روند تغییرات سئو در سال 2021

ناب دیزاین وبلاگ 21 آوریل 2021
روند تغییرات سئو در سال 2021

از ابتدای آغاز به کار اینترنت و تبلیغات آنلاین ، به دورانی رسیده ایم که اینترنت ابزاری ضروری برای برقراری ارتباط است و ارزش تبلیغات آنلاین بیش از 400 میلیارد دلار در سال است ، که حتی از صنعت تبلیغات تلویزیونی نیز برجسته تر است. همه گیری جهانی فقط این روند را تسریع کرده و شرکت های بیشتری را به اینترنت سوق می دهد. بنابراین ، انتظار ما از سئو در سال 2021 چیست؟ منتظر کدام روندها هستیم؟ کدام تغییرات بر صنعت تأثیر می گذارد؟ در این مقاله ، ما در مورد روندهای اصلی مورد انتظار در مورد تأثیرگذاری و تغییر جهت سئو در سال 2021 بحث خواهیم کرد.

تغییرات مستقیم در موتورهای جستجو

سئو کاملاً به موتورهای جستجوی اصلی و در درجه اول گوگل وابسته است. هرگونه تغییر در عملکرد ، الگوریتم و اولویت های گوگل تأثیر مستقیم و گسترده ای بر سئو در سال 2021 خواهد داشت. این تغییرات منجر به ضرر میلیاردها دلار برای برخی از مشاغل می شود در حالی که برای برخی دیگر میلیاردها دلار سود دارد. آگاهی از تغییرات پیش رو و چگونگی آمادگی بهتر برای آنها مهم است.

تجربه کاربری به عنوان عامل رتبه بندی در گوگل ( UX )

از ماه مه 2021 ، شما باید انتظار داشته باشید که آنچه گوگل به عنوان “سیگنال های تجربه کاربری عنوان می کند ، یک عامل رتبه بندی باشد. تجربه کاربری ( UX ) به احساس و میزان بازدید بازدیدکنندگان هنگام تعامل با صفحه وب اشاره دارد. این ویژگی توسط بسیاری از خصوصیات مربوط به سازگاری با موبایل ، مرور ایمن ، HTTPS و موارد دیگر تعیین می شود. این عوامل قبلاً نیز از عوامل رتبه بندی بودند ، اما بیشتر نهادینه شده اند و در چارچوب “تجربه کاربر” کار می کنند. این معیارهای کاربر محور سرعت بارگذاری (بزرگترین رنگ محتوای) ، تعامل (تأخیر ورودی اول) و پایداری بصری (تغییر چیدمان تجمعی) را اندازه گیری می کنند. دو مورد اول که وارد Core Web Vital می شوند کاملاً بدیهی به نظر می رسند ، بنابراین به نظر نمی رسد که در این مقاله وقت بیشتری را برای توضیح آنها صرف کنید.

روند تغییرات سئو در سال 2021

اگرچه ، مورد سوم ممکن است برخی افراد را گیج کند. پایداری بینایی به میزان تغییر چیدمان و پرش به اطراف اشاره دارد. به عنوان مثال ، تصور کنید اگر دکمه ای ماوس شما را ردیابی کند و هر زمان که به آن نزدیک شدید به دور خود بپرد ، این یک تجربه بدیهی از کاربر بد است و هدف این متغیر گرفتن آن است. هدف خود تبلیغات از اضافه کردن یک عامل رتبه بندی صریح تجربه کاربر این است که گوگل بتواند محتوای جذاب و جذاب تری را به کاربران خود ارائه دهد.

 نمایه سازی برای همه وب سایت ها در گوگل

نمایه سازی  قطعاً چیز جدیدی نیست ، گوگل بیش از چندین سال است که از آن استفاده می کند. این اولین بار است که این مسئله به عنوان پاسخی برای یک مشکل گسترده مطرح شد: افراد بیشتری از تلفن های خود برای جستجوی مطالب و گشت و گذار در شبکه استفاده می کنند. مشکل این است که نسخه های موبایل و دسکتاپ وب سایت ها همیشه از نظر محتوایی مطابقت ندارند و گوگل معمولاً فقط یک نسخه را که به طور سنتی نسخه PC است ، فهرست بندی می کند. این مسئله باعث ایجاد عدم تطابق بین رتبه بندی در موبایل و محتوای این صفحات می شود. برای کاهش این عدم تطابق و به دلیل محبوبیت روزافزون تلفن همراه گوگل تصمیم گرفت اولین نمایه سازی تلفن همراه را انجام دهد. نمایه سازی نسخه موبایل وب سایت ابتدا در پایگاه داده های گوگل به جای نسخه دسکتاپ اشاره دارد. با این کار قبل از نمایش نتایج ، میزان محتوا در سایت های تلفن همراه و ارتباط آنها با دقت اندازه گیری می شود.

اگرچه از یک طرح نمایه سازی کاملاً دسکتاپ به یک طرح اول کاملاً متحرک منتقل می شود ، اما یک گام عظیم است و به همین دلیل است که گوگل سالهاست که این تغییر را انجام می دهد. این کار با اجازه دادن به گزینه برای مدیران وب سایت برای تغییر فهرست بندی وب سایت خود به mobile-first شروع شد. به دنبال آن mobile-first گزینه پیش فرض برای جستجوی وب سایت های جدید بود. آخرین به روزرسانی قرار است در مارس 2021 انجام شود ، زمانی که گوگل شروع به ایجاد فهرست بندی برای اولین بار از طریق تلفن همراه برای همه وب سایت ها می کند. این بدان معنی است که نحوه نمایه سازی وب سایت شما و محتوایی که در نظر گرفته شده ممکن است در ماه مارس تغییر کند. تعیین اینکه چقدر این کار تأثیر می گذارد دشوار است ، اما باید انتظار برخی از بی ثباتی ها را داشته باشید.

خوشبختانه ، گوگل  یک رهنمود اساسی برای اطمینان از اینکه حرکت به نمایه سازی برای اولین بار در تلفن همراه در وب سایت شما انجام می شود ، منتشر کرده است:

اطمینان حاصل کنید که محتوای وب سایت شما برای خزنده ها و ربات های گوگل قابل مشاهده است.

اطمینان حاصل کنید که تمام برچسب های متا مربوطه را هم در تلفن همراه و هم در دسکتاپ پر کرده اید

از بارگیری سریع وب سایت تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید.

اطمینان حاصل کنید که در فایل robots.txt هیچ نشانی اینترنتی مرتبط با تلفن همراه را مسدود نمی کنید.

اگرچه اطمینان از محتوای یکسان دشوار است ، اما باید سعی کنید حداقل محتوای اصلی یکسان در هر دو نسخه داشته باشید.

برچسب های alt هر دو جاسازی تصویر و ویدیو را بررسی کنید.

روند تغییرات سئو در سال 2021

روند سئو گسترده تر

گذشته از به روزرسانی های خاص الگوریتم ها ، ما اطلاعات قبلی در مورد برخی از روندهای گسترده را داریم که می خواهند نحوه تعامل ما با سئو را تغییر دهند. برخی از این روندها سالهاست که ادامه دارد و فقط تسریع می شوند و برخی دیگر جدید هستند. در زیر برجسته ترین موارد را بیان خواهیم کرد:

جستجوی صوتی بیشتر و بیشتر برجسته می شود

جستجوی صوتی فقط پنج سال پیش عملاً وجود نداشت. هنوز هم ، توسعه و تکثیر الکسا ، دستیار گوگل و بسیاری از دستیارهای صوتی دیگر طی چند سال اخیر جستجوی صوتی را فراتر از بالاترین رویاهای ما رواج داده اند. طبق داده ها ، درآمد جستجوی صوتی از سال 2017 تا 2022 از 2 میلیارد دلار به 40 میلیارد دلار بیش از چهار برابر می شود. این انفجار در محبوبیت ، فرصت ها و چالش هایی را برای رویکردهای سنتی سئو ایجاد می کند. به عنوان مثال ، در جستجوی صوتی ، کسب موقعیت اول بسیار مهمتر از جستجوی متنی سنتی است. به همین دلیل شما برای بهره گیری کامل از این حوزه جدید و در حال ظهور سئو به روشهای مختلفی نیاز دارید.

قطعه های ویژه و ریز داده ها

گوگل در تلاش است انواع بیشتری از قطعه های ویژه را به صفحه اصلی خود معرفی کند. این موارد از دستورالعمل ها گرفته تا اخبار و آموزش ها متفاوت است. هدف این قطعه ها این است که جستجو را برای کاربران سریعتر کرده و میزان بازدید را در وب سایت گوگل حفظ کنند. با این وجود اجرای آن برای وب سایت ها مفید است زیرا شما فرصتی برای معرفی شدن دارید که بازدیدکننده زیادی را به سمت وب سایت شما سوق می دهد.

البته ، برجسته شدن همیشه به این معنی نیست که رشد تصاعدی در ترافیک را مشاهده خواهید کرد ، اما داده های Ahrefs نشان می دهد که اهمیت زیادی دارد! به طور متوسط ​​، برجسته شدن به معنای آن است که به طور متوسط ​​حدود 8،6٪ CTR (نرخ کلیک) دریافت خواهید کرد در حالی که “نتیجه طبیعی” برتر 19،6٪ از ترافیک را به خود اختصاص می دهدکه این مسئله بسیار چشمگیر است و نشان می دهد که قطعه برجسته مقدار قابل توجهی از کلیک ها را از موقعیت بالا می دزدد ، که بدون هیچ قطعه برجسته حدود 26٪ CTR را در SERP (صفحه نتایج جستجو) بدست می آورد. اگرچه ، باید در مورد ویژگی های گوگل مراقب باشید. شما باید بر رتبه بندی خود نظارت کرده و قطعه خود را مجددا تنظیم کرده و برای کلیک های بیشتر بهینه سازی کنید.

روند تغییرات سئو در سال 2021

محتوای غیر متنی

با ورود به سال آینده ، شاهد یک اینترنت مملو از وبلاگ ها و صفحات فرود هستیم. و رتبه بندی برای کلمات کلیدی قابل توجه با ترافیک مناسب دشوارتر می شود. به همین دلیل است که بسیاری از آژانس های جستجوگر سئو در تلاشند تا با متنوع سازی نوع محتوای تولید و منتشر شده ، دامنه فعالیت خود را گسترش دهند. اینفوگرافیک ها یکی از روش های آسان برای ایجاد تعامل و رتبه بالاتر است اگرچه ، آنها نیز در سالهای اخیر بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته اند.

به نظر می رسد مرز بسیار امیدوار کننده تری برای سال 2021 فیلم ها باشند. این موارد می توانند به صورت محتوای مستقل در Youtube بارگذاری شوند یا در وب سایت شما نیز تعبیه شوند . یوتیوب سالانه 15 میلیارد دلار برای گوگل درآمد کسب می کند. این بستری است که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.

همچنین لازم به ذکر است که قطعه های ویدئویی خاصی در SERP وجود دارد که فقط می توانید از طریق محتوای ویدئویی برای آنها رتبه بندی کنید .

نتیجه

هر ساله ، گوگل بیش از 3600 تغییر کوچک در الگوریتم هایش ایجاد می کند و هر ساله روندهایی در این بخش بی ثبات ظاهر می شود که هیچ کس نتوانسته است پیش بینی کند. شما باید به طور مداوم با اخبار همراه باشید تا در بالای بازی سئو خود باشید ، خواندن مقاله ای درباره روند سال 2021 کافی نیست. با این وجود ، ما سعی کردیم این مقاله را تا حد ممکن جامع جلوه دهیم ، و اگر به تمام روندهایی که در اینجا نشان داده ایم توجه کنید ، باید نسبت به چالش های پیش رو آماده باشید.

جهت بهبود عملکرد وب سایت و برخورداری از رتبه بهتر در نتایج گوگل توصیه می کنیم تا علاوه بر نکات گفته شده در این مطلب، مقاله بهترین تکنیک های سئوی پیشرفته را نیز مطالعه نمایید و با رعایت نکات گفته شده به نتایج مطلوب دست یابید.