بررسی فواید شبکه های اجتماعی برای وب سایت

ناب دیزاین وبلاگ 17 آوریل 2021
بررسی فواید شبکه های اجتماعی برای وب سایت

رسانه های اجتماعی در زمینه بازاریابی دارای مزایای زیادی هستند ، از جمله شناخت و حضور برند ، تبلیغات ، خدمات مشتری ، بازاریابی محتوا و موارد دیگر. اما آیا مزایایی برای سئو سایت دارد؟ ما درباره رابطه بین رسانه های اجتماعی و سئو جستجو می کنیم و اینکه آیا رسانه های اجتماعی مزایای مستقیم برای سئو دارند یا خیر را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

استفاده از شبکه های اجتماعی چه فایده ای برای تلاش شما در زمینه سئو دارد؟

در سال 2008 ،  Search Engine Watch مقاله رسانه های اجتماعی و جستجوگرها  را منتشر کرد ، و من بسیار توصیه می کنم اکنون آن را بخوانید تا یادآوری جدی درباره پیشرفت جهان دیجیتال در 9 سال گذشته داشته باشید.

همچنین برخی از آمار مهم و نکات برجسته در مقاله (اگرچه در آن زمان معاصر بودند) و ممکن است در سال 2021 تا حدودی قدیمی به نظر برسد ، مانند :

فیس بوک با داشتن 140 میلیون کاربر فعال (در حالی که اکنون بیش از 2 میلیارد نفر هستند)

LinkedIn با داشتن 30 میلیون کاربر (کمتر از 10٪ از کاربران فعلی آنها)

محبوبیت سیستم عامل های اجتماعی در حال حاضر از بین رفته مانند  digکه در سال 2012 فقط 500000 دلار فروخته شد در این مقاله منتشر شده است .

هیچ کس نمی توانست حدس بزند که رسانه های اجتماعی در این مدت کوتاه چه رسانه ای می شوند. فیس بوک چیزی از ابرقدرت رسانه های اجتماعی کم ندارد ، اینستاگرام فقط در مدت هفت سال از صفر به بیش از 900 میلیون کاربر رسیده است ، مای اسپیس از محبوبیت خود به عمق منابع فرهنگ پاپ تاریخ رسیده است .

به راحتی می توان گفت که اکنون همه چیز بسیار متفاوت است و با تغییر چشم انداز شبکه های اجتماعی ، رابطه آن با موتورهای جستجو و سئو نیز تغییر می کند.

رسانه های اجتماعی و سئو: پیچیده است

در گذشته ، گوگل اظهارات ضد و نقیضی در مورد نقش رسانه های اجتماعی در الگوریتم رتبه بندی خود ارائه داده است. از یک طرف ، آنها اظهار داشته اند که صفحات شبکه های اجتماعی به همان شیوه سایر صفحات وب نمایه می شوند و بنابراین پیوندهای اجتماعی به عنوان پیوند حساب می شوند.

اما از سوی دیگر ، آنها اظهار داشته اند که معیارهای اجتماعی عوامل رتبه بندی مستقیم نیستند. در مایکروسافت ، افراد پشت Bing گفته اند که آنها نیز اقتدار پروفایل های رسانه های اجتماعی را در نظر می گیرند (به عنوان مثال معیارهای نمایه توییتر) و از چندین سیستم عامل اجتماعی در موتور جستجوی خود نام می برند.

آیا می توانیم 100٪ بگوییم که معیارهای اجتماعی تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی موتورهای جستجو دارند؟ احتمالا نه. با این حال ، اگر به احتمال تأثیر رسانه های اجتماعی در رتبه بندی موتورهای جستجو نگاه کنیم ، داستان متفاوت است.

نظر شخصی من این است که ما نگران این نباشیم که آیا لینک های سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به همان روشی که لینک یک وب سایت با کیفیت بالا و بسیار مرتبط ارزیابی می شود ، ارزیابی می شوند. در عوض ما باید مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی را برای کمک به تقویت سیگنال های رتبه بندی که می دانیم موتورهای جستجو به آنها اهمیت می دهند ، بررسی کنیم.

همچنین باید تأثیر رسانه های اجتماعی بر چشم انداز صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را بخاطر بسپاریم.

تمرکز بر هر یک از «معیارهای سئو» خاص به اندازه MySpace قدیمی است. سئو به چیزی فراتر از کلمات کلیدی و پیوندها تبدیل شده است. سئو عالی به عنوان عملکرد اصلی هر یک از اقدامات جامع و یکپارچه بازاریابی دیجیتال عمل می کند.

 

ما باید بخش های بازاریابی را که به طور مستقل فعالیت می کنند ، به کتاب های تاریخ اختصاص دهیم و بر مزایای مهم کمپین های یکپارچه تمرکز کنیم. با گفتن این موارد ، چند تقویت کننده ویژه متریک SEO وجود دارد که رسانه های اجتماعی می توانند ارائه دهند.

نتایج حاصل از لینک

جام مقدس هر کارزار پیوند سازی است ، پیوند این قدرت را دارد که چندین پیوند را از یک محتوای واحد در مقایسه با تک تک پیوندهای به دست آمده از یک روش همزمان ارسال مهمان ، به دست آورد.

این ایجاد لینک بر روی استروئیدها است ، مگر اینکه محتوای وب سایت شما تعداد زیادی بازدید کننده یا مشترک داشته باشد ،که در این صورت پتانسیل کسب لینک شما به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

نکته جالب در مورد شبکه های اجتماعی این است که تقریباً همه کسانی که می شناسید نمایه ای دارند ، به احتمال زیاد با صدها اتصال. این بستر را فراهم می کند که از طریق آن تبلیغات محتوا نه تنها می تواند بلافاصله در صدها نفر توزیع شود ، بلکه هرچه افراد بیشتر با محتوای شما درگیر و تعامل داشته باشند ، افراد بیشتری در خارج از شبکه مستقیم شما و محتوای شما را مشاهده می کنند.

اگر حتی ده ها یا صدها نفر از طریق یک پلتفرم مانند LinkedIn با پست و محتوای شما درگیر هستند می توانید شرط بندی کنید که کیفیت این تعاملات بسیار بالا است. اگر به درستی انجام شود ، این نمایش مطالب شما در شبکه های اجتماعی منجر به استناد سایر محتواسازان در مقاله های خود می شود. محتوای شما به تازگی پیوندهایی بدست آورده است که تأثیر مستقیمی در رتبه بندی جستجو دارد.

شبکه های اجتماعی می تواند به شما در بهبود سیگنال های رتبه بندی SEO کمک کند

حتی اگر اشتراک های اجتماعی عامل رتبه بندی نباشند ، مواردی مانند زمان در صفحه و زمان حضور در سایت قطعاً وجود دارد. به همین دلیل ، چندین پاسخ دهنده گفتند که رسانه های اجتماعی از طریق SEO به شما کمک می کنند تا معیارهایی را که دارای رتبه بندی تأثیرگذار هستند ، بهبود بخشد.

Jonathan Aufray از Growth Hackers می گوید: “رسانه های اجتماعی میزان بازدید بیشتری را به صفحات بهینه شده جستجو شما هدایت می کنند ، این امر هم باعث افزایش دید رسانه های اجتماعی و هم تعامل شما می شود.” “مورد دوم به SEO شما کمک می کند.”

چطور؟ مایکل اندرسون از نقشه های GeoJango می گوید: “اگر افراد مناسب را در رسانه های اجتماعی با محتوای مربوط به آنها هدف قرار دهید ، آنها مدت بیشتری در وب سایت شما خواهند ماند.” “این مهم است زیرا طول هر تعامل در وب سایت شما توسط الگوریتم رتبه بندی Google مورد توجه قرار می گیرد.”

اندرسون می گوید: “شما می توانید از پست های بسیار هدفمند در رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا میانگین زمان صرف شده در وب سایت خود را افزایش دهید ، که به نوبه خود می تواند به افزایش رتبه بندی جستجو در طولانی مدت کمک کند”.”

جبهه ذهن: استناد مشترک و همزمانی

به عنوان یک پیگیری کوتاه برای کسب درآمد ، انتشار محتوا از طریق رسانه های اجتماعی نقاط ارتباطی خاصی را با نام تجاری شما در چندین سیستم عامل فراهم می کند. برای استفاده از کلمه دیگری که در گروه dislike من قرار دارد ، نام تجاری شما “ذهن” است.

اقتدار نام تجاری و CTR

از رسانه های اجتماعی می توان برای ایجاد نه تنها آگاهی بلکه اقتدار برند نیز استفاده کرد. مطمئناً مردم نسبت به اخبار و اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی در مقایسه با چند سال پیش احتیاط بیشتری دارند اما این بدان معنا نیست که شرکت در یک کار تبلیغاتی کاملاً خوب و با کیفیت در رسانه های اجتماعی باعث توسعه برند شما در نزد عموم نخواهد شد.

هنگامی که کاربران در پی جستجو کالایی می روند حتی ممکن است مستقیماً به دنبال نام تجاری شما یا اصطلاحات جستجوی مرتبط باشند که ارتباط مستقیمی با نام تجاری شما دارند. در غیر این صورت ، اگر نام تجاری شما نتیجه ای باشد که آنها در نتایج جستجو می دانند ، می تواند نرخ کلیک شما از جستجو را افزایش دهد.

رسانه های اجتماعی در نتایج جستجو

نمایه های رسانه های اجتماعی به دلیل پیش بینی توییتر برای Google برای دسترسی Google به “firehose” توییت های خود در زمان واقعی ، در SERP ها ارائه می دهند. در نتیجه ، حضور شما در شبکه های اجتماعی در حضور SERP شما تأثیر دارد.

مسلماً ، اکثر پیوندهای اجتماعی در SERP برای عبارات جستجوی مارک دار ظاهر می شوند ، اگر در واقع ما به بازاریابی به عنوان یک عمل جامع تر در عصر دیجیتال نگاه می کنیم ، پس باید اطمینان حاصل کنیم که عبارات جستجوی مارک تجاری شما منجر به نرخ کلیک بالای جستجو می شود.

آیا معیار رسانه های اجتماعی هرگز یک عامل رتبه بندی مستقیم خواهند بود؟

از تحقیقات ما ، مشخص شده است که برخی از مشکلات بزرگ مربوط به موتورهای جستجو با استفاده از معیارهای اجتماعی به عنوان یک عامل رتبه بندی مستقیم وجود دارد. اینها شامل دسترسی محدود ربات ها برای خزیدن در سیستم عامل ها و در نتیجه درک اقتدار اجتماعی می باشد .

این واقعیت که نتایج رسانه های اجتماعی در جستجوهای مارک دار ظاهر می شوند ، نه تنها در نرخ کلیک از SERPs بلکه در تبدیل های بعدی نیز نباید دست کم گرفته شود.

شبکه های اجتماعی فواید خاص خود را دارند

اینکه گوگل یا بینگ معیارهای اجتماعی را به عنوان فاکتورهای رتبه بندی مستقیم در نظر بگیرند یا نه ، تا حدودی بحث برانگیز است. رسانه های اجتماعی و سئو باید با هم کار کنند ، محتوا را به اشتراک بگذارند یا از معیارهای تعامل به عنوان داده هایی برای ایجاد محتوای آینده استفاده کنند.

مبادا فراموش کنیم ، مشاغل بدون توجه به تأثیر آن در رتبه بندی جستجو ، می توانند از درآمد حاصل از شبکه های اجتماعی مستقیم بهره مند شوند. کمپین های رسانه های اجتماعی باید در درجه اول بر ایجاد موفقیت خودشان متمرکز شوند ، و ملاحظات مربوط به سئو به عنوان یک توجه ثانویه (اما هنوز مهم) در نظر گرفته شود .

بازاریابان باید مفهوم جستجو و سئو خود را گسترش دهند تا روش های بی شماری را که مردم در وب پیدا می کنند ، در نظر بگیرند. آنها همچنین باید در مورد تأثیرات مثبتی که افزایش بازدید از شبکه های اجتماعی می تواند در رتبه بندی جستجوی آنها و همچنین برجسته بودن نمایه های اجتماعی در نتایج جستجوی صفحه اول داشته باشند ، فکر کنند.

در نهایت ، وب همه چیز درمورد ایجاد روابط ، پرورش مخاطبان ، ابراز هویت و به اشتراک گذاشتن ایده ها است – ذاتاً اجتماعی است و هیچ دلیلی وجود ندارد که بهترین روش های سئو مغایر با هدف باشد .

اگر به دنبال افزایش بازدید وب سایت خود هستید توصیه می کنیم تا مقاله 20 راه موثر برای افزایش بازدید وب سایت را مطالعه فرمایید.