بررسی انواع سیستم های مدیریت محتوا

ناب دیزاین وبلاگ 12 ژانویه 2021
بررسی انواع سیستم های مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) برنامه ای است که به شما کمک می کند تا وب سایت خود را با رابط کاربری ساده ایجاد و مدیریت کنید و نه اینکه مستقیماً کدنویسی کنید. در ادامه این مطلب ، ما با جزئیات بیشتری سوال “سیستم مدیریت محتوا چیست” را بررسی خواهیم کرد و چند نمونه از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا را به شما معرفی می کنیم.

سیستم مدیریت محتوا

هنگامی که به راه اندازی یک وب سایت فکر می کنید ، ممکن است چشم اندازی از برنامه نویسان عجیب و غریب که کدنویسی می کنند داشته باشید. بله، پایه و اساس هر وب سایت کد است. با این حال ، با یک سیستم مدیریت محتوا ، می توانید بدون اینکه کدنویسی کنید بر روی قسمت های جالب تر اجرای یک وب سایت مانند ایجاد محتوا تمرکز کنید.

بنابراین سیستم مدیریت محتوا چگونه کار می کند؟ در حالی که نسبت به سیستم مدیریت محتوایی که انتخاب می کنید ، همه چیز به وضوح متفاوت است ، به طور معمول نوعی داشبورد دریافت خواهید کرد که می توانید تمام جنبه های مهم سایت خود را مدیریت کنید.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که شما می خواهید یک مقاله جدید به سیستم مدیریت محتوای خود اضافه کنید. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که مقاله خود را در ویرایشگر متن سیستم مدیریت محتوای خود تایپ کنید. سپس، سیستم مدیریت محتوای انتخاب شده شما با کنار هم قرار دادن بخش های مختلف کدها شروع به کار می کند تا بازدیدکنندگان از سراسر جهان بتوانند مقاله شما را بخوانند.

اکنون که با سیستم مدیریت محتوا آشنا شدید، با هم به بررسی چند نمونه از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا برای ساخت وب سایت خواهیم پرداخت.

هفت نمونه از سیستم مدیریت محتوا (CMS)

از پروژه های منبع باز گرفته تا سازندگان وب سایت میزبان ، همه این سیستم های مدیریت محتوا می توانند در ساخت وب سایت به شما کمک کنند.

وردپرس

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است. در واقع، محبوبیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس در حدی است که تقریبا 32 درصد از کل وب سایت ها را شامل می شود. هزاران دلیل برای پرطرفدار بودن وردپرس وجود دارد. بارگیری و استفاده از آن رایگان است. همچنین یادگیری آن آسان ، انعطاف پذیر و سازگار با موتور جستجو است. به علاوه ، هزاران قالب و پلاگین آن را به یکی از قابل تنظیم ترین سیستم عامل ها تبدیل کرده است.

علاوه بر این ، استفاده از وردپرس برای تازه کارها آسان است، در حالی که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بتوانند کدها را تغییر دهند. افراد مبتدی می توانند از سطح ابتدایی شروع کنند و همزمان با پیشرفت مهارت های لازم را کسب کنند. تقریباً برای هر نوع وب سایتی مناسب است . اگر با وردپرس به مشکل برخورد کردید، از وجود جمع قدرتمندی که به شما در عیب یابی کمک می کند خوشحال خواهید شد.

جوملا

پس از وردپرس، Joomla دوم سیستم مدیریت محتوای محبوب است. جوملا یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که دارای مجموعه ای چشمگیر از ویژگی های کاربردی است که بیش از 60 زبان را پشتیبانی می کند. سیستم مدیریت محتوای جوملا برای هر وب سایتی که به مدیریت محتوای جامع نیاز دارد مناسب است – به عنوان مثال، موسسات آموزشی یا وب سایت های پیچیده مانند شبکه های اجتماعی.

تعدادی از الگوهای ظاهری و داخلی برای کمک به شما در ساختن پایه ای محکم برای وب سایتتان در دسترس هستند. آنچه جوملا را متمایز می کند گروه های گسترده کاربران و گزینه های مدیریت کاربر و بسیاری از ویژگی های داخلی مانند مدیریت بنر و جستجو است. همچنین می توانید اطلاعات کاربران را جمع آوری و مدیریت کنید.

دروپال

اگر از افراد باهوش فنی بپرسید سیستم مدیریت محتوا چیست ، آنها به احتمال زیاد Drupal را به عنوان مثال ذکر می کنند. دلیل آن این است که دروپال سیستم مدیریت محتوایی است که احتمالاً به بیشتربه کدنویسی و کارهای فنی احتیاج دارد.

دروپال نیز رایگان است. از یک پنل مدیریت پیشرفته، به کنترل کامل ارائه محتوا و همچنین مدیریت کاربر و دسترسی ها کمک می کند. به علاوه، دارای بارگیری سریع و ایمن است و از بیش از 70 زبان پشتیبانی می کند. راه حل های آماده برای بخشهای مختلف بازار مانند گردشگری یا تجارت الکترونیکی ، ایجاد وب سایت را برای کاربران آسان تر می کند. اگرچه ممکن است مبتدیان از این سیستم مدیریت محتوا چشم پوشی کنند، اما توسعه دهندگان در ساخت وب سایت های عالی مشکلی ندارند.

مجنتو

اگر تمرکز شما تنها در تجارت الکترونیکی باشد، مجنتو یک راه حل کاملا مستقل ارائه می دهد. مجنتو در دو نسخه وجود دارد، یک نسخه خود میزبانی رایگان و دیگری خدمات برتر. آنچه باعث جذابیت مجنتو برای مشاغل بزرگ می شود سرعت بالا، امنیت و مقیاس پذیری آن است. پشتیبانی چند سایته را دارد، و می تواند بستر مناسبی برای هر کسب و کاری باشد که به بخشهای مجزا مانند فروشگاه های زنجیره ای احتیاج دارد.

پرداخت سریع و ادغام آسان با راه حل های پرداخت مانند PayPal مطمئنا استفاده از فروشگاه های آنلاین را کربردی خواهد کرد. رابط سرور بصری ، تجزیه و تحلیل خارج از محدوده ، مضامین و برنامه های افزودنی نیز خواهد بود. با این حال ، برخلاف کاربران ووکامرس ، کاربران مجنتو ممکن است به دانش پایه ای در زمینه توسعه وب نیاز داشته باشند. اما این واقعاً دلیلی نیست که شما را از امتحان کردن مجنتو باز دارد.

Squarespace

Squarespace یک راه حل آماده برای ساخت تقریباً هر نوع وب سایتی است. بسیار ساده است و هر کسی می تواند یک وب سایت ایجاد کند به عنوان مثال فروشگاه های فیزیکی ، متخصصان ، وبلاگ نویسان و هنرمندان. علاوه بر این ، با ادغام شبکه های اجتماعی همراه است. حاصل چیست؟ وب سایت شما با یک زیر دامنه پیش فرض همراه خواهد بود و در سرورهایSquarespace  قرار دارد و کنترل کمی برای شما ایجاد می کند. دامنه های سفارشی با هزینه اضافی ارائه می شوند.

Squarespace ابزاری پولی است که دارای یک دوره آزمایشی رایگان است. اگرچه شما می توانید طیف گسترده ای از الگو ها و ماژول های چشمگیر را انتخاب کنید. خود الگو ها متناسب با انواع وب سایت ها بهینه شده اند.

اگر همه آنچه شما نیاز دارید یک راه آسان برای ایجاد یک وب سایت جذاب است ،Squarespace  انتخاب مناسبی برای شماست. نیازی به نگرانی در مورد نکات فنی یا تعجب از این که سیستم مدیریت محتوا چیست ندارید. در عوض ، می توانید روی ایجاد محتوا تمرکز کنید. برخلاف ابزارهای قبلی، Squarespace یک سازنده وب سایت میزبان است ، به این معنی که شما نیازی به خرید میزبانی وب خود ندارید .

Wix

Wix تقریباً به همان روش Squarespace کار می کند. با این حال ، تفاوت آن با Squarespace در این است که شامل یک طرح رایگان است. همچنین تعداد بیشتری الگو برای شروع ارائه می دهد.

راه اندازی راحت و گام به گام Wix همراه با راه حل میزبانی ، ایجاد وب سایت را به فعالیتی سرگرم کننده تبدیل می کند. راه اندازی Wix  شما را در فرآیند انتخاب الگو راهنمایی می کند و اطمینان حاصل می کند که الگویی مناسب برای وب سایت خود دریافت می کنید. همچنین رسانه های اجتماعی را ادغام می کند و شامل ویژگی های وبلاگ نویسی است. با این وجود ممکن است شما در راه اندازی یک وب سایت با استفاده از  Wix مشکلاتی داشته باشید، مگر اینکه بخواهید برای حذف مارک تجاری هزینه کنید.

Ghost

اگر همه آنچه که به دنبال آن هستید یک تجربه نوشتن پاک برای وبلاگ نویس ها و خوانندگان است ، باید Ghost را امتحان کنید . به شما امکان می دهد به سادگی بر نوشتن پست های خود تمرکز کنید. متمرکز بر کاربر است ، با حداقل رابط کاربری و از Markdown در ویرایش استفاده می کند. با استفاده از FTP می توانید مضامین و محتوای خود را بار گذاری کنید.

شما می توانید از بین نسخه خود – میزبان قابل بارگیری رایگان و نسخه برتر در سرورهای Ghost یکی را انتخاب کنید. Ghost همچنین از اشتراک اولیه اجتماعی و سئو نیز پشتیبانی می کند. با این حال ، در انتخاب میزبان محدود خواهید بود ، زیرا بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی مشترک از کدی که Ghost استفاده می کند پشتیبانی نمی کنند. Ghost بستر مناسبی برای انتشار وبلاگ شما یا اجرای یک نشریه آنلاین کوچک است ، اما نه بیشتر.

چگونه می توانید با سیستم مدیریت محتوای انتخابی خود شروع کنید

به استثنای Squarespace و Wix ، همه این سیستم های مدیریت محتوا خود میزبان هستند. این بدان معنی است که برای شروع کار به یکی از این موارد لازم است:

  • میزبانی وب بخرید
  • نرم افزار مدیریت محتوا را بر روی میزبان خود نصب کنید
  • تنظیمات سیستم مدیریت محتوا را برای کنترل سبک ، عملکرد و غیره پیکر بندی کنید.