الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

ناب دیزاین وبلاگ 22 دسامبر 2020
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

بر خلاف به روز رسانی های قبلی الگوریتم پاندا و پنگوئن که در ابتدا به عنوان افزودنی به الگوریتم گوگل منتشر شد، مرغ مگس خوار به عنوان تعمیرات اساسی کامل الگوریتم هسته مورد استناد قرار گرفته است. در حالی که اعتقاد بر این است که بسیاری از اجزای موجود الگوریتم هسته دست نخورده باقی مانده اند، مرغ مگس خوار به تعهد گوگل به درک فزاینده پیچیده ای از قصد پرس و جو های جستجو گران با هدف تطبیق آن ها با نتایج مرتبط تر اشاره کرد.

گوگل در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ الگوریتم مرغ مگس خوار را منتشر کرد، اما در واقع حدود یک ماه قبل تر شرع به کار کرده بود. در حالی که به روز رسانی های الگوریتم قبلی مانند پاندا و پنگوئن گزارش قابل توجهی از ترافیک و رتبه بندی از دست رفته را القاء می کرد، مرغ مگس خوار به نظر نمی رسید که اثرات منفی شدیدی بر وب داشته باشد. تا حد زیادی به عنوان داشتن تأثیر مثبت بر صحت پایه دانش گوگل معروف به «گراف دانش» درک شد. با این حال، جامعه جستجوگر های محلی تخمین زد که اثرات مستند در نتایج موتور جستجوی محلی احساس شده بود.

نمودار دانش و جستجوی معنایی

به منظور درک کامل هدف اصلی مرغ مگس خوار، مهم است که برای اولین بار با ویژگی های موتور جستجو که به شدت تحت تاثیر آن هستند آشنا شویم: جستجوی معنایی و گراف دانش.

یک سال قبل از انتشار مرغ مگس خوار، گوگل، گراف دانش خود را راه اندازی کرد: نه یک گراف واقعی، بلکه مجموعه ای از ویژگی های صفحه نتایج موتور جستجو طراحی شده برای ارائه پاسخ های سریع و دقیق به پرس و جو های کاربران در مورد مردم، مکان ها و چیزها.

شما می توانید عملکرد گراف دانش را در صفحه نتایج پس از جستجو برای “کلوچه چیپس شکلاتی” را ببینید. صفحه نتایج موتور جستجو حاوی نتایج ارگانیک استاندارد و لینک به وب سایت های مناسب است، اما همچنین شامل مجموعه ای غنی از داده های گراف دانش، از جمله یک جعبه پاسخ با دستور غذا، یک پانل دانش دست راست شامل حقایق تغذیه ای در مورد این دسر، و پیشنهادات برای موضوعات جستجوی مرتبط است.

گوگل چگونه تعیین می کند که این نتایج نشان دهنده قصد جستجوگر و پرداختن کافی به نیازهای آنهاست؟ این جا، جایی است که جستجوی معنایی وارد می شود.

جستجوی معنایی تلاش می کند تا نتایج صفحه نتایج موتور جستجو مناسب را با زبان پرس و جو های کاربران اینترنت فراتر از معانی کلمات کلیدی فردی مطابقت دهد، یک زمینه گسترده تر را در نظر می گیرد، حتی زمانی که قصد کاربر ضمنی است و نه صریح. برای دیدن جستجوی معنایی در عمل، برگردیم و نگاهی به صفحه نتایج موتور جستجو برای«کلوچه های چیپس شکلاتی» بیندازیم. اگرچه پرس و جو برای خود کوکی ها بود، جستجوی معنایی دریاف که با وجود کلمات مورد استفاده در پرس و جو جستجو (که به معنای واقعی کلمه گرفته شده است، می تواند به تصاویر یا تعریفی از کوکی ها اشاره کند)، قصد اصلی جستجو با زبان مورد استفاده متفاوت است. پس از آن گوگل در خدمت نتایجی بود که با قصد جستجوگر مطابقت دارند تا زبان جستجوگر. در نتیجه، ما یک صفحه نتایج موتور جستجو پر از دستور العمل ها، حقایق تغذیه ای، و موضوعات دیگر مربوط به ساخت یا خوردن کلوچه ها را می بینیم.

تسلط فزاینده گوگل بر جستجوی معنایی، آن ها را به قول خودشان قادر می سازد تا «نهادهای دنیای واقعی و روابط شان با یکدیگر» را درک کنند. تمرکز مرغ مگس خوار در تطبیق زمینه پرس و جو به نتایج، متکی به هوش فن آوری گوگل، توانایی تجزیه هدف، می باشد.

جستجوی معنایی یک موضوع پیچیده است، بنابراین، این یک نمونه دیگر از چگونگی کار آن در وب می باشد. تصور کنید که یک کاربر گوگل این سوال را در موتور جستجو می نویسد یا به صورت صوتی تایپ می کند: بهترین مکان برای چینی ها. این تنها با درک قصد و زمینه چنین پرس و جویی است که گوگل می تواند “محل” را به عنوان نشانه یک رستوران و “چینی” را به عنوان نشانه نوع خاصی از مواد غذایی رستوران شناسایی کند.

مشخصه های مرغ مگس خوار

یکی از اهداف اصلی مرغ مگس خوار ترجمه جستجوی معنایی از یک مفهوم به یک واقعیت و در نهایت تبدیل به استاندارد جستجو شود. در واقع الگوریتم مرغ مگس خوار به دنبال تخمین بهتر قصد واقعی جستجوها است به طوری که، برای پرس و جو مانند مثال مواد غذایی چینی اشاره شده در بالا، کاربر مجموعه ای از رستوران های محلی چینی را برای انتخاب دریافت می کند، به جای دریافت نتایج برای بهترین مکان برای زندگی مردم در چین و یا دیگر داده های بی ربط.

مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی

با نگاهی به گذشته، به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار را می توان به عنوان گامی در مسیر گوگل به سمت تسلط بر افزایش اجتناب ناپذیر جستجوی صوتی دید. هنگامی که مرغ مگس خوار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، «جستجوی مکالمه ای» در حال گسترش در جامعه جستجو گرها بود. تنها چند سال حرکت سریع به جلو و ظهور جستجوی صوتی گوگل را موظف کرد که مجهز به درک زبان کاملا طبیعی باشد، با استفاده از کلمه گفتاری برای جستجو هایی مانند، “ارزان ترین مکان برای غذای مکزیکی در نزدیکی من کجاست؟” یا “چگونه می توانم نشتی شیر آب آشپزخانه را تعمیر کنم؟”. تحولاتی مانند جستجوی معنایی و به روز رسانی مانند مرغ مگس خوار طراحی شده اند تا به طور مؤثری در دنیایی از زبان طبیعی فعالیت کنند.

مرغ مگس خوار و جستجوی محلی

در حالی که جامعه جستجوگر ها با اثرات الگوریتم مرغ مگس خوار در وب مواجه شد، جستجو گرهای محلی با برخی از پیامدهای این به روز رسانی کاملا سر و کار داشتند. در ابتدای اجرایی شدن الگوریتم مرغ مگس خوار برای نتایج متعدد محلی نا مطلوب “یک جعبه” ظاهر شد. به عنوان مثال، پرس و جویی مانند “وکیل دنور” یک پاسخ یک واحدی در یک جعبه به جای مجموعه معمولی از کسب و کارهای محلی را ارائه کرد. زمانی که بسیاری از این یک-جعبه ها به کسب و کار ها امتیاز می دادند که باعث ایجاد هرز نامه گوگل از طریق استفاده از نام های کسب و کار نادرست می شد(لیست کردن خود به عنوان “وکیل دنور” به جای استفاده از نام واقعی خود یعنی “دفتر حقوق جیم دیویس”) ، گوگل در ارائه یک تجربه مربوطه به کاربران شکست خورد. این سناریوی خسته کننده در نهایت در اکثر موارد حل شد.

علاوه بر این، جامعه جستجوگر های محلی حدس زد که مرغ مگس خوار ممکن است اثرات زیر را بر نتایج ارگانیک و محلی داشته باشد:

  1. محلی سازی بیشتر نتایج ارگانیک برای پرس و جو با قصد محلی
  2. حضور قابل توجهی از نتایج ادامه دار از نوع کتاب راهنما در نتایج محلی طبیعی

چطور میتوانم بفهمم که از طرف الگوریتم مرغ مگس خوار جریمه شده ایم؟

در حالی که صاحبان کسب و کار محلی ممکن است برخی از مشکلات موقت با هرز نامه یک جعبه، کاهش دید موتور جستجوی محلی خود را تجربه کرده اند، بعید است که اکثر وب سایت ها اثرات منفی از این به روز رسانی را تجربه کرده باشند.

اگر وب سایت شما افت ترافیک یا رتبه بندی را تجربه کرد که به اعتقاد شما ممکن است به الگوریتم مرغ مگس خوار گره خورده باشد، قطعا نگاهی به یک لیست کامل از به روز رسانی گوگل بیندازید. ممکن است که عامل تغییر برای وب سایت شما به روز رسانی دیگری مانند پاندا یا پنگوئن بوده باشد.

با مرغ مگس خوار ، مسئله در مورد بهبودی نیست – در مورد فرصت است!

مرغ مگس خوار به تمام صاحبان وب سایت سیگنال داد که گوگل مناظر خود را در افزایش درک از قصد واقعی پشت جستجوهای کاربران، نگاه کلی به پرس و جو برای محتوا به جای رفتار با آن ها مانند رشته هایی از کلمات کلیدی تنظیم کرده است.

عملی ترین کاربرد این کار برای صاحبان وب سایت این است که اطمینان حاصل شود که زبان طبیعی در محتوای سایت منعکس شده است. مرغ مگس خوار ممکن است به عنوان اتصال شکاف بین شیوه های قدیمی، هرز نامه و جستجو گرها مدرن است که به دنبال صحبت کردن به زبان طبیعی خوانندگان، با استفاده از کلمات خود آن ها دیده می شود.

وب سایت هایی که ماهرانه پاسخ های محبوب ترین پرس و جو های مردم را شناسایی و منتشر می کنند، می توانند به دنبال انتخاب توسط گوگل به عنوان منابع مربوطه برای موضوعات خاص باشند. هنگامی که محتوای شما به عنوان مطابق با قصد جستجوگر دیده می شود، فرصت نه تنها به رتبه بندی خوب ارگانیک و محلی ، بلکه به جای یک ویژگی صفحه نتایج موتور جستجو مانند جعبه پاسخ و یا پانل دانش وجود دارد. در نتایج امروز موتور جستجو، خدمت به هدف جستجوگر باید در بالای لیست اولویت های جستجوگر های شما قرار بگیرد، و شما می خواهید از ترکیبی از تعامل مستقیم با مخاطبان خود، تحقیقات کلمه کلیدی، و تحقیقات موضعی برای کمک به وب سایت خود را برای رسیدن به بهبود دید آن استفاده کنید.

برای آشنایی هر چه بیشتر با الگوریتم های گوگل توصیه می کنیم الگوریتم رنک برین گوگل را نیز مطاعه نمایید.