ساختار محتوای خوب چگونه است

ناب دیزاین آموزش 07 ژانویه 2021
ساختار محتوای خوب چگونه است

محتوا بسیار مهم است! اینکه بگوییم محتوای شما با ارزش ترین دارایی وب سایت شما است ، احتمالاً زیاد قانع کننده نیست. بخاطر اینکه شما اطلاعات ، خدمات یا محصولات را ارائه می دهید ، محتوای شما دلیل اصلی داشتن وب سایت است. افراد از وب سایت شما بازدید می کنند زیرا به دنبال چیزی می گردند و هدف اصلی شما باید کمک به آنها در یافتن آن باشد.

با این وجود ، علاوه بر بررسی مفید، موثر و خوب نوشتن مطالب ، باید از منظم بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید. بازدید کنندگان شما باید بتوانند به سرعت سایت شما را اسکن کرده و محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. این کار آسان نیست با توجه به اینکه افراد مختلف زیادی از سایت شما بازدید می کنند و انتظارات همه آنها متفاوت است. در اینجا مجموعه ای از 9 دستورالعمل وجود دارد که به شما کمک می کند محتوای خود را برای همه بازدیدکنندگان خود سازماندهی کنید.

  • یک ساختار اطلاعاتی مشخص تعریف کنید

مطمئناً منطقی ترین نقطه شروع ، تعریف یک ساختار اطلاعاتی واضح برای محتوای شماست. حالا چه چیزی مشخص است؟ ذهن انتزاعی و برخی تجربه ها با سازماندهی محتوا به شما کمک می کند تا نسخه پیش نویس اول را تعریف کنید. با این حال ، مهم نیست که چقدر باهوش هستید ، یا چقدر تجربه دارید ، فکر نکنید ساختار نهایی کاری است که می توانید به تنهایی انجام دهید.

در پایان روز ، این کاربر آینده است که باید تصمیم بگیرد کدام محتوا مرتبط است و کدام یک مناسب نیست. حتی بیشتر ، این است که کدام محتوا به چه زمانی از بازدید آنها مرتبط است. برای اینکه بدانید مردم چگونه از سایت شما استفاده می کنند ، کار منطقی پرسیدن از آنهاست.

با تعریف گروه هدف خود شروع کنید. سپس چند کاربر احتمالی را به گروه های متمرکز دعوت کنید تا در مورد ایده های خود بحث کنند و تصویر روشنی از اهدافشان بدست آورید. همچنین می توانید نظر سنجی یا مصاحبه انجام دهید و البته از مرتب سازی کارت استفاده کنید تا بفهمید سازماندهی محتوا برای آنها چه منطقی دارد. تا زمانی که ساختار محتوای نهایی خود را بر اساس ایده های کاربران خود قرار دهید و نه ایده های خود، مهم نیست که از کدام تکنیک استفاده می کنید.

  • با محتوای مهم شروع کنید

هنگامی که ساختار مشخصی برای محتوای خود ایجاد کردید ، باید جزئیات بیشتری را ارائه داده و درمورد نمایش این محتوا در سایت خود تصمیم بگیرید. مهم این است که شما با مهمترین مطالب شروع کنید. سوالات اصلی مردم هنگام بازدید از سایت شما چیست؟ سعی کنید به این موارد پاسخ دهید ، یا حداقل یک نقطه شروع واضح در صفحه اصلی ارائه دهید. سپس ، می توانید به محتوای کم اهمیت فکر کنید و تصمیم بگیرید که کجا یا چگونه آن را در سایت خود مرتب کنید.

وقتی افراد وارد سایت شما می شوند ، همیشه از بالای صفحه شروع به کار می کنند. اطمینان حاصل کنید که این را در ذهن داشته باشید و از مستغلات وب سایت خود در بالای صفحه استفاده کنید. شما می توانید محتوای اصلی را نمایش دهید تا بلافاصله به سوالات اصلی بازدید کنندگان خود پاسخ دهید ، یا با کلیک کردن روی پیوند ، یا پیمایش در پایین صفحه ، افراد را به ورود به سایت سوق دهید.

  • گروه بندی مطالب مرتبط

جنبه دیگری که به شما در سازماندهی بهتر محتوای وب سایت خود کمک می کند ، گروه بندی عناصر مربوطه است. مربوط، آنچه شما مرتبط می دانید نیست ، بلکه آن چیزی است که بازدیدکنندگان شما فکر می کنند متعلق به هم است. بسته به هدف آنها و روش نزدیک شدن به حل آن ، ایده آنها از محتوای مرتبط ممکن است کاملا متفاوت از ایده شما باشد. در حالی که سعی می کنید محتوا را به روشی منطقی و عینی سازماندهی کنید ، کاربران واقعی بیشتر ذهنی و هدف گرا خواهند بود.

محتوای مرتبط که به روشی منطقی و در عین حال کاربردی گروه بندی شده باشد ، می تواند زندگی را برای کاربر بسیار آسان کند. جستجوی محتوای مرتبط و همچنین زمان لازم برای پیدا کردن چیزی می تواند به حداقل برسد. در نتیجه ، مرور وب سایت برای بازدید کنندگان شما بصری تر و کارآمدتر می شود.

  • فقط موارد مرتبط را نشان دهید

فقط موارد مرتبط را نشان دهید. خوب ، این کمی واضح به نظر می رسد ، اما گویا بسیاری از وب سایت ها هنوز ایده ساده نگه داشتن آن را در نظر نگرفته اند. به هر حال “ساده نگه داشتن” به چه معناست؟ در واقع ، این بدان معنی است که شما فقط باید محتوایی را در زمانی که بازدید کنندگان شما در یک صفحه خاص از وب سایت شما هستند ، مرتبط کنید.

شما باید درباره مسیری که بازدیدکنندگان برای رسیدن به اهدافشان طی می کنند ، تصور روشنی داشته باشید. همچنین ، شما باید از مراحل مختلف آنها در آن مسیر آگاه باشید. به عنوان مثال ، در آغاز کار ، ممکن است هنوز لازم باشد آنها را ترغیب کنید یا آنها را متقاعد کنید. بعداً ، شما می خواهید از هر نوع حواس پرتی جلوگیری کنید و به عنوان مثال مطمئن شوید که آنها به خرید خود ادامه می دهند. فقط محتوای مربوط به این مراحل مختلف را نمایش دهید.

  • همه موارد مرتبط را نشان دهید

گرچه تمرکز روی موارد مرتبط و کنار گذاشتن محتوای اضافی یا حواس پرتی مهم است ، در واقع قرار دادن هر چیز مرتبطی نیز ضروری است . باز هم ، همه چیز به این می رسد که بدانید بازدیدکنندگان شما در مراحل مختلف بازدید از سایت شما چه کارهایی انجام می دهند و به چه نوع محتوایی علاقه مند هستند.

باز هم ، شما می توانید تظاهر کنید که یک بازدید کننده از وب سایت خود هستید و حدس بزنید چه نوع اطلاعاتی مرتبط خواهد بود. یا می توانید از کاربران واقعی بخواهید کارهای مختلفی را انجام دهند و از موارد متفاوتی استفاده کنند تا به شما بگویند دقیقاً چه محتوایی را پیدا می کنند. سپس می توانید به روش هایی برای نمایش اطلاعات اضافی فکر کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید محتوای دارای اولویت بالا را مستقیماً در سایت قرار دهید یا در صفحات مختلف خود به محتوای کمتر فوری پیوند دهید. فقط از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنید.

  • مخاطبان مختلف را در نظر بگیرید

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان وب سایت شما یکسان نیستند. حتی ممکن است گروه های مختلفی با سطح تخصص ، دانش و اهداف کاملا متفاوت داشته باشید. همچنین ، مردم شیوه های مختلفی برای ارائه محتوا مانند دیداری ، شنیداری یا تعاملی را ترجیح می دهند.

هنگام تنظیم محتوای خود ، اطمینان حاصل کنید که افراد مختلفی را که از سایت شما بازدید می کنند شناسایی کرده اید. ممکن است بخواهید سناریوهای کاربری ایجاد کنید تا تصویری واضح از کاربران شما و نحوه استفاده آنها از وب سایت خود بدست آورد. سپس آنها را اولویت بندی کنید و ببینید برخی از آنها از دیگران مهمتر هستند یا خیر. با مرتبط ترین کاربر شروع کنید. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که در پایان سازماندهی محتوای خود به همه کاربران فکر کرده اید. ممکن است مجبور باشید برخی از عناصر محتوا را دو برابر کنید زیرا ممکن است کاربران مختلف آنها را به طور متفاوتی گروه بندی کنند. نگران این موضوع نباشید اگر پیوندهای تکراری تنها راه اطمینان از یافتن محتوای خاص توسط همه کاربران است ، چرا پیوند را دو بار قرار ندهید.

  • نقاط مختلف ورود را ارائه دهید

شما همچنین می توانید بین کاربران مختلف تمایز بیشتری ایجاد کنید و نقاط ورودی مختلفی را به وب سایت خود ارائه دهید. به عنوان مثال ، شما می توانید بین مشتریان تجاری یا فردی ، یا مشتریان تازه، یا کارشناسان و تازه کارهای حوزه خود ، تمایز مشخصی ایجاد کنید. به خصوص اگر بتوانید گروه های بسیار خاصی را با انتظارات کاملاً متفاوت از وب سایت خود متمایز کنید ، ممکن است بخواهید در مورد نقاط ورود جداگانه برای هر گروه فکر کنید.

  • سفارشی سازی را ارائه دهید

همچنین می توانید برای یک سازمان محتوای از پیش تعریف شده و انعطاف پذیرتر تصمیم بگیرید. به کاربران خود اجازه دهید درگیر شوند و خود تصمیم بگیرند که چه چیزهایی مهم است و چه چیزهایی مهم نیست. به خصوص برای سرویس ها یا سایت هایی که بسیار شخصی هستند یا شامل استفاده منظم هستند ، یک روش قابل تنظیم می تواند ایده آل باشد. به عنوان مثال ، برنامه هایی مانند Adobe Creative Suite به شما امکان می دهند پنجره ها را با توجه به تنظیمات شخصی و ارتباط آنها با پروژه فعلی خود باز و پنهان کنید.

  • قبل از اجرا تست کنید

مهمترین نکته ای که باید برای سازمان محتوای خود در نظر بگیرید این است که شما فقط به منطق خود متکی نیستید ، بلکه از کاربران خود بپرسید که منطق آنها چیست. آنها افرادی هستند که از وب سایت شما بازدید می کنند ، به دنبال اطلاعات یا محتوای دیگر هستند. مهم نیست که شما چه فکر می کنید ، ساختار محتوای شما باید انتظارات آنها را برآورده کند.

پس از تحقیقات اولیه کاربر با گروه های متمرکز ، مصاحبه ها یا جلسات مرتب سازی کارت ، اطمینان حاصل کنید که قبل از اجرای ساختار محتوای نهایی خود ، مجدّداً به کاربران بالقوه خود مراجعه کنید. از طریق تست های از راه دور ، یا جلسات آزمایش کاربر کنترل شده ، موارد استفاده مربوطه را تعریف کنید و از کاربران بخواهید که بازخورد دهند. هرگونه گیجی ، تحریک یا از دست رفتن اطلاعاتی که قبل از اجرا شناسایی شود ، هم در وقت و هم در هزینه شما صرفه جویی می کند.