دو استراتژی اصلی رشد یک وبلاگ(جلسه پنجم)

ناب دیزاین آموزش 14 مه 2022
دو استراتژی اصلی رشد یک وبلاگ(جلسه پنجم)

از طرفی ما ترافیک وایرال رو داریم که همان گسترش دهان به دهان یک مطلب هست و باید از یک اینفلوئنسر محبوب بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کند. از طرف دیگر هم ترافیک حاصل از سئو رو داریم. این ها دو استراتژی اصلی رشد یک وبلاگ هستند حال می خواهیم ببینیم که کدام یک از این دو مورد تاثیرش بیشتر است. در این مورد باید بگوییم که راهی وجود ندارد که شما یکی از دو مورد را انجام دهید و از دیگری پرهیز کنید در این صورت رشد چندانی شامل کسب و کار شما نخواهد شد. در همین راستا من در این جلسه به بررسی این دو مورد و تاثیراتشان خواهم پرداخت. در این باره چالش های مرتبط با هرکدام را توضیح خواهم داد تا بدانید هر کدام چه مشکلاتی را در پی دارند.

وایرال ترافیک

در وایرال ترافیک شما باید مطالب و محتوای جذابی را ارائه دهید تا بتوانید مخاطب را به سمت خودتان جذب کنید که این رو می تونیم اولین چالش در این زمینه در نظر بگیریم. پس از آماده سازی محتوای مورد نیاز شما به یک اینفلئونسر نیاز خواهید داشت تا این محتوای شما را اجرا کرده و انتشار دهد که این خود چالش بزرگی است چون هر شخص معروفی حاضر نمی شود تا برای شما که به تازگی کسب  کار خود را آغاز نموده اید همکاری نماید. در نهایت شما باید اقدام به انتشار مستمر محتوا نمایید. این کار در ابتدا کار آسانی به نظر می آید اما پس از گذشت مدتی شما از این کار خسته می شوید. اینکه همیشه به دنبال جذب مشتری از طریق ترافیک وایرال باشید کار چندان جالبی نیست. باید حداقل مقداری از ترافیک سئو برخوردار باشید تا بتونید از این طریق مشتریان جدید دریافت نمایید.

ترافیک سئو

در ترافیک سئو اولین چیزی که اهمیت دارد ایجاد محتوای جدید و کاملا کاربردی است تا بتوانید از این طریق کاربران را جذب نمایید. دومین مساله برای دریافت ترافیک سئو ایجاد بک لینک های با کیفیت است که خوشبختانه شرکت ناب دیزاین با ارائه خدمات خرید بک لینک می تواند این کار را برای شما انجام دهد. برای دریافت ترافیک سئو انتشار مستمر محتوا الزامی نیست.

در این مطلب سعی ما بر این نیست که بگوییم یکی از این روش ها خوب است و دیگری بد، بلکه می گوییم این دو روش در کنار یکدیگر می توانند نتایج بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند. برای مثال ما سایت ahrefs را بررسی کردیم و مشاهده نمودیم که کلمات کلیدی هدف گذاری شده در این سایت تقریبا به صورت کامل محقق شده و این سایت جزو رتبه های برتر در آن کلمات کلیدی می باشد. همچنین ترافیک وایرال می تواند برای سایت شما بسیار کارساز باشد و در کنار آن اقدام به بک لینک سازی نمایید.

باید رفتار کاربران را بررسی نماییم تا بفهمیم که چه چیزهایی برایشان اهمیت دارد تا بتوانیم استراتژی صحیح را پیاده سازی نماییم و بین ترافیک سئو و وایرال ترافیک انتخاب بهینه را انجام دهیم. اغلب کسانی که به تازگی در این زمینه وارد شده اند نمی دانند که معنی اصلی وایرال ترافیک چیست و بر این باورند که با انتشار مطالب و اشتراگذاری آن توسط سایر کاربران این چرخه ادامه می یابد. ولی در اصل این اتفاق هرگز رخ رخ نمی دهد چون ما هیچوقت نمی توانیم این چنین محتوای عالی ایجاد کنیم.

در آخر باید بگوییم که این کار مستلزم صرف وقت و هزینه است و یک شبه نمی توانیم به تمامی اهدافمان در این زمینه دست یابیم پس صبور باشید و به راهتان ادامه دهید. کارشناسان طراحی سایت و سئوی شرکت ناب دیزاین در این مسیر در کنار شما هستند و می توانند با ارائه مشاوره رایگان شما را راهنمایی نمایند.