کلمات کلیدی طولانی ( دم دراز )

ناب دیزاین وبلاگ 01 مه 2021
کلمات کلیدی طولانی ( دم دراز )

آیا می خواهید استراتژی بازاریابی خود را تقویت کنید تا بازدید از سایت شما بیشتر شود و درنهایت مشتری بیشتری به شرکت شما وارد شود؟ استفاده از کلمات کلیدی طولانی می توانند موثر باشند.

کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو و تاکتیکی است که توسط بسیاری به منظور افزایش رتبه خود در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می شود. کلمات کلیدی بسیار مهم هستند و شما باید از آنها در هر جایی که می توانید استفاده کنید.

در این مقاله ، ما به طور خاص بر روی کلمات کلیدی طولانی بلند یا دم دراز تمرکز خواهیم کرد و اطلاعات مهمی از آن ارائه می دهیم.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که محتوای شما را تعریف می کنند. از نظر سئو ، کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران در موتورهای جستجو وارد می کنند .

شما به عنوان یک مالک وب سایت و سازنده محتوا ، می خواهید کلمات کلیدی در صفحه شما با آنچه افراد در جستجوی آن هستند مرتبط باشد تا شانس بیشتری برای یافتن محتوای شما در میان نتایج داشته باشند.

کلمات کلیدی طولانی

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

کلمات کلیدی از این جهت مهم هستند که حلقه اتصال بین آنچه افراد در جستجوی آن هستند و محتوایی که شما برای تأمین این نیاز ارائه می دهید می باشند . هدف شما از رتبه بندی در موتورهای جستجو این است که از صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ترافیک ارگانیک به سایت خود هدایت کنید .

برای ایجاد محتوایی که از هر نظر رتبه خوبی داشته باشد و بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما سوق دهد ، باید نیازهای آن بازدید کننده – زبان آنها و نوع محتوایی را که جستجو می کنند – درک کنید. این کار را می توانید با گفتگو با مشتریان خود ، مراجعه به همایش ها و گروه های اجتماعی و تحقیق کلمات کلیدی خود با ابزاری مانند Keyword Explorer انجام دهید.

کلمات کلیدی طولانی یا دم دراز چیست؟

کلمات کلیدی می توانند گسترده و دامنه دار باشند (این کلمات معمولاً “کلمات کلیدی head” نامیده می شوند) ، یا می توانند ترکیبی خاص تر از چندین اصطلاح باشند – این کلمات اغلب “کلمات کلیدی دم بلند” هستند.

به نظر می رسد کلمات کلیدی مجزا هدف نهایی شما باشند با این حال ، آنها معمولاً رقابت فوق العاده سختی دارند. علاوه بر این رقابت شدید ، کلمات کلیدی منحصر به فرد می توانند بسیار مبهم باشند. اگر کسی به دنبال “سگ” است ، شما نمی دانید که او لیستی از نژادهای سگ ، اطلاعاتی درباره غذای سگ ، مکانی برای خرید قلاده سگ یا فقط سایتی با عکس های زیبا از سگ می خواهد.

کلمات کلیدی دم بلند معمولاً هدف مشخص تری دارند. به عنوان مثال ، “بهترین غذای ارگانیک سگ برای یک نژاد خاص” ، یا “سگ گردان های ارزان قیمت واشینگتن”.

از نظر تاکتیکی ، سئو  به جای تمرکز روی مجموعه کوچکی از کلمات کلیدی با حجم بالا ، برای تعداد زیادی کلمات کلیدی با حجم کم رقابت می کند.صفحات نتایج جستجو این روزها شلوغ است و همه در حال رقابت برای رسیدن به یک مکان در بالا هستند. این بدان معناست که اگر می خواهید جایگاه مناسبی برای یک عبارت جستجوی ساده و عمومی داشته باشید ، با رقابت زیادی روبرو خواهید شد.

به همین دلیل ، هنگام انجام تحقیقات مربوط به کلید واژه ها ، مهم است که کلمات کلیدی طولانی و بسیار خاص را هدف قرار دهید – این ها به عنوان کلمات کلیدی دم بلند شناخته می شوند.کلمات کلیدی دم بلند معمولاً پرسشهای کاملاً طبقه بندی شده ای به صورت سوالات ، عبارت و جمله هستند. طول آنها معمولاً سه یا بیشتر است. با مشخص شدن سوالات مربوط به یک موضوع ، حجم جستجو کاهش می یابد در حالی که احتمال تبدیل بیشتر می شود .

5 دلیل قدرتمند برای استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا دم دراز

حدود 70 درصد از کل ترافیک جستجو از کلمات کلیدی دنباله دار تشکیل می شود. بنابراین ، اگر در استراتژی سئو خود کلمات کلیدی طولانی مدت را هدف قرار ندهید ، ترافیک ارزشمند مصرف کنندگان خود را از دست می دهید.

چرا باید از کلمات کلیدی طولانی دم بلند استفاده کنید؟ در اینجا پنج دلیل قانع کننده وجود دارد:

1- سریعتر به هدف خود برسید

اگر می خواهید زودتر و نه دیرتر به مخاطبان خود برسید ، سئو طولانی مدت می تواند به شما کمک کند. در مقایسه با کلمات کلیدی دم کوتاه ، کلمات کلیدی دم بلند بر هدف یا انگیزه خاص جستجو متمرکز هستند. با تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی ، با کاربرانی در ارتباط هستید که می دانند چه چیزی می خواهند.

2-کاهش رقابت جستجو

وقتی یک کلمه کلیدی چندین هدف مختلف دارد – یا حتی چندین معنی دارد – اغلب از سطح بالاتری از رقابت برخوردار است. این امر رقابت را برای شما سخت می کند. همچنین لازم به ذکر است که اگر این کلمه کلیدی دارای طیف وسیعی از معانی باشد ، نه تنها در برابر رقبا بلکه در شرکت های صنایع مختلف نیز رقابت خواهید کرد. از آنجا که کلمات کلیدی دم طولانی جستجوهای کمتری دارند و اهداف محدودتری دارند ، رقابت کمتری دارند. این بدان معناست که در مورد رتبه بندی بالاتر چالش کمتری دارید.

کلمات کلیدی طولانی

3- نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید

حتی اگر میزان بازدید و کسب درآمد شما از کلمات کلیدی کوتاه باشد ، نمی توانند با کلمات کلیدی طولانی رقابت کنند حتی اگر این نوع کلمات دیر به جواب برسند . با بهینه سازی وب سایت خود برای عبارات جستجوی مرتبط تر ، در حال رقابت و رتبه بندی برای کلمات کلیدی هستید که بیشترین ارزش را برای کسب و کار شما دارند. حتی شما خود را به عنوان رهبر صنعت نیز می توانید معرفی کنید .

این امر منجر به ترافیک بیشتر – و تبدیل بیشتر می شود.

4- هزینه های بازاریابی دیجیتال خود را پایین بیاورید

در مقایسه با کلمات کلیدی long-tail ، کلمات کلیدی short-tail یک سرمایه گذاری عظیم است. حجم بالای جستجو و رقابت آنها باعث می شود که تعداد زیادی از مشاغل دیگر بخواهند تا برای آن کلمه کلیدی رتبه های برتر جستجو را کسب کنند- این بدان معناست که تیم شما برای کسب رتبه و حفظ رتبه بندی خود به زمان بیشتری نیاز دارد.

با استفاده از کلمات کلیدی طولانی ، می توانید هزینه های بازاریابی دیجیتال خود را کاهش دهید. در حالی که تیم شما – یا آژانس بازاریابی دیجیتال – هنوز نیاز به تحقیق و رقابت برای کلمات کلیدی طولانی مدت دارند . ولی در حالت کلی نیاز به رقابت کمتری دارند و بهینه سازی و حفظ رتبه شما در نتایج جستجو را آسان می کنند.

بهترین قسمت این است که شما وقت خود را صرف کلمات کلیدی می کنید که نرخ تبدیل بالاتری را ارائه می دهند. این به معنای بازگشت سرمایه بیشتر (ROI) است که تجارت شما می تواند برای رشد استراتژی یا خدمات سئو شما استفاده کند.

5- استراتژی خود را با گرایشهای کاربر تطبیق دهید

با اتخاذ یک استراتژی طولانی مدت سئو ، می توانید همیشه به روز باشید. اگر تمام تلاش های سئو  خود را بر روی کلمات کلیدی short-tail متمرکز کنید ، شرکت شما با این مصرف کنندگان ارتباط برقرار نمی کند که این امر می تواند به زیان قابل توجهی در درآمد منجر شود ، به خصوص اگر شما یک تجارت محلی هستید .

کلمات کلیدی دم بلند را در استراتژی سئو خود بگنجانید ، و می توانید اطمینان حاصل کنید که به مخاطبان مورد نظر خود می رسید.

نحوه شناسایی کلمات کلیدی دم دراز

1- پیشنهادهای خودکار را مستقیماً در گوگل بررسی کنید.

تقریباً بی نهایت کلمه کلیدی دم بلند وجود دارد که می توانید سعی کنید با محتوای خود هدف قرار دهید. البته ، همه کلمات کلیدی دنباله دار یکسان نیستند و چند استراتژی اثبات شده برای یافتن کلمات مرتبط با بازدیدکنندگان و خوانندگان وجود دارد.

2- از اصلاح کننده های سوالات مانند “چه” و “چگونه” استفاده کنید.

بیشتر  کاربران گوگل درخواست های خود را به عنوان سوال وارد می کنند. هنگامی که ممکن است مخاطب هدف از شما سوال کند ، حتماً مواردی را ایجاد کنید که با اصلاحاتی مانند “چه” ، “چگونه” ، “کجا” و غیره شروع شوند.

این کلمات موارد خاصی را که افراد دارند کشف می کنند و احتمالاً اغلب هنگام بررسی کلمات کلیدی دم طولانی در ابزارهای انتخابی سئو شما ظاهر می شوند.

کلمات کلیدی طولانی

3- مقدماتی را به کلمات کلیدی کوتاه اضافه کنید.

به همین ترتیب ، سعی کنید شرایط واجد شرایط را به کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار ، محصول و / یا محتوای خود اضافه کنید. به عنوان مثال ، اگر چتر می فروشید ، ترکیبی از اصطلاحات مانند “آبی” ، “بزرگ” ، “سنگین” یا هر چیز دیگری را که فکر می کنید مرتبط است اضافه کنید.سعی کنید اطلاعات محلی سازی را به عنوان مثال ، “چترهای بزرگ سنگین بوستون” اضافه کنید.

4- به سابقه جستجوی سایت داخلی خود نگاه کنید.

اگر وب سایت شما عملکرد جستجوی داخلی دارد ، بررسی کنید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند. ممکن است از برخی سوالات تعجب کنید – آنها ممکن است محصولات خاصی را هدف قرار دهند یا سوالات بسیار خاصی ایجاد کنند.

اگر بازدیدکنندگان این سوالات را در سایت شما مطرح کنند ، ممکن است آنها را در موتورهای جستجو نیز جستجو کنند. بنابراین ، از این اطلاعات ارزشمند برای ایجاد صفحات جدیدی که به طور کامل به این کلمات کلیدی خاص دم طولانی اختصاص داده شده استفاده کنید.

5- در مورد رقبا تحقیق کنید.

با کمک جستجوی گوگل و ابزارهای جستجوگرها ، می توانید به رقبای خود نگاه کنید که از کدام کلمات کلیدی دم بلند استفاده می کنند تا اولین SERP را برای سوالات کلی تر ایجاد کنند. به کلمات کلیدی که مرتباً در صفحات با رتبه برتر ظاهر می شوند توجه داشته باشید و ببینید که چگونه می توانید آنها را در محتوای خود بگنجانید .

6- تجزیه و تحلیل شکاف را انجام دهید.

تجزیه و تحلیل شکاف فرآیند بررسی محتوای سایت شما برای موضوعاتی است که در حال حاضر آنها را پوشش نمی دهید یا رتبه بندی بالایی برای آنها ندارید – این به شما می فهماند که کدام بخشهای موضوعی (و کلمات کلیدی طولانی مدت) را در صفحات خود هدف قرار دهید.

بسیاری از ابزارهای جستجوگرها به شما امکان می دهند رتبه بندی کلمات کلیدی خود را بررسی کنید و ببینید در مقایسه با رقبای خود چه رتبه بندی خوب یا ضعیفی دارید.

نتیجه

با توجه به اینکه کاربران بیشتر برای کشف محصولات و خدمات جدید به موتورهای جستجو متکی هستند ، تطبیق استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ضروری است. با یک استراتژی سئو طولانی و هوشمند و رقابتی و استفاده از کلمات کلیدی مناسب می توانید با افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت به مخاطبانی برسید که بیشترین اهمیت را برای شرکت شما دارند و منجر به کسب درآمد بیشتر برای کسب و کار شما می شوند.