انکر تکست (عنوان لینک)

ناب دیزاین وبلاگ 15 آوریل 2021
انکر تکست (عنوان لینک)

وقتی می خواهید سایت خود را برای عملکرد بهتر در نتایج جستجو بهینه کنید ، همیشه به دنبال راه های جدید برای بهبود وب سایت و استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود هستید. همانطور که در حال جستجو هستید ، با اطلاعات مربوط به اهمیت متن لینک مواجه خواهید شد.

متن لینک یا همان انکر تکست  بسیار مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند سایت شما را بخوانند و ارتباط آن را با جستجوی کاربر درک کنند. بعلاوه ، به کاربران کمک می کند تا در وب سایت شما پیمایش کنند و درباره یک موضوع ، سرویس یا محصول بیشتر بدانند.

در این صفحه ، ما راهنمای جامعی را در اختیار شما قرار می دهیم تا به شما کمک کند اهمیت متن لینک را دریابید و به درستی از آن استفاده کنید .

بیایید شروع کنیم!

متن لینک یا انکر تکست چیست؟

تعریف متن لینک این است که متن قابل مشاهده و کلیک در یک پیوند لینک باشد. این اغلب به صورت یک متن آبی نشان داده می شود که کاربران می توانند برای بازدید از صفحه دیگری روی آن کلیک کنند. رنگ متن به طرح رنگی و CSS وب سایت شما بستگی دارد.

بهینه سازی موتور جستجو ( متن لینک ) یک روش ارزشمند برای کمک به کسب و کار شما در افزایش رتبه وب سایت خود در نتایج جستجو ، کمک به شرکت شما در جذب مشتری بیشتر ، کسب بازدید بیشتر سایت و درآمد بیشتر است.”

متن لینک به عنوان برچسب پیوند یا عنوان پیوند نیز شناخته می شود. همچنین ممکن است اصطلاح پیوند لینک را که با متن لینک استفاده می شود ، بشنوید. به طور کلی ، هنگام جستجوی اطلاعات مربوط به متن لینک، این اصطلاحات را مشاهده خواهید کرد.

پیوند متن لینک ، محتوایی است که از طریق متن به آن پیوند می دهید. این URL متصل به محتوای پیوند است. این پیوند به یک صفحه در اینترنت یا یک سند PDF می رود. پیوند لینک یک قسمت اساسی از متن لینک شما است زیرا مخاطب شما را به یک صفحه مرتبط راهنمایی می کند.

7 نوع قالب متن لینک

همانطور که شروع به یادگیری بیشتر در مورد نحوه نوشتن متن لینک می کنید ، می بینید که انواع مختلفی از متن لینک وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

بیایید نگاهی به هفت نوع رایج انکر تکست بیندازیم:

  1. مطابقت دقیق

متن لینک مطابقت دقیق زمانی است که متن لینک شما با کلمه کلیدی مورد نظر صفحه پیوند خورده شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر شما در حال بحث در مورد “دستور العمل آشپزی” بودید و به یک دستورالعمل آشپزی در آن متن لینک پیوند می خورید ، این کاملاً منطبق است.

متن اصلی انعکاس مستقیم پیوند است.

  1. مطابقت جزئی

با متن تطبیق بخشی از متن ، صفحه ای که به آن پیوند می دهید دارای متن لینک مورد استفاده شما است. به عنوان مثال ، متن لینک ممکن است دستورالعمل آشپزی را بخواند و به صفحه ای هدایت شود که کلمه کلیدی “بهترین دستور العمل آشپزی را هدف قرار داده است.

این یک فرم از متن لینک شما است ، اما با آن متناسب نیست.

  1. مارک دار

وقتی از متن مارک دار استفاده می کنید ، وقتی نام آن را در متن ذکر می کنید به وب سایت یک مارک لینک می شوید. به عنوان مثال ، اگر در مورد Target و انواع محصولات آنها صحبت می کردید ، مستقیماً به وب سایت Target پیوند می شوید.

  1. لینک برهنه

پیوندهای برهنه زمانی هستند که متن لینک واقعی ندارید. شما به طور طبیعی از URL موجود در متن استفاده می کنید. به عنوان مثال ، ممکن است بگویید: “برای دیدن همه محصولات ما به وب سایت ما ، www.target.com  مراجعه کنید” ، در مقابل گفتن جمله ای مانند: “برای دیدن همه محصولات ما به صورت آنلاین به ما مراجعه کنید.”

  1. نام سایت

وقتی از سایتی نام می برید اما از URL کامل استفاده نمی کنید ، این یک متن لینک نام سایت است. متن لینک نام سایت به این شکل است Target.com این یک URL برای سایت است ، اما شامل قسمت کامل “www” از URL نیست.

  1. عمومی

متن لینک عمومی به کسی نمی گوید که این پیوند در مورد چه چیزی است یا چه چیزی  را پوشش می دهد.

این عباراتی مانند “اینجا را کلیک کنید” و “بیشتر بیاموزید” که نشان نمی دهد پیوند کاربران را به کجا می برد. این نوع متن لینک غیر اطلاعاتی است و به مخاطب شما کمک نمی کند با کلیک کردن روی پیوند نوع محتوایی را که می تواند ببیند ، درک کند.

  1. تصاویر

اگر از طریق یک تصویر به محتوا پیوند دهید ، ویژگی alt به عنوان لینک پیوند تبدیل می شود. موتورهای جستجوگر مانند Google از این متن برای تعیین زمینه تصویر استفاده می کنند زیرا تصاویر را نمی بیند.

اینها انواع مختلفی از متن لینک هستند که می توانید در صفحه خود استفاده کنید. شما می خواهید با این قالب های مختلف آشنا شوید ، بنابراین می دانید که کدام یک از آنها برای کسب و کار شما موثر هستند.

متن لینک و سئو: چرا متن لینک برای استراتژی SEO شما مهم است

با کسب اطلاعات بیشتر در مورد متن لینک ، ممکن است از خود بپرسید که نقش لینک در سئو چیست. متن لینک نقش اساسی دارد زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات شما را فهرست بندی کنند. موتورهای جستجو از آن برای تعیین نحوه بازدید افراد از صفحه شما و زمینه صفحه شما استفاده می کنند.

هنگامی که متن لینک خود را برای جستجو و همچنین کاربران بهینه می کنید ، می تواند به بهبود رتبه شما کمک کند و خواندن و درک صفحه شما را برای Google آسان تر کند.

اگر می خواهید متن لینک خود را برای SEO بهینه کنید ، از این راهنما برای لینک متن استفاده کنید.

استراتژی ها و بهینه سازی متن لینک

  1. متن و پیوندهای لینک خود را ثابت نگه دارید

هنگامی که متن لینک ایجاد می کنید و به صفحات پیوند می دهید ، می خواهید در کل صفحه خود ثابت باشید. پیوندها باید تا حد ممکن مختصر باشند تا سایت شما تمیز باشد.اول ، طول پیوندهای شما باید همه یک اندازه باشد. این باعث ایجاد ثبات در سایت شما می شود و متن لینک شما را در صفحه خود منسجم نشان می دهد.

تصور کنید وارد یک وب سایت شده اید و پاراگرافی مانند این را می بینید:

“هنگامی که می خواهید یک پیوند عالی را طراحی کنید ، نکته اصلی این است که خواندن و درک آن آسان است. شما نمی خواهید مخاطبان شما تحت تأثیر فراوانی پیوندهای آبی قرار بگیرند. اگر می خواهید در پیوندهای داخلی موفق باشید ، متن لینک خود را کوتاه ، مرتبط و خوانا نگه دارید. ”

 

وقتی به این پاراگراف نگاه می کنید ، طاقت فرسا است. متن لینک از دو کلمه تا 10 است و تعداد زیادی لینک در یک مکان وجود دارد.

  1. متن خود را مربوط به صفحه پیوند داده شده کنید

هنگام ایجاد لینک متن ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که به یک صفحه مربوطه لینک می دهید. با ایجاد یک پیوند مرتبط ، می توانید رتبه بندی صفحه و ارزش آن را برای کاربران بهبود ببخشید. اگر یک مورد از این راهنما را برای لینک دادن متن دور کردید ، آن را به محتوای مرتبط پیوند دهید.

ارتباط به موضوع صفحه منبع بستگی دارد. این صفحه ای است که شما از طریق متن لینک خود به آن پیوند می دهید.

محتوای مرتبط نسبت به محتوای غیر مرتبط سیگنالهای مرتبط تری را ارسال می کند. موتورهای جستجو از صفحه منبع برای درک بهتر متن لینک در صفحه استفاده می کنند.

متن و پیوند لینک شما باید هماهنگ باشد تا بهترین نتیجه را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

  1. همیشه از همان متن لینک پیوند نداشته باشید

هنگام ایجاد و نوشتن محتوا ، با استفاده از چند کلمه کلیدی سعی کنید به سایت خود کمک کنید تا در نتایج جستجو رتبه بندی کند. در حالی که این کلمات کلیدی را در متن خود ادغام می کنید ، نمی خواهید هر بار که از این کلمات کلیدی استفاده می کنید به محتوا پیوند دهید.

اگر این کار را انجام دهید ، برای Google مشکوک به نظر می رسد. Google فکر خواهد کرد پیوندها طبیعی نیستند و شما آنها را مجبور به وارد کردن متن کرده اید. این به شما کمک نمی کند تا به موفقیت برسد.

برای جلوگیری از این اتفاق فقط یکبار از پیوندهای موجود در متن لینک استفاده کنید. اولین بار که یک کلمه کلیدی را ذکر می کنید ، می توانید به هر محتوایی که مربوط به آن کلمه کلیدی باشد پیوند دهید. برای جلوگیری از مشکوک جلوه دادن آن ، از آن مرحله به بعد ، به محتوای دیگر با آن کلمه کلیدی پیوند ندهید.

همچنین شما می خواهید برای پیوند داخلی در سایت خود از همین روش پیروی کنید. هر زمان که محتوای جدیدی ایجاد می کنید ، در صفحه خود صفحات دیگری خواهید داشت که مربوط به موضوع شما هستند. شما می خواهید به آنها پیوند دهید تا مخاطبان خود را به صفحات جدید هدایت کنید و آنها را بیشتر در سایت خود نگه دارید و همچنین به موتورهای جستجو کمک کنید محتوای جدید پیدا کنند.

4از لینک متن عمومی خودداری کنید

همانطور که در این راهنمای متن لینک ذکر شده است ، یک قالب متن ، متن لینک عمومی است. این زمانی است که افراد از عباراتی مانند “اینجا کلیک کنید” و “بیشتر بیاموزید” را به عنوان لینک متن استفاده می کنند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را برای تجارت خود کسب کنید ، از استفاده از متن عمومی خودداری کنید.

متن لینک عمومی به کاربران در پیمایش و کاوش در وب سایت شما کمک نمی کند. وقتی بهینه سازی متن لینک را انجام می دهید ، از عبارات عمومی خودداری کنید. اگر عبارت لینک شما بگوید ، “اینجا را کلیک کنید” ، این به مخاطب نمی گوید که پیوند در مورد چیست یا چه انتظاری دارد. موتورهای جستجو هم نمی دانند.

سخن آخر

متن لینک بخشی ارزشمندی از استراتژی SEO شماست. اگر می خواهید از کمپین SEO خود نتیجه بگیرید ، در ایجاد متن لینک مفید و مرتبط سرمایه گذاری کنید. با انجام درست لینک متن ، به موتورهای جستجو (و کاربران) کمک خواهید کرد تا اطلاعات سایت خود را بهتر هضم کنند.