رابطه بین تجارت الکترونیکی ، SEO و SEM

ناب دیزاین وبلاگ 22 آوریل 2021
رابطه بین تجارت الکترونیکی ، SEO  و SEM

نیازهای هر برند متفاوت است و به ترکیبی منحصر به فرد از سئو ، SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو) Search Engine Marketing ( و تجارت الکترونیکی نیاز دارد. بازاریابان اهداف و توانایی های یک مارک را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند چه برنامه هایی برای رسیدن به هدف مورد نظر لازم است.

اما چگونه آنها به اهدافشان می رسند و چه داده هایی برای دستیابی به این اهداف لازم است؟ تفاوت بین SEO و SEM چیست؟ چرا باید کلمات کلیدی نام تجاری خودم را پیشنهاد بدهم؟ آیا باید از سئو یا SEM شروع کنم؟ کجا باید سرمایه گذاری کنم؟

برای درک رابطه این کانال ها در عملکرد جستجو ، به یک تورنمنت زمین بازی از داج بال (سئو) ، کیک بال (SEM) و تتریبال (تجارت الکترونیک) فکر کنید. همه بازی ها در همان زمین بازی صفحه نتایج موتور جستجو ، ( SERP )  با همان نوع توپ (سیستم عامل) اما قوانین مختلف ، گیم پلی ، موقعیت بازیکن ، بازی استراتژیک ، متغیرها و اهداف برای پیروزی انجام می شوند.

بعضی از بازیکنان (تبلیغ کنندگان) همه چیز را صرف انجام یک بازی می کنند. ورزشکارانی (بازاریاب عملکرد) که ترکیبی از آن بازی ها را انجام می دهند و بر مهارت های رایج (داستان سرایی داده ها ، درک تأثیر در کسب و کار ، مهارت های ارتباطی تأثیرگذار ، یادگیری مداوم ، اشتیاق به آزمایش ، استقبال از تغییرات سریع) تسلط دارند.

SERP با جنبه ها و لیست های مختلفی پر شده است که در این سه کانال قرار می گیرد تا عملکرد بازاریابی جستجو را تشکیل دهد. سه مزیت اصلی یک استراتژی جستجوی جامع وجود دارد:

1 – به طور همزمان ، آنها املاک و مستغلات بیشتری را در SERP می گیرند تا برند شما را صاحب شوند و رقابت شما را از بین ببرند. مارک های ترکیبی می توانند حداکثر دید را داشته باشند.

2 – جستجوگر معمولاً نمی داند که آنها با تجارت الکترونیکی ، لیست های پولی یا ارگانیک ارتباط برقرار می کنند یا نه ، و ترکیب مناسب می تواند به این معنی باشد که شما در چه زمانی ، کجا و چگونه با نام تجاری خود برای مشتری به بهترین و مفیدترین شکل ممکن خدمات ارائه می دهید.

3 – یک استراتژی جستجوی تلفیقی پایگاه های کامل قیف را پوشش می دهد و اطمینان حاصل می کند که شما به روشی شخصی ، موثر و کارآمد به مشتری می رسید.

تبلیغات ، مارک ها ، دسته ها ، و فصلی بودن همه در تعیین ترکیب مناسب سئو ، SEM و تجارت الکترونیکی برای نام تجاری خاص شما نقش دارند.

رابطه بین تجارت الکترونیکی ، SEO و SEM

بازاریابی موتور جستجو یا جستجوی پولی یا SEM یا PPC

SEM تبلیغات پولی است که با جستجوی کلمات کلیدی ایجاد می شود. هر بار که یک کلمه کلیدی جستجو می شود تا در SERP با سایر تبلیغ دهندگان در همان حراج رقابت کند ، یک حراج کور در زمان واقعی برگزار می شود (ترکیبی از پیشنهاد ، کیفیت ، ارتباط).

در مقایسه بین سئو تنها و SEM، سرعت بالای SEM در نتیجه گیری بسیار چشمگیر است. اگر شما میخواهید سریع پیشرفت کنید و نیاز به بازدیدکنندگان زیادی در زمان کوتاهی دارید با پرداخت هزینه آن به هدف خود خواهید رسید ولی در سئو شما نیاز به صبر و زمان بیشتری برای کسب موفقیت دارید.

تبلیغات کلیکی (PPC)

در این روش شما تنها به ازای تعداد کلیک بر تبلیغ هزینه خواهید پرداخت. هزینه این روش در SEM بمراتب بالاتر بوده و شناخته شده‌ترین سایت در این زمینه موتور جستجوی گوگل است. در این روش شما میزان هزینه مورد نظرتان برای تبلیغ و کلمه کلیدی را مشخص نموده و به ازای بازدیدکنندگان سایت‌تان از این مسیر مقداری پول از حساب شما کسر می‌شود.

چرا؟

  1. 1. هزینه کم و بازدهی زیاد دارد
  2. 2. مشتری در کمترین زمان ممکن می‌تواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند
  3. 3. موجب نام‌آشنایی برند شما در فضای مجازی می‌شود
  4. 4. نوعی بازاریابی بین‌المللی است و به‌روز است
  5. 5. به نسبت سئو زودتر نتیجه می‌دهد و لازم نیست چندین ماه صبر کنید
  6. 6. برای کسب‌وکارهای تازه راه‌اندازی شده مطمئن‌ترین راه هزینه تبلیغات است

چه زمانی؟

بازاریاب ها از SEM استفاده می کنند زیرا به آگاهی فوری ، ترافیک و نتایج نیاز دارند. نیاز به پیام رسانی کنترل شده ، تبلیغاتی دارند تا سریعتر به هدف خود برسند .شناخت رفتار مشتری شما به عنوان یک موتور یادگیری رفتار عمل می کند. برای استفاده بهتر از SEM ، بازاریاب ها باید بودجه ای را صرف هزینه های خود در رسانه های دیجیتال کنند.

رابطه بین تجارت الکترونیکی ، SEO و SEM

سئو یا جستجوی ارگانیک یا مدیریت لیست مکان

هیچ استراتژی SEM ای بدون سئو مناسب موفق نخواهد بود. با توجه به اینکه سئو به معنی آماده سازی سایت هم برای بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو است شاید به تنهایی برای یک سایت کافی باشد. با این حال اگر شما توان مالی کافی برای SEM را دارید، ابتدا سئو سایت خود را آماده کنید.

سئو لیست هایی را بر اساس عبارات جستجوی مرتبط به SERP ارائه می دهد این می تواند به صورت نمودار دانش ، لیست سئو ، لیست نقشه ، شبکه های اجتماعی ، رتبه بندی / بررسی و موارد دیگر باشد.

توجه: مناطق اضافی سئو شامل بهینه سازی جستجوی برنامه ، مدیریت لیست مکان ، نقشه برداری از محتوا ، لیست خرید رایگان ، توسعه وب و موارد دیگر است.

نکته

درک کنید که اصطلاحات اصلی مانند “سئو” یا “مدیریت اعتبار” برای مارک ها واقعا چه معنی دارد ، آنها چه مشکلاتی را در بازاریابی حل خواهند کرد ؟

چرا؟

سئوزیرساخت اساسی و بنیادی DNA برند شما بصورت آنلاین است. حتی زیباترین عمارت (تبلیغات پولی) نیز در زیر پایه ای ضعیف فرو می ریزد. اینترنت همه چیز را به صورت ارگانیک به اشتراک می گذارد بنابراین شما حتی ممکن است از استراتژی قوی سئو و پیام رسانی مداوم و آگاهانه و هوشمندانه از آنچه در اطراف برند شما وجود دارد آگاه نباشید.

چه زمانی؟

هر برندی که دارای وب سایت است باید در جستجوگرها مشارکت داشته باشد و در لیست های ارگانیک فعالیت کند تا رهنمودها و اهداف برند شرکت را به انجام برساند. این یک روند مداوم است ، اما به طور معمول با ارزیابی فرصت شروع می شود.

تجارت الکترونیکی ، تبلیغات خرید (تبلیغات قبلی محصول)

تجارت الکترونیکی اصطلاح گسترده ای برای خرده فروشی آنلاین است ، که شامل جنبه های پرداختی و پرداخت نشده ای است که به طور همزمان کار می کنند که از تبلیغات خرید در موتورهای جستجو و بازارهای باز مانند آمازون / والمارت گرفته تا ادغام هایی مانند Shopify متغیر است.

نکته

اتوماسیون و یادگیری ، ماشین کلید موفقیت در تجارت الکترونیکی است. سعی کنید از یک پلت فرم مدیریتی مانند Kenshoo استفاده کنید تا داستان های تجارت الکترونیک جامع را تلفیق کرده و در برنامه تجارت الکترونیکی قابلیت های پیشرفته ای کسب کنید.

چرا؟

تجارت الکترونیکی برای هدایت موثر ، کارآمد و به حداکثر رساندن تأثیر در خط پایین فروش آنلاین بسیار مهم است.

چه زمانی؟

اگر محصولات را بصورت آنلاین می فروشید ، نقطه ورود تبلیغات در موتورهای جستجو است، که به بازرگانان ، زنجیره تأمین و بازارهایی بستگی دارد که محصولات شما در آنجا فروخته می شود.

نیازهای هر برند متفاوت خواهد بود و به ترکیبی منحصر به فرد از سئو ، SEM و تجارت الکترونیکی نیاز دارد. بازاریاب ها باید اهداف و توانایی های برند را ارزیابی کنند تا مشخص کنند چه برنامه هایی لازم هستند ، چگونه به دستیابی به اهداف کمک می کنند و چه داده هایی برای دستیابی به اهداف مورد نیاز است.

مارک ها هنگام ایجاد سئو ، SEM و تجارت الکترونیکی مانند ایجاد حضور SERP اهداف مشابهی دارند ، اما فرصت کافی برای خلاقیت در این سیستم عامل ها برای دستیابی به اهداف منحصر به فرد یک نام تجاری وجود دارد. مهم است که بازاریابان در تمام طول کار خود بر این اهداف متمرکز باشند اما در صورت تغییر صنعت باید چابک باشند و در صورت عدم دستیابی به نتایج مطلوب ، بودجه را به سیستم عامل های مختلف اختصاص دهند. پیگیری نتایج در زمان واقعی به بازاریابان کمک می کند تا سریعاً استراتژی های خود را برای اطمینان از تحقق اهداف متمرکز کنند.

رابطه بین تجارت الکترونیکی ، SEO و SEM

اکنون که ما رابطه ، موارد استفاده و مزایا را شناختیم – بیایید برخی از سوالاتی که می توانید بپرسید را برای تعیین مراحل بعدی برای بالا بردن برنامه جستجوی خود بررسی کنیم.

هدف اصلی شما چیست؟

سعی دارید چه مشکلاتی را حل کنید؟

آیا شریک مناسبی دارید که در همه کانال های جستجو از قدرت ، تخصص ، ابزار و توانایی برخوردار باشد؟

با نگاه کلی به کانال ها ، بازاریاب ها باید برنامه ریزی استراتژیک را با رویکردی زیرکانه انجام دهند تا نتیجه را به شکل مطلوب تنظیم کنند ، این چیزی است که در برنامه کلی بازاریابی شما نتیجه عالی در پی خواهد داشت . در حالی که هرکدام از مواردی که در بالا ذکر کردیم نقشهای مختلفی را بازی می کنند و مزایای متفاوتی را برای تبلیغ کنندگان به ارمغان می آورند ، اما این کانال ها هرگز نباید در برابر یکدیگر قرار بگیرند ، 1 به 1 مقایسه شوند یا جایگزین نقش یکدیگر در ترکیب بازاریابی شوند. درعوض ، باید آنها را مکمل یکدیگر قلمداد کرد و برای موفقیت محوری دانست.