محتوای همیشه سبز

ناب دیزاین وبلاگ 30 دسامبر 2020
محتوای همیشه سبز

اگر درگیر سئو ، بازاریابی محتوا یا هر نوع بازاریابی وب هستید، احتمالاً جمله “محتوای همیشه سبز” را شنیده اید و به شما گفته شده است که سایت شما باید آن ویژگی را داشته باشد. پس بازاریابی همیشه سبز چیست و چرا مقالات همیشه سبز برای سئو خوب هستند؟

امروز ما در مورد اصول مقالات همیشه سبز توضیح خواهیم داد، نحوه نوشتن یک محتوای همیشه سبز، و اینکه چرا قرار دادن پست های همیشه سبز می تواند باعث بهبود رتبه وب سایت شما گردد.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز ، محتوایی است که با گذشت زمان قدیمی نمی شود و تا مدت ها می تواند کاربردی و قابل استفاده باشد.

پس چرا به آن “همیشه سبز” می گویند؟

اصطلاح “همیشه سبز” حتی برای افراد غیرحرفه ای نیز آشنا به نظر می رسد زیرا درختان همیشه سبز (معمولاً انواع کاج یا صنوبر) اغلب برای تزئین خانه ها در کریسمس استفاده می شود. درخت همیشه سبز نمادی از زندگی همیشگی است زیرا آن ها بیش از ریزش برگ های خود را در طول فصول حفظ می کنند. مانند درختان، محتوای همیشه سبز پایدار و ماندگار در نظر گرفته می شود.

شاید فکر می کنید ، “هی ، یک لحظه صبر کن. تمام محتوای آنلاین پایدار است. مقالات و پست های وبلاگ هرگز ناپدید نمی شوند. ” وقتی صحبت از “همیشه سبز” بودن یک قطعه محتوا می شود، منظورمان این است که محتوای همیشه سبز محتوایی است که از مدت ها قبل از انتشارش همچنان به اهمیت خود ادامه می داد، بنابراین با گذشت زمان میزان بازدید بیشتر می شود. برای درک بهتر تولید محتوای “همیشه سبز” ، می توان بررسی کرد که انواع محتواها همیشه سبز نیستند .

چه محتوایی همیشه سبز نیست :

  • مقالات خبری
  • آمارها یا گزارش های عددی که احتمالاً تغییر می کنند و از رده خارج می شوند
  • قطعات مربوط به تعطیلات یا فصلی خاص
  • مقالات متمرکز بر روند فعلی یا مد فرهنگ پاپ هستند
  • آخرین روند لباس و مد

محتوای وب همیشه سبز (عملا) فاقد تاریخ انقضاء است و به طور ایده آل در طولانی مدت ارزش خود را حفظ می کند. به عنوان مثال، هر آنچه در مورد انتخابات ریاست جمهوری امسال نوشته شده است ، محتوای همیشه سبز نیست زیرا شش ماه دیگر منسوخ می شود و بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع در قبرستان گوگل به پایان می رسند، و دیگر هرگز جستجو نمی شوند.

قالب های رایج محتوای همیشه سبز

در زیر چندین قالب رایج همیشه سبز وجود دارد که ممکن است در تولید محتوای ماندگار در نظر بگیرید.

  • لیست ها
  • نکات برتر
  • دستور های آموزشی
  • مدخل های دایرةالمعارف
  • بررسی محصولات
  • فیلم ها

نوشتن در این قالب ها به طور خودکار محتوای شما را همیشه سبز نمی کند، اما این ساختارها به خوبی با نوشتن همیشه سبز کار می کنند. فیلم ها به ویژه در مواقعی که شما نیاز به نشان دادن چگونگی انجام کار دارید، مانند نحوه درست کردن کیک یا نحوه دوغاب سازی وان، بسیار موثر هستند. اگر امکان استفاده از فیلم را ندارید، استفاده از یک سری تصاویر (عکس یا تصویر، نمودار و غیره) می تواند برای شما کارساز باشد.

 

ایده های مقاله همیشه سبز

بعضی از موضوعات هرگز قدیمی نمی شوند! در اینجا برخی از ایده های مقاله همیشه سبز وجود دارد که قدمتی مانند بشریت دارند:

  • عشق و عاشقانه
  • غذا
  • امور مالی / پس انداز پول
  • فرزند پروری
  • کاهش وزن
  • مشاغل
  • نگهداری از حیوانات خانگی

البته مهم است که به موضوعات همیشه سبز و مرتبط با تجارت خود بپردازید. اگر لوازم اداری می فروشید ، عناوین همیشه سبز مرتبط می توانند شامل “چگونگی مرتب نگه داشتن میز کار” یا “انواع مختلف قلم و زمان استفاده از آن ها” باشند. اگر به دنبال ایجاد مزایا در کسب و کار محوطه سازی خود هستید ، یک پست در مورد انواع گیاهان که در آب و هوای شما بهتر عمل می کنند به عنوان یک مقاله همیشه سبز کار می کند.

مشکلی که در ایجاد ایده های خوب همیشه سبز وجود دارد این است که غالباً احساس می شود که بهترین موضوعات قبلاً پوشش داده شده است، شاید حتی بیش از حد. در این حالت ، مهم این است که یک دیدگاه منحصر به فرد به یک موضوع محبوب اضافه کنید، یا با عمق بیشتری به توضیح مطلب بپردازید و جزئیات بیشتری را ارائه دهید. به دنبال کلمات کلیدی دنباله دار باشید که دارای حجم هستند اما رقابت فوق العاده بالایی ندارند. اگر بازار خاصی دارید ، ممکن است دریابید که محتوای کمتری در وب درباره موضوع شما وجود دارد و باعث می شود که محتوای همیشه سبز شما با ارزش تر شوند.

نمونه هایی از محتوای همیشه سبز

در اینجا چند نمونه خاص از مقالاتی وجود دارد که به عنوان مقاله های همیشه سبز در نظر گرفته می شوند.

  • چگونه یک خانه سگ بسازیم: آموزش های واضح با عکس های جذاب مقالات عالی و همیشه سبز را ایجاد می کنند.
  • 10 راه برای لذت بردن از بیکن: آیا می توانید آینده ای را تصور کنید که مردم از بیکن خوششان نیاید؟ من مطمئن نیستم
  • نکات برتر برای تسکین گریه نوزادان: همیشه والدینی برای نسل تازه وجود دارند و کسانی که نوزادانشان جیغ می کشند احتمالاً بسیار مایل به مشاوره هستند. “بهترین نکات” ارزشش را برای سال ها حفظ می کند و والدین جدید می توانند این لیست را با همسالان وحشت زده خود به اشتراک بگذارند.

اینها محتواهایی هایی هستند که به عنوان محتوای همیشه سبز در نظر گرفته می شوند زیرا این موضوعات در آینده نیز مورد نیاز کاربران زیادی خواهد بود.

نمونه هایی از سایت های همیشه سبز

این سایت ها تولید کنندگان عمده محتوای همیشه سبز هستند:

about.com

wikipedia.com

answers.com

imdb.com

ehow.com

این سایت ها مقادیر زیادی از مقالات همیشه سبز را در موضوعات متنوعی منتشر می کنند. برای مثال ویکی پدیا تقریباً برای نیمی از جستجوهای گوگل در صفحه اول قرار دارد! خوب است که به این سایت ها مراجعه کنید نه تنها نمونه های خوبی از محتوای همیشه سبز را ببینید، بلکه همچنین در مورد کمبود برخی از این سایت ها و مواردی که می توانید برای بهبود آنها بنویسید مطالب را بررسی کنید.

 

سئوی همیشه سبز: ترکیب محتوای پایدار با کلمات کلیدی محبوب

محتوای همیشه سبز قسمت ارزشمندی از یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب برای وب است، اما در صورت ترکیب با تکنیک های جستجوگر ها، از قدرت بیشتری برخوردار می شود. مطالب همیشه سبز خود را بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر خود بسازید. حتی ماندگارترین محتوای همیشه سبز نیز ارزشی ندارد اگر افراد به دنبال آن موضوع نباشند یا اگر مربوط به تجارت شما نباشد، بنابراین تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دهید .

حتماً از تکنیک های اساسی سئو مانند بهینه سازی کلمات کلیدی در صفحه (اما نه پر کردن کلمات کلیدی !) ، استفاده از متن alt تصاویر خود و همچنین دکمه های اشتراک اجتماعی استفاده کنید. هرچه مقاله همیشه سبز شما سازگار با جستجو باشد ، بیشتر می توان آن را مشاهده کرد، به اشتراک گذاشت و پیوند داد ، که باعث ایجاد ترافیک در چند ماه یا حتی سالهای آینده می شود.

 

نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز

برای خبرگان ننویسید – بعضی اوقات ممکن است تمایل داشته باشید که مقاله ای را بنویسید که تخصص شما را در مورد یک موضوع خاص نشان دهد، اما این می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. کارشناسان کمتر در جستجوی کمک هستند – مخاطبان شما در درجه اول مبتدی هستند و شما می خواهید محتوایی را تهیه کنید که هدف آن ها باشد.

از زبان بیش از حد فنی پرهیز کنید – از آنجا که بیشتر مطالب شما برای مبتدیان است، زبان پیچیده و فنی می تواند آنها را بترساند، پس با الفاظ ساده تری متن خود را بنویسید.

موضوع خود را محدود کنید – اگر درباره موضوعی بسیار گسترده بنویسید ، متن شما بسیار طولانی تر خواهد شد و احتمالاً خوانندگان مبتدی را از دست خواهید داد. مباحث گسترده دارای کلمات کلیدی کوتاه تر، یا اصطلاحات عنوان شده، با رقابت بیشتر هستند. نوشتن مقاله گسترده تر نیز برای نویسنده دشوارتر است. موضوعات ساده و خاص مانند “چگونه می توان یک ضربه چرخشی زد ” و “راهنمای تکنیک های ضربه قدرتمند” را به دست آورد.

پیوند دادن پست ها با هم – اگر راهنمای کاملی در مورد موضوعی مانند “راهنمای مراقبت از دوچرخه” دارید ، این مبحث گسترده را به موضوعات خاصی مانند “چگونه به ترمز های دوچرخه خود روغن بزنید” و “چگونه لاستیک دوچرخه را تعویض کنید” تقسیم کنید ، “و سپس آن مقالات را با هم پیوند دهید. این موضوع برای سئو بسیار مفید است و به خوانندگان اجازه می دهد تا نیاز خاصی را حل کنند و در عین حال آن ها را به مقالات مرتبط راهنمایی کنند.

استفاده مجدد از بهترین محتوای خود – هنگامی که یک مقاله عالی از محتوای همیشه سبز ایجاد می کنید ، به دنبال راه هایی برای استفاده مجدد از آن در قالب های دیگر باشید. در ادامه چند ایده عالی برای استفاده مجدد از محتوا آورده شده است .

 

فقط به نوشتن همیشه سبز اعتماد نکنید

محتوای همیشه سبز بسیار ارزشمند است، اما این بدان معنا نیست که تمام محتوای سایت شما باید همیشه سبز باشد – مقالات به موقع و موضوعی نیز ارزش خود را دارند .

هکانطور که قبلا گفتیم هر بخشی که در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2020 بحث می کند ، به عنوان نوشته همیشه سبز واجد شرایط نیست زیرا به زودی منسوخ خواهد شد مزیت نوشتن درباره ریاست جمهوری 2020 (علی رغم اینکه همیشه سبز نیست ) این است که در حال حاضر بسیار مورد جستجو و بحث قرار گرفته است. مطلبی درباره موضوعی به موقع مانند انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 می تواند تا چند ماه آینده بازدید زیادی را به سایت شما منتقل کند ، اما پس از آن عملاً بی ارزش خواهد بود. همین مورد در مورد مقاله ای که از آمارهای اخیر استفاده می کند و بسیار تحقیق شده است ، صدق می کند. مطالبی از این دست هنوز بسیار ارزشمند و مهم هستند ، اما برای همیشه وجود نخواهد داشت.

ارزش محتوای همیشه سبز این است که این امکان را دارد که سایت شما برای ماه ها ، یا حتی سالها همچنان برای بازدیدکنندگان تازگی و جذابیت داشته باشد. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا به ترکیبی از مقالات موضوعی و پست های ماندگار همیشه سبز متکی است .