اصول تولید محتوا برای وب سایت

ناب دیزاین آموزش 19 دسامبر 2020
اصول تولید محتوا برای وب سایت

تولید محتوا

تولید محتوای با کیفیت موجب افزایش چشمگیر رتبه وب سایت شما می شود. به همین دلیل اغلب مدیران بخشی را به تولید محتوا برای وب سایت های خود اختصاص می دهند و در تلاش هستند که با تجربه ترین بلاگ نویسان را در زمینه تولید محتوا استخدام کنند.

از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، می توان به ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار اشاره کرد. این که چگونه محتوایی مناسب با مخاطبان وب سایت را تولید کنند و البته پیدا کردن یک منبع معتبر برای ایجاد محتوا نیز کاملا دشوار است.

ما در این مقاله می خواهیم در ارتباط با راه کار های این مشکل صحبت کنیم.

  1. داشتن ایده برای تولید محتوا

ایده! ابتدا باید برای وب سایت و مقالات خود موضوعی انتخاب کنید سپس طبق آن موضوع به تولید ایده و موضوع بپردازید.

 

  1. لیست کلمات کلیدی را تهیه کنید

از دلایلی که شما شروع به تولید محتوا می کنید، استفاده از کلمات کلیدی می باشد. لیستی از این کلمات کلیدی تهیه کنید و بر اساس آن نوشتن را آغاز کنید. برای پیدا کردن کلمات مرتبط که بیشترین جستجو را دارند می توانید از ابزارهای سئو استفاده کنید.

 

  1. نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب

از بزرگترین اشتباهات در نوشتن محتوا دست کم گرفتن عنوان محتوا یا استفاده از عنوان تکراری است که مخاطبان کمتری به خود جذب می کند. عنوان بخش مهم محتوا است که در آن می توان به طور هوشمندانه از کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم استفاده کرد و مهمتر از همه این که کاربر جذب عنوان محتوای شما می شود پس در انتخاب آن دقت کنید.

 

  1. بررسی محتوای وب سایت های رقیب

قبل از شروع، وب سایتهای رقیب را بررسی نموده و تلاش کنید که ایرادات محتوای آن ها را مرتکب نشوید. چنانچه در حیطه کاری شما مطلب خوبی وجود ندارد، این یک مزیت است که تلاش زیادی برای بالا آمدن وب سایت شما لازم نیست.

 

  1. توجه به نیاز کاربر در تولید محتوا

باید محتوایی تولید کنید که نیاز های کاربران را برطرف کند. کاربران، زمان زیادی را در جستجوی مطلب مورد نیاز خود تلف می کنند، اگر بتواند نیازهای آن ها را در محتوا خود برطرف کنید، به یک منبع معتبر تبدیل خواهید شد.

  1. به موضوع اصلی سطحی نپردازید

از مشکلات اصلی وب سایتها طرح مطالب کاملا تیتر وار و بدون بیان جزییات است. در ایجاد یک محتوا، باید به تمامی اطلاعات و مسائل جزئی آن بپردازید. این کار موجب تمایز وب سایت شما از سایرین می شود.

 

  1. در چند مقاله متفاوت به بررسی موضوع بپردازید

در موضوعاتی که نیاز به چند جنبه با موضوع یکسان برای توضیح دارند اما می توانید در چند مقاله، به بیان ایده های مختلف بپردازید. البته ایده های شما باید جنبه های مختلفی داشته باشند نه اینکه دنباله هم باشند.

 

  1. یک لیست از مقالات تولیدی خود داشته باشید

لیست کاملی از مقالات تولیدی وب سایت خود تهیه نمایید تا بتوانید نسبت به موضوع اصلی وب سایت خود، به بقیه قسمت ها بک لینک بدهید.

 

  1. بهترین مقالات تولیدی را در وب سایت قرار دهید

افراد متخصصی پیدا کنید و از مقالات آن ها در وب سایت خود استفاده کنید. بدون کپی کردن با شیوه و نگارشی متفاوت محتوای آن ها را با ذکر منبع در بخش مقالات وب سایت خود قرار دهید. استفاده از این تکنیک را به صورت هفتگی یا ماهانه توصیه می کنیم. این کار باعث لینک دهی متقابل به سایت شما می شود.

 

  1. فرمت مقالات خود را در تولید محتوا بروز کنید

همیشه راه های جدیدی برای تولید محتوا ایجاد می شود. به عنوان یک بازاریاب محتوا، شما باید اطلاعات خود را در این زمینه به روز نگه دارید. بهترین نقطه برای شروع نیز مقالات قدیمی و انتشار مجدد آن ها است. به طوری که لینک عوض نشده یا موضوع اصلی مقاله تغییری پیدا نکند. در حال حاضر تولید اینفوگرافیک یا عکس بالاترین تاثیر را بر مخاطب می گذارد، نوع فونت های استفاده شده نیز تاثیر بسزایی بر میزان خوانایی دارد پس باید در این رابطه اطلاعات خود را بروز کرده و تکنیک های فرمتی جدید به کار بگیرید.

 

  1. سئو مکانیکی

پس از تولید محتوا، کار و وظیفه اصلی شما این است که محتوا را طبق سئو بنوسید. یعنی همه تکنیک های استفاده از کلمات کلیدی، عنوان ها و چگالی را طبق آخرین الگوریتم سئو انجام دهید.

 

  1. رعایت نکات نگارشی

رعایت نکات نگارشی از نکات پایه و اولیه ای انتشار مطلب است. استفاده صحیح از نکاتی مانند ویرگول، کاما و نقطه  وغیره اهمیت ویژه ای در تولید محتوا دارند. استفاده نادرست هر کدام ،موجب کج فهمی مطلب توسط خواننده می شود.

 

  1. مطالب طولانی بنویسید

2 تا 3 هزار کلمه اندازه یک محتوای استاندارد می باشد و حداقل مقدار آن 500 کلمه است. اگر تعداد کلمات مطلب شما کمتر از 500 باشد، توسط گوگل جریمه می شود و اگر بیش از 4 هزار کلمه باشد، بهتر این است آن را در دو مقاله بنویسیم.

 

  1. متا تگ ها عنوان را جدی بگیرید

متا تگ عنوان اولین قسمتی است که توسط گوگل خوانده می شود. متا تگ باید مناسب با متن باشد تا گوگل متوجه بی ربطی عنوان یه متن محتوا نشده و وب سایت را جریمه نکند.

 

  1. به کار گیری درست از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی از عوامل اصلی رتبه بندی وب سایت شما می باشند. طبق چگالی کلمات کلیدی، به طور متوسط در 2 الی 3 درصد کل کلمات در یک مقاله می توان از کلمات کلیدی استفاده کرد.

 

  1. استفاده نکردن از تکنیک های کلاه سیاهی در تولید محتوا

گوگل هر وب سایتی را که از تکنیک کلاه سیاهی استفاده کند سریعا تشخیص داده و مورد جریمه قرار می دهد.

  1. ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت

صفحه ایجاد شده توسط شما، پس از مدتی توسط گوگل فهرست بندی می شود. در صورت خوانده نشدن مطلب شما، رتبه ای که گوگل به شما داده است، به مرور کم می شود باید با استفاده از تکنیک هایی این صفحه را مجددا به گوگل نشان دهید. از بهترین تکنیک ها برای این کار ایجاد لینک های داخلی بین صفحات علی الخصوص بین مقاله های مختلف است.

 

  1. معرفی منبع و لینک به آن

اگر رو نوشتی از وب سایتی دیگر در سایت خود قرار داده این، بهتر این است با ذکر منبع و لینک به آن از جریمه شدن توسط گوگل جلوگیری کنید و باعث می شود محتوای شما از نظر کاربر معتبر باشد.

 

  1. شکل و زیر عنوان را فراموش نکنید

نکاتی که در تولید محتوا باید به آن دقت کنید: اول این که متن طولانی موجب ناراحت شدن کاربر می شود به طوریکه می توان گفت که این متن اصلا خوانده نمی شود. تلاش کنید متن خود را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید و در هر قسمت از یک زیرعنوان مناسب و عکس جداگانه استفاده کنید که باعث بهتر خوانده شدن متن و درک بهتر متن از طرف کاربر شما می شود.

 

  1. تولید محتوا و مشاهده در موبایل

بیشتر کاربران امروزه با استفاده از گوشی موبایل خود به اینترنت دسترسی دارند، در نتیجه محتوای شما باید به خوبی در گوشی آن ها نمایش داده شود که مهمترین بخش آن نیز اندازه فونت متن می باشد.

 

  1. خود را معرفی کنید

بهتر است در بخشی از مقاله، شرکت و خدمات خود را برای افرادی که به تازگی از وب سایت شما بازدید می کنند.

 

  1. مقالات مرتبط را دسته بندی کنید

از استراتژی های تولید محتوا دسته بندی محتوا و مقاله های ایجاد شده، به منظور لینک دهی آسان برای محتوا و البته دسترسی آسان کاربر به مطلب مورد نظرش می باشد.