نحوه ساخت یک صفحه فرود جذاب

ناب دیزاین وبلاگ 27 آوریل 2021
نحوه ساخت یک صفحه فرود جذاب

صفحه فرود یک صفحه وب مستقل است که برای پشتیبانی از یک کمپین بازاریابی خاص یا هدف قرار دادن یک عبارت جستجوی خاص ایجاد شده است. صفحه فرود جایی است که کاربران وقتی روی پیوندی در نتایج جستجو کلیک می کنند فرود می آیند .

به زبان ساده ، صفحه فرود اولین صفحه ای است که پس از کلیک روی پیوند روی آن قرار می گیرید. از این نظر ، یک صفحه لندینگ تقریباً هر چیزی می تواند باشد: صفحه اصلی شما ، یک پست وبلاگ و یا یک صفحه محصول .

هنگامی که ما در مورد “صفحه های فرود” در بازاریابی آنلاین صحبت می کنیم ، منظور ما معمولاً صفحه ای است که به طور خاص برای دریافت و تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی آنلاین طراحی شده است.

ایجاد یک صفحه فرود خوب ، علم موشک نیست شما باید بیاموزید که چگونه یک صفحه فرود خوب ایجاد کنید که به مشتری آنچه می خواهد بدهد. قبل از ایجاد یک صفحه فرود جذاب و مفید ، باید تمرکز مشخصی داشته باشیم و این از تعریف ارزش پیشنهادی ما در واقع بیزینس ما شروع می شود.

صفحه فرود

ارزش کار خود را تعریف کنید

وقتی کاربری به صفحه فرود شما می رسد ، کمتر از هشت ثانیه وقت دارید تا توجه او را به خود جلب کنید. این بدان معناست که اولین قدم در ایجاد هر صفحه ، درک این است که این صفحه چه چیزی را ارائه می دهد و چگونه می توانید آن را به صورت قانع کننده و مختصر بیان کنید که این  مسئله معمولاً به عنوان گزاره ارزش شناخته می شود.

با نوشتن یک جمله شروع به کار کنید ، این جمله باید از دو قسمت تشکیل شده باشد، چه مشکلی را حل می کنید یا به نفع شماست و چگونه به آن دست می یابید.

صفحه خود را متمرکز نگه دارید

هر صفحه فرود به اقدامات واضحی برای انجام نیاز دارد. این بدان معناست که شما باید از خود بپرسید کاربران می خواهند چه کاری انجام دهند؟

برای اینکه صفحه فرود خود را متمرکز نگه دارید و احتمال فعالیت کاربران را بهبود ببخشید ، در برابر اصرار برای اضافه کردن فراخوانهای زیاد مقاومت کنید. به عنوان مثال درخواست از مردم برای پیگیری شما در شبکه های اجتماعی فقط باعث می شود که آنها از انجام فراخوان اصلی اقدام شما منحرف شوند. داشتن یک فراخوان ثانویه برای اقدام اغلب عاقلانه است. اگر کار خود را درست انجام داده باشید ، صفحه فرود شما بسیاری از کاربران را متقاعد کرده است. به عنوان مثال ، اگر تماس اصلی شما برای برقراری ارتباط یا خرید است ، تماس ثانویه شما می تواند از افراد بخواهد برای یک خبرنامه ثبت نام کنند.

برای جلوگیری از حواس پرتی این فراخوان ثانویه ، اطمینان حاصل کنید که زیاد برجسته نباشد. برخی از مخاطبان نسبت به پنجره های بازشو واکنش بسیار منفی نشان می دهند. بنابراین ، باید کم استفاده شود.

سرانجام ، روش های تشویق برای تکمیل دعوت به عمل را در نظر بگیرید. اگر افراد در لیست پستی شما قرار بگیرند و به عضویت آن دربیایند یا اگر از طریق صفحه فرود شما خرید کنند ، می توانید یک کتاب الکترونیکی رایگان ارائه دهید. گاهی اوقات ، چیزی به این کوچکی می تواند حسی باشد که افراد را ترغیب می کند تا به جای آنکه خریدرا  به روز دیگری موکول کنند ، اکنون اقدام کنند.

صفحه فرود

اعتراضات کاربران را درک کنید

دلایلی که ممکن است شخصی را در صفحه مقصد شما متوقف کند چیست؟ آیا هزینه تحویل وجود دارد یا ممکن است آنها نگران حریم خصوصی باشند؟

لیستی از اعتراضاتی که کاربران ممکن است داشته باشند بنویسید نگران نباشید که وقت گیر است یا نه . یک نظرسنجی با یک سوال در صفحه مقصد شما تمام آنچه شما نیاز دارید را فراهم می کند. اگر افراد بدون هیچ اقدامی سایت شما را ترک کنند ، می توانید از آنها یک سوال بپرسید:

“اگر تصمیم گرفتید امروز اقدامی نکنید ، دانستن دلیل آن برای ما بسیار مفید خواهد بود.”

سپس می توانید لیستی از گزینه های ممکن را برای انتخاب به آنها نشان دهید یا اینکه می توانند گزینه های خود را اضافه کنند. هنگامی که دلایل عدم اقدام افراد را درک کردید ، می توانید شروع به رفع ایراد های موجود بکنید.در حالت ایده آل ، این به معنای از بین بردن مانع است ، مانند ارائه تحویل رایگان یا ضمانت بازگشت پول.

همیشه بهتر است ایرادی را ایراد بگیریم تا اینکه آن را نادیده بگیریم.

به عنوان مثال ، مک دونالد می داند که بسیاری از مردم ادعا می کنند مرغ آنها از قسمتهای مطلوب پرنده ناشی نشده است. آنها به جای نادیده گرفتن این نگرانی ها ، مستقیماً در سایت خود آنها را برطرف می کنند. با این وجود ، یک نگرانی دیگر وجود دارد که باید در هنگام رسیدگی به نگرانی های کاربر در نظر گرفته شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که در زمان مناسب و به روش صحیح آنها را خطاب قرار داده اید.

یک مثال عالی در این مورد ، حفظ حریم خصوصی و امنیت است. کاربران در حالی که قصد ارسال آدرس ایمیل خود را دارند نگران حفظ حریم خصوصی خود هستند. به همین دلیل پرداختن به محافظت از داده ها و حریم خصوصی در حالی که کاربران در حال تکمیل فرم هستند بسیار مهم است.

شخصیت خود را شکل دهید

طبق تحقیقاتی که در مجله Behavior and Information Technology منتشر شده است ، افراد برداشت اولیه راجع به یک سایت در 50 میلی ثانیه ایجاد می کنند.

به عبارت دیگر ، مارک تجاری و زیبایی شناسی سایت ، علیرغم اینکه هیچ رابطه علیتی بین این دو وجود ندارد ، برداشت های ما از پیشنهاد واقعی را شکل می دهد.

بنابراین همه اینها از نظر عملی به چه معناست؟ نشان می دهد که زیبایی شناسی چقدر مهم است. با این حال ، از همه مهمتر ، این بدان معناست که ما نیاز به یک تصویر واضح برای انتقال هدف خود و نیازهای کاربر داریم.

سلسله مراتب بصری خود را ایجاد کنید

ایجاد یک سلسله مراتب بصری قوی برای صفحه فرود خود ، اطمینان حاصل خواهد کرد که کاربران اطلاعات مناسب را در زمان مناسب می بینند و توسط محتوای بی ربط یا ثانویه منحرف نخواهند شد.

در زمان مناسب به سوالات درست پاسخ دهید

اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید اطلاعات درستی را به کاربر ارائه می دهید . برای انجام این کار باید روند فکری را که در هنگام مشاهده صفحه فرود شما در ذهن افراد می گذرد ، درک کنید.

به طور معمول ، یک کاربر به طور ناخودآگاه هنگام مشاهده یک صفحه فرود ، یک سری سوال می پرسد. مانند :

این صفحه چه پیشنهادی دارد؟ (گزاره ارزش)

چگونه این به من کمک خواهد کرد؟ (فواید)

چگونه کار می کند؟ (امکانات)

چرا باید به این صفحه اعتماد کنم؟ (اثبات اجتماعی)

بعدش چکار کنم؟ (فراخوانی برای اقدام)

صفحه فرود

روی هر دستگاهی کار کنید

شما باید بهره وری کار را به حداکثر برسانید. باید صفحه فرود شما در همه ی انواع دستگاه های دیجیتال پشتیبانی شود وشما بتوانید از تلفن همراه ، رایانه لوحی ، لپ تاپ یا رایانه شخصی خود برای انجام کار استفاده کنید.

از یک فیلم برای فروش در صفحه خود استفاده کنید

ویدئو در حال تبدیل شدن به روشی است که مردم از آن برای کسب اطلاعات استفاده می کنند. در واقع ، طبق گفته سیسکو ، تا سال 2021 ، ویدئو 80 درصد از ترافیک اینترنت جهانی را تشکیل می دهد. و یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب پس از گوگل است.

بنابراین ، اگر می خواهید محصول خود را به فروش برسانید و اگر می خواهید صفحه فرود خود در YouTube  داشته باشید بهتر است یک فیلم فروش داشته باشید.

لازم نیست یک ویدیوی فروش با حجم بالا و طولانی داشته باشید در حقیقت ، فیلم هایی با بهترین عملکرد بین 30 ثانیه تا دو دقیقه اجرا می شوند.

این فیلم باید بگونه ای طراحی شده باشد که بلافاصله توجه مردم را به خود جلب کند ، همه چیز را به ترتیب منطقی توصیف کند ، و شامل همان عناصر صفحه اصلی باشد: یک عنوان ، یک زیر عنوان ، یک توضیح ، یک تصویر جسورانه ، یک روش تماس ، یک ضمانت ، و یک دعوت به عمل قدرتمند .

نظارت ، تکرار و آزمایش

هیچ تیمی در اولین تلاش خود صفحه فرود بهینه را ایجاد نمی کند. همیشه جای پیشرفت وجود دارد ، به همین دلیل آزمایش پس از پرتاب یک قسمت اساسی در شکل دادن به موثرترین صفحه فرود ممکن است.

هنگامی که صفحه فرود جدید خود را راه اندازی کردید ، باید با استفاده از ابزارهایی مانند Hotjar یا Fullstory ، آن را به دقت کنترل کنید. این ابزارها به شما امکان می دهند رفتار کاربر را در صفحه خود مشاهده کنید ، که باید ایده هایی برای بهبود آنها ارائه دهید.

شما می توانید با استفاده از تست A / B ، پیشرفت های کوچکتر برای کپی ، تصویر و رنگ را آزمایش کنید . هر رویکردی را که انتخاب کنید ، در نهایت چرخه ای از نظارت ، تکرار و آزمایش خواهد بود که موفقیت طولانی مدت هر صفحه فرود را تضمین می کند.

نتیجه

در حالی که اصطلاح “صفحه فرود” می تواند برای هر صفحه ای در سایت شما اعمال شود ، در بازاریابی ، “صفحه فرود” معمولاً به صفحه خاصی گفته می شود که برای یک کمپین بازاریابی خاص ایجاد شده است. این نوع صفحات فرود با ایجاد تجارب هدفمند برای بازدید شما می توانند کارهای شگفت انگیزی را برای تبلیغات آنلاین شما انجام دهند.

سعی کنید یک یا دو صفحه بسازید و سپس برای یافتن محتوای عمیق تر ، برخی دیگر از مطالب صفحه فرود ما را بررسی کنید .