دیگر پیوند ایجاد کرد. من کار خود را بر اساس نوشتن محتوای با کیفیت که در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود و فروش را افزایش می دهد ، بنا کردم.  اما نکته اصلی  که من گم کرده بودم این بود که چگونه پیوندهای قدرتمندی مربوط به آن محتوا بسازم.

مانند اکثر مشاوران سئو که برای ایجاد پیوند به عنوان یک پیشنهاد تجاری اصلی تمرکز ندارند ، برای   من هم به مدت طولانی کل روند ایجاد پیوند امری طاقت فرسا بود و هر کمپین ایجاد لینک سازی که من راه اندازی کردم نتوانست نتیجه مورد نیاز من را بدست آورد.

من ساعت ها ناامیدانه به نوشتن محتوا ، آزمایش ابزارهای متعدد برای کشف فرصت های پیوند ، تأیید اعتبار هر سایت برای ایجاد بک لینک با کیفیت بالا می پرداختم. اما به نظر نمی رسید که هیچ چیزی کارساز باشد ، و با پایین آمدن میزان موفقیت من ، اعتماد به نفس من به عنوان یک سئو کار نیز کاهش یافت.

تا زمانی که شروع به جستجوی کل مراحل ایجاد لینک کردم ، متوجه شدم که باید زمان بیشتری را برای تعیین صلاحیت سایت ها سپری کنم تا اطمینان حاصل کنم که وقت خود را در سایت های بی کیفیت یا محتوای بی ربط از دست ندهم.

در طی چند سال ، من به آرامی شروع به ایجاد سیستمی کردم که به من کمک می کند پیوندهای قدرتمندی را برای خودم و مشتریانم کشف ، جستجو و امن کنم. این روند در اطراف من ایجاد شد و من تنها فردی هستم که کار را انجام می داد ، بنابراین من مجبور شدم راه هایی برای به حداقل رساندن وقت یا منابع هدر رفته در طول مسیر پیدا کنم.

یک نکته مهم

من یک لینک ساز حرفه ای نیستم و متوجه شدم که این فرآیند برای صلاحیت سایت های بالقوه برای من و نیازهای من مفید است. از آنجا که ایجاد لینک یک تاکتیک قدرتمند در سئو است ، بنابراین باید مطمئن شوید که بهترین روش را برای تعیین نیازهای خاص خود انجام می دهید. آنچه برای من مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد ، بنابراین ، من اکیداً توصیه می کنم به منابعی مانند Moz’s Beginner’s Guide to Link Building نگاه کنید ، یا The Ultimate Guide To Link Building توسط Garrett French و Eric Ward را بررسی کنید.

بنابراین ، دوباره ، قبل از اینکه مراحل واجد شرایط بودن من را در مرحله قبل از ساخت پیوند ایجاد کنیم ، فقط می خواهم تکرار کنم که این روند کامل نیست و برای انواع کمپین های ایجاد لینک، کاربردی نخواهد داشت . من این فرایند را بر اساس نیازها و اهدافم ایجاد کردم که با چند پیش فرض کار می کند:

– شما یک تیم انفرادی یا کوچک هستید و باید وقت خود را در طول مراحل به حداکثر برسانید.

–  شما به دنبال لینک سازی شکسته و فرصت های ارسال مهمان هستید. که این کار برای ایجاد پیوند محلی یا سایر استراتژیهای مرتبط کارساز نیست.

– شما به ابزارهای مختلفی مانند Moz ، Ahrefs  و Majestic دسترسی دارید و می دانید که چگونه داده ها را از آن منابع بیرون بکشید.

– شما بیشتر از این که به دنبال یافتن سایت موجود باشید بیشتر به فکر به حداکثر رساندن وقت خود هستید.

با این اوصاف ، امیدوارم این نکات به سایر سئوکاران کمک کند تا کمی از روند ایجاد لینک خود بتراشند و آن را برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن با رویکردهای دیگر ترکیب کنند!

صلاحیت و حسابرسی در مرحله قبل از عمل

هیچ کس انکار نمی کند که لینک سازی یکی از مهمترین موارد در هر استراتژی سئو است. اگرچه ممکن است شما یک تنظیم فنی بی عیب و نقص و بهترین محتوا را در اینترنت داشته باشید ، اما واقعیت این است که اگر انواع پیوندهای سایت خود را که دارای قدرت سیگنال هستند ، نداشته باشید ، Google  به تلاش شما پاداشی نخواهد داد.

از آنجایی که ساخت پیوندها در سطح گسترده ای خلاصه می شود ، من نیاز به محتوای شگفت انگیزی داشتم تا بتوانم به افراد مناسب برای پیوند از سایت های مناسب پیشنهاد بدهم..اولین قدم در هر کمپین موفقیت آمیز ایجاد لینک ، اطمینان از داشتن محتوای مناسب برای مخاطبان مورد نظر است. در این مرحله ، بیایید فرض کنیم که شما یک محتوای عالی دارید که مربوط به یک لیست طولانی از سایت های بالقوه است. برای من ، مهمترین جنبه ای که باید در نظر بگیرم زمان است ، بنابراین من باید هرچه سریعتر سایتهای بیشتری را برای اشتراک گذاری پیدا کنم و به آن ها بپردازم .

مرحله 1: رد صلاحیت های انبوه

وقتی دانستید که محتوای شما مشکلی را حل می کند ، می توانید ردپاهای مختلف را از طریق ابزاری مانند Scrapebox ، NinjaOutreach یا Pitchbox اجرا کنید تا گروه بزرگی از سایت های خوب را برای دسترسی به آنها توسعه دهید.

بسته به صنعت و ردپای مورد استفاده در مرحله کشف ، ممکن است در نهایت لیستی از چند هزار سایت بالقوه داشته باشید. اگرچه دیدن این موارد بسیار هیجان انگیز است ، اما ممکن است با مراجعه به سایت های بی ربط یا بی کیفیت ، وقت زیادی را از دست دهید.

پارامترهای مختلف URL را رد کنید

قبل از اینکه به معیارها یا جنبه های دیگر یک سایت نگاهی بیندازم ، لیست اولیه سایت های خود را بر اساس کلمات خاص در URL آنها هرس می کنم ، سایت هایی که فکر می کنم نتایج ضعیفی برای تلاش های تبلیغاتی من داشته باشد.

من این کار را با دستورات ساده در Excel یا یک سند Google Sheets انجام می دهم تا هر سطر را با یک URL شامل رد پاهایی  مانند “wiki” ، “forum” و “news” جستجو و حذف کنم.

گرچه این روند کامل نیست ، من دریافتم که این نوع سایتها معمولاً پیوندی با کیفیت پایین را در یک صفحه عمومی که در بایگانی محتوای آنها قرار دارد ارائه می دهند.

سایت های ارسال آشکار مهمان را حذف کنید

اکنون که سایت هایی با پارامترهای خاص را در URL حذف کردیم ، دوست دارم سایتهایی را که به طور واضح برای وبلاگ نویسان مهمان ساخته شده اند ، حذف کنم. در حالی که وبلاگ نویسی مهمان برای من یک استراتژی خوب بوده است ، اما سایتهایی که به نظر می رسد پیرامون پستهای مهمان ساخته شده اند معمولاً سایتهای بی پروایی هستند که من از آنها پیوند نمی خواهم. اگرچه همیشه اینگونه نیست ، من دریافتم که این سایتها به احتمال زیاد بخشی از یک شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) هستند و می توانند تأثیر کمتری در پیوندهای من ایجاد کنند.

مرحله 2: از ابزارهایی برای شناسایی سایت های قدرتمند استفاده کنید

در این مرحله ، من تعداد زیادی سایت را بر اساس URL آنها از لیست اولیه حذف کرده ام. اکنون می توانم فرض کنم که سایت هایی که در لیست خود دارم سعی در ایجاد پست های مهمان ندارند و نتیجه تلاش من منجر به ایجاد پیوندی در اعماق صفحه ویکی نخواهد شد.

توجه به این نکته مهم است که معیارهای دقیقی که من قابل قبول می دانم ، براساس صنعت ، اهداف مشتری متفاوت است. اما برای ساده کردن همه چیز ، هنگام ارزیابی یک مشتری معمولی برای فعالیت های تبلیغاتی معتبر ، از مبانی کلی با معیارهای مشخص استفاده خواهم کرد.

بدیهی است که همه سایتها رد صلاحیت نمی شوند ، اما اگر سایتی دارای معیارهای بالایی باشد اما با بررسی بیشتر متوجه می شوم که سایت کم کیفیت است ، پس می دانم که این سایت فقط برای رتبه بندی ساخته شده است و من آن سایت را از لیست هدف خود رد می کنم.

معیارهای یک وب سایت با شکوه

مهمترین عاملی که باید در هر کمپین تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرد ، ارتباط موضوعی و اقتدار یک سایت مبتنی بر صنعتی است که در آن کار می کنید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که همه لینکهای برگشتی از منظر موضوعی و زمینه ای به صفحه مورد نظر مرتبط هستند.

از آنجا که اقتدار و ارتباط موضوعی برای تلاش های گسترده بسیار مهم است ، من لیست سایت های خود را از طریق Majestic SEO اجرا می کنم بنابراین صفحه گسترده سایت های احتمالی من همه با موضوع و متن با محتوایی که می خواهم به آن پیوند دهم مرتبط است.

نحوه استفاده از ابزارهای سئو

همچنین لازم به ذکر است که من فقط سایتهایی را نگه می دارم که امتیازات CF و TF حداقل 50٪ از یکدیگر باشد. به عنوان مثال ، من سایتی با CF 50 را در نظر نمی گیرم ، بلکه نمره TF 10 را در نظر خواهم گرفت.

این مرحله لیست اولیه من را کم می کند و معمولاً حدود 20-30٪ از آن را برای من باقی می گذارد. من همه سایتهایی را که مربوط به سایت مقصد نیستند می گیرم و آنها را در یک صفحه گسترده جداگانه قرار می دهم تا بعداً بررسی کنم.

معیارهای وب سایت  Ahrefs

اکنون که لیستی از سایت های موضوعی مرتبط با آن را دریافت می کنم که حداقل آستانه Majestic SEO را نیز دارند ، به سراغ Ahrefs خواهم رفت. من سایتهای باقیمانده را در ابزار Build Analyze کپی / جایگذاری می کنم تا سایتهایی با حداقل 500 ماه بازدید و ماهانه DR یا بالاتر از 15 پیدا کنم. این مرحله به من کمک می کند قبل از بررسی دستی سایت ، سایتهای “واقعی” را که باعث ایجاد ترافیک می شوند ، شناسایی کنم.

نحوه استفاده از ابزارهای سئو

معیارهای وب سایت  Moz

سرانجام ، من لیستی از سایت هایی را که موضوعی مرتبط دارند و دارای معیارهای پایه قوی از طریق ابزار Moz Pro هستند ، تهیه می کنم. از آنجا که نمی توانم هزینه Moz API را برای تیم کوچک خود و موارد استفاده محدود توجیه کنم ، لازم است در این مرحله به صورت دستی بررسی URL را انجام دهم ، بنابراین انجام اقدامات لازم در مراحل قبلی مهم است تا اطمینان حاصل شود که فقط با سایت هایی کار می کنم که پتانسیل خوبی را نشان می دهد.

من لیست سایت های خود را در Moz از طریق ابزار Link آنها بررسی می کنم تا قدرت دامنه ریشه را درک کنم و سایت های هرزنامه را که ممکن است از مراحل قبلی زنده مانده باشند به سرعت شناسایی کنم. من همچنین به نمره هرزنامه Moz نگاه می کنم تا تعیین کنم آیا سایت به بررسی دستی بیشتری نیاز دارد یا خیر.

نحوه استفاده از ابزارهای سئو

من معمولاً فقط به سایتهایی با DA 10 یا بالاتر دسترسی پیدا می کنم. من فهمیدم که ابزار Moz DA هنگام ارزیابی فاکتور “واقعی بودن” یک سایت کاملاً دقیق است و هر چیزی که زیر 10 DA باشد احتمالاً یک سایت PBN است.

نحوه استفاده از ابزارهای سئو

آخرین قدم برای ارزیابی یک سایت از طریق ابزارهای جستجوگرها این است که به Spam Score نگاهی بیندازم تا سایت های بی کیفیت باقیمانده را که از سایر بررسی ها عبور کرده اند ، حذف کنم.

مرحله 3: بررسی دستی

اکنون که من یک لیست کوچک (معمولاً 10-20٪ از لیست اصلی که با آن شروع کردم) از سایتهایی که با معیارهای تعیین شده در هر ابزار مطابقت دارند ، بدست آوردم ، فرایند دستی بررسی سایتهای باقیمانده را شروع می کنم.

من فکر می کنم قبل از ایجاد تماس با آنها ، بررسی دستی مهم است ، زیرا من بر اساس طراحی و عملکرد آنها ، می توانم سایتهایی را پیدا کنم که بخشی از PBN هستند یا سایتهایی که فقط برای فروش پیوند ساخته شده اند.

وقتی این سایت ها را مرور می کنم ، مراقب علائم واضح یک سایت ضعیف هستم. من تقریباً همیشه در این مرحله سایتی را که دارای تبلیغات بیش از حد باشد ، رد صلاحیت می کنم ، زیرا می توانم تصور کنم که این سایت فقط برای افزایش کمیسیون فروش آنها ساخته شده است و نه کیفیت محتوای افراد واقعی.

برای صرفه جویی در وقت در مرحله جستجوی پیوند ، از ابزارهای سئو استفاده کنید

دامنه فعالیت شما یا صنعتی که در آن فعالیت می کنید مهم نیست ، همه فعالیت های تبلیغاتی وقت و منابع زیادی را می گیرند. اکثر سئوکاران می دانند که ایجاد لینک نامناسب می تواند منجر به مشکلات عدیده ای شود و من به عنوان تنها شخصی که درشرکت فعالیت های تبلیغاتی انجام می دهد ، باید از وقت خود محافظت کنم.

تعادل بین مقیاس پذیری ، کیفیت و کارآیی در مرحله جستجوی هرگونه کار ایجاد پیوند ایجاد یا شکسته می شود. من از ابزارهای مختلف سئو برای کمک به من در صرفه جویی در وقت و تعیین بهترین سایت ها برای تلاش های تبلیغاتی خود استفاده می کنم. این مجموعه ابزارهای جستجوگرها نه تنها به من در شناسایی آن سایت ها کمک می کند ، بلکه به این معنی است که احتمالاً با یک شخص واقعی در یک سایت واقعی برای ایجاد ارتباط با آنها اقدام می کنم.