تاثیر ویدیو بر سئو سایت

ناب دیزاین وبلاگ 26 مه 2021
تاثیر ویدیو بر سئو سایت

احتمالاً بارها واژه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را شنیده اید. اما آیا می دانید که افزودن فیلم به وب سایت شما می تواند سرعت رشد وب سایت شما را افزایش دهد و افراد بیشتری را به سمت وب سایت شما سوق دهد؟

ویدئو به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین اشکال بازاریابی محتوا است و وجود آن می تواند تلاش های شما را برای بهینه سازی وب سایتتان با سرعت بیشتری به نتیجه برساند. قبل از اینکه بدانیم دقیقاً چگونه ویدیو می تواند رتبه بندی وب سایت شما را بهبود می بخشد ، بیایید کمی بیشتر در مورد اینکه واقعاً سئو چیست صحبت کنیم.

بهینه سازی موتور جستجو کاری است که شما برای رشد جایگاه خود در صفحات نتایج موتور جستجو انجام می دهید. هرچه وب سایت شما از رتبه بالاتری برخوردار باشد ، بهتر است – این بدان معناست که افراد بیشتری صفحه شما را هنگام جستجوی یک عبارت مربوطه مشاهده می کنند ، وب سایت شما را کلیک می کنند ، محتوای شما را می خوانند و با نام تجاری شما آشنا می شوند. این یک علم دقیق نیست و بهترین روش ها اغلب تغییر می کنند ، اما بهینه سازی محتوا و ساختار وب سایت شما می تواند در نهایت منجر به افزایش بازدید نسبت به سایر روش های بازاریابی شود.

در این دنیای پر هیاهو ، سئو یکی از بهترین روش ها برای دیده شدن مشاغل توسط مخاطبان خود است. به یاد داشته باشید ، وقتی افراد از موتورهای جستجو استفاده می کنند ، آنها یک جستجوی هدفمند انجام می دهند. آنها به طور فعال بدنبال آنچه شما ارائه می دهید هستند ، بنابراین اطمینان یافتن از اینکه سایت شما اولین سایت در نتایج گوگل است ، باید بخشی مهم در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد.

اگر موارد گفته شده در بالا را می دانید احتمالاً برای تقویت سئو خود اقداماتی انجام داده اید. شما ممکن است وبلاگ ها و مقالات خاصی را براساس تحقیقات کلمات کلیدی ایجاد کرده باشید ممکن است شما یک متخصص فنی سئو استخدام کرده باشید تا به صفحات شما کمک کند تا به درستی فهرست شوند. آنچه ممکن است شما ندانید این است که فیلم می تواند به رتبه بندی سئو شما نیز کمک کند – به روشی بسیار قابل توجه.

تاثیر ویدیو بر سئو سایت

تاثیر ویدیو در سئو

اساس سئو منطبق سازی استراتژی محتوای داخلی شما با آنچه در اولویت الگوریتم موتور جستجو قرار دارد است. اگرچه ما همیشه اطلاعات دقیقی از عملکرد الگوریتم های گوگل نداریم تا بدانیم دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند ، اما می دانیم که ویدیو ابزاری قدرتمند برای سئو است. بنابراین ، چرا ویدیو به رتبه بندی SEO کمک می کند؟

ما می دانیم که وقتی گوگل یک تصویر کوچک ویدیو را در کنار یک نتیجه جستجو نشان می دهد ، که برای 26٪ از نتایج جستجو مطابق با BrightEdge انجام می دهد ، احتمال دارد که کاربران روی آن لیست کلیک کنند. وجود تصویر کوچک نتیجه را به “قطعه ای غنی” تبدیل می کند و قطعه های غنی تمایل دارند که نرخ کلیک بالاتر از قطعه های استاندارد داشته باشند.

همچنین می دانیم که گوگل در نتایج جستجو ، نتایج ویدیویی را در اولویت قرار می دهد. در حالی که گوگل این ایده را صریحاً تأیید نکرده است ، اما بسیاری از بازاریان موافقند که نتایج سئو آنها صحت این واقعیت را نشان می دهد. تقریباً تمام صفحات ما که بیشترین بازدیدهای ارگانیک را به همراه دارند شامل محتوای ویدئویی هستند و به طور معمول وقتی محتوای ویدئو را به پست های موجود اضافه می کنیم ، افزایش میزان ترافیک ارگانیک از 10٪ تا 250٪ رشد بازدید را شاهد هستیم. ما ویدئوهای مربوط به بازاریابی خود را در YouTube نیز میزبانی می کنیم ، بنابراین در حالی که ترافیک جدیدی را مستقیماً از YouTube به دست می آوریم ، سئو وب سایت خود را نیز بهبود می بخشیم.

تاثیر ویدیو بر سئو سایت

همچنین ویدئو به معیارهای دیگری که می دانیم گوگل برای رتبه بندی در نظر گرفته کمک می کند. دو مورد از مهمترین معیارهای سئو که اولی زمانی است که کاربران در صفحه یا سایت شما می گذرانند (Dwell Time یا زمان ماندگاری در سایت) و دومی تعداد بک لینک هایی که به دامنه شما ارجاع داده می شوند که ویدئو تقریباً همیشه هر دو مورد را بهبود می بخشد. مطالعات نشان می دهد که افراد بیش از دو برابر بیشتر در یک صفحه با ویدئو وقت می گذرانند و هرچه کیفیت محتوای شما بالاتر باشد ، احتمال دریافت بک لینک بیشتر است. بنابراین ، ویدیو به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سئو وب سایت تاثیر می گذارد.

به طور خلاصه ، الگوریتم های گوگل به طور فزاینده ای وب سایت های دارای محتوای ویدیویی را در اولویت قرار می دهند ، و این چیزی نیست که شما بخواهید آن را نادیده بگیرید. 93 درصد از تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو آغاز می شود ، بنابراین شما باید همه آنچه را که می توانید انجام دهید تا در نتایج برتر گوگل ظاهر شوید.

چگونه می توان ویدیویی با کیفیت بالا برای تقویت سئو ایجاد کرد؟

کلید استفاده از ویدئو به عنوان بخشی از استراتژی سئو شما این است که برای تهیه محتوای با کیفیت بالا هدف خاصی را در نظر بگیرید. با این حال، لزوما ویدئو به تنهایی بزرگترین مزیت وب سایت شما نیست.

به عنوان یک چرخه فکر کنید. ویدئو باعث افزایش رتبه بندی می شود که به افراد بیشتری اجازه می دهد سایت شما را ببینند ، این بدان معنی است که افراد بیشتری روی پیوند شما کلیک می کنند. اما اگر محتوای داخل صفحه شما از کیفیت بالایی برخوردار نباشد ، آنها در سایت شما مدت زیادی نمی مانند. در حقیقت ، این مساله حتی می تواند برای سئو سایت شما مضر باشد. میزبانی یک ویدئوی با کیفیت پایین باعث پایین آمدن رتبه شما می شود زیرا موتور جستجو نمی خواهد افراد را به یک صفحه بی فایده سوق دهد.

در ابتدا ممکن است افراد بیشتری سایت شما را در صفحه نتایج جستجو ببینند ، اما اگر صفحه شما هدف آنها را برآورده نکند ، آنها به سرعت از سایت شما خارج می شوند. این باعث افزایش نرخ پرش (bounce rate) شما می شود و به گوگل این پیام را می دهد که صفحه شما ارزشمند نیست. در نهایت رتبه ای را که به تازگی کسب کرده اید از دست خواهید داد و ممکن است رتبه های دیگر را از دست بدهید زیرا سایت شما اکنون از نظر گوگل فاقد اعتبار شناخته شده است.

اگر در استراتژی تولید محتوای خود کمی وقت بگذارید و فکر کنید ، هیچ یک از اینها نگران کننده نیست. در ادامه نکاتی را برای کمک به شما در بهینه سازی تلاش های بازاریابی ویدیویی گردآوری کرده ایم. با استفاده از نکات مهم زیر می توانید سئو وب سایت خود را بهبود ببخشید.

تاثیر ویدیو بر سئو سایت

1- از فیلم ها در وب سایت خود استفاده کنید

ساخت فیلم کافی نیست ، شما باید در واقع فیلم های خود را در سایت خود منتشر کنید. فقط مطمئن شوید که در محل درست این کار را انجام دهید. یک ویدئو با نام تجاری به خوبی در صفحه “درباره ما” یا صفحه اصلی شما قرار می گیرد. ویدیوی محصول یک دارایی عالی برای سیستم عامل تجارت الکترونیکی یا توضیحات محصول وب سایت شماست. مخصوصاً فیلم های توصیفی از تاثیر زیادی برخوردار هستند و می توانند تقریباً در هر کجای وب سایت شما قراربگیرند. در حالی که محتوای ویدیوی خود را برای اهداف بهبود سئو ایجاد می کنید ، می توانید برای تکمیل بقیه استراتژی بازاریابی خود ، همان محتوا را در جای دیگر استفاده کنید.

2- در مورد ویدیو توضیحاتی بنویسید

انتشار ویدیوی شما در یک صفحه خالی فایده چندانی نخواهد داشت. حتماً فیلم خود را در جایی که منطقی است جاسازی کنید و آن را با سایر مطالب نوشتاری و تصویری مرتبط احاطه کنید. حتی ممکن است متن فیلم خود را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی بیشتر و تبدیل هر گرافیک تصویری استفاده شده به JPEG بارگیری کنید. هرچه گوگل بیشتر درک کند که فیلم شما چگونه در محتوای صفحه قرار می گیرد ، نتایج شما بهتر خواهد بود.

3- مطمئن شوید که ویدیوی شما آموزنده است

اگر مشتری احتمالی شما درباره مارک ، خدمات ، محصولات یا صنعت شما سوالاتی دارد ، در صورت تصمیم گیری در مورد خرید و پاسخ دادن به این سوالات با استفاده از ویدیوی آموزشی به آنها آموزش داده و راهنمایی کنید. اگر به طور مداوم به سوالات آنها پاسخ دهید ، به دلیل ارزشی که ارائه می دهید ، یک مرجع می شوید و اعتبار کسب می کنید. موتورهای جستجو این را می بینند و شروع به افزایش رتبه صفحات شما می کنند. یک فیلم پرسش و پاسخ یا نمایشی از محصولات خود را برای صفحات محصول خود در نظر بگیرید. همچنین می توانید از ویدئو در صفحات آموزشی مانند وبلاگ خود استفاده کنید تا گزینه ای برای خواندن متن طولانی ارائه دهید.

4- در تولید محتوای ویدیویی استمرار داشته باشد

نمی توانید یک بار به باشگاه بروید و انتظار شکم شش تکه داشته باشید. بازاریابی ویدئویی هم همینطور است. برای تأمین ارزش به طور مداوم کار کنید و نه تنها برای یک کلمه کلیدی بلکه برای تعداد زیادی کلمه کلیدی مرتبط که با هدف جستجوی مشتریان شما مطابقت دارند ، در رتبه بندی کار کنید. خبر خوب این است که انگیزه شما برای ایجاد محتوای بیشتر هنگامی که شاهد بهبود رتبه وب سایت خود باشید افزایش خواهد یافت.

5- جزئیات فنی را فراموش نکنید

بارگذاری فیلم خود در سایتی مانند YouTube یا Vimeo فقط آغاز کار است. فراموش نکنید که اطلاعات صحیح را در قسمت توضیحات وارد کنید ، خزنده های موتور جستجو می دانند که چگونه فیلم شما را طبقه بندی و اولویت بندی کنند.

YouTube از اطلاعات مختلفی برای ایجاد رتبه شما استفاده می کند:

  • اطلاعات برچسب عنوان
  • حفظ مخاطب
  • کلمات کلیدی در برچسب توضیحات
  • برچسب ها
  • طول فیلم
  • تعداد مشترکین بعد از تماشا
  • نظرات
  • Like و dislike

همه اینها کاملاً تحت کنترل شما نیستند (به عنوان مثال نظیر نظرات و مشترکان) ، اما روی مواردی که می توانید کنترل کنید کار کنید تا بدانید که تمام تلاش خود را برای کمک به رتبه بندی ویدیوی خود انجام داده اید.