راهنمای جامع افزایش سرعت وب سایت وردپرسی

ناب دیزاین وبلاگ 07 مه 2021
راهنمای جامع افزایش سرعت وب سایت وردپرسی

شما نمی توانید ثانیه ای را در اینترنت هدر دهید. سرعت مهم است ، به ویژه هنگامی که زمان بارگیری می رسد. در حقیقت ، اگر سایت وردپرسی شما کساد است و کاربران را مجبور می کند حتی برای چند ثانیه صبر کنند ، احتمالاً اثرات منفی مانند افزایش نرخ گزاف گویی ، کاهش تبدیل ها و رتبه بندی جستجوی ضعیف را مشاهده خواهید کرد .

خوشبختانه کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از این مشکلات انجام دهید! وردپرس به عنوان یک پلت فرم گزینه های زیادی برای بهینه سازی سایت شما برای سریعتر و قابل اعتمادتر کردن آن ارائه می دهد. در حقیقت ، حتی اگر در زمینه بهینه سازی وب سایت متخصص نیستید ، می توانید از چندین روش برای بهبود سریع بارگذاری سایت خود استفاده کنید.

در این راهنما ، ما توضیح خواهیم داد که چه کاری می توانید برای افزایش عملکرد وب سایت و بهینه سازی سرعت انجام دهید. ما همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانید مشکلی را که سایت شما را کند می کند و مهمتر از آن نحوه حل آنها را تشخیص دهید. موارد زیادی برای پوشش دادن وجود دارد ، بنابراین بیایید شروع کنیم!

چرا داشتن یک وب سایت سریع حیاتی است؟

از ابتدای ورود به اینترنت همه چیز تغییر کرده است. کاربران امروز انتظار بارگذاری سریعتر دارند و سایت شما باید مطابق با انتظارات باشد. بزرگترین مسئله داشتن وب سایت کند این است که کاربران شما اغلب صبر و تحمل خود را از دست می دهند. تقریباً نیمی از کاربران انتظار دارند سایت ها در عرض دو ثانیه یا کمتر بارگیری شوند و اگر در مدت سه ثانیه بارگیری نشود ، 40٪ از افراد سایت را ترک می کنند. علاوه بر این ، فقط یک ثانیه تأخیر می تواند منجر به کاهش 7 درصدی در تبدیل ها شود.

این اعداد به شما کمک می کند تا اهمیت حفظ سایت سریع و قابل اعتماد را بدانید. اگر ترافیک و تبدیل از دست رفته به اندازه کافی قانع کننده نیست ، باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) سایت خود را نیز در نظر بگیرید. سرعت عاملی است که گوگل به آن اهمیت می دهد ، بنابراین صفحات کم سرعت می توانند منجر به کاهش در رتبه بندی جستجوی شما شوند.

از سال 2016 ، افراد بیشتری نسبت به رایانه های رومیزی از دستگاه های تلفن همراه برای مرور اینترنت استفاده می کنند. امروز تعداد کاربران موبایل 5 میلیارد نفر تخمین زده شده است. این تقریباً دو سوم از کل انسانهای کره زمین است.اکثر کاربران تلفن همراه به دنبال تجربه ای مشابه تجربه در رایانه های سنتی هستند. تقریباً نیمی از آنها انتظار دارند سایت ها در کمتر از 10 ثانیه بارگیری شوند.

شما می توانید از این الگو پیروی کنید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما به اندازه کافی سریع است تا تجربه کاربر را با استقبال مواجه کند. با این حال ، ابتدا باید درک کنید که چرا صفحات شما عملکرد مطلوبی را که می خواهید ندارند.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

چه عواملی باعث کند شدن سایت شما می شود؟

محتمل ترین دلیل برای کند بودن زمان بارگذاری و عدم عملکرد این است که یک وب سایت ضعیف ساخته شده است. بنابراین باید مطمئن شوید که یک میزبان وب با کیفیت برای سایت خود انتخاب کرده اید.

دلیل دیگری که سایت شما می تواند کاهش سرعت را تجربه کند ، این است که بازدید شما زیاد است. تعداد زیاد بازدید کنندگان یکی از مهمترین دلایل کند بودن زمان بارگیری است. اگر سرور یا برنامه میزبان شما آماده مقابله با همه آن کاربران نباشد ، اغلب عملکرد آن آسیب می بیند. و این به  این معنا است که زمان ارتقا. برنامه میزبان شما فرا رسیده است.

به طور خلاصه می توان گفت که دلایل اصلی یک وب سایت کند وردپرس عبارتند از:

  • میزبانی وب : هنگامی که سرور میزبان وب شما به درستی پیکربندی نشده باشد ، می تواند به سرعت به وب سایت شما آسیب برساند.
  • پیکربندی وردپرس : اگر سایت وردپرس شما از صفحات پنهان شده استفاده نمی کند ، باعث سربار بیش از حد سرور شما می شود و باعث می شود وب سایت شما کند یا به طور کامل خراب شود.
  • اندازه صفحه : عموماً تصاویری که برای وب بهینه نشده اند.
  • افزونه های بد : اگر از افزونه ای با کد ضعیف استفاده می کنید ، می تواند سرعت وب سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  • اسکریپت های خارجی : اسکریپت های خارجی مانند تبلیغات ، بارگذار قلم و غیره نیز می توانند تأثیر بسزایی در عملکرد وب سایت شما داشته باشند.

چگونه سرعت فعلی سایت خود را آزمایش کنیم؟

اکنون که برخی از دلایل سرعت پایین بارگیری را فهمیدید ، وقت آن است که سایت خود را بررسی کنید و ببینید عملکرد فعلی آن چقدر خوب است. بهترین راه برای اینکه بفهمید سایت شما از کندی رنج می برد ، آزمایش دقیق و منظم آن است. خوشبختانه ابزارهای رایگانی وجود دارد که می توانید برای جمع آوری سریع این اطلاعات از آنها استفاده کنید.

ما قصد داریم دو ابزار رایگان را معرفی کنیم که می توانید برای آزمایش سرعت سایت خود استفاده کنید. توصیه می کنیم این آزمایشات را چندین بار تکرار کنید تا نتیجه دقیق تری بگیرید. همچنین انجام این تست ها به طور منظم بسیار هوشمندانه است. عوامل جدید می توانند سایت شما را تحت تأثیر قرار داده و سرعت آن را به طور غیرمنتظره ای کاهش دهند ، بنابراین شما همیشه باید از عملکرد آن به روز باشید.

ابزار  Pingdom

اولین گزینه ای که ما به آن خواهیم پرداخت ابزار Pingdom است. این سایت از یک مکان خاص به صفحات شما دسترسی پیدا می کند و اطلاعات مربوط به سرعت بارگیری آنها را برمی گرداند. این فرآیند به شما امکان می دهد سرعت بارگذاری سایت خود را آزمایش کنید. به علاوه ،    Pingdom Tools  سایت شما را براساس چندین معیار ارزیابی می کند. به عنوان مثال نشان می دهد که چند درخواست مورد نیاز بوده ، چند تغییر مسیر انجام شده است و سرعت سایت شما چگونه با دیگران مقایسه می شود.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

برای انجام یک آزمایش ، به سادگی URL سایت خود را در قسمت صفحه اصلی وارد کنید ، مکانی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و روی Start Test کلیک کنید. بسته به تعداد افرادی که در حال حاضر از این سایت استفاده می کنند ، ممکن است در یک صف قرار بگیرید ، اما طبق تجربه ما معمولاً کمتر از یک دقیقه طول می کشد تا آزمون شروع شود. وقتی آزمایش به پایان رسید ، صفحه بارگیری می شود و شما می توانید نتایج خود را مشاهده کنید.

از آنجا که نتایج هر بار متفاوت خواهد بود ، این کار را چند بار انجام دهید تا یک رقم متوسط بدست آورید. این به شما یک دید کلی و جامع تری در مورد عملکرد سایت شما می دهد.

GTMetrix

Pingdom Tools یک منبع عالی است ، اما ما به شما GTMetrix را نیز توصیه میکنیم. این یکی دیگر از ابزارهای رایگان کنترل سرعت است که می تواند فوق العاده مفید باشد. GTMetrix تقریباً مشابه روش قبلی عمل می کند ، اما همچنین معیارهای عمیق تری را ارائه می دهد و حتی پیشنهادات بهینه سازی را بر اساس نتایج شما ارائه می دهد.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

با وارد کردن نشانی اینترنتی سایت خود در صفحه اصلی و انتخاب تجزیه و تحلیل ، می توانید آزمایشی را شروع کنید. از آنجا که این تست کمی دقیق تر است ، انجام آن ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. در حین اجرا ، می توانید ببینید که چند سایت در صف از شما جلوتر هستند.

10 روش برای بهینه سازی سرعت وب سایت وردپرسی شما

در حال حاضر ، شما باید درک کنید که چرا داشتن یک وب سایت سریع مهم است . علاوه بر این ، شما از عملکرد فعلی سایت خود آگاه هستید. این یک شروع عالی است! در این مرحله ، وقت آن است که اولین قدم ها را در جهت بهینه سازی وب سایت خود و بهبود سرعت آن بردارید.

در زیر ، ما 10 روشی را ارائه خواهیم داد که می توانید برای اطمینان از بارگیری سریعتر سایت و عملکرد روان ، از آنها استفاده کنید. هرچه از این تکنیک ها بیشتر استفاده کنید ، احتمالاً نتایج بهتری خواهید داشت.

1. یک برنامه میزبان با کیفیت انتخاب کنید

انتخاب یک برنامه میزبان مناسب یکی از اولین و مهمترین انتخاب هایی است که برای وب سایت خود انجام می دهید. از آنجا که میزبان وب شما محل زندگی سایت شما است ، برای تعیین سرعت ، عملکرد سایت و اینکه چقدر می تواند از پس ترافیک بالا برآید ، کارهای زیادی انجام خواهد داد.

هنگامی که یک کاربر به سایت شما دسترسی پیدا می کند ، سرور میزبان شما تعیین می کند که سرعت انتقال اطلاعات به او چیست. برخی از سرورها به سادگی کند هستند. متناوباً ، برنامه شما ممکن است حداکثر سرعت یا منابع مجاز سرور شما را محدود کند. به طور خلاصه ، سایت شما هرگز نمی تواند سریعتر از سرور مجاز باشد.

دلیل اینکه این روش در ابتدا ذکر شده این است که یک برنامه میزبانی بی کیفیت می تواند به طور موثر سایر تلاش های شما برای افزایش سرعت را باطل کند. حتی اگر سایت خود را از نظر سرعت بهینه کنید ، اگر سرور شما کند باشد یا برنامه شما ناکافی باشد ، تفاوت زیادی نخواهد داشت.

به همین دلیل ، مهم است که یک ارائه دهنده خدمات میزبان را انتخاب کنید و متناسب با نیازهای خود برنامه ریزی کنید.

2. قالب‌ها، افزونه‌ها و سیستم وردپرس خود را بروز کنید

شاید سایت شما پیغام جهت بروزرسانی افزونه و قالب وردپرس بسیار دریافت می‌کند، شاید هم وردپرس خود را شما هنوز بروزرسانی نکرده اید؟

شما همیشه باید تمامی بروزرسانی‌ها را در سایت خود انجام دهید، چرا که بیشتر این بروزرسانی‌ها امنیتی بوده و به افزایش امنیت وردپرس شما کمک می‌کند. همچنین بسیاری از آنها خطاهای کدنویسی خود را در این بروزرسانی‌ها برطرف کرده‌اند که باعث بهبود سرعت سایت شما می‌شود. توسعه دهندگان وردپرس همیشه سعی دارند تا نرم‌افزارهای تولید توسط خود را بهبود بخشند پس اگر موردی برای بروزرسانی منتشر می‌کنند حتماً برای سایت شما مفید است. همین حالا به پنل مدیریت وب‌سایت خود مراجعه کنید و تمام افزونه‌ها، قالب‌ها و حتی وردپرس خود را بروزرسانی کنید.

اگر از افزونه غیررایگان استفاده می‌کنید که نسخه اورجینال آنرا تهیه نکردید، حتماً نسخه امن ( بدون ویروس ) آنرا پیدا کنید و روی سایت خود بارگذاری کنید.

نکته : قبل از هربروزرسانی از سایت خود فایل پشتیبان تهیه کنید تا اگر بروزرسانی دچار مشکل شد، بتوانید سریعاً سایت خود را به حالت اول بازگردانید.

3. کش وردپرس خود را برای کاهش درخواست‌ها فعال کنید

یکی از راه‌های هوشمندانه برای افزایش سرعت سایت، فعال کردن سیستم کش وردپرس است. وقتی کاربری برای اولین بار به سایت شما مراجعه می‌کند یک کپی از فایل‌های ثابت سایت شما مثل استایل‌ها، فایل‌های جاوا اسکریپت، تصاویر در مرورگر کاربر ذخیره می‌شود و در مراجعه بعدی این فایل‌ها از مرورگر بارگذاری می‌شوند، به این سیستم کش گفته می‌شود که تاثیر زیادی روی سرعت سایت شما دارد.

فعال کردن کش وردپرس می‌تواند تاثیر زیادی روی ارسال درخواست سمت سرور شما بگذارد و باعث کاهش مصرف منابع سرور هاست وردپرس شما می‌شود، همچنین کاربران سایت شما را با سرعت بسیار بالایی مشاهده می‌کنند.

4. تصاویر خود را بهینه کنید تا حجم صفحات کاهش پیدا کند

تصاویر بخش جذاب هر وب‌سایت است، اما اگر این تصاویر به صورت بهینه نشده روی وردپرس شما بارگذاری شوند باعث کندی شدید در سایت شما خواهند شد. برای این منظور بهتر است تمام تصاویری که روی سایت خود قرار می‌دهید را بهینه کنید، خوشبختانه ابزار آنلاین رایگان زیادی برای اینکار وجود دارد که شما می‌توانید قبل از اینکه تصویری را روی وب‌سایت خود بارگذاری کنید آنها را بهینه کنید.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

5. فشرده‌سازی و Minify کردن فایل‌ها

شما باید تمام فضاهای خالی بین فایل‌های جاوا اسکریپت JS و استایل را از بین ببرید تا سرعت پردازش این فایل‌ها را افزایش دهید، به مثال زیر توجه کنید، بسیاری برنامه نویسان کدها را به این شکل می‌نویسند :

#red {

font-size: 1em;

color: red;

}

در کد بالا می‌بینید که فضاهای خالی زیادی بوجود آمده، شاید به این شکل کدنویسی خوانایی آنرا برای برنامه‌نویسان بیشتر کند. اما این فضاهای اضافه برای پردازش سرور اصلا مفید نیست و باعث کندی زیادی می‌شود. بهتر است کد خود را در نهایت به این شکل در سایت قرار دهید :

#red{font-size:1em;color:red;}

کارایی این کد با نمونه قبلی یکسان است، اما سرعت پردازش آن توسط سرور بیشتر است، چرا که از تعداد کاراکتر کمتری نسبت به کد قبلی استفاده کرده است. شاید به نظر شما تعداد این فضاها چیز ناچیزی بوده اما اگر به تمامی کدهای استفاده شده در سایت خود فکر کنید متوجه خواهید شد که چقدر فضای خالی بین کدهای شما وجود دارد.

اگر خیلی با کد سرکار نداشته‌اید، نگران نباشید. برای فشرده‌سازی و Minify کردن فایل‌های شما هم ابزار آنلاین وجود دارد هم افزونه وردپرس؛ به طور مثال شما می‌توانید از ابزارهای آنلاین CSS Compressor و Minify استفاده کنید و کدهای خود را به سرعت فشرده و جایگزین کنید.

6 . انتخاب بهترین هاست وردپرس

یکی از عوامل مهم در بحث بهینه‌سازی و بهبود سرعت سایت، انتخاب هاست مناسب است. شرکت‌های زیادی هستند که در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت می‌کنند، اما شما باید بهترین شرکت هاستینگ را انتخاب کنید. چرا که با انتخاب اشتباه هاست وردپرس باعث از دست دادن ترافیک زیادی خواهید شد. فرض را بر این بگیرید که شما مهمانی گرفته‌اید برای هزار نفر، اما منزل شما فقط قابلیت پذیرش 100 نفر از مهمانان شما را دارد. همین مسئله درباره هاست وردپرس وجود دارد.

اگر هاست وردپرس شما قابلیت میزبانی از تمام بازدیدکنندگان شما را نداشته باشند سایت شما دچار مشکل شده و سایت را با خطا باز می‌کند یا با بالا رفتن ترافیک ورودی سایت شما دچار کندی خواهد شد. همچنین اگر سرور هاست شما منابع کافی در اختیار شما قرار ندهد، سایت شما نمی‌تواند پردازش درخواست‌های کاربران را با سرعت انجام دهد. همین مسئله باعث می‌شود سایت شما کند شود و تمام زحمات شما جهت بهینه سازی سایت از دست برود.

7. از شبکه تحویل محتوا ( CDN ) استفاده کنید

فاصله فیزیکی همیشه عامل موثری در سرعت بارگذاری سایت‌ها است، شما برای اینکه بتوانید کاری کنید که کاربران سایت شما را با سرعت بالایی مشاهده کنند باید از شبکه تحویل محتواCDN استفاده کنید. این تکنولوژی به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را از نزدیک‌ترین سرور به کاربران خود نمایش دهید و این امر باعث افزایش سرعت سایت شما می‌شود.

شبکه تحویل محتوا یا CDN به شبکه‌ای از سرورهای پروکسی در سراسر جهان گفته می‌شود که هر سرور حاوی کپی از وب‌سات شما است که می‌تواند مطالب سایت شما را از نزدیک‌ترین مکان به کاربر نمایش دهد. این کار نه تنها باعث افزایش سرعت سایت شما می‌شود بلکه امنیت سایت شما را نیز افزایش می‌دهد.

ما به شما استفاده از CDN رایگان سایت Cloudflare و ابرآروان را پیشنهاد می‌دهیم که به راحتی با سایت وردپرسی سازگار بوده و می‌توانید از آنها استفاده کنید.

8 . از قالب و افزونه‌های معتبر استفاده کنید

یک باور غلط وجود دارد که می‌گوید شما نباید از افزونه‌های زیادی استفاده کنید! اما این جمله درست نیست، به نظر ما باید از افزونه‌های با کیفیت استفاده کنیم. قالب‌ها و افزونه‌ها باتوجه به نیاز خود درخواست‌هایی را سمت سرور ارسال می‌کنند، اگر این افزونه‌ها و قالب‌ها به درستی طراحی شده باشند سعی می‌کنند کمترین تعداد درخواست را سمت سرور ارسال کنند. بارها گفته شده که ارسال درخواست زیاد سمت سرور باعث کندی آن می‌شود.

بسیاری از این قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس اصولی کد نویسی نشده‌اند و باعث هدر رفت منابع سرور شما می‌شوند. پس سعی کنید همیشه از معتبرترین افزونه‌ها و قالب‌ها استفاده کنید تا منابع سایت شما هدر نرود. سعی کنید نظرات درباره افزونه و قالب را مطالعه کنید، تعداد نصب و امتیاز این موارد بسیار مهم است.

سابقه طراح قالب یا افزونه مورد نظر را بررسی کنید، سعی کنید همیشه این موارد را از مخزن وردپرس دریافت کنید، اگر قالب یا افزونه غیررایگان استفاده می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید نسخه اورجینال آنرا استفاده کنید.

9. حذف قالب‌ها و افزونه‌های غیرفعال

پیش‌تر یاد گرفتید که چطور افزونه یا قالب معتبر را دریافت کنید، اما همیشه تعدادی قالب و افزونه در وردپرس وجود دارند که شما از آنها استفاده نمی‌کنید، همه این موارد را حذف کنید. شما حتی اگر از آنها استفاده هم نکنید باز فضای هاست وردپرس شما را اشغال کرده‌اند و این اصلا خوب نیست.

بهتر است تمام این افزونه‌ها و قالب‌های اضافه که غیرفعال هستند را حذف کنید تا مشکلی برای سایت شما بوجود نیایید. حتی وجود این موارد گاهی باعث سردرگمی مدیر وب‌سایت می‌شود، پس بهتر است آنها را حذف کنید و اگر بعدها به آنها نیاز پیدا کردید مجدداً آخرین نسخه آنها را دریافت ‌کنید.

10 . بهینه سازی دیتابیس وردپرس

کار نهایی که شما برای افزایش سرعت سایت خود باید انجام دهید، بهینه سازی دیتابیس وردپرس است. اینکار عملکرد دیتابیس شما را افزایش می‌دهد و فضاهای خالی آنرا از بین می‌برد.

شما برای اینکار کافیست از افزونه WP-DBManager استفاده کنید، این افزونه به شما کمک می‌کند تا دیتابیس وردپرس خود را مدیریت و بهینه کنید و همچنین جداول بلااستفاده را حذف کنید.

همچنین می‌توانید برای این کار از افزونه رایگان WP-Optimize استفاده کنید، این افزونه نیز عملکرد مشابه‌ی دارد.

سخن آخر

یک سایت کند می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در تعداد بازدیدکنندگان شود با این حال ، این نباید سرنوشت وب سایت شما باشد زیرا وردپرس روش های زیادی برای بهبود سرعت سایت شما ارائه می دهد.

در طول این راهنما ، ما بهترین روش ها را برای بهینه سازی سرعت وبلاگ یا وب سایت وردپرس شما بررسی کرده ایم. اگر این روش ها را پیاده سازی کنید ، عملکرد سایت شما بهتر خواهد بود ، که می تواند باعث خوشحالی کاربران و افزایش تعامل با آن ها شود.

آماده بهینه سازی سایت خود هستید؟

شما می توانید مدیریت امنیت و به روزرسانی ها و بهینه سازی عملکرد سرور خودتان را به ما بسپارید. و بر رشد تجارت خود تمرکز کنید. متخصصان ما در ناب دیزاین آماده ارائه انواع خدمات طراحی سایت، بهینه سازی سایت، سئو و… می باشند.