نحوه کاهش اسپم اسکور در سئو سایت

ناب دیزاین وبلاگ 03 آوریل 2021
نحوه کاهش اسپم اسکور در سئو سایت

اسپم اسکور برای اندازه گیری کیفیت سایت ها ایجاد شده است و یک عدد می باشد که تمام مشکلات محتوایی و لینک های مخرب وب سایت شما را نشان می دهد. اگر اسپم اسکور وب سایت شما از 1 تا 30 درصد باشد، سایت شما عالی است و هیچ مشکلی ندارد. اگر این عدد بین 30 تا 60 درصد باشد، سایت شما مناسب است اما باید از آن مراقبت کنید و حواستان به آن باشد. اگر این عدد بین 61 تا 100 درصد باشد، یعنی سایت شما در محدوده خطرناک قرار دارد و باید برای آن به فکر چاره باشید و تغییراتی در آن ایجاد نمایید.

برای ایجاد تغییرات نیازی نیست حتما لینک های مخرب را حذف کنید، می توانید محتوای سایت را بررسی کرده و با تغییر در محتوا و آپدیت آنها، جایگاه وب سایت خود را حفظ نمایید. اسپم اسکور توسط شرکت نرم افزاری MOZ و داده های سئو ایجاد می شود و رتبه سایت را نشان می دهد. رتبه سایت ها معمولا بین 0 تا 17 می باشد و اگر اسپم اسکور سایتی 17 باشد، گوگل آن را در لیست سیاه قرار می دهد و دیگر در نتایج گوگل نمایش داده نمی شود.

سیگنال ها و موارد زیادی هستند که وجود آنها باعث بالا رفتن عدد اسپم اسکور سایت می شود و در نتیجه رتبه وب سایت کاهش پیدا می کند. شما به عنوان سئوکار باید این سیگنال ها و رفتارهای اشتباه را بشناسید تا بتوانید از افزایش نرخ اسپم اسکور سایت خود جلوگیری کنید. این موارد عبارتند از:

– پسوند دامنه

– طول و مفهوم دامنه

– استفاده از خط تیره در دامنه

– استفاده از حروف صدا دار در دامنه

– داشتن تعداد صفحات کم

– استفاده از فونت های نامناسب و غیر جذاب

– استفاده نکردن از گوگل تگ منیجر

– نوشتن اطلاعات تماس اشتباه و تقلبی

– نداشتن حساب کاربری لینکدین

– نداشتن ایمیل و قرار ندادن آن در سایت

– تگ نکردن کلمات کلیدی

– بازدید پایین

– استفاده از عناوین خیلی کوتاه یا خیلی طولانی

– نداشتن لوگو و استفاده نکردن از فاآیکون

– استفاده از دامنه های نامرتبط

– استفاده از لینک های زیاد

– داشتن URL های نامناسب

– استفاده از کلمات ممنوع و مسموم

– لینک سازی به سایت های نامرتبط

– لینک سازی غیر طبیعی

– نداشتن پیکسل پیگیری فیسبوک

برای به دست آوردن بهترین نتایج و سودمند بودن وب سایت، بهتر است نرخ اسپم اسکور خود را کاهش دهید و آن را به کمتر از 1 برسانید. در زیر چند روش ساده و سریع برای کاهش اسپم اسکور در سئو سایت را توضیح داده ایم که شما با به کارگیری و عمل به آنها می توانید به راحتی عدد اسپم اسکور سایت را پایین بیاورید و رتبه وب سایت خود را بالا ببرید. این راه ها عبارتند از:

در انتخاب نام دامنه دقت کنید.
نامی که برای دامنه سایت خود انتخاب می کنید، در رتبه بندی سایت شما تاثیری ندارد اما یکی از مواردی است که می تواند در افزایش نرخ اسپم اسکور سایت شما تاثیر داشته باشد. انتخاب نام دامنه و آدرس سایت درست و دقیق، یکی از راه های کاهش اسپم اسکور سایت شما می باشد. هنگام انتخاب نام دامنه به طول و مفهوم آن دقت کنید و سعی نمایید کوتاه و با مفهوم باشد. نام دامنه انتخابی شما می تواند ۲۵۳ کاراکتر داشته باشد و باید فاقد هرگونه اشتباه تایپی و غلط املایی باشد.

از برخی دامنه ها استفاده نکنید.
اگر دامنه سایت شما مشکل داشته باشد، نرخ اسپم اسکور افزایش پیدا می کند. به همین دلیل نباید از هر دامنه ای استفاده کنید. هنگام خرید دامنه، علاوه بر نام، به پسوند آن نیز دقت کنید. باید بدانید پسوندهای ir، org و com معتبر تر هستند و سایت های با این پسوندها خیلی به ندرت فعالیت اسپمی دارند. سعی کنید از دامنه های زیر استفاده نکنید زیرا این دامنه ها نرخ اسپم اسکور سایت شما را افزایش می دهند. این دامنه ها عبارتند از: .rest، .gq، .buzz، .fit، .top، .cf، .tk، .work، .ml و .ga.

به صورت طبیعی لینک سازی کنید.
لینک سازی و رپورتاژ، باعث افزایش اعتبار سایت و بالا رفتن میزان آگاهی از برند شما می شود. سعی کنید حتما به صورت طبیعی لینک سازی کنید زیرا گوگل سایت هایی که غیر طبیعی لینک سازی می کنند را جریمه می کند. به هیچ عنوان بک لینک پروفایلی نخرید زیرا باعث می شود عدد اسپم اسکور سایت شما افزایش پیدا کند.

حساب کاربری لینکدین خود را در سایت قرار دهید.
لینکدین یکی از معتبرترین و معروف ترین شبکه های اجتماعی است که داشتن حساب کاربری در آن باعث افزایش اعتبار شما می شود. شما باید علاوه بر درج اطلاعات تماس و راه های ارتباطی خود، حساب کاربری لینکدین خود را در وب سایت قرار دهید و آدرس آن را با سایت لینک کنید. قرار دادن آدرس حساب کاربری لینکدین یکی از راه های کاهش اسپم اسکور سایت شما می باشد.

کم کم به تعداد صفحات سایت اضافه کنید.
سایت هایی که فعالیت اسپمی دارند و با این هدف ایجاد شده اند، دارای صفحات و مطالب اندک و کمی هستند. شما برای کاهش نرخ اسپم اسکور وب سایت، باید به مرور و کم کم به تعداد صفحات سایت خود اضافه کنید. سعی کنید حتما صفحه “ارتباط با ما” ایجاد کنید و در آن درباره خود بنویسید و راه های ارتباطی و اطلاعات تماس خود را در آن قرار دهید.

حتما از گواهینامه SSL استفاده نمایید.
اگر از http استفاده می کنید، بهتر است گواهینامه SSL را برای سایت خود فعال نمایید. شما با استفاده از گواهینامه SSL، می توانید تمام اطلاعات ثبت شده بین کاربر و سرور را رمزگذاری کنید. اگر گواهینامه SSL برای سایت شما فعال نباشد، کاربران پیام اخطار دریافت می کنند و این به معنای ناامن بودن سایت شما است. گواهینامه SSL هم به اعتبار وب سایت شما اضافه می کند و هم نرخ اسپم اسکور را کاهش می دهد.

از گوگل تگ منیجر استفاده کنید.
گوگل تگ منیجر ابزاری است که با آن می توان تمام تگ ها و کدهای موجود در سایت را مدیریت کرد و اطلاعات خاص و مهم را جمع آوری نمود. اکثر سایت های اسپمی از گوگل تگ منیجر استفاده نمی کنند. برای افزایش اعتبار سایت خود و کاهش دادن عدد اسپم اسکور، از گوگل تگ منیجر که ابزاری رایگان است، استفاده کنید.

از فاآیکون استفاده نمایید.
فاآیکون همان لوگوی اصلی مجموعه است که در سایز کوچکتر، در مرورگر به کاربر نشان داده می شود. شاید فاآیکون برای شما کم اهمیت به نظر برسد اما نبود آن باعث افزایش نرخ اسپم اسکور سایت می شود و سعی کنید حتما از آن استفاده کنید.

صفحات بی کیفیت و نامربوط را حذف کنید.
یکی از مواردی که باعث افزایش نرخ اسپم اسکور می شود، وجود صفحات بی کیفیت و نا مرتبط است. صفحاتی که محتوای کم، تکراری و کپی شده دارند، از نظر گوگل بی کیفیت و بی فایده محسوب می شوند. شما برای کاهش عدد اسپم اسکور سایت خود باید یا این صفحات را حذف کنید و به صفحات مرتبط دیگر ریدایرکت نمایید و یا آنها را آپدیت کرده و محتوای ارزشمند به آنها اضافه کنید.

سئو منفی انجام ندهید.
سئو منفی باعث بالا رفتن عدد اسپم اسکور سایت شما می شود. سعی کنید سئوی منفی انجام ندهید و بک لینک های غیر معتبر برای دامنه خود خریداری نکنید. اگر این کارها را انجام دهید، بدون اینکه خبردار شوید، باعث افزایش نرخ اسپم اسکور سایت خود می شوید.