چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای هدف پیدا کنیم

ناب دیزاین آموزش 20 جولای 2022
چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای هدف پیدا کنیم

در اینجا تمرینی که قول داده بودم برای کلمات کلیدی آموزش بدم رو تکمیل می‌کنم. تکنیکی که به من کمک کرد این چهار تا کلمات کلیدی که ما در حال بحث در مورد آنها بودیم رو پیدا کنم از این قراره: قبلا گفتم که خودم رو بجای افرادی که می‌خوان تحقیق کنن گذاشتم و از دیدگاه اونا جستجو رو شروع کردم. مثل جستجوی کتاب‌های داستانی، فقط کافیه حدس بزنید. اما جستجوی نمایش داده شده با آنچه که من در نظر داشتم متفاوت بود.

  • چه کتاب‌هایی شبیه به هری‌پاتر هستند؟
  • کتاب‌های فانتزی مانند هابیت
  • کتاب‌هایی شبیه به ارباب حلقه‌ها
  • چه نویسندگان به سبک تری پرچت می نویسند

اما با توجه به کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs هیچ کدام از آنها حجم جستجوی ماهانه مناسبی ندارند. اما من به حجم جستجو اهمیتی نمی‌دهم. ما از قبل می‌دانیم که صدها راه برای جستجو در گوگل برای همین مورد وجود دارد. به همین دلیل است که من همیشه به نتایج جستجو نگاه می‌کنم. برای هر یک از این عبارت‌های جستجو ببینید که چگونه صفحات با رتبه برتر ترافیک زیادی دریافت می‌کنند. بنابراین با کلیک بر روی منوی کشویی SERP می‌توانم صفحه‌ای که رتبه 1 را برای کتاب‌های شبیه به ارباب حلقه‌ها را دارد رو مشاهده کنم. این جست‌وجو تقریبا 500 بازدید در ماه دریافت می‌کند. این تنها در ایالات متحده است. کل ترافیک جستجو به این صفحه در کل دنیا تقریبا هزار بازدید در ماه است. بنابراین واضح است که این موضوع جستجوی مناسبی دارد. اگر من قصد داشتم در این مورد بنویسم بدون جست‌وجو در این مورد یه مقاله با همین کلمه کلیدی می‌نوشتم تا بتونم این همه ترافیک جستجو را در سایت خودم دریافت کنم که کاملا شبیه به این رتبه برتر خواهد بود. پس بیایید ببینیم چه چیزهای دیگری می‌توانیم یاد بگیریم. آیا به ستونی به نام کلمه کلیدی بالا توجه کرده اید؟ این یک عبارت جستجو به من نشان می‌دهد که اندکی با کلمه کلیدی که من جست‌وجو کردم متفاوت است. حجم جستجوی بسیار بزرگتر این کلمه کلیدی برتر از کجا می‌آید؟

همانطور که می بینید، این مقاله تقریباً برای 900 کلمه کلیدی مختلف رتبه‌بندی می‌شود و مهمترین کلمه کلیدی که ما در اینجا معرفی می‌کنیم موردی است که بیشترین ترافیک را برای این مقاله به ارمغان می‌آورد و باعث می‌شود آن را به عنوان جستجوی محبوب مردم بشناسیم. برای موضوع‌های کتاب مشابه “ارباب حلقه ها” دقیقا همین روش جاری است و همچنین می‌توان فرض کرد که اگر مقاله شما برای این کلمه کلیدی برتر رتبه بالایی داشته باشد، همچنین برای سایر کلمات کلیدی بلندتر رتبه‌بندی می‌شود زیرا این دقیقاً همان چیزی است که می‌بینیم اتفاق افتاده. این مقاله با رتبه برتر که برای تقریبا هزار جستجو رتبه‌بندی شده است ، اگر بخواهم مقاله‌ای در این زمینه بنویسم، من کلمه کلیدی که خودم در نظظر داشتم هدف قرار نمی‌دهم و عنوان مقاله من را چیزی شبیه به 10 جستجوی برتر کتاب‌های مشابه ارباب حلقه‌ها نخواهد بود زیرا برترین‌ رتبه‌ها را در جستجوی گوگلی افراد نشان نمی‌دهد. من در عوض جستجو را با کلمه کلیدی “کتاب‌هایی مانند ارباب حلقه‌ها” هدف قرار می دهم که بزرگترین حجم جستجو را دارند. این روشی است که متداول ترین جستجوی مورد استفاده مردم را پیدا می‌کنید. پرس و جو برای هر موضوعی که می‌خواهید در مورد آن بنویسید به همین روش است. پس لطفاً این ویدیو را مکث کنید و این تمرین کوچک را امتحان کنید.

مرحله 1: خود را به جای افراد قرار دهید. مشتریان بالقوه و فکر کردن به چیزها که ممکن است در گوگل جستجو کنند. این عبارات جستجو را به هر طریقی تبدیل به کلمات کوتاه کرده و آنها را در Ahrefs قرار دهید.

مرحله 2: نتایج جستجو را برای هر یک از آنها کاوش کنید. پرس و جوهای جستجوی شما و میزان جستجو را ببینید و بدانید که در مجموع چقدر ترافیک دریافت می‌کنند.

مرحله 3: به کلمه کلیدی برتر نگاه کنید که بیشترین ترافیک جستجو برای هر یک از این صفحات را به ارمغان آورده و توجه کنید که چقدر با جستجوی اصلی شما متفاوت است و اگر حجم جستجوی بسیار بیشتری دارد آن را تغییر دهید.

مرحله 4: مقالاتی که بالاترین ترافیک را دارند به همراه کلمات کلیدی مرتبطشان یادداشت کنید. این دقیقاً روشی است که توضیح می‌دهد من چگونه لیست‌های خود را از ایده‌های محتوایی ایجاد می‌کنم. در نتیجه من کلمه کلیدی Top را دارم که موضوع مورد نظر را پوشش داده و آن را توصیف می‌کند و همچنین حجم جستجوی ماهانه آن نیز مشخص است. در نتیجه من آدرس چند مقاله با رتبه برتر را دارم که بیشترین ترافیک جستجو را برای آن موضوع دریافت می‌کنند و نکته بعدی که می‌خواهم بدونم این است که چگونه پیشی گرفتن از این مقالات دشوار ممکن خواهد بود و چطور از این مقالاتی که این همه ترافیک را دارند جلوتر بزنم.

اگر برای پیاده سازی روش های گفته شده بر روی وب سایت خود نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید همکاران ما در شرکت طراحی وب سایت ناب دیزاین می توانند شما را به صورت کاملا رایگان در این زمینه راهنمایی نمایند.