انواع مختلف وب سایت و نحوه طراحی آنها

ناب دیزاین وبلاگ 26 آوریل 2021
انواع مختلف وب سایت و نحوه طراحی آنها

توجه به طراحی وب سایت برای ایجاد مشاغل شما بسیار مهم است. اکنون تقریباً 1.7 میلیارد وب سایت آنلاین وجود دارد که انواع مختلفی از وب سایت ها را برای مطالعه فراهم می کند. به عنوان یک طراح وب ، لازم است که بدانید محبوب ترین انواع وب سایت ها چیست و کدام یک بهترین فرصت ها را برای کار شما فراهم می کنند. اینترنت فضایی کاملاً باز است که انواع مختلفی از وب سایت ها و مطالب برای کشف در آن وجود دارد. ما به عنوان طراح ، نکات و توصیه هایی را ارائه می دهیم که ممکن است بهترین مواردی باشد که می خواهید روی آنها کار کنید .

بیایید به محبوب ترین انواع وب سایت ها بپردازیم که طراحان وب مستقل می توانند آن را به خوبی درک کنند.

1- وب سایت شخصی

هدف یک وب سایت شخصی دقیقاً همان شخصی است. ممکن است فروش چیزی یا تبلیغ کار نباشد بلکه صرفاً ارسال و اشتراک افکار است که این می تواند یک وبلاگ ، یک رزومه یک صفحه ای با پیوندهایی به سایر سیستم عامل های اجتماعی یا هر چیزی که می خواهید به اشتراک بگذارید ، باشد. به عنوان یک طراح وب ، احتمالاً از شما نخواهند که تعداد زیادی وب سایت شخصی طراحی کنید ، مگر اینکه دوست یا عضوی از خانواده شما باشد که می خواهد پروژه ای را که در حال کار است شروع و به اشتراک بگذارد. با این حال ، اگر در طراحی وب سایت تازه وارد هستید ، این می تواند یک روش عالی برای تمرین در یک محیط کم فشار باشد.

سعی کنید یک وب سایت ساده یک صفحه ای طراحی کنید که توجه کاربر را به خود جلب کند و مهمترین اطلاعات مربوط به شخصی را که سایت برای او به اشتراک گذاشته شده است قرا بدهید. این یک چالش سرگرم کننده است زیرا محتوای زیادی برای کار با آن نخواهید داشت.

انواع مختلف وب سایت

2- وب سایت های مجله

یک وب سایت مجله دارای مقالات ، عکس ها و فیلم های آموزنده است. در بیست سال گذشته ، صنعت مجله از یک پلت فرم فقط برای چاپ به قالب دیجیتال تبدیل شده است. نوع وب سایت مجله برای وب سایت های اطلاعاتی ، به ویژه نشریات دانشگاه ها و سازمان ها به خوبی کار می کند.همانطور که به ایجاد سایت مجله فکر می کنید ، با ایجاد یک چارچوب اساسی شروع کنید. به خاطر داشته باشید که طراحی کلی نسبت به اندازه های مختلف صفحه نمایش چقدر پاسخگو است تا اطمینان حاصل کنید که مطالب شما به راحتی در کامپیوترهای رومیزی و تلفن های هوشمند قابل خواندن است.

3- وب سایت های تجارت الکترونیکی

وب سایت تجارت الکترونیکی مقصدی برای خرید آنلاین است که کاربران می توانند محصولات یا خدمات را از شرکت شما خریداری کنند. یک وب سایت تجارت الکترونیکی قوی امکان مرور محصولات ، فیلتر کردن بر اساس دسته ها ، برجسته سازی فروش ویژه و خرید را آسان می کند.

یک راه آسان برای شروع کار از طریق یک پلت فرم تجارت الکترونیکی کامل مانند Shopify یا Squarespace می باشد. تیم شما می تواند موجودی آنلاین را به راحتی به روز کرده و محصولات جدید را لیست کند. بعلاوه ، از آنجا که سیستم بهم پیوسته است از فروش ، تدارکات و بازاریابی به خوبی مطلع می شوند. در قسمت طراحی ، سیستم عامل های تجارت الکترونیکی چندین الگو ارائه می دهند که مطابق با نیازهای تقریباً هر نوع کسب و کار است.

4- وبلاگ ها

یک وبلاگ دارای مقالات ، عکس ها و فیلم هایی است که مرتباً به روز می شوند. وبلاگ ها با محتوای شخصی و راحت تری در مقایسه با مجلات شروع به کار کردند. اما اکنون بسیار عادی است که مارک ها و مشاغل بزرگ وبلاگ خود را دارند. افزودن محتوای خبره ، اعتبار کلی یک شرکت یا یک شخص را بهبود می بخشد. وبلاگ ها همچنین مطالبی را برای ارسال در شبکه های اجتماعی و کمپین های ایمیل فراهم می کنند.

با این حال ، یک وبلاگ می تواند برای شرکت های کوچکتر دست و پا گیر باشد. قبل از اینکه به فکر راه اندازی آن باشید ، مطمئن شوید که یک تیم و استراتژی برای تازه نگه داشتن مطالب در نظر گرفته اید. در واقع داشتن یک وبلاگ و ارائه چند ویدیو یا راهنما بهتر از داشتن یک وبلاگ منسوخ و ناامیدکننده است.

انواع مختلف وب سایت

5- وب سایت های نمونه کار

یک وب سایت نمونه کار به متخصصان خلاق مکانی برای نمایش بهترین کارهایشان ارائه می دهد. این برای هنرمندان ، نویسندگان ، طراحان ، فیلمسازان ، سازندگان مبلمان بسیار مناسب است -هنگام ساخت نمونه کارها ، دیگر نیازی به افزودن تک تک پروژه هایی نیست که کار کرده اید. درعوض ، بر ایجاد دسته بندی موارد و برجسته سازی بهترین کار از هر دسته تمرکز کنید. یک وب سایت نمونه کارها ذاتاً کمی خلاق تر است ، بنابراین اینجا مکانی برای امتحان طرح بندی های منحصر به فرد و افزودن ویژگی های جالب است.

6- صفحات فرود

صفحه فرود نوع خاصی از صفحه است که برای یک کمپین بازاریابی ایجاد شده و بازدیدکنندگان را به سمت اقدام خاصی سوق می دهد. محتوای صفحه فرود باید محدود باشد و به سمت دعوت به عمل  CTA  باشد که دوست دارید کاربر انجام دهد. فضای کافی اطراف CTA خود را بگذارید و عناصری را که مربوط به هدف آن کمپین نیستند برای صفحات دیگر ذخیره کنید.

به عنوان مثال ، شرکتی ممکن است بخواهد یک صفحه فرود به عنوان نسل اصلی برای تجارت خود ایجاد کند ، در ازای دریافت آدرس ایمیل ، بارگیری رایگان یا دسترسی به یک فیلم را ارائه دهد. نمونه دیگری از صفحه لندینگ ممکن است آموزش کاربر در مورد یک برنامه و هدایت کاربر برای بارگیری و استفاده از آن باشد.

7-  وب سایت های رسانه های اجتماعی

-تقریباً 2.77 میلیارد نفر در شبکه های اجتماعی با ده ها سیستم عامل مختلف موجود هستند. مهم نیست که مخاطبان شما چه کسانی هستند ، شما احتمالاً آنها را در Facebook یا Twitter یا Instagram یا Snapchat یا LinkedIn خواهید یافت. اگرچه نمی توانید خود سیستم عامل ها را دوباره طراحی کنید ، اما تا حدودی بر شکل ظاهری صفحه خود کنترل دارید و می توانید محتوایی ایجاد کنید که باعث به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی شود.

به دنبال یک نگاه ثابت در تمام صفحات رسانه های اجتماعی و صفحات وب خود باشید ، بنابراین کاربران فورا می دانند نام تجاری شما در پشت صفحه قرار دارد. از همان آرم و گزینه های رنگی استفاده کنید. صدا و شخصیت خاصی را انتخاب کنید که در تمام مطالب بدرخشد.

هنگام ایجاد محتوا ، روی مواردی که پتانسیل بالایی برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی دارند مانند فیلم های سرگرم کننده ، اینفوگرافیک ، الگوهای رفتاری ، گزارش های عمیق و پیشنهادات رایگان تمرکز کنید.

8- فهرست و صفحات تماس

فهرست یا صفحه تماس مکانی است که کاربران می توانند با شما یا دیگران ارتباط برقرار کنند.وقتی می خواهید مخزنی از مشاغل یا افراد درون یک سازمان را لیست کنید ، این نوع وب سایت به خوبی کار می کند. به عنوان مثال ، یک فهرست رستوران محلی دارای غذاخوری های موجود در منطقه با منوها ، دامنه قیمت ، شماره تلفن را می خواهید تهیه کنید .

ماهیت یک سازمان فرصتی را برای وب سایت فهرست ایجاد می کند. به عنوان مثال ، یک انجمن دندانپزشکان محلی در یک شهر ممکن است هر یک از اعضا ، حوزه تخصص آنها و اطلاعات تماس آنها را لیست کند. این گزینه طراحی را برای مشتریان در جیب عقب خود نگه دارید.

انواع مختلف وب سایت

9- وب سایت های عضویت

وب سایت های عضویت برای دسترسی کاربر به مطالب از paywall استفاده می کنند. معمولاً این هزینه ها به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می شود و به طور مرتب با محتوای جدید به روز می شوند تا کاربر دوباره به عضویت خود درآیند و از تمدید عضویت خود خوشحال شوند.

10- وب سایت ویکی یا انجمن

یکی از شناخته شده ترین و پربازدیدترین وب سایت ها ویکی پدیا است. ویکی ها را می توان در هر موضوعی ایجاد کرد. ویکی وب سایتی است که کاربران مختلف قادر به همکاری در زمینه محتوا ، به روزرسانی و ایجاد تغییرات خود هستند. وب سایت های انجمن روشی سازمان یافته برای انتشار مباحث در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهند. کاربران می توانند برای شروع و مشارکت در بحث های موجود ثبت نام کنند. انجمن ها معمولاً به کاربران در حل مسائل فنی کمک می کنند ، یک مثال عالی در این مورد انجمن پشتیبانی وردپرس است.

به دلیل منبع باز بودن این وب سایت ها متوجه خواهید شد که ویکی پدیا به خوبی طراحی نشده است ، با این حال ، اگر می خواهید انجمن خود را ایجاد کنید ، می توانید در طراحی خلاق باشید و با یک توسعه دهنده همکاری کنید تا کار  بدون مشکل انجام شود.

11- وب سایت های پخش ویدئو

سایت های جریان ویدئو مانند یوتیوب ، نتفلیکس ، هولو ، آمازون پرایم و بسیاری از رقبا در دهه اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. برخی رایگان هستند ، در حالی که دیگران خدمات پولی ارائه می دهند. این وب سایت ها با داشتن جریانی و پهنای باند زیاد ، به نگهداری زیادی نیاز دارند. شرکت های جریان ساز معمولاً تیم های طراحی و توسعه داخلی خود را دارند که روی به روزرسانی های طولانی مدت کار می کنند.

آیا شما باید تخصصی باشید یا تعمیم دهید؟

اگر تازه کار هستید ، ممکن است بخواهید چند مورد مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک را به بهترین شکل طراحی می کنید. من توصیه می کنم قبل از ورود به سایت های تجاری یا تجارت الکترونیکی ، با طراحی نمونه کارها و وب سایت های شخصی شروع کنید. حتماً این پروژه ها را در وب سایت نمونه کارهای شخصی خود به اشتراک بگذارید ، که به نوبه خود به شما کمک می کند مشتری بیشتری بیاورید.

اکنون که در مورد محبوب ترین انواع وب سایت ها اطلاعات بیشتری کسب کرده اید ، ایده بهتری درباره تمام پروژه های وب که می توانید به عنوان یک طراح وب مستقل روی آنها کار کنید دارید.