نکات مهم در سئوی تصاویر

ناب دیزاین وبلاگ 19 آوریل 2021
نکات مهم در سئوی تصاویر

سئو شامل بسیاری از قسمت ها و استراتژی های مختلف است ،  اجرای برخی از آنها می توانند راه حل های سریع برای رسیدن به هدف مورد نظر و اجرای برخی دیگر از آن ها طولانی تر باشد. لازم به یادآوری است که هر کار کوچکی که می توانید برای تقویت سئو سایت خود انجام دهید ، تفاوتی ایجاد می کند، مخصوصاً زمانی که شما آن را انجام داده و دیگر سایت ها از آن غافل هستند .

بهینه سازی تصاویر موضوعی است که اغلب نادیده گرفته می شود. یک سایت برنامه ریزی می شود ، طراحی می شود و تصاویر بدون بهینه سازی صحیح اضافه می شوند ، اگرچه ممکن است تصاویر عالی به نظر برسند ، اما اغلب با نام فایل به پایان می رسد که شبیه IMG982713.jpg است و همانطور که مشاهده می کنید ، این نام فایل تصویری بسیار توصیفی نیست. بنابراین بدون بهینه سازی و برنامه ریزی مناسب ، شما یک دارایی ارزشمند SEO را هدر می دهید.

چرا سئو تصویر مهم است؟

طبق آمار بررسی شده هر روز 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود. و در سال 2020 Google Images 25.6٪ از کل جستجوهای اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

بهینه سازی تصاویر سایت به UX سایت شما ، زمان بارگذاری و رتبه بندی سایت در SERP های معمولی و همچنین جستجوی تصویر کمک می کند. سئو  سایت به ویژه اگر یک سایت تجارت الکترونیکی باشید بسیار مهم است ، زیرا به احتمال زیاد صدها تصویر خواهید داشت و اگر به درستی بهینه سازی نشوید ، بازدید و رتبه بندی بالقوه زیادی را از دست خواهید داد.

اگر تصاویر موجود در وب سایت شما به درستی علامت گذاری و بهینه سازی نشده اند ، زمان آن فرا رسیده است که تلاش خود را به سمت آن متمرکز کنید.

سئوی تصاویر

بهینه سازی تصویر تجارت الکترونیکی

اگر مشاغل مربوط به تجارت الکترونیکی انجام می دهید ، می دانید که SEO داستان متفاوتی است و مهم است که هر تغییر کوچک که می توانید در سایت خود انجام دهید به شما کمک می کند تا در رقابت برتر باشید.

یکی از این موارد بهینه سازی تصویر است. تصاویر بیش از سایر قسمتهای وب سایت تعداد بایت را تشکیل می دهند مخصوصاً در مورد سایتهای تجارت الکترونیکی این امر بیشتر صدق می کند ، زیرا این سایت ها تمایل دارند صدها اگر نه هزاران محصول و در نتیجه تصاویر محصول داشته باشند. همه این تصاویر محصول می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد سایت شما داشته باشد که می تواند بر حفظ مشتری و تبدیل شما نیز تأثیر بگذارد.به همین دلیل بهینه سازی تصاویر سایت شما یکی از بهترین روش ها برای بهبود عملکرد وب سایت و رتبه بندی SERP است ، که به خصوص در مورد سایت های بزرگ تجارت الکترونیکی بسیار مفید است زیرا همه تصاویر به طور بالقوه می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند .

در اینجا چند نکته در مورد کارهایی که می توانید برای کمک به بهینه سازی تصویر سایت خود انجام دهید آورده شده است.

  1. 1. فایل های تصویری سفارشی ایجاد کنید

از آنجا که SEO تصویر شما با نام فایل تصویر شروع می شود، وقتی نام فایل های تصویری خود را نام می برید ، می خواهید از یک نام فایل توصیفی استفاده کنید که حاوی کلمات کلیدی مناسب برای تصویر باشد. دلیل این امر این است که از نام فایل تصویری شما برای کمک به Google در درک موضوع تصویر استفاده خواهد شد.

مهم است که به یاد داشته باشید که نام فایل تصویر شما همان چیزی است که در Google و سایر موتورهای جستجو درباره اینکه تصویر شما چیست ثبت شده است .

 

2 alt text  متناسب با سئو را بنویسید

Alt-text  برای تصاویر سایت شما مهم است زیرا همان چیزی است که می توانید برای کمک به ایجاد زمینه تصویر بهتر استفاده کنید که به نوبه خود به موتورهای جستجو کمک می کند تصاویر شما را به درستی نمایه کنند.

Google حتی مقدار  alt textرا در تصاویر ذکر کرده و می گوید alt text اطلاعات مفیدی درباره تصویر در اختیار آنها قرار می دهد که می توانند برای تعیین بهترین تصویر برای جستجوی کاربر به آنها کمک کنند.

  1. 3. اندازه فایل تصویر

اندازه تصویر شما نقش مهمی در بارگیری سایت شما برای کاربران و موتورهای جستجو دارد. وجود تصاویر بزرگ (اندازه فایل) در سایت شما می تواند باعث کند شدن بار سایت شما شود. با تبدیل شدن سرعت صفحه به یک فاکتور رتبه بندی ، بیشتر از قبل اهمیت دارد که مطمئن شوید سایت شما در چند ثانیه بارگیری می شود.

به همین خاطر بهینه سازی اندازه فایل تصویری سایت شما نقش زیادی دارد زیرا همه اندازه های عظیم فایل می توانند مستقیماً بر رتبه شما در SERP ها و جستجوهای عکس تأثیر بگذارند ، به ویژه اگر سایت تجارت الکترونیکی بزرگی با صدها یا حتی هزاران تصویر داشته باشید.

شما نمی توانید اندازه فایل تصویری خود را به صورت تصادفی کاهش دهید ، این مسئله چیزی است که باید به درستی انجام شود ، در غیر این صورت ، با یک تصویر با کیفیت پایین مواجه خواهید شد. Adobe Photoshop   یکی از بهترین گزینه ها را برای کاهش اندازه فایل تصویر بدون تأثیر بر کیفیت تصویر به شما ارائه می دهد.

اگر به Adobe Photoshop دسترسی ندارید ، بسیاری از ابزارهای آنلاین عالی وجود دارد که می توانید برای ایجاد این تغییرات بصورت رایگان استفاده کنید. Tinyjpeg یک ابزار عالی است و همچنین ابزار فشرده سازی تصویر Squoosh نیز همین کار را می کند.

Squoosh به شما امکان می دهد تغییرات مربوط به کیفیت تصاویر خود را هنگامی که شروع به ایجاد تغییر در تصاویر خود می کنید ، پیش نمایش کنید. شما فقط باید تصویر خود را به داخل برنامه وب بکشید و رها کنید و اندازه فایل تصویر خود را تنظیم کنید.

هنگامی که همه تغییرات را در اندازه فایل تصویر خود ایجاد کردید ، سپس می توانید سرعت صفحه سایت خود را با یکی از ابزارهای موجود بصورت آنلاین تست کنید.

ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای آزمایش سرعت سایت خود استفاده کنید ، مانند       WebPageTest.org یا Pingdom. Google چند ابزار عالی دارد که می توانید به صورت رایگان برای بررسی سرعت سایت استفاده کنید .

زمان بارگیری برای UX و SEO مهم است ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که سایز فایل تصویر سایت خود را کاهش دهید تا مطمئن شوید سایت بارگیری سریع دارد. این نیشگون گرفتن و کشیدن در سایت شما در طولانی مدت نتیجه خواهد داد .

سئوی تصاویر

  1. 4. بهترین نوع فایل تصویری را انتخاب کنید

سه نوع فایل رایج وجود دارد که می توانید در سراسر سایت خود استفاده کنید ، آنها JPEG ، GIF و PNG هستند. هرکدام موافقان و مخالفان خود را دارند. JPEG. تمایل دارد که بهترین گزینه باشد زیرا قالبی است که بهترین گزینه ها را برای حفظ کیفیت تصویر هنگام فشرده سازی یا تغییر اندازه فراهم می کند.

PNG  غالباً برای آرم ها استفاده می شود زیرا به شما امکان می دهد یک تصویر کوچک با وضوح و با کیفیت بالا ایجاد کنید. هرچند باید مراقب باشید ، زیرا نمایشگر با کیفیت بالاتر باعث بزرگتر شدن اندازه پرونده می شود که می تواند عملکرد صفحه شما را با مشکل روبرو کند.

GIF های مشابه فایل های PNG هستند زیرا تصاویر کوچکتر مناسبی هستند ، نباید از آنها برای عکس های محصول یا تصاویر لنج استفاده شود.

JPEG بهترین فرمت است زیرا اندازه فایل ها را بدون از دست دادن کیفیت تصویر کوچک نگه می دارد و همچنین از پشتیبانی جهانی برخوردار است.

  1. 5. تصاویر مناسب برای موبایل

مهم است که به نحوه کار تصاویر سایت خود در تلفن همراه فکر کنید. چیزی که ممکن است شما ندانید این است که می توانید سایت های خود را نیز پاسخگو نشان دهید. داشتن تصاویر پاسخگو اطمینان حاصل خواهد کرد که تصاویر شما بر روی  همه دستگاه ها با اندازه صفحه نمایش مختلف به خوبی کار خواهند کرد.

  1. 6. ساختار فایل تصویر

Google در دستورالعمل های به روز شده تصویر خود ذکر کرده است که آنها از مسیر فایل و نام فایل برای رتبه بندی تصاویر استفاده می کنند.

: Google از مسیر URL و همچنین نام فایل برای کمک به درک تصاویر شما استفاده می کند. بیایید دوباره بهینه سازی تجارت الکترونیکی را بررسی کنیم ، آنها معمولاً دارای چندین محصول هستند. یک روش خوب این است که تصاویر خود را به جای اینکه همه آنها را در یک پوشه عمومی قرار دهید ، در پوشه های دسته بندی مختلف قرار دهید که با محصولات مختلف شما مطابقت داشته باشد.

خلاصه

SEO  شامل چندین جنبه و عنصر مختلف برای کار با تمام توانایی های خود است.

اگر وقت بگذارید و کمی تلاش اضافی کنید تا تصاویر سایت خود را برای کاربران و موتورهای جستجو به درستی بهینه کنید ، هر بار که تصویری به وب سایت خود اضافه می کنید ، می توانید رتبه صفحات خود را کمی در موتورهای جستجو افزایش دهید.

به یاد داشته باشید ، Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو بی عیب و نقص نیستند ، بنابراین باید سعی کنید تمام تلاش خود را انجام دهید تا به آنها کمک کند تصاویر شما را درک کنند. بنابراین ، قبل از شروع بارگذاری و افزودن تصاویر به سایت خود ، حتما نکات مربوط به بهینه سازی تصویر و بهترین روش های ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید.

اقدام اصلی برای بهترین روشهای جستجوگرها و نکاتی برای بهینه سازی تصویر:

قالب فایل تصویری مناسب را انتخاب کنید

تصاویر خود را برای سرعت بارگذاری سریعتر صفحه فشرده کنید

تصاویر منحصر به فرد ایجاد کنید

نام فایلهای تصویری بهینه شده ایجاد کنید

مانند سایت خود ، اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما برای موبایل مناسب هستند

از تصاویر با کیفیت و مرتبط استفاده کنید

نام فایل ها را سفارشی کنید

داده های ساخت یافته را اضافه کنید

تصاویر پاسخگو ایجاد کنید

یک ساختار فایل بهینه شده ایجاد کنید

تصاویر بهینه سازی شده تاثیر بسیار زیادی در سرعت سایت دارند به همین جهت توصیه می کنیم مقاله سرعت سایت را نیز مطالعه بفرمایید.