لندینگ پیج یا صفحه فرود

ناب دیزاین وبلاگ 12 آوریل 2021
لندینگ پیج یا صفحه فرود

همانطور که به دنیای بازاریابی دیجیتال ، سئو و تبلیغات بیشتر وارد می شوید ، احتمالاً با واژگان کاملاً جدید و مجموعه ای از مفاهیم روبرو خواهید شد. اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، مطمئناً در مورد چگونگی قرار دادن صفحات فرود در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود سوالاتی خواهید داشت. ایجاد صفحه فرود یک کار ساده به نظر می رسد و از اهمیت حیاتی برای هدایت تبدیل برخوردار هستند.

هدف یک صفحه فرود ، گرفتن اطلاعات از مخاطبین در ازای دریافت چیزی با ارزش است ، صفحات فرود با دیگر صفحات وب متفاوت هستند آنها در یک لحظه خاص از یک کمپین تبلیغاتی برای مخاطبان هدف ، هدف خاصی را دنبال می کنند.

صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود هر صفحه وب است که مصرف کننده می تواند روی آن فرود بیاید ، اما در حوزه بازاریابی ، این صفحه معمولاً یک صفحه مستقل ، متمایز از صفحه اصلی شما یا هر صفحه دیگری است که به یک هدف واحد و متمرکز خدمت می کند. صفحه فرود آنقدر مهم هست که حتی به آن صفحه هدف هم می‌گویند، صفحه فرود پیگیری هر قولی است که در محتوای خود داده اید. اساساً ، گام بعدی برای مشتری شدن بازدید کننده است. صفحه فرود به شما امکان می دهد در ازای ارائه اطلاعات تماس ، نوعی پیشنهاد ویژه  را انجام دهید.

صفحه فرود نخستین صفحه ای است که بازدیدکنندگان سایت / وبلاگ شما، از طریق آن وارد فضای محتوای شما می‌شوند.

معمولاً بازدیدکنندگان، پس از مشاهده‌ی صفحه فرود یکی از سه کار زیر را انجام می‌دهند:

محتوای صفحه را مرور می‌کنند و آن را می‌بندند.

از طریق لینک هایی که در صفحه قرار داده‌اید، به بخش دیگری از سایت / وبلاگ شما می‌روند.

یا مثلاً ایمیل خود را در سایت شما ثبت می‌کنند یا یک فایل پیشنهادی شما را دانلود می‌کنند یا در زیر مطلب شما کامنت می‌گذارند یا با شماره‌ تلفنی که در صفحه قرار داده‌اید تماس می‌گیرند یا محصولی را که معرفی کرده‌اید، می‌خرند .

صفحات فرود را می توان از طریق کلیک ، به صفحه دیگری مانند سایت تجارت الکترونیکی یا تولید مبتنی بر آن هدایت کرد. صفحات فرود معمولاً مواردی مانند کتاب الکترونیکی ، نسخه آزمایشی رایگان ، ورود به مسابقه یا ثبت نام وبینار را در ازای ارائه اطلاعات تماس ارائه می دهند. یک صفحه فرود خوب با متقاعد کردن مشتری احتمالی کار خود را در مقابل  هر چیزی که ارائه می دهید انجام می دهد. صفحات فرود را می توان از طریق جستجوی کلی یا از طریق وب سایت شرکت خود پیدا کرد و احتمال اینکه مشتری در آنجا باشد را افزایش می دهد.

نیازی به داشتن فقط یک صفحه مقصد ، در یک زمان نیست. در واقع ، کارشناسان بازاریابی احتمالاً پیشنهاد می کنند که شما چندین صفحه فرود را که با هدف تقسیم بندی مشتری است ، حفظ کنید.

به عنوان یک قاعده کلی ، استفاده از صفحات فرود به شما امکان می دهد توالی پس از کلیک را با یک صفحه اختصاصی که بازدیدکننده را در مکان مناسب نشان می دهد ، تکمیل کنید. صفحات خانگی شلوغ یا صفحات محصول می توانند آب را گل آلود کنند ، در حالی که صفحات فرود کاملاً روشن می کنند که نتیجه کلیک بازدیدکننده چه نتیجه ای خواهد داشت. با ایجاد یک صفحه فرود ، تعامل بازدید کننده خود را اصلاح و بهبود می بخشید و در نتیجه شانس تبدیل را افزایش می دهید. با اطمینان از استفاده صحیح از صفحه فرود ، می توانید امکان تبدیل را بیشتر کنید.

صفحه فرود در برابر صفحه اصلی وب سایت

صفحات اصلی حاوی اطلاعات زیادی است و کاربران را به پیمایش به مکانهای مختلف دعوت می کند. اگر یک بازدید کننده با در نظر گرفتن یک هدف خاص به صفحه اصلی شما برسد ، اگر ابتدا بخواهد چندین سرویس مختلف و گزینه های محصول را جستجو کند ، ممکن است خارج شود. هدف اصلی صفحه اصلی هدایت کاربران به صفحات دیگر است که در آن اطلاعات مورد نظر خود را پیدا می کنند. صفحات فرود با داشتن صفحه ای که کاربر می خواهد – و بیان همان مقدار بدون هیچ قطعیت ، مرحله واسطه را از بین می برند.

اهمیت و مزایای صفحه فرود

صفحات فرود با سایر صفحات سایت شما متفاوت است زیرا روی اهداف خاص و کوتاه مدت متمرکز هستند تا بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید. علاوه بر افزایش تبدیل ها ، بهبود کمپین های تبلیغاتی پولی و تولید بینش جدید مخاطبان می توانید :

اعتبار خود را افزایش دهید. کاربران معمولاً از پیام رسانی ساده و واضح قدردانی می کنند که ارزش پیشنهادی شما را توضیح می دهد. یک صفحه فرود برنامه ریزی شده به مشتریان شما نشان می دهد که بهترین منافع آنها را در ذهن خود دارید. آنها همچنین مکانهایی هستند که می توانید توصیفات مربوط به محصول یا خدمات خود را وارد کنید.

برند خود را تقویت کنید. این نتیجه حفظ ثبات در شکل ظاهری ، لحن ، سبک و کپی وب سایت شماست. داشتن یک مارک شفاف و قوی فواید متعددی دارد. وقتی کاربران شما بلافاصله تبدیل نمی شوند ، یک هویت تجاری قوی به آنها کمک می کند تا در آینده شما را به یاد بیاورند ، به تلاش های بازاریابی مجدد شما پاسخ دهند یا شما را به دوستانشان توصیه کنند.

واضح است که صفحات فرود برای استراتژی بازاریابی شما ضروری است. و هرچه صفحات فرود بهینه تری داشته باشید ، بهتر است. اما این 2 سوال را به وجود می آورد: چگونه باید آنها را بهینه کرد ، و برای چه مواردی باید بهینه سازی شوند؟

چند روش برتر صفحه فرود

ایجاد صفحات فرود مناسب برای جستجوگرها

SEO به خودی خود یک صنعت است ، به این معنی که چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. با این حال ، می توانید با استفاده از بهترین روش ها ، SEO صفحات فرود خود را افزایش دهید:

1. کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید.

اینها کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی بسیار خاصی هستند که تمایل به 4 کلمه یا بیشتر دارند. به عنوان مثال ، “بهترین نکات مربوط به نوشتن متن برای صفحات فرود” ، برخلاف کلمه کلیدی بسیار ساده “صفحات فرود” ، یک عبارت کلیدی دم بلند است.

به طور معمول ، رتبه بندی برای کلمات کلیدی طولانی دم بلند  بسیار آسان تر از کلمات کلیدی کوتاه است زیرا کلمات کلیدی دم بلند از رقابت کمتری برخوردار هستند. و از آنجا که صفحات فرود CTA بسیار مشخصی دارند ، به راحتی می توان کلمات کلیدی دم بلند را روی آنها قرار داد.

2. ترافیک خود را تقسیم بندی کنید.

به احتمال زیاد مخاطبان هدف شما از بیش از یک شخص تشکیل شده است. به عنوان مثال ، اگر بطری های آب قابل استفاده مجدد می فروشید ، می خواهید به خریدارهای مختلفی بپردازید: ورزشکاران ، مسافران ، کوهنوردان و غیره. از آنجا که مشخصات خریداران متفاوت است ، برای جلب نظر شما به چندین روش نیاز دارید.

برای هر بخش از مخاطبان خود ، صفحات فرود جداگانه ای را در نظر بگیرید. این امر مستلزم تحقیق درباره کلمات کلیدی است که هر شخص برای یافتن آنچه شما ارائه می دهید استفاده می کند. وقتی ترافیک خود را تقسیم می کنید ، می توانید قابلیت مشاهده خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و پیام خود را متناسب با جذابیت افراد با نیازهای مختلف تنظیم کنید.

3. سرعت بارگذاری صفحه را بهبود ببخشید.

جلب توجه مشتری بالقوه وقتی که بسیاری از شرکت های دیگر برای آن رقابت می کنند دشوار است. کاربران می توانند بی تاب باشند و به راحتی حواس آنها را پرت کرد ، بنابراین اگر صفحه فرود شما به آرامی بارگیری شود ، احتمال تبدیل آنها کمتر می شود.

برای حفظ نرخ تبدیل بالا ، صفحات فرود باید با سرعت برق بارگیری شوند. خوشبختانه ، چون فقط یک هدف دارند ، بهینه سازی آنها آسان است. کاهش اندازه تصویر فقط یکی از راه های افزایش سرعت بارگیری صفحه است.

4. بک لینک بدست آورید.

اینها پیوندهایی هستند که از سایتهای دیگر به سایت شما بازمی گردند. آنها ترافیک را به صفحات فرود شما ارسال می کنند ، اساساً مانند رای اعتماد در نظر موتورهای جستجو عمل می کنند. هنگامی که آنها از وب سایت های کاملاً معتبر می آیند ، بک لینک ها نشان می دهند آنچه در صفحه شما است ارزشمند است. در نتیجه ، رتبه بندی سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو افزایش می یابد.

داشتن یک صفحه هدفمند که مستقیماً با یک پیشنهاد خاص یا گام بعدی مرتبط باشد برای تأمین ارزش اولیه بسیار مهم است و می تواند بازدیدکنندگان سایت جدید را به ارائه اطلاعات خود در ازای دریافت پاداش ملموس و فوری ترغیب کند.به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما در وب سایت مشاغل مستقر شده اید و بلافاصله با یک فرم پاپ آپ از شما خواسته می شود نام و ایمیل خود را درخواست کنید. کمی عجیب است پیش از آنکه حتی بدانید شرکت در مورد چه چیزی است ، مگر نه؟

با ایجاد صفحات مختلف فرود با پیشنهادات تقسیم شده ، می توانید موضوعات را با بالاترین نرخ تبدیل کنید. این می تواند بینش ارزشمندی در مورد علایق مخاطب شما ایجاد کند .

سخن آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشید درک کلی از صفحه فرود و مزایای آن پیدا کنید…با ما در مقالات بعدی در روز های آتی همراه باشید و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید که بتوانیم بهترین خدمات را برای شما عزیزان فراهم کنیم .