اهمیت رنگ ها در طراحی وب سایت

ناب دیزاین وبلاگ 28 آوریل 2021
اهمیت رنگ ها در طراحی وب سایت

در طول تاریخ بشریت نقاشان و هنرمندان به دلیل توانایی در دستکاری رنگ ها، شهرت جهانی کسب کرده اند. در دوران مدرن این شکل از هنر بسیاری از برنامه های تجاری جدید را در بر می گیرد، ابتدا در تبلیغات و اکنون در طراحی سایت.

از بررسی روندهای رو به رشد در طراحی بصری ، یک چیز روشن و واضح است که Color center در مرکز توجه قرار گرفته است. قدرت بصری و رسا بودن محدوده های رنگ ، کاربران و حتی خود طراحان را که از رنگ به عنوان عنصر کانونی طراحی استفاده می کنند ، اغوا کرده و آن را بالاتر از سایر عناصر محتوایی ، حتی بالاتر از تصاویر برجسته می کنند ، رنگ ها قدرت ارتباطی بهتری را ایجاد می کنند .

رنگ یکی از قدرتمندترین ابزارها در طراحی وب سایت است. می تواند برای جلب توجه ، ابراز معنا ، ایجاد میل ، تحریک تبدیل ها و حتی کسب وفاداری مشتری مورد استفاده قرار گیرد. انتخاب خوب رنگ به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد و اگر به درستی انجام شود می تواند بر نحوه تفسیر بازدید کننده از آنچه که مشاهده می کند به اندازه طرح تأثیر بگذارد. ما برخی از اصول اساسی در طراحی وب سایت را برای کمک به شما در درک چگونگی استفاده هوشمندانه از رنگ در تجارت خود برای بهینه سازی نتایج ، بازگو خواهیم کرد .

اهمیت رنگ در طراحی وب سایت

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی وب سایت برای موفقیت آنلاین شما بسیار مهم است. رنگ ها می توانند قدرتمندترین ابزار شما برای دریافت واکنش مخاطبان هدف شما باشند. می توانید از رنگها برای تحریک احساسات بازدید کنندگان خود یا پاسخگویی به دعوت به عمل در وب سایت خود استفاده کنید. رنگ به ما کمک می کند تا تصاویر موجود را نسبت به تصاویر بی رنگ (سیاه و سفید) پردازش و ذخیره کنیم ، که می تواند به افزایش شناخت برند ما کمک کند. قضاوت می تواند ناخودآگاه بر اساس طرح های رنگی باشد بنابراین پالت شما نباید با فلسفه مارک های شما مغایرت داشته باشد.

اکنون می دانید که رنگها برای نام تجاری و تجربه وب سایت شما چقدر مهم هستند ، بیایید نگاهی به آنچه باید انجام دهید برای تصمیم گیری در مورد انتخاب رنگها بیندازیم .

ابتدا باید درک درستی از آنچه می فروشید  ارائه دهید. اگر می خواهید به یک تصویر برتر و عالی در سطح بالاتری دست پیدا کنید ، پس رنگ بنفش مورد پسند شما است ، زیرا افراد آن را با حق امتیاز کیفیت بالا و دسیسه مرتبط می کنند.

با این حال ، اگر می خواهید مخاطبان گسترده تری داشته باشید ، رنگ آبی یک رنگ آرامش بخش است که برای موضوعات ظریف تر مانند مراقبت های بهداشتی یا امور مالی مناسب است.

اهمیت رنگ ها در طراحی وب سایت

آناتومی یک رنگ

درک تئوری اساسی رنگ نقطه خوبی برای شروع است که می تواند کمی دلهره آور و فنی باشد اما به شما در درک اصول روابط رنگ کمک می کند. برای اینکه در هر کاری عالی باشید ، ابتدا باید قوانین را بدانید. ساده ترین راه برای انتخاب یک ترکیب رنگ یا پالت استفاده از چرخ رنگ و استفاده از اصول هارمونی رنگی مشابه ، مکمل ، تک رنگ و سه گانه است.

مدل های رنگی

ما رنگ ها را با استفاده از مدل های رنگی توصیف می کنیم. به معنای واقعی کلمه میلیون ها رنگ وجود دارد و نام بردن از همه آنها و یادآوری نامها غیرممکن است ، به همین دلیل مدل های استاندارد اختراع شده اند تا به ما در توصیف رنگ کمک کنند.

مدل RGB:

هنگام کار با طرحهای مبتنی بر صفحه ، از مدل RGB استفاده می شود. مقداری بین 0 تا 255 به هر یک از رنگهای روشن قرمز ، سبز و آبی اختصاص داده شده است.

مدل CMYK:

مدل CMYK برای کارهای چاپی استفاده می شود و رنگ ها را بر اساس درصد فیروزه ای ، سرخابی ، زرد و سیاه آنها توصیف می کند CMYK. به عنوان یک مدل رنگی “کم کننده” شناخته می شود

مدل LAB:

کاملترین فضای رنگی است که توسط کمیته بین المللی نورپردازی تعیین شده و تمام رنگ های قابل مشاهده برای چشم انسان را توصیف میکند.

سه مختصات L,*a,*b* بیانگر مشخصاتی میباشند که ذیلأ ذکر می گردد.

L نشان دهنده شدت روشنائی است. 0 = L* به منزله سیاه و 100 = L* نشان دهنده پراکندگی روشنائی یا نور کامل است.

A موقعیت آن بین سبز و قرمز متغیر است، مقادیر منفی a* نشان دهنده رنگ های سبز و مقادیر مثبت آن به منزله رنگهای قرمز هستند.

b موقعیت آن بین آبی و زرد متغیر است، مقادیر منفی b* نشان دهنده رنگ های آبی و مقادیر مثبت آن به منزله رنگهای زرد هستند.

اهمیت رنگ ها در طراحی وب سایت

رنگ اصلی را انتخاب کنید

بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد رنگ اصلی این است که به خدمات خود فکر کنید و برای یافتن رنگی که دوست دارید ، رنگ های متناسب با آن را مطالعه کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

قرمز: هیجان یا خوشحالی را نشان می دهد

نارنجی :به معنای این است که اوقات دوستانه و سرگرم کننده در پیش است

زرد: خوش بینی و خوشبختی را نشان می دهد

سبز: حاکی از طراوت و طبیعت است

آبی: اطمینان را نشان می دهد

بنفش: مارک برجسته ای را نشان می دهد که دارای سابقه و کیفیت است

قهوه ای: محصولی قابل اعتماد است که برای همه قابل استفاده است

سیاه: تجمل و ظرافت را نشان می دهد

سفید: محصولات زیبا ، کاربر پسند را شامل می شود

نحوه انتخاب پالت رنگ مناسب برای وب سایت خود

درک تئوری پشت رنگ ها یک چیز است. انتخاب پالت رنگی موفقیت آمیز چیز دیگری است. با آنچه می دانید شروع کنید.

مارک تجاری: اگر مشاغل مستقلی دارید ، با رنگ هایی که در مارک تجاری هستند شروع کنید و سپس رنگ های جدیدی را معرفی کنید.

مخاطبان شما: رنگ های انتخاب شده باید نمایانگر احساساتی باشند که برند شما قصد انتقال آنها را دارد. اطلاعات جمعیتی مورد نظر خود را بشناسید و درباره آنها تحقیق کنید.

روند: درک روند رنگ به شما کمک می کند تا یک وب سایت جدید و پیشرفته ایجاد کنید.

احساس: همچنین در نظر بگیرید که می خواهید مردم چه نوع واکنش احساسی داشته باشند یا چه داستانی را تعریف می کنید.

تعادل: در مورد هارمونی رنگ فکر کنید ، معمولاً هنگام تصمیم گیری در مورد پالت رنگ ، رنگ اصلی را شروع خواهید کرد. سپس شروع به لایه بندی پالت خود کنید. رنگ های تیره در ابتدا دیده می شوند و وزن بصری بیشتری دارند ، سپس به رنگ های روشن باز می گردند.

در استفاده از رنگ های زیاد دقت کنید ، رنگ های زیاد می توانند با هم رقابت کنند و باعث خستگی چشم شوند و مشتریان شما را تحت فشار قرار دهند. برای کاهش خطر ، رنگهای آزمایشی جدید را در مقادیر کم معرفی کنید.

اهمیت رنگ ها در طراحی وب سایت

از کجا می توان الهام رنگ را پیدا کرد ؟

الهام در همه جا وجود دارد ، می توان آن را در فضای باز ، با مطالعه زمینه های مختلف طراحی ، درک مشتریان و بازار رقابتی خود یافت . در اینجا برخی از منابع قابل اعتماد مورد استفاده در Studio1Design آورده شده است.

Pantone

Pantone  در زمینه رنگ از رهبران صنعت طراحی هستند Pantone آخرین روند رنگ را در انواع هنرهای گرافیکی ، مد و فضای داخلی ، رنگ و پلاستیک ارائه می دهد و نمایه رنگی فیزیکی است و ابزاری مناسب برای هرگونه طراحی صنایع دستی و تجاری است که چاپ می شود. استفاده از نمونه رنگی فیزیکی به شما امکان می دهد دقیقاً بدانید که رنگ شما روی کاغذ یا پارچه چگونه خواهد بود و باعث صرفه جویی در وقت و حدس شما می شود.

Pinterest

تعداد قابل توجهی از پالت های رنگی را دارد که توسط طراحان و خلاقان در سراسر جهان ایجاد شده است. برای الهام گرفتن از رنگ فوری ، کافی است براساس رنگ ، فصل یا موضوع جستجو کنید.

وب سایت های رنگی

از نمونه های روشن Pantone گرفته تا تابلوهای ایده های رنگارنگ ، وب سایت ها و وبلاگ های اختصاصی رنگی می تواند راهی عالی برای تجربه ترکیب رنگ های منحصر به فرد باشد که فکر نمی کردید . برای الهام بخشیدن به پالت رنگی فوری ، سایت هایی مانند Design Seeds ، Color Collective ، COLOURlovers ، Color Wheel توسط Adobe یا Colrd را امتحان کنید.

حرف آخر

هیچ کس انتظار ندارد که شما میکل آنژ باشید ، اما درک اساسی در مورد استفاده از رنگ یک شرط اساسی برای طراحی وب است.

همانطور که قبلاً توضیح دادیم ، رنگها وزن اضافی زیادی را به همراه دارند که گاهی اوقات مورد توجه قرار نمی گیرند. مهم نیست که چه رنگ هایی را انتخاب می کنید ، آنها تأثیر مشخصی در طراحی دارند  از برقراری ارتباط با کنتراست یا تشابه ، تا برانگیختن احساسات دقیق.

بنابراین :

همیشه رنگی را انتخاب کنید که متناسب با انرژی محصول یا خدمات شما باشد.

یک یا دو رنگ اضافی که رنگ اصلی شما را تکمیل می کنند ، در حالت ایده آل رنگهایی که رنگ اصلی شما “پاپ” است را انتخاب کنید.

رنگی را برای پس زمینه وب سایت خود انتخاب کنید که تهاجمش کمتر از رنگ اصلی شما است.

برای متنی که قرار است در وب سایت شما قرار بگیرد ، رنگی را انتخاب کنید  به یاد داشته باشید که حروف چاپی سیاه و سفید کاملا نادر است و توصیه نمی شود.

و نگران نباشید از منابع مختلف آنلاین برای پیدا کردن ترکیب رنگی کامل خود استفاده کنید .