چهار عنصر مهم جهت بهبود رتبه بندی وب سایت شما

ناب دیزاین وبلاگ 24 آوریل 2021
چهار عنصر مهم جهت بهبود رتبه بندی وب سایت شما

قابلیت استفاده و رتبه بندی موتور جستجو به وب سایت شما گره خورده است. برای بهبود تجربه بازدید کنندگان از سایت و افزایش رتبه بندی خود در گوگل به روشی پایدار ، به بهینه سازی چهار عنصر اصلی مورد استفاده در این مطلب می پردازیم .

الگوریتم رتبه بندی گوگل در چند سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است . به طوری که  تمرکز فزاینده ای بر تعیین سطح تجربه کاربر وب سایت ها و ارائه مناسب ترین نتایج کاربر در بالای صفحه دارد .

اشتباه نکنید – همه روشهای اصلی سئو مانند وبلاگ نویسی مهمان ، بک لینک سازی و بهینه سازی کلمات کلیدی امروزه بسیار کاربردی است – و شما باید از همان ابتدا که بهینه سازی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو شروع کرده اید ، روی آنها نیز کار کنید.

اما اگر می خواهید به بالای صفحه نتایج جستجو برسید و در سال 2021 و بعد از آن در آنجا بمانید ، باید تمرکز خود را به سمت بهینه سازی عناصر کاربردی مختلف در وب سایت خود ، مانند موارد زیر بگذارید .

1 – سرعت سایت

بیش از یک دهه است که سرعت سایت عامل اصلی رتبه بندی است. بنابراین ، اگر بارگیری صفحات شما خیلی طولانی شود یعنی تقریباً چیزی بیش از سه ثانیه ، بازدیدکنندگان از سایت شما ناامید می شوند و رتبه بندی شما در گوگل نیز پایین می آید.

به عبارت دیگر ، اطمینان از سرعت بارگذاری مطلوب صفحه برای استفاده و رتبه بندی بسیار مهم است. کارهای زیادی در این زمینه می توانید انجام دهید ، مانند:

  • کد خود را تمیز نگه دارید ، CSS و JS را کوچک کنید
  • از حافظه پنهان مرورگر استفاده کنید
  • با استفاده از CDN و میزبانی سریع ، زمان پاسخگویی سرور را بهبود ببخشید
  • با استفاده از ابزار فشرده سازی تصویر ، فایلهای حجیم را بهینه کنید
  • تغییر مسیرهای صفحه را به حداقل برسانید

سرعت سایت

برای ارزیابی سرعت سایت فعلی خود از PageSpeed ​​Insights گوگل استفاده کنید. این ابزار لیستی از توصیه ها را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید برای بهبود سرعت خود روی آنها کار کنید. به عنوان مثال ، ممکن است تصاویر حجیم داشته باشید که باید فشرده شوند یا تعداد زیادی هدایت غیرضروری انجام شود.

اساساً ، PageSpeed ​​Insights به شما کمک می کند تا مکان خود را مشخص کنید و دقیقاً به شما می گوید برای رفع نیاز به سرعت باید چه کاری انجام دهید.

با دانستن اینکه حتی یک ثانیه تأخیر در زمان بارگیری تلفن همراه می تواند تا 20٪ بر روی تغییر و تحولات کاربران تلفن همراه تأثیر بگذارد بنابراین سرعت سایت یک عنصر قابل استفاده بسیار مهم است که باید کاملاً درست از آن استفاده کنید.

2 – موبایل

امروزه ، دستگاه های تلفن همراه (به استثنای تبلت ها) بیش از نیمی از ترافیک وب سایت های جهانی ، به طور دقیق 50.81٪ را تشکیل می دهند.

جای تعجب نیست که به دلیل اولین نمایه سازی تلفن همراه توسط گوگل ، نسخه موبایل  به یکی از اصلی ترین معیارهای گوگل برای  نحوه فهرست بندی و رتبه بندی سایت شما تبدیل شده است . به زبان ساده ، قابلیت استفاده از تلفن همراه شما می تواند به طور موثری رتبه بندی وب سایت شما را در گوگل ایجاد یا از بین ببرد.

نحوه بهبود وب سایت شما برای استفاده در موبایل

طرح بندی محتوای خود را برای استفاده یک دست بهینه کنید :

75٪ از کاربران صفحه را فقط با یک انگشت لمس می کنند و 10٪ از کاربران تلفن خود را در یک دست نگه می دارند و با انگشت دست دیگر ضربه می زنند. بنابراین ، فعل و انفعالات اولیه را در قسمت جلو و مرکز قرار دهید (مناطق قابل دسترسی به صفحه نمایش) ، و موارد بسیار مهم در لبه ها. این کار استفاده از وب سایت شما را آسان می کند و تجربه بهتری از تلفن همراه را ایجاد می کند.

از نوار پیمایش خلاص شوید:

یک نوار Nav ممکن است فضای زیادی را اشغال کند که در غیر این صورت می تواند برای نمایش سایر مطالب مهم استفاده شود. به جای نگه داشتن آن در حالت معمول از یک منوی همبرگر استفاده کنید ، که نوار فضای گرسنه شما را به یک منوی قابل ارتقا تبدیل می کند.

میزان تایپ مورد نیاز را به حداقل برسانید:

قابلیت استفاده خوب تلفن همراه به معنای حداقل تایپ صفحه لمسی است. تعداد قسمتهای فرم موجود در نسخه تلفن همراه سایت خود را به حداقل برسانید ، در صورت امکان تکمیل خودکار را فعال کنید و گزینه اتصال حساب های موجود مانند فیسبوک یا گوگل را به جای درخواست ورود از ابتدا ارائه دهید.

غیرفعال کردن پنجره های بازشو:

پنجره های موجود در دستگاه های تلفن همراه می توانند بسیار آزار دهنده باشند و به طور جدی تجربه کاربری را آزار دهند. گوگل همچنین ممکن است شما را به دلیل پنجره های بازشو یا “وسایل میانجی مزاحم” مشابهی که دسترسی به محتوا را کمتر می کنند مجازات کند ، بنابراین بلافاصله آنها را غیرفعال کنید.

علاوه بر این ، از اشتباهات رایج در استفاده از تلفن همراه ، مانند موارد زیر جلوگیری کنید:

محتوای ویدئویی غیرقابل پخش به دلیل Flash

اندازه قلم خیلی کوچک

عناصر خیلی نزدیک به هم ، جهت کلیک کردن بر روی آن ها

3 – کیفیت محتوا

همانطور که انتظار دارید ، کیفیت محتوای وب سایت شما به شدت با قابلیت استفاده از وب سایت شما مرتبط است. محتوای بی کیفیت بازدیدکنندگان را ترغیب نمی کند که با پیشنهادات شما اقدامی انجام دهند یا درگیر سایت شوند و در نتیجه به رتبه بندی وب سایت شما کمک نمی کند.

برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا ، ابتدا باید هدف خود را درک کنید – مخاطبان خود ، خواسته ها ، سوالات و نقاط درد آنها را بشناسید. عبارات جستجو را که افراد را به سایت شما وارد می کند ، تجزیه و تحلیل کنید و درک کنید که بازدید کنندگان شما به دنبال چه هستند تا محتوایی مرتبط و منطبق با هدف آنها ایجاد کنید.

کیفیت محتوا

حتماً نشانگرهای زیر را درست استفاده کنید.

چیدمان

چیدمان مناسب محتوا برای داشتن تجربه بهتر کاربر بسیار حیاتی است. برای انجام درست آن ، می توانید از اندازه های مختلف قلم و لیست های شماره گذاری شده استفاده کنید.

سلسله مراتب

از زیرعنوان ها – H2 ، H3 ،… ، H6 – برای ایجاد سلسله مراتب محتوای منطقی در همه صفحات استفاده کنید. این امر با تجزیه و تحلیل محتوای شما ، به قابلیت خوانایی و قابلیت اسکن کمک می کند ، که باعث می شود قابلیت استفاده بهتری داشته باشید.

همچنین ، اطمینان حاصل کنید که هر صفحه دارای برچسب عنوان H1 منحصر به فرد است.

جامعیت

تمام محتوای شما باید عمیق باشد ، و به تمام سوالات مربوط به موضوع پاسخ دهد ، بنابراین بازدید کننده نیازی به مراجعه به منابع دیگر احساس نمی کند و از تجربه جستجو خود راضی است.

پیوندها

برای بهبود اعتبار سایت خود از نظر گوگل و بازدیدکنندگان وب سایت خود را به وب سایت های معتبر پیوند دهید. برای هدایت بازدیدکنندگان به صفحات مربوط به محتوای خود ، یک ساختار پیوند داخلی منطقی داشته باشید.

همچنین ، لینکهای خراب (“404 یافت نشد”) به قابلیت استفاده و رتبه بندی آسیب می رسانند ، بنابراین بلافاصله آنها را پیدا و برطرف کنید.

قالب بندی

انتشار مقالات طولانی مدت و محتوای مبتنی بر متن برای داشتن رتبه بالا در گوگل بسیار مهم است.

اما اگر مخاطبان هدف شما محتوای بصری بیشتری مانند vlogs یا اینفوگرافیک را ترجیح دهند ، چه می کنید؟ برای قابلیت استفاده مطلوب ، محتوایی را در قالبی که مخاطب شما ترجیح می دهد ایجاد کنید.

برای تولید محتوای هر چه بهتر پیشنهاد می کنیم تا مقاله 12 نکته برای تولید محتوای بهتر را نیز مطالعه بفرمایید.

4 – پیمایش سایت

صرف نظر از اینکه وب سایت شما در مورد چه چیزی است ، ساختار پیمایش آن نقشی اساسی در قابلیت استفاده از آن دارد.

به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما یک وبلاگ است. پست های وبلاگ شما چگونه سازمان یافته است؟ آیا بازدیدکنندگان می توانند پست خاصی را جستجو کنند؟ برای رسیدن از نقطه A به نقطه B چند کلیک لازم است؟ یا اگر یک برنامه وب است ، آیا استفاده از آن برای کاربران آسان است؟

برای کمک به پیمایش از نوارهای منو ، نمادهای قابل شناسایی و پیوندهای قابل کلیک استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر متن موجود در صفحه اصلی شما قابل کلیک باشد و بازدیدکنندگان را به یک صفحه خاص منتقل کند ، باید مشهود باشد. آن را توصیفی قرار دهید ، رنگ آن را تغییر دهید ، زیر آن را خط بزنید یا آن متن را به یک دکمه تبدیل کنید.

ناوبری بصری به این معنی است که بازدیدکنندگان شما هنگام مرور سایت خود مجبور نیستند فکر کنند. آنها کمتر سردرگم می شوند و به راحتی نیازهای خود را پیدا می کنند – همه اینها به معنای قابلیت استفاده عالی و در نتیجه رتبه بندی خوب است.

نتیجه

استفاده بهتر از وب سایت به معنی رتبه بندی بهتر و ساده است.

با هر بار به روزرسانی ، الگوریتم رتبه بندی گوگل تمرکز فزاینده ای بر وب سایت هایی دارد که به تجارب وب “لذت بخش” برای کاربران خود کمک می کنند .

بنابراین ، فقط به ترکیب کلمات کلیدی و ایجاد بک لینک برای امید به رتبه بندی بهتر جستجو توجه نکنید. اگرچه انجام این کار مهم است ، عناصر مختلف کاربردی که در بالا ذکر شد را نیز در اولویت قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که در بلند مدت در بالای نتایج جستجو باقی می مانید.