بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

ناب دیزاین وبلاگ 15 دسامبر 2020
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای موفقیت یک وب سایت حیاتی است. یک وب سایت بهینه سازی شده بازدیدکننده های واجد شرایط از مراقبت های بهداشتی را که به دنبال اقدام و استفاده از ارائه دهندگان و خدمات شما هستند ، برای شما به ارمغان می آورد.

مزایای سئو فراتر از رتبه بندی در گوگل است. بهینه سازی محتوا برای جستجو به آنها کمک می کند تا نیازهای مردم را برآورده کرده و به سوالات آنها پاسخ دهند. این باعث می شود که محتوا برای هر کسی که از سایت شما بازدید می کند ، مفیدتر باشد ، مهم نیست که چگونه آن را پیدا کند.

 

سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization است که شامل افزایش مقدار و کیفیت ترافیک به وب سایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجو می باشد.

 

سئو شامل چه چیزی می شود؟

برای درک بهتر تعریف واقعی SEO ، بهتر است ابتدا قسمت های مختلف سئو را بشناسیم و آن ها را تحلیل کنیم:

  1. کیفیت ترافیک: شما می توانید تمام افرادی را که در سراسر جهان در حال بازدید از سایت ها هستند به خود جلب کنید ، اما علت بازدید آن افراد از سایت شما این است که گوگل به آن ها می گوید شما یک منبع برای رایانه های اپل هستید در حالی که در حقیقت شما یک کشاورز هستید که محصول سیب خود را می فروشید ، این حجم از بازدید سایت چیزی نیست که شما می خواهید. خواسته شما این است که افرادی را جذب کنید که صرفا به محصولاتی که شما ارائه داده اید علاقه مند باشند.
  2. مقدار ترافیک: هنگامی که بازدید کنندگان مناسب را با استفاده از کلیک در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به دست آورید ، بازدید از سایت شما افزایش خواهد یافت و بهتر خواهد بود.
  3. نتایج ارگانیک: تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهد. ترافیک ارگانیک ، ترافیکی است که مجبور نیستید هزینه ای در قبال آن پرداخت کنید.

موتور های جستجو چگونه کار می کنند؟

موتور های جستجو دارای سه عملکرد اصلی هستند:

  • کاوش: اینترنت را برای محتوا جستجو کنید ، کد / محتوای هر URL را که پیدا می کنید جستجو کنید.
  • فهرست : محتوای یافت شده در طی فرآیند کاوش را ذخیره و سازماندهی کنید. هنگامی که یک صفحه در فهرست قرار گرفت ، در حال اجرا است تا در نتیجه برای سوالات مربوطه نمایش داده شود.
  • رتبه بندی: بخشهایی از محتوا را ارائه دهید که به بهترین وجه به جستجوی جستجوگر پاسخ دهند ، این بدان معناست که نتایج به ترتیب مهمترین و کمترین مربوطه ترتیب داده می شوند.

 

کاوش موتور جستجو چیست؟

در فرآیند کاوش موتور های جستجو یک تیم شامل ربات های خزنده یا کاوش گر را به منظور پیدا کردن محتوای جدید و به روز ارسال می نمایند. قالب محتوا می تواند از یک صفحه وب گرفته تا تصویر ، فیلم ، PDF و غیره با یکدیگر متفاوت باشد. اما صرف نظر از قالب ، محتوا توسط پیوندها کشف می شود.

Googlebot کار خود را ابتدا با واکشی چند صفحه وب آغاز می کند و سپس پیوندهای موجود در صفحات وب واکشی شده را برای پیدا کردن URL های جدید دنبال می نماید. با جست و خیز در این مسیر از پیوندها ، خزنده قادر است محتوای جدیدی پیدا کند و آن را به فهرست خود به نام کافئین – یک پایگاه از URL  های کشف شده با داده های گسترده – اضافه کند تا در مراحل بعد در صورتی که جستجوگر در حال یافتن اطلاعات محتوای موجود در آن URL مرتبط با آن می باشد ، بازیابی شود.

 

فهرست موتور جستجو چیست؟

موتور های جستجو اطلاعاتی را که در یک فهرست پیدا می کنند پردازش و ذخیره می کنند ، یک پایگاه داده عظیم از تمام محتوایی که آنها کشف کرده اند و به اندازه کافی خوب و مفید به نظر می رسد و قدر است در اختیار جستجوگر ها قرار بگیرد.

 

رتبه بندی موتور جستجو

هنگامی که جستجو توسط  فردی انجام می گیرد، موتور های جستجو فهرست این مطالب را برای یافتن محتوای بسیار مرتبط و حل پرسش های فرد جستجوگر جستجو می کنند و آن محتوا را سفارش می دهند. این رتبه بندی نتایج جستجو طبق ارتباط با موضوع مورد جستجو صورت می گیرد. به طور کلی ، می توانید فرض کنید که هرچه یک وب سایت بالاتر رتبه بندی شود ، موتور جستجوگر معتقد است که سایت با درخواست بیشتر مرتبط است.

این امکان وجود دارد که کاوش گر های موتور جستجو را از بخشی یا کل سایت خود مسدود کنید ، یا به موتور های جستجو دستور دهید تا از ذخیره برخی صفحات در فهرست خود جلوگیری کنند. اگرچه انجام این کار می تواند دلایلی داشته باشد ، اگر می خواهید محتوای شما توسط جستجوگر ها پیدا شود ، ابتدا باید مطمئن شوید که برای کاوش گر ها قابل دسترسی و قابل فهرست است. اگر برخلاف این عمل کنید نیز به همان میزان نامرئی خواهد شد.

 

انواع سئو و نحوه بهبود عملکرد در آن ها

سه نوع سئو وجود دارد که شما برای یک استراتژی جستجوی ارگانیک کاملاً کامل نیاز دارید: سئو در صفحه ، سئو فنی و سئو خارج از صفحه. با شکستن استراتژی و فکر کردن در مورد SEO به عنوان این سه دسته ، سازماندهی و اجرای برنامه های بهینه سازی شما بسیار آسان تر خواهد بود.

در این مطلب ، ما قصد داریم انواع مختلف سئو و علت اهمیت آن ها را در استراتژی کلی بازاریابی شما بررسی کنیم. به علاوه ، ما انواع مختلفی از ابزارهای SEO را به شما نشان می دهیم که می تواند به شما در بهبود عملکرد خود در هر گروه کمک کند.

 

  1. سئو در صفحه (On-Page SEO)

SEO در صفحه به محتوای وب سایت شما مربوط می شود.

این شامل استراتژی هایی برای بهینه سازی یک صفحه شخصی در یک وب سایت است. این فاکتورها (که همه آن ها در این چک لیست سئو سایت درج شده است) به موتور های جستجو کمک می کنند تا موضوع محتوا را بفهمند و ببینند که وب سایت منبع ارزشمندی است که مردم مایلند آن را پیدا کنند.

این نوع سئو شامل موارد زیر است:

  • تحقیق کلمات کلیدی: یافتن بهترین کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن در یک صفحه از محتوا
  • ایجاد محتوا: انتشار محتوای با کیفیت بالا و متمرکز بر کلمات کلیدی هدف
  • بهینه سازی کلمات کلیدی: استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر در همه مکان های مناسب و استفاده از SEO تگ متا خوب.

 

برای بهینه سازی کلمات کلیدی ، از جستجوگر On-Page SEO Checker برای بررسی کامل تک تک صفحات سایت خود استفاده کنید و ببینید آیا آنها به طور کامل برای کلمه کلیدی مورد نظر شما بهینه شده اند یا خیر. برای دریافت گزارشی با فرصت های بهینه سازی از دست رفته و نکاتی برای بهبود ، کلمه کلیدی و URL مورد نظر را وارد کنید.

  1. سئو فنی (Technical SEO)

SEO فنی به عناصر غیر محتوایی وب سایت شما مربوط می شود.

سئو فنی متشکل از استراتژی هایی برای بهبود ساختار و بنیاد باطن سایت است. سئو فنی ، خوانایی سایت را بهبود می بخشد (که باعث آسانتر شدن جستجو و فهم سایت توسط موتور های جستجو می شود) و تجربه کاربری خوبی را فراهم می کند که به موتور های جستجو کمک می کند تا کیفیت سایت را ببینند. یک تجربه کاربری خوب نیز برای خوانندگان مهم است و می تواند میزان کلی بازدید و میزان تعامل را تحت تأثیر قرار دهد.

انواع سئو موجود در این گروه به موارد زیر مربوط می شود:

  • سرعت سایت
  • سازگاری با تلفن همراه
  • نمایه سازی
  • قابل کاوش
  • معماری سایت
  • داده های ساختاری
  • امنیت

 

  1. سئو خارج از سایت (Off-Site SEO)

تکنیک های SEO خارج از صفحه به تقویت تأثیر و رابطه وب سایت شما با سایر وب سایت ها کمک می کند.

این شامل استراتژی هایی برای ایجاد اعتبار و اقتدار یک وب سایت است. این عوامل به موتور های جستجو کمک می کند تا ببینند که یک وب سایت یک نتیجه جستجوی ایده آل است زیرا از یک منبع معتبر ، قابل اعتماد و قابل اعتماد است.

بیشتر سئو سایت خارج از سایت به بک لینک با کیفیت بالا مربوط می شود. حجم زیادی از پیوندهایی که از سایت های معتبر و مرتبط به سایت شما اشاره می کنند ، موتور های جستجو را نشان می دهد که سایت شما ارزشمند و مستقر است. شما می توانید این سیگنال های اعتماد را از طریق روش های مختلف ایجاد لینک و ارسال مهمان کسب کنید.

برای یافتن فرصت های وبلاگ نویسی میهمان می توانید از اطلاعاتی که با جستجوگر بک لینک کشف کرده اید استفاده کنید. به دنبال سایت هایی باشید که رقبای شما پست های مهمان را در آنها ارسال کرده اند و سعی کنید همین کار را برای نام تجاری خود انجام دهید.

برای بهبود استراتژی بازاریابی خود از هر سه نوع سئو استفاده کنید

برای ایجاد یک برنامه SEO که منجر به نتایج واقعی شود ، نمی توانید فقط روی یک گروه از عوامل رتبه بندی تمرکز کنید. ضروری است که شما انواع مختلف SEO را در کنار یکدیگر به کار بگیرید تا این فرصت را به سایت خود بدهید تا بهترین نتایج را در جستجو ارائه دهد.