تجربه کاربری یک فاکتور مهم در رتبه بندی سئو

ناب دیزاین وبلاگ 20 آوریل 2021
تجربه کاربری یک فاکتور مهم در رتبه بندی سئو

در طول سالها با تجزیه و تحلیل داده ها ، مهندسین دریافته اند که تجربه کاربری (User Experience) که به اختصار UX نامیده می شود یک عامل مهم در رتبه بندی برای سئو است.

داستان سئو و UX تقریباً 20 سال پیش با ورود به بازار در دهه 1990 آغاز شد. در حالی که از سئو به عنوان تکنیک بازاریابی به طور گسترده استفاده می شد ،  UX بیشتر به ارائه تجربه جذاب در وب سایت به کاربران کمک می کرد.

اگر تمام تکنیک های سئو خود را به پایان رسانده اید اما هنوز تحرک قابل توجهی در وب سایت یا رتبه بندی خود مشاهده نمی کنید ، در این راهنما ، ما UX را توضیح می دهیم و شما را راهنمایی می کنیم که چگونه می توانید آن را در کمپین های سئو خود بدست آورید ، به امید اینکه به نتیجه مورد نظرتان برسید .

وقتی فقط به وب سایت خود از دیدگاه سئو نگاه می کنید یافتن مسائل مربوط به UX در وب سایت کاملاً دشوار است ،  شما باید با نگاه کاربر (مشتری) به وب سایت خود نگاهی بیندازید.

تاثیر ux بر سئو

UX  چیست؟

(UX) تجربه کاربر با وب سایت / برنامه شما است. یک وب سایت با کاربرد آسان تجربه کاربری دلپذیری را فراهم می کند .

UX بر روی معماری سایت ، پیمایش بازدیدکنندگان ، دسکتاپ و طرح های موبایل ، جریان های کاربر تمرکز دارد. به طور خلاصه ، تجربه کاربر به دلیل سهولت یا دشوار بودن حرکت در عناصر ، رابط کاربری است که طراحان وب سایت ایجاد کرده اند.

رابط کاربری (User Interface) روی طرح گرافیکی هر برنامه متمرکز است. که شامل چندین فاکتور مانند قلم ها و سبک های طراحی ، زمینه های ورود متن ، انتقال ، تصاویر و رابط انیمیشن است. به طور خلاصه ، هر چیزی بصری زیر چتر UI قرار می گیرد.

توجه به این نکته مهم است که UI و UX دو ویژگی متفاوت هستند. در حالی که رابط کاربری حول طرح اصلی می چرخد ​​، UX تجربه کاربر در وب سایت هنگام مرور صفحات وب است.

چرا UX در سئو اهمیت دارد؟

در سال های اخیر ، گوگل معیارهای رتبه بندی خود را تغییر داده است. زمانی وجود داشت که گوگل به دنبال کلمات کلیدی در محتوای شما یا تعداد پیوندهای پشتیبان وب سایت شما بود.اما اکنون سناریو کاملاً تغییر کرده است. گوگل روز به روز کاربر محورتر می شود. آنها از هوش مصنوعی (AI) ، یادگیری ماشین (ML) ، پردازش زبان طبیعی (NLP) و انواع دیگری از آخرین فن آوری ها برای درک ، ارزیابی و ارائه بهترین نتیجه استفاده می کنند.

گوگل مفهوم EAT و همچنین معیارهایی مانند قصد جستجو ، سرعت صفحه ، پاسخگو بودن موبایل ، زمان حضور در سایت را از عوامل رتبه بندی در گوگل معرفی کرده است. همه این عوامل بخشی از یک تجربه کاربری غنی است.

تجربه کاربری غنی عاملی است که باعث ایجاد اختلاف بین موقعیت های اول و دوم می شود. ارائه یک تجربه کاربری غنی همیشه برای بازدیدکنندگان مفید است و آنها را ترغیب می کند که مدت بیشتری بمانند و در وب سایت شما بیشتر شرکت کنند و این امر بهترین نتیجه را برای وب سایت شما به گوگل نشان می دهد. و در نتیجه آن، گوگل به شما جوایز برتر را می دهد.

تاثیر ux بر سئو

چگونه UX را در یک کمپین سئو پیاده سازی کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، سئو و UX اهداف مشترکی دارند . سئو به پرسش های شخص پاسخ می دهد ، در حالی که UX پس از رسیدن به صفحه وب ، از سوالات وی مراقبت می کند.

امروزه گنجاندن این دو مورد هنگام طراحی جستجوگرها یا هرگونه استراتژی بازاریابی دیجیتال ضروری شده است. گوگل به طور مداوم در حال تجربه کاربری خود و ادغام استراتژی های موثر در جستجوگرها است تا تجربه معناداری را به مخاطب ارائه دهد.

یک نمونه عالی از طراحی UX و سئو IKEA است. همه ما می دانیم که IKEA مخفف چیست ، اما وب سایت کاربر را به سمت صفحات فرود صحیح راهنمایی کرده و آنها را درگیر می کند. پالت رنگ ، برچسب ها و دسته های آنها باعث می شود کاربر مدت طولانی تری در وب سایت بماند.

گوگل در طی پنج سال گذشته کار بزرگی انجام داده است که از سیگنال های رتبه بندی که به راحتی اسپم می شوند مانند پیوندها و پر کردن کلید واژه ها ، دور می شود .

بگذارید چند عامل مهم را که در رتبه بندی سئو + UX تأثیرگذار است معرفی کنیم :

مخاطبان خود را درک کنید

این احتمالاً یکی از پیچیده ترین قسمت های اجرای هر کمپین موفق است – درک مخاطب هدف. اکثر شرکتها قبل از اینکه نتیجه بگیرند چه کسی هدف درست آنها خواهد بود ، زمان قابل توجهی را صرف تحقیق در مورد مخاطبان می کنند. به همین دلیل است که ما زمان قابل توجهی را برای برجسته کردن اهمیت آن صرف کرده ایم.

ما بارها در مورد بازاریابان ، مشاغل و سازندگان محتوا شنیده ایم که بر اهمیت مخاطب هدف مناسب تأکید می کنند. در حالی که گاهی اوقات درک نبض مخاطب کم وبیش منطقی است ، اما مواردی وجود دارد که باید صریحاً بپرسید:

مخاطب من کیست؟

آنها چه میخواهند؟

آنچه آنها در جستجوی آن هستند؟

چگونه آنها به دنبال اطلاعات هستند؟

آیا جستجوگر من فوراً پرش کرد؟

آیا اقدامی در پیوند انجام شده است؟

اینها سوالات کلیدی است که الگوریتم گوگل برای درك همسو بودن نتایج جستجو با هدف جستجوگر ، آنها را مورد توجه قرار می دهد.

به عنوان مثال ، Airbnb بر روی یک مدل طراحی فراگیر کار می کند که بر بهبود خوانایی در همه سیستم عامل ها متمرکز است. مخاطبان هدف آنها به وضوح مشخص شده است – علاقه مندان به سفر ، افرادی که به دنبال گزینه های خانه برای تعطیلات هستند و افرادی که به دنبال راه حل های میزبانی  در تعطیلات هستند. نقطه کانونی آنها بهبود تجربه کاربر با هدایت آنها به صفحات فرود مناسب است.

تحقیق درباره کلمات کلیدی

درک هدف بازدید کنندگان بالقوه برای ورود به صفحه وب شما از طریق جستجو ، عامل مهم دیگری است که یک استراتژی موثر UX و سئو را جبران می کند. اگر وب سایت شما با مجموعه مناسب کلمات کلیدی بهینه نشده باشد ، احتمال رتبه بندی آن در گوگل بسیار کم است.کلمه کلیدی شما نقشی حیاتی در هدایت مستقیم مصرف کننده به سمت مطلب مورد نظر است.

Moz keyword explorer ، Keywordtool.io ، Ahrefs Keywords explorer یا SECockpit برخی از ابزارهای کاربردی هستند که به طور گسترده برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب استفاده می شوند.

بهترین راه برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب متناسب با استراتژی سئو ، تکرار کلمات کلیدی مورد نیاز برای رتبه بندی است. برای نشان دادن و درک چگونگی تأثیر کاربر بر استفاده از کلمات کلیدی ، مباحث مرتبط را بر اساس تجارت خود جستجو کنید.

به طور خلاصه ، تحقیق درباره کلمات کلیدی ، قبل از راه اندازی کمپین های جستجوگرها و ادغام آنها با UX ، به شما کمک می کند تا با تغییر روند بازار پیشرفت کنید.

 

معماری سایت

طراحی وب سایت بدون بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو ، اتلاف وقت است. این دو جنبه با هم کار می کنند و باید از همان ابتدا با دقت مورد بررسی قرار گیرند.

معماری سایت نحوه جریان یافتن صفحات در وب سایت شما است. از نظر سئو ، معماری خوب وب سایت به معنای آن است که گوگل به راحتی صفحه شما را پیدا و فهرست می کند. به سادگی  پیوندها باید به گوگل کمک کنند تا از صفحات بالا به پایین حرکت کند. کنسول جستجوی گوگل از همان روزهای ابتدایی بسیار پیشرفت کرده و برای تکنسین های سئو بسیار آموزنده شده است و به آنها کمک می کند تا چگونگی ایندکس شدن وب سایت و نمایش آن در گوگل را درک کنند.

با استفاده از برچسب های H1 ، H2 ، عنوان ها ، Taglines ، CTA های جذاب و برچسب های اطلاعاتی منو ، تصمیم بگیرید که آیا مخاطبان شما با وب سایت شما تعامل خواهند داشت یا خیر. به یاد داشته باشید – فاصله صفحه اصلی شما نباید بیش از چهار کلیک باشد.

پاسخگویی موبایل

طراحی پاسخگو بودن برای موبایل هم برای تجربه کاربر و هم برای سئو سایت اهمیت قابل توجهی پیدا کرده است. اکنون بیش از 50 درصد از کل ترافیک توسط جستجوی تلفن همراه هدایت می شود و سایت هایی که از طریق تلفن همراه پاسخگو نیستند ، تجربه کاربر را به خطر می اندازند.

مطابق سند تجربه صفحه گوگل ، وب سایت های سازگار با تلفن همراه در اولویت جستجو قرار می گیرند. افزایش خوانایی خوانندگان با استفاده از فونت و اندازه متن مناسب ، برای بهبود تجربه تلفن همراه از ضروریات است. امروزه داشتن یک وب سایت پاسخگو با قابلیت بارگذاری سریعتر در اندازه های مختلف صفحه نمایش به یک استاندارد تبدیل شده است.

تاثیر ux بر سئو

نتیجه

امروزه اهمیت دادن به صفات خوب ، هزینه خوبی دارد که شامل نام دامنه ، محتوای اطلاعاتی ، پیوندهای داخلی ، بهینه سازی متا تگ ها ، توضیحات متا ، برچسب های تصویر alt ، عنوان ها و عناوین صفحه است .

اجرای سئو با طراحی UX ممکن است در ابتدا کمی دلهره آور به نظر برسد. با این حال ، افزایش رتبه و ساخت یک نام تجاری عالی بسیار مهم است.