بهترین تکنیک های سئوی پیشرفته

ناب دیزاین وبلاگ 13 آوریل 2021
بهترین تکنیک های سئوی پیشرفته

آیا شما در حال حاضر مفاهیم اساسی سئو (SEO) را می دانید و به دنبال برخی از تکنیک های پیشرفته سئو  برای افزایش بازدید هستید؟ پس این پست برای شما عالی است .

در این راهنما ، مهمترین نکات پیشرفته سئو را یاد می گیرید که می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت، ترافیک ارگانیک خود را دو برابر کنید.

سئو پیشرفته چیست؟

سئو پیشرفته به تکنیک های سئو اشاره دارد که به نوعی دانش و تخصص پیشرفته نیاز دارد. این تکنیک ها معمولاً به سئو فنی و آخرین تغییرات ایجاد شده در الگوریتم رتبه بندی گوگل مربوط می شوند.

برای بهبود سریع رتبه بندی گوگل خود ، این  نکات پیشرفته سئو را دنبال کنید.

1. کلمات کلیدی مورد نظر خود را در پاراگراف ابتدایی و توضیحات متای خود اضافه کنید :

نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید تا بدانید که باید از عناوین کلیدی در عنوان ها و توضیحات خود استفاده کنید ، این مسئله در سئو اساسی است. اما ، آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر شما در پاراگراف ابتدایی و توضیحات متا بسیار مهم است.

کلمات کلیدی به چندین روش به سئو شما کمک می کند:

محتوای شما را بیشتر به درخواست های جستجو مرتبط می کند و این به معنی رتبه بندی بالاتر است .

به موتورهای جستجو کمک می کند از همان ابتدا محتوای شما را با کلمات کلیدی مرتبط با رتبه بندی مرتبط کنند .

کلمات کلیدی مربوطه در نتایج جستجو برجسته می شوند ، باعث می شوند که قطعه های جستجوی شما برای کاربران جذاب تر شوند .

2. با استفاده از لیست ها ، محتوای خود را برای قطعه های ویژه بهینه کنید

آیا متوجه شدید که گوگل دوست دارد در نتایج جستجوی خود لیستی نشان دهد؟ هرگونه پرس و جو را که مربوط به نوع ارسال لیست است جستجو کنید و نحوه تطبیق قطعه ویژه گوگل برای نمایش لیست ها را مشاهده کنید.

آنچه در این مورد خوب است این است که راهی وجود دارد که لیست شما را به عنوان یک قطعه ویژه نشان دهد و CTR شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد (Click Through Rates).

این مراحل را دنبال کنید:

اطمینان حاصل کنید که لیست خود را در پست خود بالا قرار داده اید – لازم نیست در بالای صفحه باشد اما سعی کنید لیست را در محتوا “دفن” نکنید.

عنوان H2   یا H3  بهینه شده را به عنوان لیست اضافه کنید – آن را خاص کنید. اگر لیست مربوط به نکات مربوط به سئو است ، لیست را “بهترین نکات سئو” یا مواردی از این قبیل نامگذاری کنید ، اما آن را کوتاه و مهم نگه دارید .

برای موارد لیست از برچسب <ul> و <li> استفاده کنید – لیست خود را با استفاده از برچسب <UL> <LI> ایجاد کنید. از جدول یا پاراگراف استفاده نکنید اما از برچسب <ul> HTML برای کمک به خزنده های گوگل برای درک اینکه این لیست است استفاده کنید.

قالب بندی لیست را ساده نگه دارید – از فلش ، گلوله های سفارشی یا مدل دیگری استفاده نکنید که ممکن است گوگل را گیج کند.

3. با استفاده از بخشهای نامگذاری شده ، پستها / صفحات خود را برای لینکهای سایت بهینه کنید

اجرای این نکته پیشرفته بسیار آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در پست های خود بخش های “نامگذاری شده” ایجاد کنید.

با افزودن مشخصه ID به عنوانی مانند این ، می توانید بخش های “نامگذاری شده” ایجاد کنید:

 

<h2 id=”my-named-section”>My heading title</h2>

 

یا با اضافه کردن یک برچسب لنگر نام مانند این:

<a name=”my-named-achor”> </a>

هنگامی که این کار را انجام می دهید ، از طریق URL ارسال می توانید به هر بخش “نامگذاری شده” دسترسی پیدا کنید.

4. از طرحواره FAQPage برای افزایش املاک و مستغلات قطعه های جستجوی خود استفاده کنید

روش دیگر برای بهبود قابلیت مشاهده قطعه های جستجو ، استفاده از نشانه گذاری داده شده است. احتمالاً شما در مورد نشانه گذاری طرح و سئو و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند قطعه های با ارزشی در نتایج جستجوی گوگل بدست آورده اید و مطالعه کرده اید ، اما یک روش نه چندان شناخته شده اطمینان از طرح FAQPage است.

طرح FAQPage برای صفحاتی است که دارای محتوای سبک FAQ هستند (لیستی از سوالات و پاسخ های یک موضوع خاص) که توسط کاربر ایجاد نشده است. در ابتدا ، به نظر می رسد چیزی است که نمی توانید از آن استفاده کنید ، اما با کمی تلاش می توانید از طرح FAQPage ، تقریباً در مورد هر نوع محتوا اطمینان حاصل کنید.

چرا شما باید این کار را انجام دهید؟

زیرا می تواند فضای قطعه شما را در نتایج جستجو افزایش و افزایش دهد و این به معنای کلیک و بازدید بیشتر به وب سایت شما است.

5. از موضوعاتی که اعتماد بالایی به گوگل دارید ، بازدید بیشتری داشته باشید

این یک تکنیک پیشرفته سئو و مفهومی است که بسیاری از مردم از درک آن عاجز هستند.

در اینجا قانون کلی وجود دارد:

راحت تر می توان برای کلمه کلیدی رتبه بندی کرد که مربوط به موضوعی است که قبلاً دارای رتبه های بالا و اعتماد گوگل هستید.

بگذارید این را با استفاده از یک مثال توضیح دهم.

وب سایت من دارای رتبه برتر برای کلمه کلیدی “موتورهای جستجو” است. این “قدرت” را به من می دهد تا در میان سایر کلمات کلیدی مرتبط مانند “چگونه موتورهای جستجو کار می کنند” و “چگونه نمای خود را در موتورهای جستجو افزایش دهیم” رتبه بالایی داشته باشم.

توجه داشته باشید که سایر مباحث با موضوع اصلی چقدر با هم ارتباط نزدیک دارند. همه آنها دارای کلمه کلیدی “موتورهای جستجو” مشترک هستند. اگر موضوعات برتر رتبه بندی را پیدا کنید که وب سایت شما در گوگل شناخته شده است ، بدون ایجاد پیوند می توانید برای موضوعات مرتبط رتبه بندی کنید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که محتوای عالی منتشر کنید که هدف کاربر را برآورده کند.

6. صفحات دارای رتبه برتر را به روز کنید

این یک قانون ساده است که باید از آن پیروی کنید. برای اینکه بتوانید رتبه بندی آنها را حفظ کنید ، باید مرتباً صفحات دارای رتبه برتر را به روز کنید.

برای هر کلمه کلیدی که در گوگل رتبه بندی بالایی دارید ، صدها اگر نه هزاران صفحه وجود دارد که برای یکی از نقاط برتر رقابت می کنند.

گوگل می خواهد اطلاعات به روز را به کاربران نشان دهد بنابراین اگر اطمینان حاصل نکنید که محتوای شما مرتبط و تازه است ، به تدریج رتبه بندی خود را از دست می دهید.

 

چگونه مطالب خود را تازه نگه داریم؟

صفحات رقیب خود را بررسی کنید و ببینید آیا مطلب مهمی در محتوای شما از دست رفته است. محتوای خود را به روز کنید تا شامل این اطلاعات شود.

پیوندهای خراب را بررسی و برطرف کنید

پیوندهای خود را به روز کنید تا به صفحات مرتبط تر اشاره کنید

تصاویر و سایر عناصر رسانه خود را به روز کنید

پاسخ به نظرات کاربران (اگر قبلاً انجام نشده است)

توصیفات متای خود را به روز کنید (در صورت قرار دادن تاریخ)

7. نظرات را در وبلاگ خود فعال کنید

من می دانم که بسیاری از افراد نظرات خود را در وبلاگ خود فعال نمی کنند ، زیرا آنها از هرزنامه هراس دارند و یا اینکه معتقدند که هیچ ارزش سئو ارائه نمی دهد ، اما این امر موثر است .

علاوه بر توصیه های گوگل ، ثابت شده است که صفحاتی که نظرات معتبر و مفیدی دارند بیشتر از صفحات بدون نظر رتبه بالاتری دارند.

نظرات روی صفحه یکی از سیگنالهایی است که گوگل برای درک محبوبیت یک صفحه استفاده می کند. اگر در یک صفحه نظرات و بحث های زیادی وجود دارد ، این نشانه خوبی است که افراد از این مطالب خوششان می آید و به همین دلیل تعامل وجود دارد.

پس از فعال کردن نظرات ، اطمینان حاصل کنید که به هر یک از نظرات پاسخ می دهید و هرزنامه بی کیفیتی را منتشر نمی کنید که محتوا یا مکالمه را بی ارزش کند .

8. پیوند به وب سایت های دارای اقتدار بالا

همه ما می دانیم که بک لینک برای رتبه بندی مهم است اما آنچه مهم است همچنین پیوند دادن به وب سایت های دارای مرجع عالی از محتوای شما است.

مفهوم پیوندها یکی از عواملی است که باعث می شود گوگل به بهترین موتور جستجو تبدیل شود گوگل از پیوندها برای کشف صفحات مهم وب استفاده می کند.

به همین دلیل ، آنها مدیران وب را تشویق می کنند تا در صورت لزوم به صفحات با کیفیت بالا پیوند دهند.

با ارتباط با منابع با کیفیت بالا از دو طریق به سئو شما کمک می کند:

ابتدا به کاربران این امکان را می دهید تا درباره یک موضوع از یک منبع معتبر اطلاعات بیشتری کسب کنند.

دوم ، شما محتوای خود را به عنوان “با کیفیت” قرار می دهید. البته ، این تنها عاملی نیست که باعث کیفیت وب شما می شود اما به شما کمک می کند.

تمام صفحات رتبه بالا من نظرات زیادی دارند. نظرات راهی عالی برای تعامل با کاربران و ایجاد جامعه شماست. افرادی که نظر می دهند نیز بیشتر تمایل دارند مطالب شما را به اشتراک بگذارند و به آنها پیوند دهند.

9. محتوای تکراری را با URL های متعارف تلفیق کنید

استفاده از URL های متداول یک تکنیک پیشرفته سئو در زمینه سئو است اما چیزی است که هر مدیر وب سایت باید آن را بداند.

یکی از مشکلاتی که اکثر وب سایت ها با آن روبرو هستند ، محتوای تکراری یا نازک است. صفحاتی در وب سایت شما وجود دارند که دارای محتوای مشابه یا بسیار مشابه هستند.

به عنوان مثال ، اگر وب سایت تجارت الکترونیکی دارید ، به احتمال زیاد محتوای تکراری در صفحات دسته خود خواهید داشت.

مشکلی که در محتوای تکراری وجود دارد این است که گاهی اوقات گوگل گیج می شود که کدام صفحه را در نتایج قرار دهد .

برای حل این مشکل ، می توانید از URL های متعارف اطمینان حاصل کنید تا مشخص کنید کدام یک از صفحات را می خواهید در نتایج نشان داده شود.

10. از Lazy Loading برای تصاویر و فیلم ها استفاده کنید

یکی از عوامل شناخته شده رتبه بندی سرعت است. کاربران از وب سایت های کند متنفر هستند و این روی زمانی که در سایت می گذرانند و البته فروش و تبدیل آن تأثیر دارد.

از طرف دیگر ، گوگل می خواهد وب سایت هایی که در نتایج آنها ظاهر می شوند ، در سریعترین زمان ممکن بارگیری شوند.

برای دسک تاپ ، می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از CDN ها و پلاگین های ذخیره سازی بهینه کنید اما برای تلفن همراه ، این کافی نیست. تصاویر و سایر عناصر چندرسانه ای مانند Video می توانند سرعت یک سایت موبایل را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و راه حل این مشکل بارگذاری تنبل است.

Lazy loading مکانیزمی است که تصاویر یا ویدیوها را فقط زمانی بارگیری می کند که در قسمت دید کاربر باشد. این به معنای زمان بارگیری اولیه سریعتر هم برای موبایل و هم برای دسک تاپ است.

خبر خوب این است که اجرای Lazy loading بسیار آسان است.

11 . از ترندهای گوگل برای یافتن موضوعات / کلمات کلیدی پرطرفدار استفاده کنید

وقتی نوبت به سئو می رسد ، همه می دانیم که تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار مهم است. یافتن کلمات کلیدی مناسب برای سئو می تواند تفاوت زیادی در رتبه بندی ، بازدید و تبدیل داشته باشد.

 

یک تکنیک پیشرفته تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده از گوگل Trends برای یافتن موضوعات / کلمات کلیدی است که در حال محبوبیت هستند.

با استفاده از این روش و با واکنش سریع ، یعنی ایجاد محتوای خوب برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی در حال افزایش ، یک قدم جلوتر از رقبا هستید.

گوگل بیش از این خوشحال است که محتوای جدید مربوط به موضوعات پرطرفدار را فهرست بندی کند و شما احتمالاً رتبه بالاتری برای این عناوین خواهید داشت زیرا هنوز رقابت زیادی وجود ندارد.

فرایندی که باید دنبال شود:

به گوگل Trends بروید

عناوین یا کلمات کلیدی خود را جستجو کنید

به پایین پیمایش کنید و به جستجوی عناوین “Rising” بپردازید

کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود را پیدا کنید (که قبلاً آنها را پوشش نمی دهید) و مطالب جدیدی را در اطراف این کلمات کلیدی منتشر کنید.

12. نرخ جستجوی گوگل Organic Landing Pages را کاهش دهید

رسیدگی به مسائل مربوط به نرخ پرش یکی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین وظایف سئو است که باید برای وب سایت خود انجام دهید.

گوگل علاوه بر بررسی سئو داخلی یک وب سایت و بک لینک ، عوامل مرتبط با رضایت کاربر را نیز در نظر می گیرد.

کاربری که در گوگل جستجو می کند و بر روی نتیجه جستجو کلیک می کند تا از یک وب سایت بازدید کند و بلافاصله به گوگل باز می گردد ، سیگنال مهمی است مبنی بر اینکه کاربر خاص از صفحه ای که بازدید کرده راضی نیست.

اگر بسیاری از کاربران رفتار یکسانی داشته باشند ، گوگل رتبه بندی آن صفحه را کاهش می دهد و صفحات دیگری را در بالای نتایج قرار می دهد که احتمالاً قصد کاربر را برآورده می کنند.

این یک روند مداوم است که می توانیم آن را کنترل کنیم اما آنچه می توانیم کنترل کنیم زمانی است که کاربر گوگل در وب سایت و صفحات خاص خود می گذراند.

یادگیری های کلیدی

همانطور که قبلاً حدس زده اید سئو پیشرفته انجام آن چندان سخت نیست. کلمه “پیشرفته” باعث می شود شما فکر کنید چیزی پیچیده یا خیلی دشوار است اما در مورد نکات سئو توضیح داده شده در بالا صدق نمی کند.همه این تکنیک ها به اثبات رسیده و آزمایش شده اند و می توانند تفاوت واقعی در رتبه بندی و بازدید شما داشته باشند.

فراموش نکنید که وقتی صحبت از بهینه سازی موتور جستجو می شود ، هر نکته ای کمک می کند بنابراین اهمیت یک قانون سئو را دست کم نگیرید حتی اگر به نظر مهم نرسد.