آشنایی با زبان های برنامه نویسی وب سایت

ناب دیزاین وبلاگ 31 مه 2021
آشنایی با زبان های برنامه نویسی وب سایت

برای افرادی که اهل فن نیستند ، کار با یک طراح یا توسعه دهنده وب می تواند مشکل باشد. آنها از عباراتی مانند CSS ، HTML و Java استفاده می کنند که ممکن است برای شما به عنوان صاحب کسب و کار بی معنی باشد.

این عبارات به زبانهایی که توسعه دهندگان وب برای نوشتن کد و ایجاد یک طرح جذاب استفاده می کنند ، اشاره دارد. بیشتر صاحبان مشاغل نیازی به درک پیچیده ای از طراحی وب ندارند ، اما آشنایی داشتن با زبان های برنامه نویسی می تواند به شما کمک کند تا پیش زمینه ای از طراحی سایت داشته باشید.

زبان های برنامه نویسی وب سایت

چرا آشنایی اولیه با زبان های برنامه نویسی وب اهمیت دارد؟

حتما نیاز نیست که کدنویسی بلد باشید تا بدانید وب سایت شما یکی از مولفه های مهم استراتژی های تجاری و بازاریابی است. با درک چند نکته ، ممکن است احساس کنید که شما و طراحتان می توانید یک گفتگوی منسجم داشته باشید و می توانید نیازهای خود را با وضوح بیشتری بیان کنید.

ممکن است باور داشته باشید که می توانید به سادگی به یک طراح بگویید که چه چیزی می خواهید و در یک چشم بر هم زدن طرح شما حاضر خواهد شد. گاهی اوقات چنین است ، اما وقتی همه چیز به همین راحتی پیش نمی رود ، می تواند به درک دلیل کمک کند.

فناوری مدام در حال پیشرفت است. همانطور که تغییر می کند ، به شما کمک می کند تا بدانید چرا ممکن است لازم باشد توسعه دهندگان سایت شما را به روز نگه دارند.

مشاغل و توسعه دهندگان وب همیشه در حال بازنگری در طراحی خود و ایجاد تغییراتی برای همگام شدن با به روزرسانی های الگوریتم های گوگل ، طرح های پرطرفدار و موارد دیگر هستند.

زبانهای برنامه نویسی پرکاربرد در طراحی وب سایت

زبان های برنامه نویسی متنوعی وجود دارد که توسعه دهندگان از بین آنها انتخاب می کنند و بیشتر آنها از زبانی که با آن راحت ترند استفاده می کنند. اولویت آنها با گذشت زمان و براساس تجربه استفاده از زبان های مختلف شکل می گیرد. در ادامه به بررسی تعدادی از زبان های رایج و پرکاربرد در طراحی وب سایت می پردازیم.

زبان های برنامه نویسی وب سایت

  1. HTML

HTML طرح و ساختار وب سایت شما را تشکیل می دهد. این زبان پویا است و به شما امکان می دهد با استفاده از کد کمتر وب سایتی زیبا ایجاد کنید. HTML برای ایجاد یک نقطه شروع برای وب سایت استفاده می شود و بیشتر صفحات ثابت شما با استفاده از آن پایه ریزی می شود. یک روش بهتر برای درک این زبان در نظر گرفتن آن به عنوان اسکلتی است که وب سایت شما را در کنار هم نگه داشته است.

زبان های برنامه نویسی وب سایت

  1. CSS

CSS زبانی است که توسعه دهندگان می توانند از آن برای سبک سازی وب سایت استفاده کنند. زبان شیوه نامه نحوه ارائه وب سایت و طرح آن را توصیف می کند. CSS دست در دست HTML برای افزودن رنگ ، پس زمینه ، طرح بندی ، اندازه قلم و موارد دیگر استفاده می شود. این زبان یک فناوری اصلی است که توسعه دهندگان وب از آن برای طراحی و ساخت وب سایت استفاده می کنند.

  1. JAVA

جاوا محبوب ترین زبان برنامه نویسی وب است. برای توسعه محتوای وب سایت ، بازی ها ، برنامه ها و نرم افزار استفاده می شود. جاوا در تولید اکثر برنامه های اندروید استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که بیش از 15 میلیارد دستگاه به نوعی از جاوا استفاده می کنند. زبان جاوا قابل حمل است و می تواند در سیستم عامل های متعدد اجرا شود.

  1. JAVASCRIPT

جاوا اسکریپت در بسیاری از جنبه های توسعه وب استفاده می شود. توسعه دهندگان وب از این زبان برای افزودن عناصر تعاملی به وب سایت های خود استفاده می کنند. مشارکت کاربر برای کسب و کار شما مهم است و توسعه دهنده وب شما باید از عناصر JavaScript در طراحی وب سایت شما استفاده کند.

  1. پایتون

پایتون یکی از آسانترین زبانها برای استفاده و کار با آن است. پایتون می تواند چارچوبی را برای هرگونه وب سایت ایجاد کند. این زبان از نحو ساده و سرراست استفاده می کند و کار با آن را برای توسعه دهندگان وب آسان می کند. برخی از سایت های بزرگ که از این زبان استفاده می کنند می توان به Pinterest و Instagram اشاره کرد.

زبان های برنامه نویسی وب سایت

  1. SQL

SQL یک زبان جستجوی پایگاه داده است که وقتی وب سایت شما مقدار زیادی داده را محاسبه می کند ، استفاده می شود. استفاده از SQL به شما امکان می دهد داده ها را از پایگاه داده های مختلف جمع آوری کرده و از آنها برای تهیه وب سایت خود با مخاطبان هدف خود استفاده کنید. این زبان به تنهایی استفاده نمی شود. در عوض همراه با زبان های برنامه نویسی دیگر استفاده می شود تا کار ذخیره و بازیابی اطلاعات با سرعت بیشتری انجام گیرد.

  1. PHP

PHP اغلب در وب سایت هایی که داده زیادی دارند یا برای توسعه برنامه استفاده می شود. این یک زبان منبع باز است که می تواند به راحتی اصلاح شود و نیازهای کسب و کار یا وب سایت شما را برآورده کند. وب سایت های بزرگی مانند WordPress و Facebook از PHP برای مدیریت و پردازش داده های خود استفاده می کنند.

زبان های برنامه نویسی وب سایت

  1. NET

.NET چارچوبی است که رهنمودهای برنامه نویسی را ارائه می دهد که می تواند برای توسعه طیف گسترده ای از برنامه ها از وب به تلفن همراه تا برنامه های مبتنی بر ویندوز مورد استفاده قرار گیرد. چارچوب .NET می تواند با چندین زبان برنامه نویسی وب مانند C # ، VB.NET ، C ++ و F # کار کند. در Grand Circus از C # و همچنین MVC استفاده می کنیم. .NET مجموعه عظیمی از کتابخانه های از پیش تعریف شده (کد از پیش نوشته شده) را دارد که از ساختار داده های ساده و پیچیده پشتیبانی می کند.

  1. ANGULAR

Angular یک پلتفرم برنامه متن باز مبتنی بر TypeScript است که توسط تیم Angular در گوگل و توسط جامعه ای از افراد و شرکت ها هدایت می شود. Angular بازنویسی کامل از همان تیمی است که AngularJS را ساخته است. Angular بستری است که ساخت برنامه های مبتنی بر وب را آسان می کند. Angular الگوهای اعلانی ، تزریق وابستگی و بهترین روش های یکپارچه را برای حل چالش های توسعه را ترکیب می کند. Angular به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه هایی را که در وب ، تلفن همراه یا دسکتاپ استفاده می شوند را بسازند.

چرا برخی از زبانها از سایر زبان ها بهتر عمل می کنند؟

هیچ زبانی ذاتاً از زبان دیگری بهتر نیست ، آنها فقط در کارهای مختلف عملکرد بهتری دارند. یکسری عواملی وجود دارند که توسعه دهندگان وب هنگام تصمیم گیری برای استفاده از یک زبان یا روش کدنویسی هنگام کار بر روی یک پروژه ، آنها را در نظر می گیرند. در ادامه برخی از این عوامل اشاره می کنیم:

بیانگرایی: بیانگر بودن به سهولت درک ، استفاده و نوشتن یک زبان مربوط می شود. بهره وری یک زبان چیزهای زیادی در مورد چگونگی بیان وب سایت شما می گوید. رسا بودن به سهولت افزودن کد موجود مربوط می شود. یک توسعه دهنده از زبانی استفاده خواهد کرد که مجبور نباشد وقت زیادی را صرف فکر کردن در مورد چگونگی گسترش کد برای رشد یا به روزرسانی وب سایت کند.

قابلیت اطمینان: قابلیت اطمینان زبان و کد مهم است. عملکرد وب سایت شما به قابل اطمینان بودن زبان برنامه نویسی متکی است. این کد همچنین برای محافظت از وب سایت و مشتریان شما در دسترس است. آزمایش و نگهداری کد قابل اطمینان آسان خواهد بود. وقتی یک توسعه دهنده در حال بازبینی کد است ، باید بتواند آن را اسکن کرده و نسبت به قابل اعتماد بودن وب سایت اطمینان حاصل کند.

عملکرد: این عامل مهمی است که توسعه دهندگان باید در هنگام کار در یک وب سایت کسب و کار مورد توجه قرار دهند. آنها باید میزان بازدید سایت شما و نوع فعالیت هایی را که کاربران هنگام بازدید از وب سایت شما انجام می دهند ، در نظر بگیرند. آنها به دنبال بهینه سازی آسان برای سرورها و مرورگرهای مختلف هستند و می خواهند اطمینان حاصل کنند که کد در طول زمان بازدید کننده در وب سایت به طور مداوم کار می کند.

اصول را بدانید و اجازه دهید طراح آن را انجام دهد

منابع آنلاین مختلفی در دسترس است که می تواند به مبتدیان کمک کند اصول کدنویسی را یاد بگیرند و درک بهتری از توسعه وب داشته باشند. به عنوان یک صاحب کسب و کار یا شخصی که فقط علاقه به درک زبان های برنامه نویسی دارد ، درک اساسی از مطالب فوق می تواند تا حد زیادی کمک کند.

ممکن است طراحان و توسعه دهندگان وب برای بسیاری از ما جادوگر به نظر برسند ، اما بیش از این ، آنها هنرمند هستند و برخلاف سایر اشکال هنری ، شکل و عملکرد باید با هم کار کنند. کدنویسان می خواهند سایت ها عملکرد خوبی داشته و از نظر کسب و کار و مشتری عملکرد مناسبی داشته باشند. وقتی که سایت شما به درستی کار کند ، برای آنها نیز مفید خواهد بود.